Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra immobilizer, problem z sychro

ziko77 17 Cze 2008 16:37 4898 18
  • #1 17 Cze 2008 16:37
    ziko77
    Poziom 23  

    Witam,

    poleglem w boju z moja vectra.

    wymienialem jej komputer, simtec 565 na inny, ale w miedzyczasie prawdodpodobnie uszkodzilem cos z immo, wiec kupilem inny z transponderem i pinem.

    probowalem zgrac to w jakas logiczna calosc, ale niestety mi nie wychodzi.
    mam do dyspozycji kts-a, opel immo, opel scanner i xprog-a.

    w jaki sposob zsynchronizowac moj immo z komputerem, zeby mi autko odpalilo? bo aktualnie mam blad p1503 na skanerze i mrugajaca kontrolke chcek na desce :/

    bede wdzieczny za pomoc

    pozdrawiam.

    lukasz

    0 18
  • Pomocny post
    #2 17 Cze 2008 16:53
    monrant
    Poziom 22  

    ziko77 napisał:


    mam do dyspozycji kts-a, opel immo, opel scanner i xprog-a.


    Czyli nic nie masz do tej roboty.
    Wpierw dopisac klucz to immo, póxniej zinicjowac sterownik, ale tylko techem, żaden sprzęt nieproducencki tego nie robi.

    0
  • #3 17 Cze 2008 17:00
    ziko77
    Poziom 23  

    oki, czyli co potrzebowal bym zeby sobie z tym poradzic? salon opla? a jesli to jednyna droga to jaki moze byc koszt takiej uslugi?

    z drugiej strony ktos mi podpowiedzial ze powinienem wykasowac z motorolki w immo kilka fieldow i bedzie ok, ale nie doczekalem sie blizszego info, bo ma chlopak sporo roboty...

    Dodano po 1 [minuty]:

    ps. kluczyki dodalem do immo juz na poczatku :)

    0
  • Pomocny post
    #4 17 Cze 2008 17:02
    monrant
    Poziom 22  

    To teraz tylko zgrać sterownik, i teraz masz dwa wyjścia-Tech lub bawić się z flashem i c56.
    Dla mnie łatwiej to pierwsze.

    0
  • #5 18 Cze 2008 12:13
    ziko77
    Poziom 23  

    dzwonilem do opla, bo mam niecaly kilometr do nich, i powiedzieli ze zrobia, koszt 110pln. jednak ktos inny im bedzie autko dostarczal do serwisu i wobec tego Panowie kazali mi wypisac co maja zrobic.

    czyli mowiac krotko, co im tam napisac, aby Panowie z opla wykorzystujac sprzet jaki tam maja (http://opel.polaczek.com.pl/) zrobili mi wkoncu ten moj samochodzik?

    Bo nie chcial bym zeby moja interpretacja usterki definiowala co innego, a okaze sie ze mnie skroją ze 400pln :/

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Cze 2008 12:33
    monrant
    Poziom 22  

    Wierw sprawdzą czy klucz siedzi w immo, poźniej zgrają sterownik z immo.
    110 zł....no u mnie to stoi ( jak trzeba programowac klucz i mam scurity code) 80, sama inicjacja wymienionego sterownika 50

    0
  • #7 18 Cze 2008 12:47
    ziko77
    Poziom 23  

    no te 110pln jestem wstanie zaplacic im, bo akurat mam najblizej do nich.

    lecze na to, ze wszystko bedzie ok.

    a tak nawiazujac do calej mojej kombinacji z komputerami, immo...... sterownik simtec a wymienialem, bo palił mi cewki i autko chodzilo tylko na dwa cylindry. zakladajac nową cewke, po 8km jazdry znow byla spalona na 2 i 3 cylindrze. wymienione chyba wszystko co mozliwe bylo, jednak mam pytanie: czy diagnoza byla sluszna? czy to komputer mogl mi cewki palic?

    0
  • Pomocny post
    #8 18 Cze 2008 13:47
    powidz
    Poziom 20  

    Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że gazownicy żle podłączyli się pod cewkę.

