Witam
Jakieś 3 miesiące temu stałem się posiadaczem Astry 1,7dti i pewnego dnia zapalił mi się check engine. Usterka ta pojawiła się po odpaleniu silnika. Pojechałem do serwisu i po podpięciu pod komputer stwierdzili że pojawił się błąd czujnika ciśnienia barycznego. Diagnosta który to robił powiedział, że nie jest to wina samego czujnika, powód tkwi w tym,że przy przebiegu 200000 km pompa paliwa lekko się rozszczelniła i trochę paliwa dostało się na przewody pod którymi był podpięty czujnik ciśnienia barycznego i z tego powodu pojawił sie błąd. Przewody zostały wyczyszczone a czujnik profilaktycznie wymieniony i oczywiście skasowany został błąd. Ponoć przy tym przebiegu często zdarza się w tych modelach takie uszkodzenie pompy. Po trzech dniach z powrotem zapalił mi się check engine ,auto normalnie jeździ nic nie wskazuje na jakieś uszkodzenie a mimo tego pali się check engine. Mam w związku z powyższym pytanie do czego służy ten czujnik, oraz czy diagnoza usterki była właściwa i czy z taką usterką można jeździćczy może to grozić jakimiś innymi uszkodzeniami?
Jakieś 3 miesiące temu stałem się posiadaczem Astry 1,7dti i pewnego dnia zapalił mi się check engine. Usterka ta pojawiła się po odpaleniu silnika. Pojechałem do serwisu i po podpięciu pod komputer stwierdzili że pojawił się błąd czujnika ciśnienia barycznego. Diagnosta który to robił powiedział, że nie jest to wina samego czujnika, powód tkwi w tym,że przy przebiegu 200000 km pompa paliwa lekko się rozszczelniła i trochę paliwa dostało się na przewody pod którymi był podpięty czujnik ciśnienia barycznego i z tego powodu pojawił sie błąd. Przewody zostały wyczyszczone a czujnik profilaktycznie wymieniony i oczywiście skasowany został błąd. Ponoć przy tym przebiegu często zdarza się w tych modelach takie uszkodzenie pompy. Po trzech dniach z powrotem zapalił mi się check engine ,auto normalnie jeździ nic nie wskazuje na jakieś uszkodzenie a mimo tego pali się check engine. Mam w związku z powyższym pytanie do czego służy ten czujnik, oraz czy diagnoza usterki była właściwa i czy z taką usterką można jeździćczy może to grozić jakimiś innymi uszkodzeniami?