Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon tyrystorowy a platynkowy.

nowakus 21 Cze 2008 14:29 6304 12
  • #1 21 Cze 2008 14:29
    nowakus
    Poziom 19  

    Witam!!!
    Posiadam komara i mam z nim problem. Świeca po ok 2-25 km łapie straszny nagar i dostaję przebicie. Paliwo to bezołowiowa 95 z miksolem 1:50 odmierzonego dokładnie co do mililitra. Myśle aby założyć zapłon tyrystorowy (bo przy takim przerwa na świecy jest ok. 1,4 mm). Kolega ma simsona i przerwe na świecy ok 1,5-2 mm i mu na jednej świecy jedzie ok 3000 km a mi potrafi komarek 2 km nie przejechać. Moje pytanie jest takie czy po wymianie zapłonu na tyrystorowy zniknie mi ten problem i czy polski silnik zachowa się jak niemiecki czyli na mocniejszej iskrze ptrzestanie psuć się świeca. A i jeszcze jedno igłę w gaźniku mam na takim rowku aby paliwo miało jak najwięcej powietrza a najmniej benzyny. Dziękuję za rady. Pozdrawiam!

    0 12
  • #2 21 Cze 2008 15:07
    robokop
    Moderator Samochody

    Po pierwsze, to mieszając benzynę z MIXOLEM w proporcji 1:50 zarzynasz silnik, po drugie jeśli świeca się zbytnio nagaruje, to albo używasz swiec o złej wartości cieplnej, bądź masz coś nie tak z silnikiem - zbyt bogata mieszanka, nieszczelność komory sprężania, słabe ciśnienie sprężania. Zapłon tyrystorowy nic Ci tutaj nie pomoże, tym bardziej że w komarku trudno go będzie zaaplikować - brak stabilnego źródła prądu, mało wykonalne technicznie (ekonomicznie) zastosowanie zapłonu bezstykowego. Zobacz czy cewka WN nie ma śladów uszkodzenia mechanicznego czy przebicia izolacji.

    0
  • #3 21 Cze 2008 15:45
    przemo27
    Poziom 24  

    Przy takim stosunku 1:50 i ubogiej mieszance p/p nie powinien występować nagar na świecy. Możesz mieć źle ustawiony zapłon , nieszczelność na simeringu ( zasysa olej ze skrzyni b. ) Polski silnik bez przerobienia (zmiana czasów otwierania okien , stopień sprężania , zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej , minimalizacja oporów w przewodach przelotowych , owalizacja tłoka , polerowanie korbowodu , zestrojenie układu ssącego i wydechowego ) nie zachowa się jak niemiecki.

    0
  • #5 21 Cze 2008 16:32
    przemo27
    Poziom 24  

    Dodatki stosowane są do czterosuwowych silników spalinowych (zabezpieczenie zaworów) Nie jest konieczne stosowanie tego dodatku przy 2-taktach.

    0
  • #6 21 Cze 2008 22:47
    nowakus
    Poziom 19  

    Więc cewka jest nowa bo mi niedawno padła i dałem nówkę sztukę. Pierścienie także niedawno wymieniłem, nieszczelność też raczej odpada bo w marcu był u mechanika na remoncie. Ale jak może być źle ustawiony zapłon jak na zimnym silniku po przelaniu pali na strzała. Co z tym jest?? To jakiego oleju powinienem używać aby nie zajeżdzać silnika? Raz tato kupił mi taki czerwony olej Mobil 2T to na tym nie szło wogóle ujechać na 1:25 było źle na 1:50 też źle. Potem przerzuciłem się na mixol było troszkę lepiej jutro jeszcze popróbuję z ustawianiem zapłonu. Kolega mi mówi ze jego komar chodzi na czerwonym mobilu i na 5 litrów benzyny dale 200 ml oleju i chodzi dobrze na świecy BOSCH. Ciepłota świecy, próbowałem na różnych świecach F75, F80, F95, F100 (na tej nie ujechałem 3 km) Bosch do samochodu i najlepiej ok 20km jechałem na F95. Myślałem nad olejem do kosiarek i pił, lub nad ORLEN 2T. Doradźcie mi olej taki abym nie zajeźdzał silnika i nie łapał mocnego nagaru. Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie tematem! Pozdrawiam!

    0
  • #8 21 Cze 2008 23:44
    przemo27
    Poziom 24  

    Jeśli jest zbyt opóźniony zapłon również powoduje to powstanie nagaru. Jaki dokładnie ma kolor świeca. Czy silnik normalnie reaguje na zmianę położenia przepustnicy (jak wchodzi na obroty po dodaniu gazu).

