Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrociągnik MF-70 budowa

robokop 25 Maj 2009 17:00 463031 696
  • #91 25 Maj 2009 17:00
    Ramse
    Poziom 9  

    Witam. Od początku tego roku jestem właścicielem tego ciągniczka.
    Na początku nie chciał palić poczyściłem wszystko co się dało (wogule się nie znam na mechanice) i po większych trudach odpalił. Przy każdym odpalaniu musiałem się nieźle naszarpać (występuje dziwne wyrywanie sznurka??).
    Nastempneg dnia już nie chciał odpalić,sprawdzałem i nie ma iskry, zmieniłem świece(dałem od malucha) i dalej to samo. Wie ktoś co to może być?
    Jeszcze jedno pytanie w moim mf-70 cewka jest na zewnątrz (jaką dać jeżeli bym wymieniał) czy nie powinna być w środku jak na ilustracji

    https://obrazki.elektroda.pl/88_1239967665.jpg

    czy to obojętne.

    Z góry dzięki i pozdrawiam

  • Deimic One - Szkolenia
  • #92 25 Maj 2009 21:32
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. Ramse ktoś chyba troszke namieszał w tym zapłonie.Trzeba założyć cewke (najlepiej orginalną) ustawic przerwe na przerywaczu i zapłon bo jak ci wyrywa sznurek to jest za wczesny. Jak to bedzie wszystko zgrane ''przelewasz "gaźnik i za pierwszym pociągnięciem sznurka maszyna tyka.

  • #93 25 Maj 2009 23:04
    Ramse
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki krzysiek7108 na pewno skorzystam tylko muszę cewkę oryginalną skombinować. Ciągniczek dałem do mechanika samochodowego ale jak mu czegoś nie podpowiem to czuje że nie da rady. Puki co pójdę za twoją radą.

    Nurtuje mnie tylko:
    -Czy nie można cewki zamontować tak jak była (jakoś działało poprzedniemu właścicielowi).
    -Jaką można dać w zastępstwie albo gdzie można dostać oryginał.
    -A i jeszcze jedno według instrukcji cewka powinna mieć 6V a ta miała 8V

    Pozdrawiam

  • #94 25 Maj 2009 23:25
    sw320
    Poziom 9  

    Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, ale starym użytkownikiem MF70. Ostatnio doprowadza mnie do rozpaczy, oraz znajomego mechanika samochodowego. Problem zaczął sie jakies dwa lata temu po kilkuletnim postoju w garażu, ponieważ nie chciał odpalić. (brak iskry) Nie pomogły żadne wymiany świec i zawiozłem go do znajomego elektryka samochodowego, który długo nie mógł sobie z nim poradzić, ale w końcu udało mu się że ciągniczek odpalił, ale zastrzegł,że wiecej nie będzie sie nim zajmował, bo stracił mnóstwo nerwów i zdrowia. :?:
    Przez jeden rok użytkowałem go sporadycznie, bo był bardzo niebezpieczny podczas uruchamiania, to znaczy odpalał bardzo niechetnie a ponadto linka od rozrusznika okropnie zrywała i wielokrotnie miałem potłuczone palce. Ponadto nigdy nie moglem dokończyć koszenia, bo ciągniczek po kilunastu minutach gasł i należało wymienić świecę, bo była okropnie okopcona. I znowu potłuczone palce podczas zapalania. Obecnie zamierzałem ponownie spróbować coś pokosić pierwszy raz w tym roku, ale niestety brak iskry. Proszę pomózcie co mam zrobić. Dostałem sie do przerywacza, wyczyściłem styki, ustawiłem przerwę około pół mm i ani śladu iskry. Czy trzeba wymienić cewkę?? Cewka nie była wymieniana od nowości, czyli ma swoje 20 i kilka lat. Pomóżcie proszę, bo jestem bliski rozpaczy i chyba wrzucę ten ciągniczek pod walec, albo zepchne w przepaść.:cry:

  • #95 26 Maj 2009 08:48
    txt66
    Poziom 11  

    Witam
    Jeśli nie masz iskry przyczyny mogą być następujące:
    -uszkodzony przewód świecy, proponuje wymienić;
    -sprawdź magneto czy są wszystkie magnesy, wymień klin na nowy jeśli jest taka potrzeba;
    -jeśli dalej brak iskry wymień cewkę prawdopodobnie uszkodzona;
    -a na koniec ustaw dobrze zapłon nie będzie szarpał przy zapalaniu (trzeba ustawić 3,5 +/- 0,3 mm przed górnym martwym punktem - tak dla woli informacji zmierz suwmiarką opierając o rant mocowani świecy w głowicy- nie zmieniaj punktu pomiarowego. w takiej odległości powinno nastąpić otwarcie styków przerywacza, najprościej to sprawdzić używając baterii oraz żarówki w momencie otwarcia styków powinna zgasnąć lub jak podpinamy przez kondensator mocniej zaświecić
    POWODZENIA

