Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6 gli po zwarciu - czy mógł uszkodzić się moduł?

16 Cze 2008 01:04 1398 4
  • Poziom 9  
    Witam. Az wstyd sie przyznac ale ostatnio w moim poldonie odwrotnie podlaczylem akumulator:| Na pierwszy ogien poszedl alternator. Wymienilem go i myslalem ze wszystko bedize ok ale niestety na sweicach nie ma iskry. Zauwazylem ze bezpiecznik pomiedzy + od alternatora a dwupinowa wtyczka na module jest przepalony. Niestety jest jeden mankament - zamiast zalecanego 7,5 ktos wlozyl 10. Roznica moze niewielka stad moje pytanie czy to moglo doporwadzic do usterki modulu a jezeli tak to czy mogl dostac rowniez komuputer lub czujnik polozenia walu. Wymiana bezpiecznika oczywiscie nic nie dala. Dodam jeszcze ze nie mam immobilaizera.
  • Poziom 26  
    rafchal napisał:
    ... Niestety jest jeden mankament - zamiast zalecanego 7,5 ktos wlozyl 10. Roznica moze niewielka stad moje pytanie czy to moglo doporwadzic do usterki modulu a jezeli tak to czy mogl dostac rowniez komuputer lub czujnik polozenia walu. ...

    Niezależnie od tego jaki był bezpiecznik, moduł miał małe szanse przeżyć. Bezpiecznik nie jest po to, żeby uchronić obwód przed zniszczeniem, ale żeby zapobiegać pożarowi instalacji.
    Komputer też trzeba sprawdzić, miał spore szanse ulec uszkodzeniu, chociaż może nie został całkowicie zniszczony. Uszkodzenie czujnika położenia wału wydaje mi się mało prawdopodobne, ale całkowicie wykluczyć nie można.
    Nie wiem jak wygląda sprawa w tych nowszych modelach, ale w starszych polonezach (sprzed 1990) z powodzeniem rozbierałem moduły zapłonowe, drobne naprawy też były możliwe, choć wymagały ostrożności i cierpliwości. Jeśli będziesz próbował i znajdziesz w środku jeden przepalony element lub przerwaną ścieżkę, możesz się pokusić o naprawę. Jeśli uszkodzenia będą większe - szanse marne i szkoda czasu.
  • Poziom 9  
    Co do kopmutera to chyba nie zepsul sie calkowicei bo jest w stanie pokazac check engine :D ale jezeli ulegl zniszczeniu to czy moglo to dotknac rowniez przyrzadow do niego podlaczonych?
  • Poziom 26  
    O ile znam elektronikę samochodową, odwrotne podłączenie zasilania powoduje zwarcie i przepływ nadmiernego prądu, który wysadza bezpieczniki i przepala ścieżki. Zwykle uszkodzeniu ulega pierwsze kilka elementów na wejściu zasilania (czyli np. stabilizatory napięcia) a reszcie nic się nie dzieje.
  • Poziom 9  
    Spalil sie caly alternator ;] a nastepny w kolejce jest wlasnie modul zaplonu, ktory laczy sie oczywiscei z cewkami czujnikiem polozenia walu i z komputerem. To juz i tak sporo mam nadizeje ze nie poszlo dalej.