Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak przestroić stare radio?

17 Cze 2008 13:18 26334 14
  • Poziom 9  
    Z elektroniki jestem zielony i chcę was zapytać, po czym można poznać głowicę UKF? I jak ją wymienić, gdzie można kupić nową? Czy jest jakiś prostszy sposób przestrojenia? Dzisiaj podam zdjęcia płytki radia, może wskażecie tę głowicę - ja nawet tego nie umiem... :cry:
  • Poziom 28  
    Najpierw to napisz co to za radio, nazwa, symbol. Tylko radia z wyższej półki mają głowicę w postaci osobnego ekranowanego bloku. W prostych konstrukcjach głowica siedzi na jednej płytce z pozostałymi blokami radia.
    Rozumiem, że chcesz przestroić z dolnego UKF 65,5-74MHz na współczesny 87,5-108,0MHz?
  • Poziom 9  
    Tak, dokładnie z dolnego na współczesny. To radio to Beskid Unitra.

Zdjęcia:

• Pomocny post
    Poziom 38  
    Jest wielce prawdopodobne, że jeśli nie potrafisz w radiu zlokalizować głowicy, to nie poradzisz sobie z przestrojeniem a jedynie uszkodzisz sprzęt. Do tego trzeba mieć chociaż minimalne doświadczenie i obycie ze sprzętem. Inna sprawa, że są łatwiejsze modele (proste OR stacjonarne jak "Jubilat" itp) - te możesz spróbować przestroić i trudniejsze (przenośne jak "Julia", "Jowita" itp.) za te się nie "zabieraj"!

Przepraszam bardzo ale innym sposobem nie "weszło"! Musiałem więc edytować i starym sposobem dopiero się udało.
  • Poziom 9  
    A łatwo przestroić odbiornik Śnieżka R 207??
  • Poziom 28  
    Schemat tego radia jest praktycznie taki sam jak Śnieżki. Przestraja się to bardzo ładnie na górny UKF. Głowica jest tam umieszczona na jednej płycie ze wszystkimi blokami radia. Dobrze jest sobie odpalić przyjazny mierniczek częstotliwości odbieranej na LC7265 i nie przestrajać po omacku :)
  • Poziom 9  
    A da się do tego wmontować nową głowicę?
  • Pomocny post
    Poziom 38