Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrociągnik MF-70 budowa

robokop 09 Nov 2019 15:29 593522 849
IGE-XAO
  • #781
    adamo70
    Level 10  
    Cześć. Jak zapalił, to dobry znak. Te dwa razy co odpalił, to jak rozumiem na ustawieniach książkowych? W takim razie przestawiaj delikatnie w jadną, jak będzie trzeba w drugą stronę, aż przestanie wyrywać linkę. Jak pisałem--ja ustawiam na czuja, nie wg instrukcji. Nakrętki na wale muszą być porządnie dokręcone i zabezpieczone podkładkami, wszystkie. Klej nie jest dobrym pomysłem, chyba że Masz pewność, że w najbliższych latach nie będziesz zaglądał do zapłonu, w co osobiście wątpię....
  • IGE-XAO
  • #782
    CZ 122
    Level 9  
    Dziś znowu brak iskry, w tygodniu wymieniam cewkę, kondensator i uszczelkę pod cylindrem bo znalazłem przedmuch, jak poskładam to dam znać.
  • #784
    CZ 122
    Level 9  
    Dolny Śląsk okolice Wrocławia jak założę nową cewkę, kondensator, kable i dalej nie będzie iskry to się poddaje nie mam już pomysłów. A jest możliwość założenia zapłonu elektronicznego?
  • #785
    adamo70
    Level 10  
    Oj, to za daleko. Zapłon elektroniczny, znaczy bateryjny? Jak najbardziej. Kupiłem kiedyś MF--kę z przerobionym zapłonem, jednak nie używałem traktorka z tak przerobionym, bo było to nie kompletne i powróciłem do oryginału. Nie poddawaj się, to naprawdę wdzięczne maszynki.
  • #786
    CZ 122
    Level 9  
    Adamo dzięki, jak wymienię cewkę i kondensator dam znać, pozdrawiam.
  • IGE-XAO
  • #787
    Paz 71
    Level 8  
    Sprawdź przewody od przerywacza, kondensatora i ten do gaszenia, może któryś jest przetarty i powoduje przebicie na masę i zanik iskry. A jak ciężko odpala gdy jest iskra to może simeringi na wale wtedy ciężko pali i nie chce pracować na wolnych obrotach. A moja MF przed wymianą simeringów też chciała rękę wyrwać, ale to mogła być wina zapłonu. Po kompleksowym remoncie pali od szarpnięcia. Już rok czasu nic przy niej nie robię tylko jeżdżę. Bo ona robi u mnie za wózek.
  • #788
    CZ 122
    Level 9  
    Witam w czwartek wymieniam kondensator bo iskra całkowicie zanikła przewody wszystkie powymieniałem jak w piątek odpalę dam znać
  • #789
    CZ 122
    Level 9  
    Witam, kondensator i przerywacz wymienione, po ustawieniu zapłonu pali od strzała. Dziękuje wszystkim za pomocne rady, bez Was było by ciężko, pozdrawiam.
  • #790
    SEBRIGHT
    Level 10  
    Witam szanowne grono posiadaczy MF70 :) Temat bardzo pouczający :)
    Posiadam oryginalną MF-kę z silnikiem po remoncie - tłok 2 szlif, cylinder przeszlifowany, nowe łożyska i uszczelniacze na wale - sprzęt chodzi bardzo ładnie. Jedynie pierścienia grafitowego nie sprawdziłem, bo zakupiłem go ze stojącym silnikiem... Z osprzętu mam zwolnice, kosiarkę ŻTR-61 (genialny sprzęt na zaniedbają działkę), przyczepę N-3,5 oraz lemiesz do śniegu - oznaczenia nie pamiętam... Jedyny minus że sprzęt ciążki, więc jak jest miękko to bardzo łatwo grzęźnie i zastanawiam się nad zastosowaniem kół bliźniaczych. Oprócz tego posiadam 'nadliczbowego' MF ze zdekompletowanym silnikiem i zastanawiam się nad zastosowaniem przeszczepu na benzynową podróbkę Hondy albo diesel Kama. Kilka osób pisało tutaj że ma przeszczepy, jakie są Wasze opinie o tym sprzęcie po przeróbce? Ciekaw jestem czy taka przeróbka jest w ogóle sensowna?
    Są w sprzedaży przejściówki/flansze do zastosowania innego silnika czy trzeba dorabiać we własnym zakresie?
  • #791
    mariusz_ko
    Level 12  
    Kolego, przerobiłem na diesel z silnikiem Kama, ale mam i oryginał kilka lat. Zalety: małe spalanie, pewność rozruchu, (choć na benzynowy nie narzekam, ale zdarzało się, zalane świece, zapchane kraniki etc.) :-), rozrusznik elektryczny, trochę cichsza, ale nie za wiele. Wady: większe drgania, mniejsze obroty silnika (wyklucza używanie w wirniku do śniegu, w kosiarce gorzej, ale daje radę). Podobno oryginalny diesel ma inne przełożenia w skrzyni. Kołnierz do zamontowania silnika do skrzyni, kupiłem od kogoś prywatnie a silnik musi być z odpowiednim wałem.
  • #792
    CZ 122
    Level 9  
    Witam poszukuje przyczepkę lisek do mf? Jak komuś zalega to odkupie .Pozdrawiam
  • #793
    SEBRIGHT
    Level 10  
    Dzięki za odp :) Ja najczęściej używam go w zestawie z przyczepką (tu bym nie narzekał gdyby był wolniejszy) i właśnie z kosiarką na wysokiej przerośniętej trawie. Włączone zwolnice, jedynka i obroty muszą być, inaczej się pokrzywami zapycha...

