Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterki i modyfikacje motorowerów, simson, jawa itp.

goldwinger 14 Mar 2009 21:57 104524 259
  • #121
    DjKlawisz
    Poziom 15  
    80 km :?: to cos malo mojemu kumplowi na 60 cyl jedzie 80 km nie robie cie w balona
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #122
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  
    Przyznam że docieranie mi za bardzo nie wyszło i może temu
    jak na almota to dobry wynik :P
    na rzt by z 95 było
  • #123
    lukasz132
    Poziom 2  
    Witam od pewnego czasu simson zaczął mi przebijać świece tak z 5 poszło po przejechaniu 20 kilometrów, aż pewnego dnia odpaliłem simsona przejechałem 300 metrów i simson zaczął gasnąc tak że bez gazu jechał dojechałem do domu wkurzyłem się przeczyściłem gaźnik kupiłem platynki(były spalone) świece i kondensator(był uszkodzony prze niego paliło świece) ustawiłem przerwę i jak kopne mocno to iskra jest mocna i szybko słabnie ale silnik się jeszcze kręci szybko a jak kopne lekko to iskra jest cały czas co to może być
  • #124
    *paweł*

    Specjalista Automatyk
    Cewka lub koło magnesowe.
  • #125
    lukasz132
    Poziom 2  
    ale jak odepnę kabel od cewki butelkowej i dam do masy to cały czas iskrzy mocno, ewentualnie jak można sprawdzić obydwie cewki a magneto ma troszkę pęknięte magnesy ale powinno raczej być ok
  • #126
    Pablo9040
    Poziom 1  
    Witam!!! Mój motor się dusi gdy przełączam na 2 bieg na jedynce tez trochę się dusi ale można jechać gaźnik już czyściłem , ale to nic nie daje . Co w tej chwili można zrobić. Proszę o odpowiedź.

    Przeniosłem z samochody mechanika. robokop
  • #127
    nikifor123
    Poziom 17  
    Sprawdż zapłon i filtr powietrza-przejedz się bez niego.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #128
    masterkm
    Poziom 11  
    poza odpowiednim ustawieniem kąta zapłonu najważniejsza jest przerwa na przerywaczu !
  • #129
    Krick1987
    Poziom 24  
    Świeca, zapłon do sprawdzenia.
    W gaźniku jest taka śrubka do regulacji chyba składu miesznaki ( dawno już nie mam reometa tego i nie pamiętam dokładnie ) spróbuj pokręcić nią ( ale delikatnie ).
  • #130
    menda9307
    Poziom 10  
    Mam problem z simkiem SR50 jak jadę sobie na całym gazie to po pewnym czasie gaśnie. Zmieniłem już świece pierścienie regulowali gaźnik i nic Pomocy
  • #131
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zaciera się
  • #132
    menda9307
    Poziom 10  
    Napewno?? to co mam zrobic?? lac wiecej oleju??
  • #133
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    siema siema. mam mały problemik z Simkiem SR50 (skuter). myślę ze znam przyczynę ale chciałbym abyście wypowiedzieli się na ten temat, jak będzie to co mi się zdaje to zabiorę się do pracy. A oto ten problem
    pale simka ---> chodzi idealnie jak brzytwa
    po dłuższej przejażdżce (jak się nagrzeje) to strasznie go muli. Co o tym myślicie? :O
  • #134
    rafik71
    Poziom 16  
    Kolego a jak go zgasisz przy rozgrzanym silniku to nie odczuwasz przypadkiem żeby kopka jakoś tak ciężej chodziła? Miałeś coś robione przy tłoku i/lub cylindrze?
  • #135
    cician
    Poziom 10  
    Witam!
    Mam problem z moim simkiem. Ostatnio zacząłem przygotowywać go do sezonu jednak nie chce palić. Z tego co pamiętam to przed zimą palił bez problemu a teraz nie chce. Wymieniłem w nim świece,kondensator, naładowałem akumulator no i iskra jest (nie wiem czy wystarczająca ale jest). Zapłon jest bateryjny (+ podłączony przez włącznik do 15 w cewce a minus do masy i od przerywacza do wejścia 1 w cewce, kondensator bezpośrednio do aku). Niestety mimo iskry simson nie wydaje żadnego dzwięku nawet nie zakasła ;/. Zapłon jest ustawiony na znaczku (z tego co mierzyłem to jakies 2-3mm przed górnym martwym punktem tłoka) ale był kilkakrotnie przestawiany z tym samym rezultatem-brak reakcji. Gaźnika nie sprawdzałem bo uznałem ze jak świece zalewa to paliwo dochodzi a jakby z gaźnikiem coś było nie tak to by chociaż simek dał jakis znak życia.
    Proszę o pomoc bo sam sobie z tym pewnie nie poradze... ;/
  • #136
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    rafik71 napisał:
    Kolego a jak go zgasisz przy rozgrzanym silniku to nie odczuwasz przypadkiem żeby kopka jakoś tak ciężej chodziła? Miałeś coś robione przy tłoku i/lub cylindrze?