    0
  • #9 18 Cze 2008 14:14
    ziko77
    Poziom 23  

    z tym ze ja ja z holandii juz z gazem kupilem, po przywiezieniu jej i zalozeniu cewki samochodzik chodzil poprawnie przez 3 tygodnie, okolo 3 tysiecy km przejechalem i bylo ok, jednak ponownie cewka padla i sie zaczelo....

    moglbys dokladnie opisac co moze byc nie tak? bo mam gazownika znajomego, ponoc dobry wiec napewno zerknal by mi na to czy jest all ok.

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Cze 2008 20:50
    darek 42
    Poziom 10  

    jeżeli masz jeszcze problem to wymień w nowym sterowniku eprom na ten który miałeś wcześniej i vektra będzie hulać -a ceweczki paliły Ci pewnie tranzystorki starego sterowniczka:D

    0
  • Pomocny post
    #11 18 Cze 2008 22:20
    monrant
    Poziom 22  

    cewka oryginał? W sumie najprosciej zmierzyć kąt włączenia prądu cewki, no i ustalić charakter uszkodzenia tejże.
    Awaria sterownika to najczęściej rozsadzona cewka.

    0
  • #12 19 Cze 2008 14:14
    ziko77
    Poziom 23  

    cewki wrzucalem rozne, ale nie oryginaly, dzis wstawilem rano do serwisu opla autko i dzwonili ze gotowe, 100pln taka przyjemność. Jednak zastanawia mnie czy autko bedzie smigac bez problemowo czy tez usterka sie bedzie powtarzac, chociaz mam szczera nadzieje ze nie bedzie sie juz nic dzialo.
    a tak z ciekawosci: jak zmierzyc kąt wlączenia prądu cewki?
    wszystkie te cewki co mi sie spaliły padały na 2 i 3 cylindrze. kable nowe, swiece nowe...

    Dodano po 1 [minuty]:

    @darek 42
    masz na mysli fuzyczny eprom wymienic na ten ze starego sterownika czy wsady w nich? jaki tam siedzi eep w sterowniku?

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Cze 2008 14:22
    monrant
    Poziom 22  

    Simtec 56.5 jest na AM29f010 i 93c56

    0
  • #14 20 Cze 2008 10:06
    ziko77
    Poziom 23  

    Witam ponownie,
    odebralem z serwisu wczoraj vectre. Autko jezdzi zdecydowanie dynamiczniej niz na poprzednim komputerze, obroty stabilne, zero szarpniec, jednym slowem wszystko idealnie. I mam nadzieje ze tak juz zostanie.

    dziekuje wszystkim za pomoc i podpowiedzi, ktore zmotywowaly mnie na tyle, ze przy okazji sporo sie dowiedzialem na temat mojego samochodu.

    jak widac, czasem sterownik moze byc uszkodzony, a nie wyswietla zadnych bledow na skanerze.

    Jednak na razie ciesze sie strasznie ze sprawnego wkoncu samochodu.
    Dziekuje Wam jeszcze raz za pomoc.

    pozdrawiam.

    lukasz

    0
  • Pomocny post
    #15 20 Cze 2008 10:29
    monrant
    Poziom 22  

    ziko77 napisał:


    jak widac, czasem sterownik moze byc uszkodzony, a nie wyswietla zadnych bledow na skanerze.


    Dlatego zawsze bazuje się na parametrach zmierzonych, a tu na forum tylko porady "sprawdź kody błędów"

    0
  • #16 20 Cze 2008 11:00
    Shinkasen
    Poziom 9  

    A mam takie jedno pytanko odnosnie tematu:

    Czy hc05 w takiej Vectrze jest zabezpieczona przed odczytem? Jesli potraktuje ja Xprogiem to odczyta?

    0
  • Pomocny post
    #17 20 Cze 2008 12:50
    monrant
    Poziom 22  

    nie ma protekcji, nie polecam x-proga do tego.

    0
  • Pomocny post
    #18 20 Cze 2008 13:15
    Pa7aK
    Poziom 14  

    Widocznie kolega nie ma innego proga ;]

    0
  • Pomocny post
    #19 20 Cze 2008 13:18
    monrant
    Poziom 22  

    Tą motorolkę fajnie się robi bez wylutowania.

    0