Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.6 16V/2002r. - błędy po wymianie rozrządu.

ciunkam 18 Jun 2008 17:54 28951 8
  • #1
    ciunkam
    Level 10  
    Witam wszystkich na forum.
    Cztery dni temu kupiłem stilo 1.6 16v 3 drzwiowy 2002 r.
    Byłem szczęśliwy tylko jeden dzień z nowego zakupu,ponieważ już na następny dzień zaczęły sie kłopoty.Oddałem moje autko do zaprzyjaźnionego warsztatu na wymiane olejów, płynów ,rozrządu itp.. Po odebraniu samochodu miałem kłopoty z praca na wolnych obrotach i wyskakiwał błąd " engine failure" i po rozmowie z mechanikiem z warsztatu pojechałem na serwis fiata skasować błąd , panowie w serwisie skasowali błąd i auto sprawowało sie poprawnie.Następnego dnia rano znów problem z obrotami i pracą silnika i znów serwis fiata kasowanie błedu i wymiana cewki a samochodzik poprawnie jedzie i po kilku godzinach znów problem jak wyżej.Panowie w serwisie fiata szukali błedów ale nie znaleźli i pytali czy ktos zmieniał rozrząd i czy robił to na blokadach, wiec dowiedziałem sie od znajomego mechanika że nie posiada takowych tzn. blokad ale twierdzi że dobrze ustawił rozrząd bo on swoim sposobem znaczy koła i pasek i nie ma mowy o błednym ustawieniu.W serwisie fiata chca ustawić ponownie rozrząd , bo ich zdanie to on źle pracuje ale dlaczego raz jest dobrze a raz źle.Na mój chłopski rozum na źle ustawionym rozrządzie silnik powinien cały czas źle pracować ?Nie wiem czy ustawienie rozrządu w serwisie nie bedzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto?


    Regulamin pkt 11. Popraw temat! <Błażej>
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    blokady to pic na wode dla matołów, kazdy powazny elektryk/mechanik wie jak ustawić rozrząd bez blokad. wystarczy tylko troche wiedzy na ten temat. Jak silnik pracuje dobrze nie powinno byc kłopotów z rozrządem.
  • #3
    Stanisław 1
    Level 16  
    Szanowny kolego jeżeli problem wystąpił po wymianie rozrządu a wcześniej go nie było oznacz to wadliwie ustawiony rozrząd.Co się tyczy blokad tego rozrządu nie można ustawić prawidłowo bez blokad.Usterka w elektronice występuje dlatego że brak synchronizacji pomiędzy czujnikiem wału i wałka rozrządu.Według mojej oceny tego co opisałeś serwis postawił prawidłową diagnozę.A to co kolega cardiag opisuje że paski rozrządu wymienia się bez blokad to już przeszło do historii.
  • #4
    kryszt44
    Level 17  
    może synchronizacji niema bo któryś z czujników zaczyna szwankować
  • #5
    Stanisław 1
    Level 16  
    Jednak całą ta naprawę rozpocząłbym od sprawdzenia rozrządu a co do czujnika jak kolega pisze nie można wykluczyć tak zwany zbieg okoliczności.
  • #6
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Jeżeli rozrząd ma być blokowany do wymiany paska, to tak należy robić i nie kombinować.
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cardiag - rozumiem że piszesz tylko o wymianie paska, bo jeżeli cały rozrząd to w niektórych przypadkach nie widzę opcji bez blokad (znaczy są ale... nie, nie powiem)
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Krótko i tematycznie: Wymiana paska rozrządu, szpec przed zdjęciem starego paska robi znaki "flamajstrem" na kołach i osłonie. Zakłada nowy. Teraz problem - przy napinaczach sprężynowych, hydraulicznych wyciągnięcie paska powoduje przestawienie rozrządu, czasem nawet o cały ząbek na kole wałka rozrządu. Jak zatem ustalić pierwotne (fabryczne) położenie kół rozrządu jesli nie ma sie blokad ustalających ich położenie? . To jest ustawianie na farta, albo się uda, albo nie, przecież to i tak klient zapłaci za głowicę, "...bo musiał pasek być wadliwy...".
  • #9
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Jak już sie temat tak rozwinął, to dla uzupełnienia informacji:
    Po pierwsze: Zestawy blokad (nieoryginalne, ale to bez znaczenia) kosztują już niewiele, 300-500zł i nie ma sensu robić chińskich kombinacji i ryzykować zniszczeniem silnika.
    Po drugie: Jeżeli ktoś nie prowadzi warsztatu, tylko chce sam sobie zrobić taką wymianę, to tym bardziej nie warto ryzykować i lepiej zapłacić wcale nie tak dużo warsztatowi, który blokadami dysponuje i daje gwarancję na prawidłowość wykonania usługi.

    Robótki ręczne można przeprowadzać w starszych pojazdach, gdzie wymiana paska nie jest filozofią, a i dostęp jest dobry. I nie piszę tego złośliwie, lecz dla dobra właścicieli pojazdów. Nawet najlepsze złote rączki nie zastąpią sprzętu - taka jest prawda.

    Temat uważam za wyczerpany. Zamykam.