    Miałem remont silnika: robione było przy cylku i nowy tłok. Na cylku (Oryginalny DDR) był robiony szlif, ale kolo co robił mi Simka pojechał po kosztach i kupił polski tłok. W silniku hmmm (trudno powiedzieć bo jest caly nowy bo jak kupiłem sima to był na dotarciu i troszkę go katowałem i szlag trafił jakaś zębatkę i pół silnika poszło się rypać :>)
    kolego ogólnie Simek pali bardzo dobrze pomimo faktu, że coś się dzieje z aku [jak postoi ze 2 dni to aku rozładowany] Sim pali na dotyk oczywiscie jak jest zimny to 2 kopy wystarczą.
    podejrzewam puchniecie tłoka. co myślicie?

    Dodano po 6 [minuty]:

    cician napisał:
    Witam!
    Mam problem z moim simkiem. Ostatnio zacząłem przygotowywać go do sezonu jednak nie chce palić. Z tego co pamiętam to przed zimą palił bez problemu a teraz nie chce. Wymieniłem w nim świece,kondensator, naładowałem akumulator no i iskra jest (nie wiem czy wystarczająca ale jest). Zapłon jest bateryjny (+ podłączony przez włącznik do 15 w cewce a minus do masy i od przerywacza do wejścia 1 w cewce, kondensator bezpośrednio do aku). Niestety mimo iskry simson nie wydaje żadnego dzwięku nawet nie zakasła ;/. Zapłon jest ustawiony na znaczku (z tego co mierzyłem to jakies 2-3mm przed górnym martwym punktem tłoka) ale był kilkakrotnie przestawiany z tym samym rezultatem-brak reakcji. Gaźnika nie sprawdzałem bo uznałem ze jak świece zalewa to paliwo dochodzi a jakby z gaźnikiem coś było nie tak to by chociaż simek dał jakis znak życia.
    Proszę o pomoc bo sam sobie z tym pewnie nie poradze... ;/

    może po prostu za dużo paliwa dostarcza do cylindra. może ząbek na iglicy zmniejsz. u mnie jak nie chciał palić to cewka była spalona
  • #137
    cician
    Poziom 10  
    zielony_elektryk napisał:
    może po prostu za dużo paliwa dostarcza do cylindra. może ząbek na iglicy zmniejsz. u mnie jak nie chciał palić to cewka była spalona


    za duzo paliwa? hmm no nie wiem, ale jak iskra jest to powinien chyba zakaszleć chociaż, ale postaram sie dzis zmniejszyć ilośc paliwa i sprawdzić.

    @EDIT
    Ilość postów mi binarnie wyswietla ;D... to tylko ja tak widze ;?
  • #138
    rafik71
    Poziom 16  
    Cytat:
    Miałem remont silnika: robione było przy cylku i nowy tłok. Na cylku (Oryginalny DDR) był robiony szlif, ale kolo co robił mi Simka pojechał po kosztach i kupił polski tłok. W silniku hmmm (trudno powiedzieć bo jest caly nowy bo jak kupiłem sima to był na dotarciu i troszkę go katowałem i szlag trafił jakaś zębatkę i pół silnika poszło się rypać :>)
    kolego ogólnie Simek pali bardzo dobrze pomimo faktu, że coś się dzieje z aku [jak postoi ze 2 dni to aku rozładowany] Sim pali na dotyk oczywiscie jak jest zimny to 2 kopy wystarczą.
    podejrzewam puchniecie tłoka. co myślicie?

