Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterka klimatyzacji Astra II - potrzebna pomoc w diagnozie

krzysztof-lbn 21 Cze 2008 19:18 6283 9
  • #1 21 Cze 2008 19:18
    krzysztof-lbn
    Poziom 11  

    Witam

    Do napisania tego wątku zmusiała mnie niestety bezradność rodzimych "specjalistów" od układów klimatyzacji. Niestety od kilku tygodni bezskutecznie poszukuję jakichkolwiek informacji na temat podobnego przypadku równocześnie korzystając z bezradnych usług serwisu klimatyzacji, a teraz do rzeczy:
    układ jak w temacie w Oplu Astra 2 wymieniony na nowy skraplacz + osuszacz,nowa cewka na sprężarce, układ po nabiciu gazem i uruchomieniu pracuje przez kilka minut poprawnie temp. na wylotach ok 4-5st.C po w/w kilku minutach ciśnienie po stronie wysokiego dochodzi do 25 bar niskie ponoć dobre nieco ponad 2 bar i klima przestaje chłodzić 18-20st.na wylotach. Wentylatory pracują prawidłowo oba biegi sprawne przy granicznej wartości ciśnienia wentylator na skraplaczu pracuje na 2 biegu a ciśnienie stoi. Układ niezliczę ile razy napełniany nominalnie 700 g i opróżniany dziwnym jest to że po odessaniu czynnika z układu jest go za każdym razem ok 500g - 200g "gdzieś znika" - sława serwisanta. Układ otwierany i przedmuchiwany azotem ponoć wszystkie elementy drożne. Proszę o jakieś wskazówki i sugestie bo nie wierzę że sytuacja czy usterka to odosobniony przypadek a proszę mi wierzyć spędza mi sen z powiek i niestety wpędza w coraz większe koszty. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    0 9
  • Sklep HeluKabel
  • #2 21 Cze 2008 20:49
    apcgassystem
    Poziom 15  

    Przy napełnianiu układu odczynnikiem, oprócz lubryfikantu powinien zostać dodany w niewielkiej ilości środek, pozwalający na wykrycie w świetle UV ewentualnej nieszczelności. Przydatna procedura w sytuacjach jak opisana przez Ciebie. Cudów nie ma: jeśli odczynnika ewidentnie ubywa, z całą pewnością układ jest nieszczelny, bo w metal na pewno nie wsiąkł...
    Pozdr.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 21 Cze 2008 22:48
    SP7SEC
    Poziom 26  

    astra ma sprężarkę dziurawą jak sito i tamtędy ucieka ,niema zmiłuj się nieszczelność musi się znajść jest tyle metod i ta najważniejsza spirytusowa że dziura musi dać o sobie znać ,,to ty w swoich stronach masz fachowców co pokupili kombajny i udają szpeców a i tak cięższe przypadki trafiają do mnie
    propozycja jest taka zmień fachowca

    0
  • #4 22 Cze 2008 01:07
    carsmot
    Poziom 19  

    W sumie odbiegamy od tematu .Chodzi tutaj o brak chłodzenia po kilku min. od włączenia . Opis usterki podobny do takiej co robiłem w tygodniu. Byłem trzecim warsztatem do którego trafił klient . Nie potrafili znaleźć bezpiecznika do wentylatora od skraplacza w Passacie B5 . A drugie to byl cały zawalony dławik brudem . Układ na początku chłodził po kilku minutach przestawał . Po prostu brud zamarzał na dławiku i czynnik się rozprężał powoli stą ciśnienie niskie ok ale ni schładzał . Po wymianie dławik było ok.

    0
  • #5 22 Cze 2008 08:00
    krzysztof-lbn
    Poziom 11  

    A co ewentualnie myślicie o mojej teorii co do znikania tych 200g czynnika - mianowicie:
    po tych kilku minutach pracy układu gdy wysokie ciśnienie osiąga graniczny poziom zawór bezpieczeństwa ( nie wiem czy występuje w tym układzie ???) redukuje ciśnienie wyrzucając część gazu dla obniżenia go. Innej przyczyny nie znam układ sprawdzany na szczelność azotem pod ciśnieniem 19 bar trzymał.

