Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterki i modyfikacje motorowerów, simson, jawa itp.

goldwinger 04 Wrz 2008 21:42 103882 259
  • #31
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Salf napisał:
    Jaki warystor podłączyć i czy pomiędzy cewką zasilającą i modułem , czy modułem i cewką ? Mój moduł niestety nie posiada potencjometru.

    A to dziwne.

    tomekgtx Zalewa świecę?
    Macias871 Weź Ty mnie wytłumacz co akumulator tu ma do rzeczy?
    Nie wiesz, nie wypowiadaj się!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    tomekgtx
    Poziom 10  
    dzięki za odpowiedzi

    winą był zepsuty kabel WN :cry:
    trochę kasy poszło nie potrzebnie ale nic się nie zmarnuje

    jeszcze tylko trzeba wymienić platynki bo czasami przerywa :|

    i będzie idealnie :D
  • #33
    tomekgtx
    Poziom 10  
    Witam mam kolejny problem


    wszytko jest ok dopóki silnik się nagrzeje, jeśli jest nagrzany to po stronie magneta coś skrzypi.
    Gdy odkręcę pokrywę i poruszę magnetem to skrzypi tylko przez 20stopni przed najwyższym położeniem tłoka później a gdy się już przekręci magneto jest tak jak powinno, i tak wkoło

    nie wiem czy to wina łożysk bo dopiero maja ok 5tys przebiegu czy tez jakaś cześć ociera o inną łożyska nie sa oryginalne
    do paliwa leje olej STIHL

    prosze o pomoc

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    po dokładniejszych oględzinach to piszczenie jest tylko wtedy gdy palatynki się rozszezaja i zbilzaja
    czy to wystarczy tylko wypolerowac miejsce gdzie ten plastkowy jezyczek dotyka magneta ??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    "Języczek" dotyka krzywki, widocznie filczyk nie nasmarowany albo nie dotyka krzywki
  • #35
    krzysiek50
    Poziom 11  
    Witam ponownie.
    Piszę bo mój problem z zapłonem w simsonie znowu sie odnowił. Pojeździłem 2 tygodnie po tym jak przed modułem podłączyłem szeregowo 2 diody 1N5408 (na przewodzie czerwonym)i nagle motorek zgasł. Poniżej opisałem wartości rezystancji na poszczególnych przewodach które wychodzą na moduł zapłonowy, ponieważ gdzieś w instalacji może być zwarcie...

    Z podłączonym modułem:
    czerwony - brązowo biały - zwarcie
    czerwony - niebieski - 60Ω
    czerwony - brązowy - zwarcie
    czerwony - czarny - zwarcie
    brązowo biały - niebieski - 60Ω
    brązowo biały - brązowy - zwarcie
    brązowo biały - czarny - zwarcie
    niebieski - brązowy - 60Ω
    niebieski - czarny - 61Ω
    brązowy - czarny - zwarcie

    Z odłączonym modułem:
    czerwony - brązowo biały - 506Ω
    czerwony - niebieski - 160kΩ
    czerwony - brązowy - 506Ω
    czerwony - czarny - 508Ω
    brązowo biały - niebieski - 19kΩ
    brązowo biały - brązowy - zwarcie
    brązowo biały - czarny - zwarcie
    niebieski - brązowy - rezystancja rosła od około 200kΩ do 900kΩ
    niebieski - czarny - rezystancja rosła od około 800kΩ do 1600kΩ
    brązowy - czarny - zwarcie

    Wyjścia na moduł:
    czerwony - 14
    brązowo biały - 2
    niebieski -13
    brązowy - 31
    czarny - 15