  • #96 26 Maj 2009 15:17
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Ramse wydaje mi sie że masz założoną cewkę od motoroweru JAWA bo one miały 8V. Cześci możesz dostac do MF 70 w AGROMASZ Skierniewice i na allegro była chyba tydzień temu taka cewka orginalna co sie daje do środka koła magnesowego.

  • #97 26 Maj 2009 18:39
    Ramse
    Poziom 9  

    Dzięki za podpowiedzi, teraz cały tydzień pracuje a ciągniczek stoi na działce więc dopiero w weekend przy nim trochę poszperam. Będe miał jeszcze kilka pytań ale najpierw muszę go uruchomić.

    Jeszcze raz dzięki

    Pozdrawiam

  • Deimic One - Szkolenia
  • #98 27 Maj 2009 19:33
    matołek
    Poziom 13  

    Witam, właśnie się zabrałem za przywracanie do życia napędu mf 70, cieszę się, że jest takie forum i taki temat. Myślę, że razem z Wami pójdzie gładko. Z ważniejszych części poszukiwałem ostatnio iskrownika i o dziwo znalazłem w rupieciach na giełdzie w Szczecinie za całe 5 zyli kompletny iskrownik ale moj entuzjazm zgasł gdy po założeniu nie wydał z siebie nic oczekiwaniego. Lecz nie poddałem się tak łatwo bo wyglądał na nieużywany i faktycznie po solidnym przeczyszczeniu stykow przerywacza zostałem przyjemnie kopnięty przez wysokie napięcie. Ciągniczek mam goły i będę potrzebował do niego co nieco, na razie chcę przyczepkę zrobić i kupić gdzieś kosiarkę rotacyjną lub jej glówne podzespoły. Narazie, pozdrawiam .

  • #99 27 Maj 2009 22:54
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    Panowie , właściciele mf-ek mam pytanko odnośnie oleju w filtrze oleju. Mam filtr oleju taki jak na fotce
    Mikrociągnik MF-70 budowa
    ale w tym filtrze nie mam wkładki, a w instrukcji piszą aby oleju było 0,5 cm nad dno tej właśnie wkładki. nalałem oleju 0,5 cm powyzej dolnego zwężenia, ale mam podejżenia iż jest to za dużo, gdyż filtr od "daszku" jest cały " zapocony" . Mam prośbę , może któryś z Kolegów kto ma wkładkę w filtrze, mógłby zmierzyć odległośc od dna wkładki do dna filtra . A może ktoś wie do czgo może służyć ta wkładka i czym może grozić użytkowanie bez niej ?

  • #100 28 Maj 2009 15:46
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. mariusz_ko wkładka(zrobiona jest z blachy z powierconymi otworami) oparta jest na tym rancie- zwężeniu a fitr jest bardzo blisko niej gdzies 0,5 cm nad nią jak bedzie za dużo oleju to przy max obciążeniu i otwarciu przepustnicy powietrza silnik bedzie zasysał ci olej z filtra do silnika no i co za tym idzie bardzo mocno będzie kopcił i zaraz siądzie świeca raczej nie przesadzaj z olejem wkładka trochę tłumi ten olej podczas ssania powietrza przez silnik. Pozdrawiam

  • #101 28 Maj 2009 20:03
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    dziękuję krzysiek7108 . jak dobrze zrozumiałem rura ssania filtra, bo ona jest najniżej, jest 0,5 cm nad wkładką , a tyle trzeba nalac wleju wg. instrukcji . chyba ma to sens. czy taka wkładke można wykonac we własnym zakresie ? ma może ktoś zdjęcie albo jakiś rysunek ? w instrukcji wogóle niema jej rysunku .

  • #102 31 Maj 2009 16:37
    matołek
    Poziom 13  

    Witam, zdecydowalem wykonać szlif cylindra w mf 70. Czy tłok musi być konkretnie o tego typu, czy dopasuje sie jakiś motocyklowy?

  • #103 31 Maj 2009 20:55
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. matołek jeśli posiadasz jakiś nadwymiarowy tłok od jakiegoś motocykla i jest taki sam jak od Mf 70 to może być ale jeśli ma inne kształty to nie bedzie pasował na kanały i nie tylko... Wydaje mi sie że prędzej znajdziesz orginalny nadwymiar.

