Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.6 benzyna - szarpie przy przyspieszaniu, nie ma mocy

20 Jun 2008 13:07 16323 11
  • Level 10  
    Witam.

    Problem jest taki jak w temacie, a dot. Lanosa 1.6 z 2000, tylko benzyna.

    Przy energicznym przyspieszaniu następuje szarpanie. Efekt występuje nie zawsze, ale często. Szczególnie na niskich obrotach, kiedy mocno wcisnę pedał gazu, a silnik dopiero zaczyna się rozkręcać.

    Za namową znajomego wymieniłem już pompę paliwa + filtr paliwa, nie widać różnicy. Mam również wrażenie, że na niskich obrotach ma zdecydowanie niższą moc, bo ciężej wchodzi na obroty, a jak się wciśnie pedał gazu do końca, to dopóki nie minie 2000 obr/min potrafi od czasu do czasu "strzelić" w tłumiku.

    Jeszcze jeden efekt - dziwny moim zdaniem - to to, że jak odkręcę blokadę szumów w CB radiu, to jeśli nie przyspieszam energicznie, to nie ma zakłóceń... a jak mocno wcisnę pedał gazu, to słychać wyraźne trzaski z częstotliwością proporcjonalną do zmieniających się obrotów.

    Co powinienem posprawdzać jeszcze ?

    Pozdrawiam,

    Marek
    Warszawa
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wystarczy WN do ładu doprowadzić i tyle
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 33  
    Albo cewka padła. Gorąco sie zrobiło i zaczynają padać.
  • Level 10  
    dziękuje za sugestie. doprowadze WN do porządku.

    od siebie dodam jeszcze, ze efekt się nasila w sytuacji, gdy silnik jest rozgrzany. zaraz jak ruszam (np. po postoju przez noc), na zimnym silniku, wszystko jest w miarę ok. pozniej zaczyna szarpać przy raptownym przyspieszaniu, kiedy jeszcze nie wejdzie na duże obroty...

    czy przyczyna może tkwić w takiej sytuacji jeszcze gdzieś indziej ?
  • Level 17  
    zacznij od kabelkow wysokiego napiecia jak kolega pisal,nie zaszkodzi tez swiece zmienic..
  • Level 10  
    zapala poprawnie. nigdy nie było problemów z paleniem, niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły.

    jeszcze dodam, że pogoda też nie ma wpływu na pracę silnika. efekt szarpania występuje prawie zawsze, ale nie zawsze ma taką samą skalę. często jest tak, że nie mogę np. sprawnie wyprzedzić tira na trasie, bo strasznie szarpie i nie chce wejść na obroty. z drugiej strony, często szarpanie jest minimalne, czuje się je, ale nie przeszkadza wcale. jesli powolutku się rozpędzam, to daje się jakoś jeździć, no ale nie o taką jazdę przecież chodzi...

    dodam, że wymieniłem też z rok temu sonde lambda na nową. z tego co pamiętam, z półtora roku temu były wymieniane przewody WN i świece. obecnie, po ich wykręceniu wyglądają całkiem poprawnie - suche, bez nalotów, bez widocznych uszkodzeń.
  • Level 17  
    sonde zalozyles nowa czy uniwersalna?
    przewody wysokiego napiecia jakiej firmy byly?
    kiedys kupilem przewody firmy janmor kompletne nieporozumienie,poprostu smiec!!nie dalo sie wogole na nich jezdzic...
    robiles diagnostyke?
    jaki masz silnik 8v czy 16?
  • Level 12  
    Proponuję sprawdzić czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) i zawór EGR.
  • Level 10  
    cysiek11 wrote:
    robiles diagnostyke?
    jaki masz silnik 8v czy 16?


    ... silnik 16V. diagnostykę robiłem, mechanik po podłączeniu komputera powiedział, że wszystko OK.

    dlatego zwracam się o pomoc do Was, bo OK nie jest.

    resztę sprawdzę po południu i napiszę.

    pozdrawiam serdecznie
  • Level 17  
    no to super mechanik,często padają cewki zapłonowe w lanosach ,ale często jest problem zz wtryskami i wiązką wtrysków.Należałoby sprawdzić czy czasem uszczelka pokrywy zaworów nie poszła i leci olej na fajki ,były też przypadki ze padał wał przy samym kole napędzającym rozrząd ale to naprawdę rzadko.
  • Level 10  
    Problem rozwiązany, napiszę co było, może ten post przyda się innym.

    W desperacji rozłożyłem większość instalacji elektrycznej na części i kolejno szukałem potencjalnego problemu. W ten sposób wyszło, że:

    1. Zmierzyłem rezystancję pomiędzy odpowiadającymi sobie parami styków w wiązce wtryskiwaczy ("skrajne" + "środkowe" + "wspólna wtyczka"). Okazało się, że rezystancja pomiędzy "wspólną" a najdalej oddaloną wtyczką jest na poziomie 6 ohmów ! pomimo, że pozostałe rezystancje są na poziomie ułamka ohma.
    Biorąc pod uwagę, że sama rezystancja cewki wtryskiwacza jest na poziomie 12 ohmów, myślę że była to zasadnicza przyczyna problemu - jeden wtryskiwacz nie działał poprawnie - dostawał 2/3 napięcia !

    Przyczyną było fatalne wykonanie montażu wewnątrz wiązki - zaśniedziała opaska ściskająca łączące się przewody. Po poprawieniu lutownicą - rezystancje na wszystkich wtyczkach były zbliżonej wartości na poziomie ułamka ohma.

    Efekty z jazdy próbnej były bardzo obiecujące, jednak silnik miał jeszcze tendencje do szarpania.

    2. Finalnie wymieniłem jeszcze na nowe świece (NGK, zgodnie z opisem w książce) - po tym ustąpiły wszelkie objawy nieprawidłowej pracy silnika !
    Co prawda, te "stare" świece wyglądały całkowicie poprawnie, ale widać coś musiało być nie tak - wniosek też taki, że nie ma co się sugerować wyglądem świecy.

    W końcu jeżdżę jak "biały człowiek", samochód jak na swoje parametry ma bardzo dobre osiągi, nic nie szarpie, chce się nim jeździć !

    Raz jeszcze dziękuje wszystkim Kolegom za pomoc - samodzielna naprawa kosztowała mnie taniej niż samo sprawdzenie samochodu przez "fachowca" ! Dużo wysiłków i nerwów, ale poznałem przynajmniej dokładnie mój silnik :-)

    Pozdrawiam !