Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA 1.8 8V, odcina zapłon.

22 Cze 2008 01:23 3943 23
  • Poziom 20  
    Mam problem z instalacją lovato II generacji w oplu astra 1.8 8V 92r.
    Jadąc spokojnie nagle słyszę odcięcie zaworu gazu, kolor diody zmienia się na czerwony i samochód przestaje jechać, po chwili ponownie sie włącza i tak szybka seria kilka razy.
    Jadąc na benzynie też tak się dzieje, ale dużo rzadziej, samochód w jednej chwili odcina zapłon, bez przerywania, szarpania.
    Wciskając nadal gaz (na benzynie) i gdy samochód zaskoczy następuje głośny wystrzał w tłumiku, czyli wygląda na to że paliwo jest cały czas podawane.
    Dzieje się tak kilka razy w ciągu dnia, a czasami tydzień chodzi normalnie i później tak samo.
    Byłem już u 2 mechaników i pech chciał że było wszystko ok.
    Kable i świece zmieniłem ostatnio.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Masz pewnie C18NZ wiec o przestawieniu zaplonu raczej nie ma mowy (chyba ze ci pasek przeskoczyl ale wtedy bylby przymulony))
    Jesli na benzynie i gazie ci sie tak dzieje to sprawdz wszystkie styki przy elektrozaworze.
    Napisz jaki masz sterownik gazu i czym odcinane jest paliwo podczas zasilania LPG.
    Jesli przekaznikiem to sprawdz styki przy nim albo na probe zaloz inny.
    Mozliwe tez ze jakis przewod sie przetarl i nie ma gdzies dobrego kontaktu z masa.

    Podales za malo informacji zeby konkretnie cos napisac.
  • Poziom 12  
    SCRASH napisał:
    zaplonu raczej nie ma mowy (chyba ze ci pasek przeskoczyl ale wtedy bylby przymulony))
    .


    Możesz jasniej, bo nie zrozumiałem.
  • Poziom 12  
    De Dion-Bouton napisał:
    SCRASH napisał:
    zaplonu raczej nie ma mowy (chyba ze ci pasek przeskoczyl ale wtedy bylby przymulony))
    .


    Możesz jasniej, bo nie zrozumiałem.


    To znaczy ze tam nie ma mozliwosci mechanicznego ustawienia zaplonu bo tam jest tylko kopulka i palec. Wszystkie dane zaplonu pobierane sa ze sterownika silnika.
    Dlatego pisze ze jesli to jest C18NZ to wiem bo mam w Vectrze taki sam silnik.
  • Poziom 31  
    Czy wskazówka obrotomierza głupieje czasem??
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 20  
    Motor c18nz, silnik ciągnie bardzo dobrze, dziś jadąc na gazie również był wystrzał, ludzie o mało nie pokładli się na chodniku....
    Obrotomierz OK.
    Czasami zgaśnie też na wolnych obrotach, wtedy specyficznie słychać jak przełącza się zawór w butli samochód po prostu gaśnie.
    Kluczyk na zero, czekam kilka sekund i samochód odpala bez żadnego problemu.
    Co do szczegółów sterownika, postaram się jutro wszystko odczytać.
    Sprawdziłem chyba wszystkie połączenia do jakich udało mi się dostać, przeczyściłem i wymyłem kontaktem.
    Wszystkie dzieje się oczywiście w najmniej wygodnym miejscu... na skrzyżowaniu, na rondzie....:)
    Nie zauważyłem aby temperatura silnika miała jakiś wpływ na to co się dzieje.
    Jak już pisałem ostatnio jeździłem prawie 2 tygodnie bez żadnego problemu, a teraz problem znów wrócił.
  • Poziom 12  
    Napisz jeszcze jaka masz centralke (przelacznik LPG/PB) . Jesli nie wiesz to opisz jak wyglada. Czy ma diodowy stan napelnienia zbiornika czy moze to jest zwykly czarny przelacznik (I/II) moze tam lezy problem.
    Do sprawdzenia jeszcze przewod sygnalowy przy cewce (prawdopodobnie zielony) lub sama cewka.
    Napisz jeszcze jakiej firmy masz przewody WN (jesli Janmory to od razu wymiana na Bosh lub NGK) i czy w ciemnym miejscu po otwarciu maski i spryskaniu zraszaczem do kwiatow nie ma dyskoteki na wlaczonym silniku.
  • Poziom 39  
    wygląda na chwilowe zaniki napięcia cewki zapłonowej ,zobacz połączenia przy niej czy podpinając się z instalacją gazową nie był przecięty kabel zasilający cewkę i połączenie zaśniedziało i chwilami nie łączy,często tak bywa lub jakieś alarmy , odcięcia zapłonów itp..jeśli posiadasz.
  • Poziom 20  
    Przełącznik od gazu 3-pozycyjny benzyna-gaz-benzyna/gaz, jest kontrola stanu gazu w zbiorniku.
    LECHO - elektronika autogaz WR.
    Przewody janmor, zmieniłem ostatnio razem z świecami GM, nic się nie zmieniło.
    Nie ma żadnego alarmu, ani odcięcia zapłonu
  • Poziom 31  
    Adam ,nie ginie zasilanie +15 tylko tylko kluczowanie cewki i każdy potrafiący kojarzyć i posiadający schemat poradzi sobie z tym faktem.
  • Poziom 20  
    Przewody sprawdzone, wszystko ok.
    Poprawiłem lutowanie gniazd, wydawały mi się zimne luty w trzech miejscach.
    Jutro pojadę rano do pracy zobaczę co się będzie działo.
    Najgorsze jest to że może być kilka dni spokoju....
    Na początku myślałem że coś od wilgoci, ale nie padało ostatnio 2 tygodnie i wszystko suche jak pieprz.


