Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na czym najlepiej postawi serwer?

19 Cze 2008 18:05 2092 24
  • Poziom 20  
    A w zasadzie czym najlepiej go napisać/ robić. Chciałbym, żeby dało się w nim logować. Jaki program najłatwiej zrobi to pod macintoshem?
  • Poziom 20  
    Ma to być serwer na którym będzie strona jednej instytucji, z której będzie się można zalogować na swoją pocztę, brać udział w wewnętrznym forum, w perspektywie otrzymywać oceny szkolne i przypomnienia o sprawdzianach itp. (ta instytucja to szkoła jest)
  • Poziom 37  
    Widze ze raczej jestes poczatkujacym administratorem/webmasterem.
    Mysle ze lepiej bedzie jak sie rozejzysz za mozliwoscia wykupienia konta pocztowego i www w jakiejs serwerowni.
    Zajzyj na www.home.pl www.nazwa.pl itp i poszukaj oferty dla siebie.

    Jak jednak chcesz sie bawic to polecam postawic taki serwerek na debian linux, np wedlug tego poradnika: http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_sarge [opis dla debiana 3.1 ale tak samo sie instaluje 4 i 5]
    Maszyna - jakis Athlon XP z 512 ram i odpowiednio duzym dyskiem.

    Pamietaj jednak ze jak bedziesz mial duzy ruch z poza sieci szkolnej to musisz miec odpowiednio silne lacze - napewno 512 i mniej kbps uploadu nie wystarczy.
  • Poziom 20  
    Komp jest ok, potężna maszyna, ale on jest pod makiem. I tu jest problem... Net jest 4 Mb także nie powinno by problemu. Serwer chcę postawić, żeby dostać wyższą ocenę z IT w liceum i jakoś się szkole odwdzięczyć i zapisać w jej historii... ale serwer musi być na macu..
  • Spec od komputerów
    To maca zostaw, tylko zainstaluj tam linuksa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Na mac-a to raczej oprogramowanie płatne zreszta jak dla windows itp itd, ale nadal nie wiem jakie usługi maja byc na tym komputerze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    To akurat nie jest do końca jasne :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    serwer na którym będzie strona jednej instytucji, z której będzie się można zalogować na swoją pocztę ??? przekmiń to
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Roch Brada napisał:
    Dlaczego ja? W interesie Autora jest opisanie problemu tak żeby inni nie musieli "kminić".

    No więc to też mam na myśli :> poczekamy na rozwinięcie wątku
  • Poziom 20  
    Roch Brada napisał:
    Pytong napisał:
    serwer na którym będzie strona jednej instytucji, z której będzie się można zalogować na swoją pocztę ??? przekmiń to

    Dlaczego ja? W interesie Autora jest opisanie problemu tak żeby inni nie musieli "kminić".

    Na mój głupi rozum Autor chce mieć pocztę na serwerze, czyli jakiś serwer pop3/smtp/imap, który będzie obsługiwał adresy w domenie np.: szkola.adasia.jest.cool.pl

    Każdy nauczyciel / uczeń ma skrzynkę i adres: wanda(małpa)szkola.adasia.jest.cool.pl i loguje się za pomocą interfejsu WWW.


    Ma całkowitą rację. Tylko stronę bym chciał (przynajmniej stronę główną) w html-u szkrobnięta... A raczej w WYSIWYG... zrobioną...
  • Spec od komputerów
    Roch Brada - jezeli to dla jednej szkoly, to bez przesady z mieleniem dyskiem.

    elektrodom - mysle, ze nikt nie jest przeciwny temu, zebys chcial strone zrobiona w htmlu, a nawet w wysiwyg. Tylko, ze to bedzie słabe, patrzac na stan twojego zorientowania w temacie. Postaw jakis gotowy CMS do tego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Nas jest niewielu- w sumie jakieś 700 osób by miało uprawnienia do korzystania z poczty i forum... Myślałem też nad czymś takim jak wrzuta.pl, tylko ze nie wyświetlałyby się miniatury tylko po wpisaniu kodu można było pobrać jakiś plik, ale chyba się z tego wycofiemy ze względu na niemal pewne szmuglowanie piratów przez nasz serwer...
  • Poziom 25  
    Tu masz rację, po co sobie robić problemy z prawem :)

    Jak radzą wyżej, postaw apache + php+ jakiegoś sql, do tego sendmaila albo postfixa i do tego spamassassina i jakiegoś CMSa na serwer walnij, np. joomla bądź phpfusion (bardzo fajny)
    Ze swojej strony polecę jeszcze zainstalować suphp - walą cię uprawnienia skryptów bo te są zamykane w piaskownicy.

    Wziąłeś pod uwagę kto będzie tym zarządzał po Twoim odejściu? ;)

    ps. jak chcesz sobie ułatwić życie jeśli nie zainstalowałeś trybu graficznego to walnij sobie jeszcze coś takiego co się nazywa webmin - ułatwia życie czasami :)
  • Poziom 20  
    Heh. Mam nadzieję, że przez te 3 lata liceum kogoś znajdę... A jak nie, to cóż... Się pobawię w rozmontowywanie macintosha hehe. Czyli apache, php, mysql, sendmail, (spam może być- przynajmniej będzie jakiś ruch na serwerze), suphp- ciekawa sprawa. A teraz mi powiedz, czy wszystko będzie grało jak to walnę pod maca i co z tego wszystkiego jest płatne.
  • Poziom 15  
    Mac to komputer, Mac OS X to system operacyjny na nim zainstalowany. Chodzi o to, ze wywalasz Mac OS X i instalujesz jakiegos linuxa. Wiekszosc oprogramowania na linuxa jest darmowa, a napewno to co chcesz tam zainstalowac.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    ja tam jestem ciekawy co z tego wyszło;) ???
  • Poziom 20  
    jeszcze nic. polowa wakacji dopiero... koło listopada dam może adres z gotową stroną...
  • Spec od komputerów
    Roch Brada - a Ubuntu to niby co? Debian, tylko nie taki drewaniany.