Z elektroniki jestem zielony i chcę was zapytać, po czym można poznać głowicę UKF? I jak ją wymienić, gdzie można kupić nową? Czy jest jakiś prostszy sposób przestrojenia? Dzisiaj podam zdjęcia płytki radia, może wskażecie tę głowicę - ja nawet tego nie umiem...
Najpierw to napisz co to za radio, nazwa, symbol. Tylko radia z wyższej półki mają głowicę w postaci osobnego ekranowanego bloku. W prostych konstrukcjach głowica siedzi na jednej płytce z pozostałymi blokami radia.
Rozumiem, że chcesz przestroić z dolnego UKF 65,5-74MHz na współczesny 87,5-108,0MHz?
Jest wielce prawdopodobne, że jeśli nie potrafisz w radiu zlokalizować głowicy, to nie poradzisz sobie z przestrojeniem a jedynie uszkodzisz sprzęt. Do tego trzeba mieć chociaż minimalne doświadczenie i obycie ze sprzętem. Inna sprawa, że są łatwiejsze modele (proste OR stacjonarne jak "Jubilat" itp) - te możesz spróbować przestroić i trudniejsze (przenośne jak "Julia", "Jowita" itp.) za te się nie "zabieraj"!
Przepraszam bardzo ale innym sposobem nie "weszło"! Musiałem więc edytować i starym sposobem dopiero się udało.
Schemat tego radia jest praktycznie taki sam jak Śnieżki. Przestraja się to bardzo ładnie na górny UKF. Głowica jest tam umieszczona na jednej płycie ze wszystkimi blokami radia. Dobrze jest sobie odpalić przyjazny mierniczek częstotliwości odbieranej na LC7265 i nie przestrajać po omacku
Jak nie spróbujesz to się nie nauczysz takie jest moje zdanie. A co do przestrojenia zobacz ten temat Unitra Diora Ślązak i zwróć uwagę na sposób jaki podał kaem. Schemat masz tu KLIK "Ślązak" i "Beskid" praktycznie to samo.
Mam jeszcze jedno pytanie: Cewki L3/L4 to dwie cewki znajdujące się obok siebie prymitywnej konstrukcji, tj. nawinięty na kawałek skruszałej gąbki drut , całość zalana woskiem. I co ja mam z nimi zrobić? Co to znaczy "przerobić na 5 zwojów z odczepem po czterech zwojach"? Mam z dwóch zrobić jedną?