Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaka rezystancja sterowania nawiewem?

yuro 16 Cze 2008 15:44 2331 15
  • #1 16 Cze 2008 15:44
    yuro
    Poziom 9  

    Witam!
    Krecac pokretlem od regulacji predkosci nawiewu w moim Peugeocie Partnerze rezystancja zmienia sie w zakresie od kilku Ω przy predkosci na max do ok 3,5 kΩ przy predkosci minimalnej. Moj problem polega na tym, ze tego silniczka nawiewu nie da sie wylaczyc. Powoli ale jednak caly czas chodzi. Czy ktos moze wie jakie powinny byc opornosci przy predkosci min. i dlaczego nie chce przestac dzialac? Dodam ze auto jest z klima. I dzieje sie tak zarowno przy ustawieniu na obieg wewnetrzy jaki i zewnetrzny. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam:)

    0 15
  • #2 16 Cze 2008 21:01
    ociz
    Moderator Samochody

    a po co chcesz go wyłączać? lepiej dla niego jak cały czas kręci

    0
  • #3 16 Cze 2008 21:25
    BB95
    Poziom 14  

    Spróbuj wymontować ten potencjometr, w sklepie elektronicznym dostaniesz płyn do czyszczenia potencjometrów, w pozycji zero zazwyczaj jest przerwa nie ma ścieżki więc wentylator się wyłącza, w skutek pracy ścieżka się zużywa i w miejscu zera odkłada się brud ze zużytych ścieżek potencjometru co wprowadza właśnie tę minimalną rezystancję, która jest wystarczająca do wysterowania wentylatora.

    0
  • #4 16 Cze 2008 21:30
    momik12
    Poziom 31  

    uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)

    0
  • #5 16 Cze 2008 21:38
    monrant
    Poziom 22  

    jaki potencjometr, to przełączanie suwakiem oporniki

    0
  • #6 17 Cze 2008 14:25
    yuro
    Poziom 9  

    ociz Dlaczego lepiej dla tego silniczka jak sie caly czas kreci?
    BB95 Tam nie ma potencjometru a jest pokretlo ktore ma styki i jezdzi po plytce na ktorej sa rezystory. Przemylem sciezki i wyczyscilem styki. Pomoglo to o tyle ze wczesniej silniczek wogole nie reagowal na ruchy tym pokretlem.
    momik12 Te tranzystory oktorych mowisz wymienilem bo wczesniej dmuchawa dzialala mi tylko na najwyzszych obrotach

    Zmierzylem napiecie jakie dochodzi do silniczka. Przy max obrotach jest 14,3 V a tak gdzie powinien sie wylaczyc jest 2,7 V Duzo by mipogoglo jakby ktos wiedzial jaka powinna byc opornosc przy wylaczonym. Czy moze powinna byc przerwa w obwodzie?

    0
  • #7 17 Cze 2008 15:16
    adam7009
    Poziom 38  

    Jeżeli już ma nie chodzic w ogóle to raczej powinna byc przerwa wobwodzie.

    0
  • #8 17 Cze 2008 16:43
    monrant
    Poziom 22  

    Przyjedziesz, naprawię.
    Mieszkam 50 km od krakowa

    0
  • #9 17 Cze 2008 17:09
    yuro
    Poziom 9  

    Monrant czy do Ciebie jest napewno 50 km a nie 1500 Francja)? :D
    Jesli serio tylko 50 to ile mnie bedzie ta naprawa kosztowac

    0
  • #10 17 Cze 2008 21:30
    ociz
    Moderator Samochody

    yuro napisał:
    Dlaczego lepiej dla tego silniczka jak sie caly czas kreci?

    bo się wtedy nie zapycha róznym syfem i nie zapieka gdy podczas jazdy powietrze i tak jest "wpychane"
    ja w swoim aucie mam zawsze włączony na 1 biegu i nie wyłączam
    nie wiem jak Peugot ale np w Fordach fabrycznie jest tak że nie da się go całkowicie wyłączyć

    0
  • #11 17 Cze 2008 21:34
    monrant
    Poziom 22  

    ociz napisał:
    Fordach fabrycznie jest tak że nie da się go całkowicie wyłączyć

    Da się.

    0
  • #12 18 Cze 2008 17:17
    yuro
    Poziom 9  

    A moze ktos ma taki panel sterowania na zbyciu? Albo ma i moze zmierzyc te opornosci?

    0
  • #13 19 Cze 2008 09:58
    wieswas
    Poziom 33  

    Informacja dla ociz
    W fordzie Fiesta MK-5 szybkość nawiewu ustawia sie przełącznikiem
    0-1-2-3-4. W pozycji 0 w obwodzie silniczka dmuchawy jest przerwa.
    W pozycji 4 na silnik idzie pełne napięcie (obroty maksymalne)
    W pozycjach 1-2-3 napięcie przechodzi przez dodatkowe oporniki drutowe.
    Poz.1 przez szeregowo połączone trzy oporniki.
    Poz.2 przez szeregowo połączone dwa oporniki.
    Poz.3 przez jeden opornik.
    Oporniki te mają po kilka ohmów rezystancji.

    1
  • #14 19 Cze 2008 19:50
    ociz
    Moderator Samochody

    wieswas napisał:
    Informacja dla ociz
    W fordzie Fiesta MK-5 szybkość nawiewu ustawia sie przełącznikiem
    0-1-2-3-4.

    miałem na myśli starsze modele, MK-5 jeszcze nie miałem nieprzyjemności robić :P

    0
  • #15 20 Cze 2008 20:49
    yuro
    Poziom 9  

    czy w pozycji 0 przelacznika w peugeocie ma byc przerwa czy moze jakis duzy opor? Jesli duzy opor ta jaki? U mnie jest 3,5 kΩ i silniczek sie jednak powoli ale kreci. Jaki powinien byc aby przestal? moze ktos wie albo moze jakos to zmierzyc u siebie? :)

    0
  • #16 20 Cze 2008 21:13
    Tony J.
    Poziom 20  

    ma się kręcić, zostaw to w spokoju.

    0