    Dodano po 5 [minuty]:

    SP7SEC napisał:
    astra ma sprężarkę dziurawą jak sito i tamtędy ucieka ,niema zmiłuj się nieszczelność musi się znajść jest tyle metod i ta najważniejsza spirytusowa że dziura musi dać o sobie znać ,,to ty w swoich stronach masz fachowców co pokupili kombajny i udają szpeców a i tak cięższe przypadki trafiają do mnie
    propozycja jest taka zmień fachowca


    Wszystko ok tylko czy w przypadku faktycznie nieszczelnej sprężarki nie uciekał by cały czynnik a nie ok 200 g ???

    0
  • #6 22 Cze 2008 13:31
    carsmot
    Poziom 19  

    układy klimatyzacyjne nie mają zaworu bezpieczeństwa (przynajmniej z takim sie nie spotkałem) rolę zaworu pełni czujnik ciśnienia czynnika w układzie czuujnik ten mierzy w sposób ciągły ciśnienie w układzie (można to sprawdzić podłaczając komputer do samochodu ) i przy osiągnięciu ciśnienia górnego granicznego poprostu wyłącza sprężarkę.
    A co do ilości gazu to istnieje jeszcze coś takiego jak ilość gazu w wężach i jeśli mają one 2.5 m długości to jeśli to sie źle robi ti to zostaje w nich ok 200g gazu. .......

    0
  • #7 22 Cze 2008 21:29
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Zawsze jest zawór bezpieczeństaw w układzie i w 90% n sprężarce ale jak taki zawór się otworzy to raczej sam się nie zamknie

    0
  • #8 23 Cze 2008 09:22
    Adamo8
    Poziom 15  

    Zawór bezpieczeństwa się sam zamknie. Cwiczyłem to na swojej klimie (sprężarka Harisson V5). U mnie był problem z klimą jak go kupiłem, wysokoie ciśnienie rosło powyżej 30 i zawór bezpieczeństwa spuszczał czynnik. Okazało się że jakiś domorosły mechanik odwrotnie podłączył wentylatory chłodnicy.
    Co do chłodzenia przez jakiś czas a potem jego zaniku. Miałem to samo i po pewnym czasie niskie rosło do 4-5 a wysokie stało na 15. Rurka od sprężarki była zimniejsza tylko do filtra. Wymiana filtra pomogła i klima chodzi jak powinna. Mam maszynę do klimy w pracy i po opróżnieniu i nabiciu chodziła ok 3-4 godzin a potem koniec. Właśnie filtr pomógł.

    0
  • #9 23 Cze 2008 17:40
    krzysztof-lbn
    Poziom 11  

    Filtr jest nówka zawór rozprężny też już podmieniany na nowy i dalej to samo. Załamka :(

    0
  • #10 24 Cze 2008 17:23
    krzysztof-lbn
    Poziom 11  

    Zgodnie z przysłowiem nie wszystko złoto co się świeci (odnoszę to do wyglądu " idealny z zewnątrz" skraplacza i jego wieku - wymieniony we wrześniu 2007 na nówke firmy HART niesamowite badziewie przez poprzedniego właściciela -który macherzy oceniali jako 100 % sprawny) nie wolno dać się zwieść. Dzisiaj pewien pan już ostatni na mojej liście zdiagnozował usterkę w 5 min - skraplacz "mówię na to nowy - on to chce pan aby działało ?? proszę kupić skralacz" kupiłem pełen niepewności i zwątpienia oryginał BEHR - klima działa wiecej nie napisze bo brak mi słów na brak kompetencji co niektórych speców. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem. Przestrzegam przed niektórymi zakładami nie zrobię antyreklamy ludziom, którzy chcieli wymieniać po kolei wszystkie elementy układu przeboleję te na darmo wydane 300 PLN cóż za błędy trzeba płacić tylko szkoda że w tym przypadku czyjeś. Pozdrawiam

    0