    Na 99% masz badziewny tłok. Kup jakiś dobry i będzie śmigał aż miło
  • #139
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    rafik dzięki, czyli jednak puchnie tłok ...
  • #140
    bartek1168
    Poziom 9  
    mam problem motorynka nie pali gdy sie rozgrzeje a gdy jest zimna to wszystko ok.

    pomocy
  • #141
    cician
    Poziom 10  
    Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając cewki o ~1-2mm. Ma ktoś jakiś pomysł? Coś robie nie tak?




    bartek1168 napisał:
    mam problem motorynka nie pali gdy sie rozgrzeje a gdy jest zimna to wszystko ok.

    pomocy


    może to to samo co u kolegi wyżej (puchnący tłok)
  • #142
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    bartek1168 napisał:
    mam problem motorynka nie pali gdy sie rozgrzeje a gdy jest zimna to wszystko ok.

    pomocy


    jak masz jakiś POLSKI tłok (badziewie że szkoda gadać)to nie ma się co dziwić. pod wpływem temperatury tłok rozszerza sie tzw. puchnięcie tłoka rzędu 0,1 mm ale to przeszkadza --> zwiększa się tarcie i motor nie jedzie tak jak potrzeba. Mam to samo. Kup nowy tłok tylko nie POLSKI albo rumuński czy jaki tam. węgierskie albo niemieckie są najlepsze (chodzi o trwałość, wykonanie, materiał, stopy czy coś tam jeszcze innego). Lepiej dołożyć te 20zl i kupić coś porządnego, a nie tak jak w moim przypadku mechanik poszedł po kosztach i kupił badziewie i teraz jest problem (mały ale zawsze).
    1. kup tłok
    2. kup uszczelkę pod głowice
    3. rozkręcaj wszytko
    4. ściągaj tłok, baw się z pierścieniami tulejkami
    5. docieraj od nowa tłok...
    Pamiętaj dotarcie tez gra role
  • #143
    menda9307
    Poziom 10  
    Mam problem z simkiem. Gdy jest zimny to wszystko jest ok ale gdy się rozgrzeje to zaczyna gasnąc. Zmieniłem już cylinder na inny i dalej to samo.
  • #144
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    menda9307 wystarczy przeczytać kilka postów wyżej. tam masz opisane co może być problemem. Jak nie to, to jeszcze pomyślimy. Wspólnymi siłami coś wykombinujemy :>
  • #145
    menda9307
    Poziom 10  
    Teraz zmienilem tłoka i docieram zaopatrzymy cz będzie gasł
  • #146
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    jak dobrze dotrzesz to powinno być picuś glancuś ;P
    jak nie tłok to może masz cyl w kiepskim stanie... pomyślimy.
    powiedz jak dotrzesz tłoczek
  • #147
    kserolol
    Poziom 10  
    Witam mam rozregulowany zaplon w simsonie i musze go jakos ustawic wyczylatem ze maja sie styki otwierac jak bedzie tlog w gornej czesci tylko mam taki problem ze jak umnie jest tlok u gory i mam kreski na magnecie i na silniku rowne to przerywacz sie nie otwiera tylko zamyka co mam zrobic

    Dzieki za pomoc prosze o szybka odp. :):):)

    Scaliłem. robokop
  • #148
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #149
    kserolol
    Poziom 10  
    no tak ja robie to tak odmierzam ile ma tam byc od gornego polozenia tylko niewiem czy 1.8mm czy 1cm 8mm ustawiam ta pierwsza jak jest w gornym polożeniu to ustawiam magneto na kreskach dokrecam je poczym biore sie za przerywacz krece nim i gdy jest przed kreska to sie zaczyna zamykac a gdzies wyczytalem ze ma sie wtedy otwierac i dalej niewiem jak to zrobic







    Cos tam po ustawialem nie zgodnie z kreska iskra sie pojawila ale nie zawsze jest moze macie gdzies dokladna instrukcje do ustawienia zaplonu oraz wszystkiego z nim zwiazanego bo wszedzie wiadzialem do elektronika
    z gory dziekuje za pomoc
  • #150
    DjKlawisz
    Poziom 15  
    witam wyregulowałem zapłon czyli 1,7 mm przed GMP i zaczyna się otwierać przerywacz. Gaźnik jest nowy włożony. Kondensator zmieniłem na od Fiata 126 p. I jest nadal problem bo jak by chciał zapalić a nie umie czyli jak go kopne to chodzi ale jak sie mu doda gazu to już zaczyna gasnąć i potem strzela z tłumika co może być???? świece już zmieniałem