Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Usterki i modyfikacje motorowerów, simson, jawa itp.

goldwinger 15 Oct 2012 19:30 106462 259
  • #241
    blazej.1994
    Level 24  
    Ustaw prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej.
  • LegrandLegrand
  • #242
    krakus741
    Level 15  
    Witam posiadam simsona s51 zapłon platynkowy i mam z nim problem że nie chce odpalić .
    Iskra jest paliwo dostaje .
    - Cewka butelkowa wymieniona z przewodem wysokiego napięcia
    - Kondensator w zapłonie wymieniony
    - Przerywacz wymieniony
    - świeca nowa
    - kompresja jest bardzo dobra
    - wkładany inny gaźnik
    - lane świeże paliwo
    Macie jakieś pomysły co może mu być bo ja już nie mam sił do niego .
  • #243
    jpna100
    Level 25  
    A świeca podczas kopania sucha czy mokra? Może simmering na wale nie wytrzymał i stąd te objawy.
  • #244
    TM85
    Level 26  
    Podlej trochę paliwa pod świecę i spróbuj ponownie.
    Jeśli nadal nic to przyczyny szukaj w zapłonie. Masz coś źle poskładane lub rozregulowane z przerywaczem. W jakim punkcie jest iskra ?
  • #245
    bongos19
    Level 9  
    Jesteś pewien, że zapłon jest dobrze ustawiony? O ile dobrze pamiętam to powinien być 1,6mm przed gmp. Łatwo można to zrobić za pomocą gwoździa i ołówka, a może iskra jest, ale słaba i znika pod wpływem kompresji? W takim wypadku zazwyczaj winny jest kondensator. Mówisz, że wymieniony, ale ja w swoim też kupiłem nowy kondensator i nie chodził. Wkońcu się wkurzyłem, założyłem ten stary ( myślałem, że zepsuty) i chodzi do dziś.
  • LegrandLegrand
  • #246
    krakus741
    Level 15  
    jpna100 wrote:
    A świeca podczas kopania sucha czy mokra? Może simmering na wale nie wytrzymał i stąd te objawy.

    Wilgotna jak kilka razy kopnę , simering sprawdziłem od razu i jest cały .
    TM85 wrote:
    Podlej trochę paliwa pod świecę i spróbuj ponownie.
    Jeśli nadal nic to przyczyny szukaj w zapłonie. Masz coś źle poskładane lub rozregulowane z przerywaczem. W jakim punkcie jest iskra ?

    "Złoty strzał" paliwa też nic nie daje nawet nie zagada
    Wszystko jest dobrze złożone przerywacz ma przerwę 0,4 mm ,a iskra jest 1,6-1,7 przed GMP .
  • #247
    bulek01
    Level 15  
    Najlepiej sprawdź moc iskry w ten sposób, że spróbujesz osiągnąć jak największą jej długość. Jeśli będzie mniej niż 5mm to problem z zapłonem.
  • #248
    jpna100
    Level 25  
    Skoro świeca mokra to jedynie problem jest z iskrą- zapłonem. Najlepiej jak byś zapłon sprawdził za lampę stroboskopową, a silnikiem kręcił wiertarką.
  • #249
    krakus741
    Level 15  
    bulek01 wrote:
    Najlepiej sprawdź moc iskry w ten sposób, że spróbujesz osiągnąć jak największą jej długość. Jeśli będzie mniej niż 5mm to problem z zapłonem.


    Nie rozumiem do końca jak to sprawdzić ?
  • #250
    User removed account
    User removed account  
  • #251
    krakus741
    Level 15  
    Rycho T wrote:
    Zdejmujesz fajkę i sprawdzasz iskrę na samym kablu


    Okej sprawdzę to , jakieś pomysły jeszcze ?
  • #252
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego sprawdź dokładnie, czy klin na kole zamachowym (magnesowym) nie został ścięty. Zalej zbiornik świeżym paliwem ( plus właściwą ilość oleju ). Przy okazji udrożnij dysze w gaźniku i sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy (wysoki poziom paliwa), jakie ma rzeczywiste ciśnienie w cylindrze (nie na tzw. oko). Sprawdź też, czy tłumik wydechowy nie jest zatkany (zapal bez tłumika) oraz filtr powietrza.
  • #253
    krakus741
    Level 15  
    Klin sprawdzałem , jest świeże paliwo z dobrej stacji , gaźnik czyszczony (sprawdzane także na 2 gaźniku który chodził w innym simsonie , ciśnienie sprawdzane manometrem wykazało 8-8,5 , tłumik nie jest zatkany próbowałem z samym kolankiem .
  • #254
    bongos19
    Level 9  
    Próbuj go odpalić z 'popychu', jak iskra i paliwo jest to musi chociaż na chwilę zabrzęczeć. Ja bym jednak stawiał na źle ustawiony zapłon, albo świecę..
  • #255
    krakus741
    Level 15  
    Aha zapomniałem dodać raz mi się go udało odpalić ,ale musiałem do trzymać na obrotach , ale jak już zgasł tak do tej pory nie chce opalić .
    bongos19 wrote:
    Próbuj go odpalić z 'popychu', jak iskra i paliwo jest to musi chociaż na chwilę zabrzęczeć. Ja bym jednak stawiał na źle ustawiony zapłon, albo świecę..

    Nie będę z nim latać od czego jest wiertarka ;D ?
    Ale na nią też nie chce zapalić czasami sobie coś tam załapał ,ale nie odpalił .
  • #256
    helena33
    Level 27  
    Osusz kolego dokładnie skrzynie korbową, i przy zakręconym kraniku z małą ilością paliwa podaną do gaźnika próbuj wiertarką odpalić. Bo moje podejrzenie pada na zalewanie. A próby na innych gaźnikach być może nie powiodły się z powodu zalania paliwem skrzyni korbowej.
  • #257
    krakus741
    Level 15  
    helena33 wrote:
    Osusz kolego dokładnie skrzynie korbową, i przy zakręconym kraniku z małą ilością paliwa podaną do gaźnika próbuj wiertarką odpalić. Bo moje podejrzenie pada na zalewanie. A próby na innych gaźnikach być może nie powiodły się z powodu zalania paliwem skrzyni korbowej.


    W jaki sposób osuszyć ?
  • #258
    TM85
    Level 26  
    krakus741 wrote:

    "Złoty strzał" paliwa też nic nie daje nawet nie zagada


    Czyli problem z zapłonem. To nie jest silnik promu kosmicznego, innej opcji nie ma.
    Fajkę podmień, lub na chwilę zastąp drutem.
  • #259
    krakus741
    Level 15  
    Ale mam nową fajkę i na starej to samo .
  • #260
    User removed account
    User removed account