    Typowego liska (takiego jak do Polskiego Dzika na przykład) do MFki nie było z tego co wiem. Chyba że masz na myśli przyczepkę?
  • #794
    CZ 122
    Level 9  
    Witam poszukuje typowego liska jak nie było do mf to może być do dzika.Mam dużo koszenia więc wolałbym nie chodzić za traktorkiem a przyczepka nie nadaje się do tego.
  • #795
    SEBRIGHT
    Level 10  
    Do Dzika też już ciężko dostępne są liski, ceny ok 300 - 400 zł jak się coś trafi. Ale konstrukcja tak prosta że jak masz spawarkę i trochę umiejętności polecam skopiować na podstawie zdjęć z internetu. ;) Tym bardziej w Dziku jest całkiem inny sposób podłączania do traktorka, więc i tak nie obyło by się bez przeróbek.
    Na samym dole stronki z linka masz dość dokładne zdjęcia liska:

    https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=7695

    Jak kogoś ciekawi wklejam fotki z dzisiejszego koszenia. :)

    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Mikrociągnik MF-70 budowa
  • #796
    CZ 122
    Level 9  
    Dzięki kolego, jednak będę sam robił liska, ale mam inny problem i pytanie. Czy po odkręceniu kranika paliwa przewody paliwowe napełniają się paliwem? U mnie są puste i zdrowo muszę się napompować tym guziczkiem przy gaźniku. Traktorek dostaje dzikie obroty i nie wiem czy może być przyczyną uszkodzony kranik?
  • #797
    SEBRIGHT
    Level 10  
    Guziczek przy gaźniku należy trzymać cały czas wciśnięty a nie pompować nim. To nie pompka jak w Ursusie, wciskając jedynie zatapiasz pływak, a paliwo spływa pod własnym ciężarem. Przewody paliwowe mam gumowe nieprzezroczyste więc nawet nie wiem ile w nich jest paliwa, w dodatkowym filterku paliwa nigdy nie ma więcej jak ok 50% jego objętości i chodzi bez zarzutu :)
    Żeby sprawdzić kranik ściągnij przewód paliwowy i patrz co się dzieje - na otwartym paliwo powinno wypływać cała średnicą króćca, na zamkniętym nie. Jeśli masz problem z przelaniem gaźnika możesz też mieć zapchane otwory w korku wlewu paliwa - robi Ci się wtedy podciśnienie w zbiorniku i nie puszcza paliwa. Spróbuj go przelać z odkręconym korkiem.
    Może Ci się też zacinać zawór iglicowy i nie puszczać paliwa pomimo zatopienia pływaka guziczkiem.
    U mnie też swego czasu dostawał 'dzikich obrotów', ale przyczyną była świeca - prawdopodobnie zbyt mała wartość cieplna świecy. Raz kupiłem niby lepszą NGK i jak dostał w tyłek pod obciążeniem dostawał dzikich obrotów, nie pomagało zdjęcie fajki, dopiero zakręcenie paliwa i trzeba było odczekać aż wypali paliwo z gaźnika. Obecnie stosuję Iskra F75 - takie same jak podchodzą do Żuka - tanie, łatwo dostępne i bezproblemowe.
    Części prawie wszystkie bez problemu do dostania w sklepie Hortmasz w Skierniewicach - sprzedają też wysyłkowo :)
  • #798
    CZ 122
    Level 9  
    SEBRIGHT, dzięki, jednak u mnie to raczej wina kranika choć go czyściłem, bo paliwo raz leci, raz nie, jutro kupie kranik i sprawdzę. Świece też wymienię i mam nadzieje że obroty znikną, pozdrawiam.
  • #799
    CZ 122
    Level 9  
    Witam prawdopodobnie czeka mnie wymiana uszczelniaczy na wale jak się do tego zabrać?Prosiłbym o skróconą instrukcje lub porady pozdrawiam.
  • #800
    mariusz_ko
    Level 12  
    Nie jest to bardzo trudne. Niezbędny ściągacz wentylatora. Odkręcasz silnik od skrzyni i potem na stole demontujesz szarpak, wentylator, zapłon i jeden uszczelniacz masz na wierzchu. Z drugiej strony demontaż kosza sprzęgłowego ściągaczem (prosty do dorobienia) i uszczelniacz na wierzchu. Montaż podobny, pamiętaj o uszczelce nr kat 187 (pod kosz sprzęgła) i ustawieniu zapłonu. Ponoć najlepsze są uszczelniacze metalowo-gumowe. Ja dawałem całe gumowe i jakoś działa. :-) .
  • #801
    CZ 122
    Level 9  
    Witam w przyszłym tygodniu będę wymieniał uszczelniacze dziękuje za instruktaż.pozdrawiam
  • #802
    SEBRIGHT
    Level 10  
    mariusz_ko wrote:

