Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrociągnik MF-70 budowa

robokop 07 Jun 2011 12:19 599249 851
Bosch
  • #361
    |bst|
    Level 15  
    Co do blokowania walu - np w pilarce wsadzam kawalek liny do cylindra przez otwor swiecy i tak sie blokuje wal.
    W MF po prostu okrecalem i dokrecalem pneumatem.

    Co do diagnozy odnosnie wkrecania sie - ja mialem tak samo, a poniewaz gaznik byl w kiepskim stanie kupilem nowy Bing'a i dalej sie wkrecal. Po wymianie uszczelniaczy mu przeszlo.
  • Bosch
  • #362
    p-bolo1
    Level 1  
    Witam.
    Ja mam troszeczke inny problem. Silnik pracuje równo, jest po remoncie kapitalnym. Niestety kiedy zwiększe obroty (prawie na maks) silnik pracuje przez chwile równo a póżniej obroty spadaja i dusi się, pochodzi chwilke na niskich i znów można dodać gazu. Objaw jakby wypalił paliwo z komory pływakowej i mu brakowało. Dodam że filtr i kranik są nowe, a po zdjęciu wężyka z gaźnika paliwo spływa bez problemu. Macie jakieś pomysły? Może jakoś inaczej ustawić gaźnik (pływak, iglica)?
  • #363
    gdobrowolski
    Level 10  
    Szanowni koledzy
    Mam problem. Kupiłem mf-70 i sprzedawca powiedział, że trzeba wyregulować gaźnik, bo wskakiwał na wysokie obroty. Czytałem wcześniej posty i pisaliście że to faktycznie problem uregulowania gaźnika. Po odpaleniu strzeliło bardzo mocno - i zerwało klin z magneta. Zmieniłem klin ale nie da się uregulować obrotów - są tylko niskie, po dodaniu gazu gaśnie i cop 5-10 obrotów wałem strzela. Mechanik mnie przestraszył że to może być uszczelniacz albo nawet krzywy wał. Ma ktoś pomysł co jeszcze można by zrobić ? Zapłon jest ustawiony dobrze. Będę wdzięczny za podpowiedź.
  • Bosch
  • #364
    techno2000
    Level 10  
    jak potrzebujecie części i porównać ceny to sklep z łącka małopolska 184446178.
    wszystko do mf 70............
  • #365
    MF 70
    Level 10  
    Poszukuję zaczepu do przyczepy. Z ciągnika wystają mi cztery szpilki - szukam tego co się do nich przykręca.
  • #366
    techno2000
    Level 10  
    jedynie sklep ale możesz polować na allegro ale może być kiepsko lepiej zadzwoń do sklepu Skierniewice ub Łącko
  • #367
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pytanie ambitne - od czego można założyć tzw bagnety (palce) do kosiarki listwowej? Czy np. od starej Osy bez problemu dostępne a Agromie to będzie to samo? Cena oryginałów na Allegro (100zł szt podwójna) nie zachęca do zakupu.
  • #368
    jurekg1
    Level 10  
    W komplecie z mf70 kupiłem również tę część, która figuruje na fotce. Wiecie może, od jakiej przystawki jest ta część?



    Mikrociągnik MF-70 budowa
  • #370
    jajo28
    Level 12  
    Można prosić o więcej zdjęć tej przekładni? Mam taką z urwaną tą tuleją od koła pasowego i nie wiedziałem co z tym zrobić, a tu możliwe, że ktoś rozwiązał ten problem.
  • #371
    jurekg1
    Level 10  
    Niestety, tę część już sprzedałem. Był to jak sie okazało element kosiarki rotacyjnej z dokręconą, nieoryginalną zębatką.
  • #372
    lucas802
    Level 1  
    Witam.
    Mam pytanie: są dostępne zamienniki silników to tych traktorków? Gdyż posiadam taki traktorek, został po dziadku aczkolwiek ma rozkręcony cały silnik i brakuje w nim wielu części. Ma ktoś może na sprzedaż silnik do tego sprzętu ?
  • #373
    jajo28
    Level 12  
    Czy zna ktoś wymiary pierścieni tłokowych? Ile takie powinny kosztować?
  • #374
    variet1
    Level 2  
    Panowie,
    mam tym razem problem ze świecami - nieważne czy ngk, izolator czy iskra-pochodzi ok. jednej godziny, na koniec pierdnie i gaśnie, po wykręceniu świecy czarna jak węgiel, a iskra gdzieś w środku - obstawiam za bogatą mieszankę, ale jak zubożyć, czy wykręcić śrubkę czy wkręcić?
  • #375
    arni_t
    Level 10  
    Jak dobrze kojarzę to wkręcając wzbogacasz, ale mogło mi się coś pomylić. Jeszcze czy oleju też za dużo nie jest.
    Moderated By robokop:

    Oczywiście że się mylisz - jest dokładnie odwrotnie.

  • #376
    jajo28
    Level 12  
    Czy występuje coś takiego jak uszczelka skrzyni korbowej? Po rozebraniu MF miałem jakieś 3/4 takiej uszczelki :) Na allegro koleś sprzedaje taką, w instrukcji takiej nie widzę i w dodatku Panowie z hortmasz.com.pl odpisali mi, że taka uszczelka nie występuje. To ma być, czy nie?
  • #377
    krzysiek7108
    Level 14  
    Tak ma być uszczelka skrzyni korbowej
  • #379
    krzysiek7108
    Level 14  
    Nowy tłok nowe pierścienie i jeśli cylinder ma próg też nowy albo do szlifu (tłok z fotek na złom)

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tłok nominalny w Agromaszu w kwietniu kosztował 55 zł i trzy pierścienie 23 zł .
  • #380
    jajo28
    Level 12  
    A chciałem tylko wymienić uszczelniacze... Ile takie szlifowanie cylindra może kosztować?
  • #381
    rafic
    Level 10  
    Witam
    Czy oryginalną cewkę zapłonową można gdzieś tanio kupic? Czy jest możliwośc zastosowania zamiennika np od motoru?
  • #383
    ral356
    Level 13  
    Mam to samo ustrojstwo i nie potrafię sobie ustawić kosy listwowej. Podczas koszenia, co jakiś czas (powiem że często), na części kosy, kładzie trawę na ziemię i później już się jej nie chce "czepić", ślizga się kosa po powalanej przez nią trawie. Trzeba potem kosę oczyścić i jechać już pod włos. Manewrowanie ciągniczkiem z listwą daje nieźle popalić temu idącemu zaraz za traktorkiem, dlatego na niewielkim ogrodzie (30 m prosta) można się spocić.