  • #104 03 Cze 2009 07:40
    sw320
    Poziom 9  

    Witam. Kupiłem ten ciągniczek jako używany i we wspomnianym filtrze nie było wkładkli. Teraz domyślam sie dlaczego mój mf tak kopcił i po krótkim czasie gasł i świeca była strasznie okopcona. Czy ktoś moze zrobić fotke tej wkładki abym mógł próbować zrobić ja we własnym zakresie??
    Dzięki

  • #105 09 Cze 2009 10:46
    mariusz_ko
    Poziom 12  

    przyłaczam sie do prośby kolegi sw320

  • #106 09 Cze 2009 16:15
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam. Fotka wkładki filtra powietrza olejowego MF 70:
    Mikrociągnik MF-70 budowa

  • #107 10 Cze 2009 08:22
    sw320
    Poziom 9  

    Dzięki Krzysiek. Nie takie bardzo skomplikowane, wiec spróbuje zrobić. Mam jeszcze kilka pytań.
    Damyślam sie że wkładka opiera się na tym zgrubieniu na obwodzie filtra. Czy jest jakoś zamocowana dodatkowo, czy tylko sobie leży? Jaską rolę pełnią te trzy półokrągłe wycięcia na obwodzie wkładki, czy muszą być??
    Wkrótce chciałbym zabrać sie do pracy, więc byłbym wdzięczny za te dodatkowe informacje.
    Pozdrawiam wszystkich urzytkowników mf!!

  • #108 10 Cze 2009 09:50
    pinek99
    Poziom 2  

    Witam. W jakich wersjach, z jakimi silnikami występują MF-70?
    Spotkałem opisy że dwusuwowe, gdzieś trafiłem w opisach na aukcjach że czterosuwowe a najnowsze to chyba diesel.

  • #109 10 Cze 2009 15:11
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    sw322 tak wkładka opiera się na tym zgrubieniu i jest tak ciasnawo włożona poprostu dopasowana do obudowy filtra, te wycięcia sa do góry podgiete i dotykają po złozeniu filtra zeby podczas ssania powietrza wkladka nie drżała i równo z tymi trzema wycieciami nalewa sie oleju i jest w sam raz. Pozdrawiam


    pinek99 MF 70 te starsze w wersji benzynowej dwusuwowe o pojemnosci 218 ccm o mocy 7 KM a te nowsze czterosuwowe pojemności 296 ccm z silnikiem diesla o mocy 6 KM . Wystepuja zrozrusznikiem ręcznym 2 biegi do przodu i 1 wsteczny a także sa dostepne zwolnice

  • #110 10 Cze 2009 21:17
    sw320
    Poziom 9  

    Dzięki. Teraz dowiaduję się ,że tam jest jeszcze filtr!!. Ja kupiłem bez wkładki, bez filtra i prawdę mówiąc nie wiedziałem, że tam ma coś być. Wkładkę jestem w stanie zrobić we własnym zakresie, ale filtra pewnie już nie. Jak ten filtr wygląda??. Może dopasuje coś od jakiegoś innego urządzenia?

  • #111 10 Cze 2009 22:24
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Filtr jest cały metalowy wielokrotnego użytku wyglada jak puszka wypełniona bardzo cieniutkimi splątanymi drucikami albo czymś podobnym raczej nie dopasujesz go od niczego chyba musisz kupic orginalny.

  • #112 11 Cze 2009 23:54
    Ramse
    Poziom 9  

    Witam
    Mam kilka pytań które mnie nurtują już od jakiegoś czasu.
    Przeglądając oferty na Allegro zauważyłem że w moim ciągniczku brakuje kilku elementów, zaznaczyłem je na 1 obrazku. Czy ktoś mi powie co to jest i do czego służy?

    Mikrociągnik MF-70 budowa


    Natomiast drugie pytanie dotyczy wału przenoszącego moc na przystawki. Tak więc Wydaje mi się że tutaj czegoś również brakuje. Czy na ten wał w środku nagwintowany podłóżnie na zewnątrz nie powinna nachodzić rurka nagwintowana od wewnątrz która przeniesie moc na taki sam wałek w przystawce?

