Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaka rezystancja sterowania nawiewem?

16 Cze 2008 15:44 2487 15
  • Poziom 9  
    Witam!
    Krecac pokretlem od regulacji predkosci nawiewu w moim Peugeocie Partnerze rezystancja zmienia sie w zakresie od kilku Ω przy predkosci na max do ok 3,5 kΩ przy predkosci minimalnej. Moj problem polega na tym, ze tego silniczka nawiewu nie da sie wylaczyc. Powoli ale jednak caly czas chodzi. Czy ktos moze wie jakie powinny byc opornosci przy predkosci min. i dlaczego nie chce przestac dzialac? Dodam ze auto jest z klima. I dzieje sie tak zarowno przy ustawieniu na obieg wewnetrzy jaki i zewnetrzny. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam:)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    a po co chcesz go wyłączać? lepiej dla niego jak cały czas kręci
  • Poziom 14  
    Spróbuj wymontować ten potencjometr, w sklepie elektronicznym dostaniesz płyn do czyszczenia potencjometrów, w pozycji zero zazwyczaj jest przerwa nie ma ścieżki więc wentylator się wyłącza, w skutek pracy ścieżka się zużywa i w miejscu zera odkłada się brud ze zużytych ścieżek potencjometru co wprowadza właśnie tę minimalną rezystancję, która jest wystarczająca do wysterowania wentylatora.
  • Poziom 31  
    uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)
  • Poziom 22  
    jaki potencjometr, to przełączanie suwakiem oporniki
  • Poziom 9  
    ociz Dlaczego lepiej dla tego silniczka jak sie caly czas kreci?
    BB95 Tam nie ma potencjometru a jest pokretlo ktore ma styki i jezdzi po plytce na ktorej sa rezystory. Przemylem sciezki i wyczyscilem styki. Pomoglo to o tyle ze wczesniej silniczek wogole nie reagowal na ruchy tym pokretlem.
    momik12 Te tranzystory oktorych mowisz wymienilem bo wczesniej dmuchawa dzialala mi tylko na najwyzszych obrotach

    Zmierzylem napiecie jakie dochodzi do silniczka. Przy max obrotach jest 14,3 V a tak gdzie powinien sie wylaczyc jest 2,7 V Duzo by mipogoglo jakby ktos wiedzial jaka powinna byc opornosc przy wylaczonym. Czy moze powinna byc przerwa w obwodzie?
  • Poziom 22  
    Przyjedziesz, naprawię.
    Mieszkam 50 km od krakowa
  • Poziom 9  
    Monrant czy do Ciebie jest napewno 50 km a nie 1500 Francja)? :D
    Jesli serio tylko 50 to ile mnie bedzie ta naprawa kosztowac
  • Moderator Samochody
    yuro napisał:
    Dlaczego lepiej dla tego silniczka jak sie caly czas kreci?

    bo się wtedy nie zapycha róznym syfem i nie zapieka gdy podczas jazdy powietrze i tak jest "wpychane"
    ja w swoim aucie mam zawsze włączony na 1 biegu i nie wyłączam
    nie wiem jak Peugot ale np w Fordach fabrycznie jest tak że nie da się go całkowicie wyłączyć
  • Poziom 22  
    ociz napisał:
    Fordach fabrycznie jest tak że nie da się go całkowicie wyłączyć

    Da się.
  • Poziom 9  
    A moze ktos ma taki panel sterowania na zbyciu? Albo ma i moze zmierzyc te opornosci?
  • Poziom 33  
    Informacja dla ociz
    W fordzie Fiesta MK-5 szybkość nawiewu ustawia sie przełącznikiem
    0-1-2-3-4. W pozycji 0 w obwodzie silniczka dmuchawy jest przerwa.
    W pozycji 4 na silnik idzie pełne napięcie (obroty maksymalne)
    W pozycjach 1-2-3 napięcie przechodzi przez dodatkowe oporniki drutowe.
    Poz.1 przez szeregowo połączone trzy oporniki.
    Poz.2 przez szeregowo połączone dwa oporniki.
    Poz.3 przez jeden opornik.
    Oporniki te mają po kilka ohmów rezystancji.
  • Moderator Samochody
    wieswas napisał:
    Informacja dla ociz
    W fordzie Fiesta MK-5 szybkość nawiewu ustawia sie przełącznikiem
    0-1-2-3-4.

    miałem na myśli starsze modele, MK-5 jeszcze nie miałem nieprzyjemności robić :P
  • Poziom 9  
    czy w pozycji 0 przelacznika w peugeocie ma byc przerwa czy moze jakis duzy opor? Jesli duzy opor ta jaki? U mnie jest 3,5 kΩ i silniczek sie jednak powoli ale kreci. Jaki powinien byc aby przestal? moze ktos wie albo moze jakos to zmierzyc u siebie? :)
  • Poziom 20  
    ma się kręcić, zostaw to w spokoju.