    Bardzo proszę o pomoc. Jeżeli ktoś ma może działającego simsona elektronika to byłbym wdzięczny gdyby mi te rezystancje posprawdzał.
  • #36
    BANANvanDYK
    Poziom 39  
    Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia.
    Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach.
    Posprawdzaj ruszając przewodami, jeśli bez rezultatu - odkręć stator i sprawdź rezystancję na złączach impulsatora.
  • #37
    krzysiek50
    Poziom 11  
    Dziś odkręciłem stator i sprawdziłem rezystancję na impulsatorze. Faktycznie była przerwa czyli był uszkodzony. Ale mam jeszcze 2 takie statory na których też sprawdzałem rezystancję i wynosiła 15R. Założyłem jeden z nich i iskra była piękna niebieska ale simek nic się nie odezwał. Przestawiałem zapłon chyba z 10 razy ale i tak nie odpalił. Dodam jeszcze że paliwo na 100% dochodzi bo jak wykręcałem świecę to była mokra.
  • #38
    rutkowski92
    Poziom 11  
    Czy ktoś z was posiada schemat modułu zapłonowego który nadałby się do jawki
    w motorku przerobiłem elektryke na akumulator 6V12Ah i szukam jakiegoś schematu który by działał w tej konfiguracji bo praca silnika jest niestabilna na niskioch obrotach

    jeśli ktos posiada taki schemat to prosiłbym o zapodanie
  • #39
    mateuszma
    Poziom 10  
    Witam mam takie pytanie ma zjechany gwint n acylindrze tzn praktycznie go nie ma ,wiem ze np w simsonach stosuje sie niejaką redukcję cos takiego http czy może wie ktoś gdzie mozna dstac taką redukcję do rometa .Zanzaczam ze nakrętka jest ta większa na cylinder , tzn cylinder do 3 biegowego kwadraciaka (silniik) .Czy moze z was ma jakiś własny patent na taki zjechany gwint ?? jeśli tak to bardzo bym prosił opisac co i jak .Zgóry dzieki za odpowiedź
    POZDRAWIAM !!!!!!!
  • #40
    kwok
    Poziom 39  
    wytaczasz taką wkładkę z gwintem pod świecę w środku i jakimś innym z zewnątrz
    rowiercasz otwór w głowicy i robisz gwint pasujący do wkładki
    najlepiej jest gwint na wkładce wytoczyć trochę ciaśniej żeby się nie wykręcał przy wykręcaniu świecy albo wkręcić wkładkę na jakiś klej czy zapunktować
  • #41
    mateuszma
    Poziom 10  
    kwok napisał:
    wytaczasz taką wkładkę z gwintem pod świecę w środku i jakimś innym z zewnątrz
    rowiercasz otwór w głowicy i robisz gwint pasujący do wkładki
    najlepiej jest gwint na wkładce wytoczyć trochę ciaśniej żeby się nie wykręcał przy wykręcaniu świecy albo wkręcić wkładkę na jakiś klej czy zapunktować
    Widze ze mnie do końca nie zrozumiałes bo chodzi mi gwint na cylindrze !!!!! ten co się przykreca do neigo kolankood tłumnika! A ty mówisz zópełnie o czym innym głowica tego nie było w temacie;) pozdrawiam
  • #42
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrobić redukcję, naspawać przetoczyć nagwintować, jest tyle możliwości...
  • #43
    rutkowski92
    Poziom 11  
    czy ktos z was posiada schemat modułu zapłonowego który działał by na 6V z przerywaczem i zewnetrzną cewką wysokiego napięcia:?:
  • #44
    Wacha
    Poziom 10  
    Napięcie w instalacji elektrycznej (typu światła, akumulator) nie ma nic wspólnego z napięciem instalacji zapłonowej w zapłonie elektronicznym. W większości instalacji elektronicznego zapłonu sterowanego tyrystorem napięcie zasilania modułu mieści sie z granicach 200V-300V ~
  • #45
    hubcio274
    Poziom 10  
    Witam!!!!!
    Mam problem z simsonem,a mianowicie gdy dodam gazu to i puszcze go to nie chce zejść z wysokich obrotów.Nie dzieje sie to cały czas tylko jak chce jest dzień że nie zacina się,a jest że wcale nie schodzi z wysokich obrotów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze że niedawno był robiony remont silnika,gaźnik nie był ruszany
  • #46
    rema
    Poziom 27  
    Witam. Może problem tkwi w lince i nie schodzi. Sprawdź linkę czy lekko pracuje w pancerzu. Może przymarza, lub ma pęknięte cięgna. Sprawdź sprężyne pod kapturkiem nakręcanym w gaźniku. Tam gdzie linka wchodzi.
  • #47
    hubcio274
    Poziom 10  
    To wszystko sprawdzałem i jest ok
  • #48
    rema
    Poziom 27  
    To linkę ssania tak samo. Czy gażnik jest dobrze przykręcony i nie pobiera lewego powietrza.
  • #49
    matiajr
    Poziom 15  
    Sprawdź iglice czy nie jest aby zgięta oraz połączenie gaźnik- cylinder czy nie jest nieszczelne bywa ze za mocno dociągnięte śruby odkształcają połączenie przez które zasysane jest "lewe pow." pozdro.
  • #50
    hubcio274
    Poziom 10  
    Iglica nie jest zagięta,ale to połączenie z cylindrem sprawdze

