Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zgasł podczas jazdy i nie chce zapalić.... Peugeot 206

15 Cze 2008 19:56 15832 23
  • Poziom 9  
    Witam!

    Mam prośbę o pomoc, podczas jazdy po dziurawej i wyboistej drodze mój Peugeot 206 nagle zgasł i nie chce za nic odpalić. Jest to model 3D rok 2002 silnik 1.1. Rozrusznik kręci ale za nic nie chce odpalić. Co może być przyczyną poradźcie mi coś. Auto bez alarmu i centralnego zamka. Na wyświetlaczu świeci sie komunikat ECO MOD. Gdy jest kluczyk w stacyjce i są otwarte drzwi to słychać sygnał (melodyjkę)
  • Poziom 22  
    wybita wstrząsówka, ecomod zgaśnie jak zapalisz silnik.
  • Poziom 9  
    jak to naprawić.... szukałem czujnika wstrząsowego ale za nic nie mogę znaleźć
  • Poziom 22  
    Komora silnika, takie czarne z czerwonym kapturkiem gumowym u góry, naciśnij ten kapturek.

    Co to jest to kkk w "skąd"? Jesteś z ku klux kalnu?
  • Poziom 9  
    właśnie szukałem już i za nic nie mogę znaleźć nic takiego (z czerwonym kapturkiem) Dodatkowy objaw to brak nawiewu (dmuchawy wewnętrznej) i brak świateł mijania (są tylko postojówki)
  • Poziom 22  
    aaaa, to zmienia postać rzeczy
  • Poziom 39  
    Rozumiem że bezpieczniki, przekaźniki i wszelkiego rodzaju złącza podociskałeś?

    OFT:
    Co to jest to kkk w "skąd"? Jesteś z ku klux kalnu?

    krk - kraków :)
  • Poziom 9  
    poodciskałem wszystkie złączki. trochę dziwne mi sie to wydaje bo zgasł podczas jazdy.....
  • Poziom 32  
    jak mocno walnołeś spodem to może sie urwało cos w zbioniku paliwa i niema paliwa do spalania
  • Poziom 9  
    nic nie walnęło, droga była dziurawa jak większość w Polsce :))) kilka dziur zaliczył ale znów nie do tego stopnia żeby aż coś sie urwało albo coś podobnego. A co do paliwa to jest połowa zbiornika
  • Poziom 22  
    Więc pewnie immo. Podnieś tylne siedzisko i przysłuchaj się czy pracuje pompa, słychac wyraźny ni to pisk, ni to szum
  • Poziom 9  
    u mnie nic takiego nie słychać, jak dobrze rozumiem mam nasłuchiwać pod tylna kanapą??
  • Poziom 17  
    przystaw stetoskop to usłyszysz.
  • Poziom 39  
    Silnik do pracy potrzebuje prądu i benzyny.
    To czy dostaje prąd łatwo sprawdzić - bo prąd = iskra na świecach...
    Benzyna to tak jak piszą koledzy pompa paliwa, wtryskiwacze i wszystko po drodze.

    Warto wydłubać świece i sprawdzić czy
    - jest iskra
    - czy świece nie są mokre
  • Poziom 22  
    Jeżeli immo blokuje to iskra będzie, nie będzie kluczowania wtryskiwaczy.
    Zabawa w taką kontrolę jest bez sensu.
  • Poziom 9  
    Właśnie oddałem do zakładu gdzie mają komputer i jutro mam sie dowiedzieć co mu jest. Oczywiście wszystko napisze na forum
  • Poziom 22  
    Jeżeli nie będzie komunikacji z sterownikiem silnika to na 100% immo, ten typ tak ma. Acha, i niech ci silniczek krokowy wypucują.
  • Poziom 39  
    Cytat:

    Zabawa w taką kontrolę jest bez sensu.

    Będzie wiadomo że układ zapłonowy działa.
    Wiem że duuużo prościej jest podpiąć się pod komputer i zobaczyć co się dzieje.
  • Poziom 9  
    już wszystko sie wyjaśniło i autko znów działa. Problem powstał w instalacji, rozłączyła sie kostka w okolicach pompy paliwa.

    Koszt naprawy 200zł
  • Poziom 22  
    monrant napisał:
    Podnieś tylne siedzisko i przysłuchaj się czy pracuje pompa, słychac wyraźny ni to pisk, ni to szum


    Było czytać i robić.
  • Poziom 39  
    Cytat:

    Było czytać i robić.


    Nawet sprawdził

    Cytat:

    u mnie nic takiego nie słychać, jak dobrze rozumiem mam nasłuchiwać pod tylna kanapą??


    Cytat:

    Koszt naprawy 200zł

    Jednak wiedza koszuje :P
    No i jednak nie immobilizer
  • Poziom 10  
    Witam!
    Aby nie zakładać nowego tematu dołączę do obecnego .
    Peugeot 206 1.4 98rok w trakcie jazdy zgasł i od tej pory nie odpala.
    Iskra jest, bezpieczniki sprawdzone, rozrusznik kręci żwawo , pompę
    słychać zarówno po załączeniu zapłonu jak i przy odpalaniu.
    W trakcie odpalania kontrolka (z literką k czy tranzystora) nie przygasa
    świeci cały czas. Rozłączenie klem akumulatora nic nie daje. Po kilkukrotnym
    naciskaniu kluczyka czasami silnik próbuje wskoczyć na obroty. Wyłącznik
    wstrząsowy sprawny. Kluczyk zostawiony w stacyjce po otworzeniu
    drzwi jest sygnalizowany dźwiękiem . Czy spotkał się ktoś z takim objawem?.
    Jak sprawdzić czy immo nie blokuje oraz jaki w miarę niedrogi interfejs zakupić
    którym można zdiagnozować powyższe usterki.
    Za każdą radę będę wdzięczny , bo samochodzik stoi już 2 tygodnie a ja nie
    mam żadnego pomysłu na jego naprawę.
  • Poziom 13  
    Luźne propozycje ( od razu mówię mam citroen Diesel i z benzyną niewiele mam wspólnego)

    1. (opcja) może coś ze stacyjką, któraś kostka się poluzowała

    2.(opcja) wyłącznik wstrząsowy, u mnie w citroen wyciągnąłem wtyczkę i zwarłem drucikiem (dopasowanym) wtedy na 100% jesteś pewny ze to nie jego winna.


    3. (opcja) Jak byś miał drugą sprawną pompę paliwa do sprawdzenia.

    Może twoja działa, ale nie daje odpowiedniego ciśnienia
  • Poziom 10  
    Witam!
    W nawiązaniu do wcześniejszego mojego postu informuję wszystkich zainteresowanych, że przyczyną nieodpalania peugeot 206 była prozaiczna usterka. Mianowicie mimo, że pompę paliwa było słychać a napięcia prawidłowe to pompa była uszkodzona. Nie dawała prawidłowego ciśnienia i stąd samochód nie chciał odpalić. Po wymianie pompy odpala od pierwszego razu.