Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brava 80 16V - dziwna wartość napięcia na styku w klapie

Grzesiek128 18 Jun 2008 12:07 1790 7
  • #1
    Grzesiek128
    Level 11  
    Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy, więc jak coś źle zrobię to proszę nie krzyczeć.

    Mam Bravę 80 16V i problem z ogrzewaniem tylnej szyby, które nie działa. Zacząłem od przejrzenia styków w klapie i okazało się że po wykręceniu tych ze zderzaka zobaczyłem mocno wypalony pin od masy. Górne z klapy są ok.



    Odpiąłem wtyczki ze styków w zderzaku i pomierzyłem napięcie na przewodach i okazało się, że miedzy tymi, które odpowiadają za ogrzewanie szyby (przewód brązowo-czarny i czarna masa), po przekręceniu stacyjki o stopień przy WYŁączonym (tu nie jest czeski błąd) ogrzewaniu pojawia się 11,8V, zaś po WŁączeniu przycisku ogrzewania (dioda pomarańczowa na desce świeci) napięcie spada do 2,4V.

    I tu mam zgryza - czy tak ma być - zgodnie ze schematem to chyba powinno te 12V pojawić się dopiero po włączeniu przycisku ogrzewania, a nie tuż po włączeniu stacyjki i skąd te 2V z małym hakiem.

    Proszę o pomoc - może jakiś elektryk zasugeruje co podejrzewać w takiej sytuacji. Reszta w klapie chodzi - wycieraczka i wycieraczka ze spryskiwaczem (nawet z tą upaloną masą). Czy może być winny przekaźnik ogrzewania? Schemat mam, ale czego szukać - przebicia, zalania jakiejś złączki - już sam nie wiem :( . A najlepsze, że jak wyjmę 30A bezpiecznik od ogrzewania szyby to nadal mam to napięcie 11,8V i 2,4V po włączeniu przycisku.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Grzesiek
  • #2
    monrant
    Level 22  
    Po mojem na czarnym nie ma masy, zmierz między brązowo-czarny a zaczep zamka.
    Nie używaj miernika, wprowadza w bląd, zrób sobie probierkę ze zwykłej zarówki reflektorowej
  • #3
    Grzesiek128
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź.

    Zrobiłem jak kazałeś i rzeczywiście - wyszło, że żarówka nie świeci a na mierniku wskazuje jakieś wartości - moim zdaniem zgodnie ze znalezionym schematem tak nie powinno być, ale to Fiat :), więc może schemat ma braki. Co chwilę coś sie w nim sypie elektrycznie - już mam dość, ale nie sprzedam.

    Sprawdziłem po kablu i wyszło, że na wyjściu/pin ze skrzynki bezpiecznikowej też nie ma napięcia, a więc jutro zabiorę się za sprawdzenie przekaźnika, bo bezpiecznik 30A oznaczony jako ten od ogrzewania szyby jest cały.
  • #4
    monrant
    Level 22  
    Miernik do takich zabaw się nie nadaje -efekt anteny, po prostu zbiera śmieci.
  • #5
    grunz
    Level 18  
    Monrant a co ma antena do miernika???
  • #6
    zapracowany mocno
    Level 13  
    grunz wrote:
    Monrant a co ma antena do miernika???

    Pomiędzy odkopywaiem starych postów poczytaj nieco teorii to będziesz wiedział.
  • #7
    Tracer2
    Landline phones specialist
    Voltomierz ma dużą oporność wewnętrzną i sobie zawsze jakieś napięcie znajdzie nawet jak przewód jest zwęglony.
    Do szukania prądu lepiej nadaje się próbnik zrobiony z ,żarówki i dwu miękkich przewodów tzw probówka ;)
  • #8
    zylekb
    Level 2  
    i jak udalo sie po wymianie przekaznika??

    mam podobny problem

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    udalo sie wymiana przekaznika pomogla

    po rozebraniu przekaznika okazalo sie ze sie przegrzal i zrobil sie zimny lod :)