    Czy ktoś wytłumaczyłby laikowi, w jaki sposób reguluje się taką listwę? jak mocno kosa ma dociskać do tych żyletek na palcach (przy większym docisku, silnik ma duży problem)? czy "zgryz" musi być idealny? gdzie mają być te dziwne podkładki (pod dociskiem czy pod podstawiaczem) i jak określać potrzebną ich ilość? No i jaka trawa nadaje się do koszenia, a jaka nie. Czy lepiej kosić trawę mokrą, czy lepiej suchą? Jak wysoko na początek ustawić slizgacze (czy może je wyrzucić - bez nich chyba idzie lżej, ale wtedy wbija się w byle nierówność terenu, stare kretówki)?

    Podczas koszenie również trawa jest częściowo pchana i zabija palce (wysoka 10 do 30 cm - czyli niezbyt duża), aż do uduszenia silnika. Trawa nie spada z kosy do tyłu (jak na filmikach). W czym może być problem??

    W mojej kosie jest zaspawany do płyty, bolec wchodzący do napędu (ten ze szczeliną na klin). Ten zabieg wykonany gdzieś dawno, w jakimś MPGK, spowodował on, że listwa ma lekką "v-kę". Czy ta "v-łka" może decydować o tym, że tym się już po prostu kosić nie da??

    Na razie koszenie MF-70 - to katorga. Dziękuję z góry za wszelkie uwagi.
  • #384
    szesty
    Level 2  
    Witam, podpinam się pod temat a mianowicie czy aparat zapłonowy można podmienić od innej maszyny(jakiej) ponieważ dostałem owy mikrociągnik ale nie ma iskry i prawdopodobnie sprzęgło siedzi ale najpierw muszę uruchomić silnik a sprzęgło może poczekać, może macie inne sugestie do braku iskry???
    Czy można dostać w razie potrzeby jakieś tanie części do mf-ki w rejonie dolnośląskiego???
  • #385
    ral356
    Level 13  
    Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka.

    U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś Simsona, Komara. Tam nie ma za dużo miejsca i od SHL/WSK na pewno nie podejdzie. Ale cewki się wymieniało w motorach często, a dziś się okazuje, że wszystkie były dobre (tak miałem ze swoją SHL), jak nie było iskry, no to buch, cewka, kondensator do kosza. Cewka się tak szybo nie pali, a przyczyną braku iskry może być jakieś przebicie/ zła izolacja, np. na platynach, kablu WN, fajce. Cały układ zapłonowy trzeba solidnie sprawdzić, wyczyścić i solidnie poskładać.
  • #386
    rydzez
    Level 10  
    Witam. Nabyłem właśnie taki ciągniczek, ale mam pewien problem: odpalił od pierwszego strzału, pojeździłem nim z 10 minut, potem zgasł. Przy próbie odpalenia zagadał przez kilka sekund, znów zgasł. I tak kilka razy, jak dotąd nie dałem rady go ponownie odpalić. Iskra jest, gaźnik wyczyściłem zaraz po zakupie, zaworek pływakowy wymieniłem, odkręciłem śrubę spustową w komorze silnika - wyciekło kilka kropel, więc nie był zalany.
    Macie pomysł co to może być?
  • #387
    krzysiek7108
    Level 14  
    Witam
    rydzez
    wszystko na to wskazuje że nie dochodzi paliwo tak jak powinno- jest jego za mało może kranik zatkany dysza w gaźniku albo za niski poziom paliwa w komorze pływakowej.
  • #388
    rydzez
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź. Traktorek stał podobno 2 lata nieużywany, acz przy zakupie właściciel odpalał go bez problemu, więc wszystko możliwe.
    Dziwne to trochę, bo w gaźniku w komorze pływakowej paliwo jest, a jak wciskam ten dzynks przy gaźniku, to po chwili wylewa się górą. Ale postanowiłem pójść tym właśnie tropem - rozebrałem zbiornik paliwa, wyczyściłem go w środku (sporo syfu było), rozebrałem i wyczyściłem kranik - też zasyfiony, siateczka na kraniku zeżarta była całkiem, więc ją wywaliłem,ale za to dałem pod kranem filtr paliwa. Rozbiorę i przeczyszczę jeszcze raz gaźnik, bo może coś się tam dostało w międzyczasie. Jutro go złożę i spróbuję odpalić, to się pochwalę jak poszło.

    Edit: po rozebraniu gaźnika chyba znalazłem przyczynę: dysza iglicy była zasyfiona jakimiś paprochami. Teraz już wiem, czemu paliwo szło górą, a nie do silnika

    Tak BTW, to znakomita maszyna do nauki mechaniki :)
  • #389
    rydzez
    Level 10  
    Po wyczyszczeniu układu paliwowego idzie jak przecinak :)
  • #390
    przemoo17
    Level 10  
    Witam mam pytanie czy nie mial by ktos z panstwa na sprzedaz dowch kol do MF 70????