    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Dzięki za pomoc

  • #113 12 Cze 2009 11:28
    txt66
    Poziom 11  

    Witam
    Jeśli na drugim zdjęci jest twój ciągniczek to wszystko jest OK, a co do zdjęcia pierwszego to zaznaczone elementy służą do zasprzęglenia dodatkowego sprzętu tj. kolejno cięgno z rączką , mocowanie cięgna do przystawki (taka krótka wajcha), bolec z rączką służący do zabezpieczenia założonego sprzętu aby się nie wysunął.
    A jeśli chodzi o drugie zdjęcie to powinien tam być tzw. zasprzęglik załączany tą wajchą ze zdjęcia pierwszego (tak jak napisałeś taka rura z "gwintem" zębami)
    Myślę że powinno pomóc.

  • #114 12 Cze 2009 19:32
    Ramse
    Poziom 9  

    Witam
    txt66 dzięki za pomoc. Oba zdjęcia pobrałem z neta i żadne nie przedstawia mojego ciągniczka. W moim niestety najwyraźniej brakuje tych 4 elementów z 1 i 2 zdjęcia. Zastanawiam się czy dostane te części w jakimś sklepie (ten wymieniany już nie raz na forum) czy liczyć na szczęście że ktoś kiedyś wystawi te części na Allegro?

  • #115 12 Cze 2009 20:24
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam.
    Ramse wszystkie te cześci dostaniesz w Agromaszu bez problemu

  • #116 13 Cze 2009 08:34
    txt66
    Poziom 11  

    Witam.
    Ja części kupuje w http://www.hand.pl/ ceny identyczne jak w Agromaszu sprawdzałem telefonicznie.
    Mam pytanie czy posiada ktoś na sprzedaż przekładnie do skrzyni biegów tj. wał główny nr. fab. 87 oraz 1 i 2 bieg nr. fab. 100. Jak tak proszę o odpowiedź na maila.
    Właśnie jestem przy rekonstrukcji silnik sprawnym, wyremontowany, mulczer wyremontowany, teraz przyszła pora n skrzynię biegów ale jak widać trzeba przekładnie wymienić. Do remontu mam jeszcze przyczepkę i spychacz, aha zapomniałbym o frezie do śniegu ale tu mam największy problem bo mam niekompletny tj. W łączniku zmieniającym kierunek obrotów brakuje mi wałka z zębatką od strony ciągnika, a w samym frezie brak przekładni ze ślimakiem. Może ktoś się orientuje gdzie można takie części dostać bo w sklepie niestety nie. Za odpowiedzi i ewentualne części wielkie dzięki.

  • #117 14 Cze 2009 10:01
    pinek99
    Poziom 2  

    Kilka pytań przed zakupem:
    Jakie są wymiary i w przybliżeniu waga oryginalnej przyczepki?
    Albo czy przetransportuję kosiarkę z przyczepką na standardowej przyczepce samochodu osobowego?
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego MF-70?
    Co obowiązkowo wymienić po zakupie?

  • #118 14 Cze 2009 13:59
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Witam pinek99 zalezy jaką masz tą standartową przyczepkę bo przyczepka MF 70 ma wym. dłg. 150cm na 115 szer. z bokami założonymi na koła bo w srodku ma 80 szer. no i z dyszlem bedzie miala gdzies 2.50 m plus zaczep obracany kturego można ściagnąć.Do busa spokojnie wszystko sie zmiesci bez problemu.Jeśli ktoś dbał o ciagniczek i użytkował jak należy to i ty nie bedziesz miał z nim problemu bo wizualnie może byc wszystko sprawne a dopiero w pracy pod obciążeniem wszystko wyjdzie.A tak ogólnie to MF 70 to dobra maszyna dość silna i dobra sprawa zwolnice jak ma się na wyposażeniu podwójna moc z kołami bliźniaczymi niedozakopania ze wszystkim sobie poradzi. Pozdrawiam

  • #119 14 Cze 2009 15:45
    pinek99
    Poziom 2  

    Dziękuję za rozmiary.
    Czy zwolnice to coś co pełni funkcję jak reduktor w samochodach terenowych?
    Czy przyczepkę MF-70 bez przeróbek dyszla można stosować to Vari?

  • #120 14 Cze 2009 20:45
    krzysiek7108
    Poziom 13  

    Tak można przyrównać tylko że tu w MF zwolnice wystepuja w kołach(felgach). Przyczepka do Vari jest taka sama dyszel jest ten sam tylko zaczep obrotowy który nakłada sie na dyszel jest wygięty do góry(a nie jak w MF w dół)
    Zwolnice
    Mikrociągnik MF-70 budowa

    Przyczepka do Terra Vari
    Mikrociągnik MF-70 budowa