    0
  • #9 22 Cze 2008 01:52
    Tutmosis
    Poziom 12  

    Wszystko racja, poza tym żę regulacja mieszanki paliwowopowietrznej przeprowadza się śróbeczką która jes o ile dobrze pamiętam po prawej stronie gażnika lub lewej poziomo. Pod tą śróbką regulacyjną jest sprężynka która zapobiega rozregulowywaniu. wkęć ją całkowicie i wykręć 1 obrót.
    Po nagrzaniu silnika spróbuj kręcić tą śróbką w celu uzyskania max obrotów ruchy o 1/8 obrotu i czekaćna efekty. Wracasz do max jeśli spadają obroty i próbujesz w drugą stronę. Jak uzyskasz max obrotów obniżasz je opuszczając przepustnicę. To dotyczy wszystkich silników dwusówowych i 4T też.
    Wiem że temat martwy ale dla potrzebujących się przyda.

    0
  • #10 22 Cze 2008 13:59
    nowakus
    Poziom 19  

    Zaraz idę do garażu i teraz kojażę o którą śrubkę chodzi. Świeca ma czarny nagar. Na nowej świecy reaguje na gaz normalnie wkręca się na obroty dosyć szybko. Wyprzedzenie zapłonu regulować podstawą iskrownika a nie platynami tak? Dziękuję za rady ide zobaczyć co da się zrobić. Dziękuę.

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    Zrobiłem to co poradziliście. I tak, zapłon wyprzedziłem o 1 mm kreseczki na karterze i na podstawce zapłonu różnią się o 1 mm. Uregulowałem tą śrubką z boku gaźnika mieszankę. Chodzi lepiej na tych padniętych świecach, co przedtem nie chodził w ogóle teraz przejechałem ok 7 km. Całkiem całkiem chodzi. Jutro kupię nową świece F95 i kupię paliwo i planuję si przejechać do Ostroroga (ok 10 km). Moje pytanie: na stacji znalazłem olej do dwusuwowych kosiarek i pił za 4,50 100 ml. czy jak dodam go do paliwa to polepszy się smarowanie silnika? Czy mam kupić jakiś inny ojej do paliwa? I jeszcze w jakim stosunku go pomieszać z paliwem? Dziękuję za odpowiedzi!
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 22 Cze 2008 17:37
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Po:
    1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem.
    2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa do uzyskania przy takim zapłonie. Tylko w zapłonie bateryjnym elektronicznym można ustawić przerwę na świecy do 0.8 mm (1.4 mm w jednym typie silnika).
    3. Kąt wyprzedzenia zapłonu powinien wynosić 3mm przed GMP (27°) - ustawia się go przekręcając podstawę zapłonu.
    4. Oryginalnie świeca powinna być F80, ale powinien dobrze pracować na F95.
    5. Swieca będzie czarna jeśli silnik będzie zimny, pracował na ssaniu, biegu jałowym.
    6. Jeśli chcesz zmienić zapłon - masz dwa wyjścia:
    - założyć zapłon bezstykowy od Charta,
    - przerobić cewki na ładowanie 12V, założyć akumulator, zrobić zapłon bateryjny (ja tak miałem przerobione w komarku)
    7. Jeśli chcesz poprawić smarowanie łożyska od strony sprzęgła, musisz wykonać rowki smarujące na wale korbowym lub na zewnętrznym pierścieniu łożyska (tylko że może się przekręcić)

    0
  • #12 22 Cze 2008 22:36
    nowakus
    Poziom 19  

    Jutro wezmę kase w kieszeń i udam się na zakupy. kupię nową świecę F95 100 ml oleju do kosiarek i pił i 3 litry paliwa (potem kupie sobie ten ORLEN 2T) i pojade na 1:30. Zapłon od charta "ponoć" zawiera jakąś bardzo awaryjną część która wciąż sie psuje z zapłon, i chartowski potrzebuje chyba aku, a ja nie chcę montować baterii bo nie mam gdzie wsadzić, jedynie trzeba było by założyć kuferek i tam upchnąć. Jutro zdam relacje co i jak się działo. A i jeszcze jedno założyłem tak próbnie akumulator od samochodu 12V i cewke od jawy 6V i chodził na takim zapłonie lepiej. Tym moim 1:50 chyba zakatowywałem silnikm, ale moi koledzy jeżdżą rometami na 1:50 i nic im się nie stało silnik się nie zatarł ani się nie przegrzewa. Ale ja wole zapobiegać niż lechyć i bede teraz lał 1:30. Pozdrawiam!

    0
  • #13 24 Cze 2008 19:42
    nowakus
    Poziom 19  

    Witam! Pomogło!!! Teraz izolator świecy jest lekko brązowy. I jedzie na mieszance TRAWOL 2T 1:30 i wszystko jest OK. Dziękuję za rady. Pozdrawiam!

    0