    edit...

    Rano jadąc do pracy było wszystko dobrze. Wracając, zaraz przed domem samochód znowu zgasł...
  • Poziom 12  
    Nie napisales czym odcinany jest wtryskiwacz PB podczas pracy na lpg i odwrotnie. Przekaznik albo emulator. Musisz to sprawdzic albo na probe odlaczyc wtryskiwacz pod czarna grucha i spiac na krotko przewody od lpg po czym odpalic na lpg i sprawdzic czy dalej bedzie tak sie dzialo. Niezaleznie jak podlaczysz musisz pamietac zeby elektrozawory byly zamkniete przy zgaszonym silniku.
  • Poziom 12  
    Sprawdz jeszcze czy komp od silnika nie nalapal jakichs bledow. Jesli zlapal to napisz jakie a jak nic to odlacz aku na kilka minut i podlacz spowrotem.
  • Poziom 9  
    moim zdaniem szukacie tam gdzie nie trzeba, najprostsze rzeczy trudno znalezc. Moim zdaniem i nawet sie chyba nie myle to bedzie cewka do wymiany.
  • Poziom 20  
    Z tego co wiem przełączaniem gazu steruje emulator.
    Też zastanawiałem sie na cewką i modułem zapłonowym, ostatnio cewka kopnęła mnie dosyć mocno.
  • Poziom 9  
    więc spróbuj wymienić cewkę, twój przypadek wskazuje na to iż to właśnie ona nawaliła.
  • Poziom 20  
    Samą cewkę czy z modułem odrazu ?
  • Poziom 12  
    Tylko dziwne ze ci obrotomierz nie swiruje jak masz cewke padnieta.
  • Poziom 20  
    Dziś wszystko stało się przy spokojnej jeździe, akurat zerkałem na diody od gazu.
    Butla wyłączyła się ok 2s po odcięciu zapłonu, więc wygląda że odłączenie jest skutkiem czegoś poprzedzającego.
    Na sobotę umówiłem się z gazownikami...
    Jeszcze jedno, ostatnio gdy gasł na benzynie szybko wyłączyłem kluczy, a silnik jakby wykonał jeszcze kilka obrotów przerywając.
    Widziałem po kontrolce ładowania że zgasła na krótko 2 razy mimo kluczyka na 0.

    ps. można jakoś sprawdzić poprawność działania cewki i modułu, poza ich wymianą ?