Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy '97 1,9 TDI AHU pompa wtryskowa?

horse667 18 Cze 2008 18:21 5213 8
  • #1 18 Cze 2008 18:21
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    Witam, zdarzyła mi się taka historia, najpierw w czasie jazdy, albo postoju nagle zwiększały sie wolne obroty, niewiele z 900 na 1100, i pozatym nic, po wyłączeniu zapłonu znowu przez jakiś czas były normalne. Potem ten objaw ustał, i powrócił po pół roku. Do tego samochód mi nagle zaczął gasnąć, albo prawie gasnąć. W końcu jak zgasł to wogle nie mogłem go odpalić. Zadzwoniłem do znajomego mechanika, i powiedział, że to może być pompa. Zaholowałem go do pompiarzy, i oni sprawdzili,że paliwo dochodzi do pompy, i ona nie daje ciśnienia i jest do naprawy, a te wcześniejsze skoki obrotów i gaśnięcia to były już ostrzeżenia jej końca. Czy to wszystko trzyma się kupy??
    pozdrawiam horse

    0 8
  • #2 18 Cze 2008 19:30
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Tak trzyma się kupy.

    0
  • #3 19 Cze 2008 21:49
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    Ciąg dalszy historii, zostawiłem samochód u pompiarzy, dzisiaj odebrałem, zapłaciłem 1000 zł za naprawę pompy i przyjechałem do domu. Wieczorem, pozaglądałem do silnika, wszystko elegancko umyte - mucha nie siada. Próbuję odpalić, a tu lipa to samo, wogle nie daje się uruchomić. Dzwonię do gościa, a on mówi, że to pewnie komputer błędów nałapał po myciu, i żeby odłączyć aku.. Robiłem to już wcześniej w czasie pierwszej awarii, i teraz też, nic to nie dało (na kilkanaście minut). Dodatkowo czasem w czasie kręcenia, lub zaraz po zaprzestaniu jest krótki sygnał dżwiękowy, i nic poza tym auto nie gada. Próbowałem innym kluczykiem i to samo. Jutro mechanik ma do mnie przyjechać z kompem i sprawdzić, ale coś mi sie tu nie podoba. Czy sam coś mogę sprawdzić??
    pozdrawiam horse

    0
  • #4 19 Cze 2008 22:42
    momik12
    Poziom 31  

    Zobacz czy zagada ze zdjętą wtyczką czujnika temperatury.

    0
  • #5 19 Cze 2008 23:19
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    Zdaje sie że jest ich kilka, o który konkretnie chodzi??
    pozdrawiam horse

    1
  • #6 20 Cze 2008 08:09
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    Znalazłem czujnik, przy bloku (na rurze 4pin), po odłączeniu go silnik zapalił od dotyku. Po zgaszeniu, i założeniu z powrotem wtyczki czujnka nie pali, po ponownym zdjęciu również nie pali. Pytanie, czy to się gdzieś zapisuje, i kasuje dopiero po długotrwałym odłączeniu aku. Za pierwszym razem przed tym jak zapalił, aku był odpięty całą noc. I teraz nie wiem, czy to zbieg okoliczności, z odpiętym czujnikiem, czy raczej udało sie go odpalić, przez to, że tak długo był odłączony aku. Wcześniej odłączałem go na godzinę i nic to nie dawało.
    Pozdrawiam horse

    0
  • #7 20 Cze 2008 18:50
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    To znowu ja, okazało sie, że to ta nieszczęsna 109-tka.
    A z tą pompą to sam nie wiem co o tym sądzić.
    Pozdrawiam horse

    0
  • #8 15 Lip 2008 13:29
    1112magda
    Poziom 2  

    Witam!! Mam podobny problem z moim Galaxy tylko w benzynie. Historia ta sama i też myslimy ze to czujnik. Auto nie pali juz ponad 4 miesiące. Co u ciebie było przyczyną? Pozdrawiam Marcin

    1
  • #9 15 Lip 2008 20:42
    horse667
    Specjalista - kserokopiarki

    Niestety moja przyczyna nie pomorze tobie, po prostu diesel i benzyna, różnią się tak bardzo jak by to były inne marki (W Galaxy często są. tzn diesel-VW, benzyna -ford). U mnie bezpośrednią przyczyną był słaby kontakt na przekaźniku 109.
    pozdrawiam horse

    0