    Kolega nie zauważył tematu - ogłoszenia? Regulamin - p.14.
    Scaliłem. [Mirek Z.]
  • #51
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Już Ci powiem że podstawa gaźnika będzie krzywa, nawet jeżeli nie bierze lewego luftu
  • #52
    hubcio274
    Poziom 10  
    Dodam jeszce że robi tak gdy się nagrzeje
  • #53
    krzysiekw1993
    Poziom 2  
    Witam,mam problem z moim Simsonem .Bardzo dobrze odpala wszystko jest dobrze,ale gdy się rozgrzeje i jadę na największym biegu to traci siłę i się dusi,a czasem nawet gaśnie.Lecz gdy tak się stanie i nie jeżdżę nim przez chwilę 20-30min to on po tym czasie już dobrze zapala i wszystko jest w porządku.Jeśli ktoś wie jaka może być tego przyczyna proszę o odpowiedz.Pozdrawiam
  • #54
    rafik71
    Poziom 16  
    Kolego a jak go zgasisz przy rozgrzanym silniku to nie odczuwasz przypadkiem żeby kopka jakoś tak ciężej chodziła? Miałeś coś robione przy tłoku i/lub cylindrze?
  • #55
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #56
    Sebojad
    Poziom 2  
    Mam problem z simsonem S50 4 dni temu złożyłem silnik. Przylutowałem nową cewkę od zapłonu wszystko założyłem ustawiłem zapłon kopłem 4 razy simek złapał i 5s pochodził i zgasł za chwile sytuacja sie powtórzyła
    na module jak jest te pokrętło do ustawiania jak ustawie na 4 albo 6 kresek to jest iskra a jak na więcej np na 8,9 to już niema . co to może być pomóżcie!!!!!!


    Z góry dziękuje czekam na pomoc

    pozdrawiam :D
  • #57
    wilk125
    Poziom 23  
    Czy ta cewka napewnio jest dobra? Często mialem taki objam w MZ ze silnik chwile popracował a pzniej jak sie cewka dobrze nagrzała to zgasł.
  • #58
    Sebojad
    Poziom 2  
    ale chyba w simsonie elektroniku niema kondensatora tylko 3 cewki i impulsator a gaznik dzisiaj czysciłe i dale nic

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak cewke mam dobrom bo kupiłem nowiutkom ale ten moduł chyba jest walnienty i czy ma ktos schemat do zrobienia własnego modułu ?

    czekam na odpowiedzi
  • #59
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Może zła odległość impulsatora albo słabe połączenie z modółem. Może świeca. Może masz jednak uszkodzony moduł, Trzeba by zrobić pomiary. Zakładam,że mechanicznie wszystko jest OK , koło jest ustawione prawidłowo, na klinie itd. Na odległość bardzo ciężko diagnozować.
  • #60
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie wiem może ktoś bardziej doswiadczony Ci pomoże, a wygląda mi to na zbyt mało wydajne zasilanie modułu. Jeśli na 4 kreskach jest iskra, to raczej moduł OK. Zostaw go w spokoju.