    (...)
    Ponoć najlepsze są uszczelniacze metalowo-gumowe. Ja dawałem całe gumowe i jakoś działa. :-) .


    Też założyłem całe gumowe i nie narzekam :)
  • #803
    CZ 122
    Level 9  
    Witam jestem po wymianie uszczelniaczy i wszystko gra, po raz kolejny dziękuje za Waszą pomoc .Dziękuje i pozdrawiam
  • #804
    baczek79
    Level 11  
    Witam

    Potrzebuję dyszel/łącznik do przyczepki traktorka mf70 oraz siedzisko.
    Ma ktoś do sprzedania te części?Pilnie kupię.

    Może ktoś wie w którym sklepie można dostać ten dyszel...
    Pozdrawiam
  • #805
    Paz 71
    Level 8  
    Spróbuj w Agromaszu, mają dużo części do MF.
  • #806
    SEBRIGHT
    Level 10  
    Ewentualnie - miska siedzenie pasuje od starych Zetorów - Super 50 i 4011
    Dyszel można z pomocą tokarza dorobić. Pozostanie wtedy tylko kwestia zgiętego kawałka rury.
    Główkę dyszla niedawno dorabiałem - wymiary mogę podać Ci z pamięci. Drugą stronę musiał bym zmierzyć jaka tam jest średnica wewnętrzna...
  • #807
    CZ 122
    Level 9  
    Witam małe pytanko znowu zaczęło wyrywać mi sznurek przy rozruchu opóźniłem zapłon i jest wszystko ok.Teraz pytanko czysto teoretyczne co się stanie jak zapłon będzie za bardzo opóźniony czy będą tego jakieś oznaki? I czy może to wpłynąć na uszkodzenie silnika?Pozdrawiam
  • #808
    wojtek1234321
    Level 35  
    Zapłon powinien być tak ustawiony "jak przewiduje przepis" i parametry silnika, pierwsze efekty zbyt późnego zapłonu to np. silnik może nie osiągać pełnej mocy...
  • #809
    grzeniuw
    Level 25  
    Pewnie zmniejszyła ci się przerwa na przerywaczu, przez wytarcie stopki. Sprawdź to i ustaw prawidłową i skoryguj ponownie punkt zapłonu.
  • #810
    CZ 122
    Level 9  
    Witam, delikatnie opóźniłby zapłon i jest wszystko dobrze, linki nie wyrywa i moc jest wszystko gra. Z ciekawości chciałem się dowiedzieć jakie są oznaki za bardzo opóźnionego zapłonu, czy tylko brak mocy? Pozdrawiam