Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterki i modyfikacje motorowerów, simson, jawa itp.

goldwinger 07 Lut 2009 18:44 103909 259
  • #91
    admiral
    Poziom 11  
    Witam, mam problem a mianowicie nie wiem co się dzieje z przerywaczem (elba) gdy podłączam do instalacji migacze nie świecą ale sie tak lekko żarzą podejrzewam że elba jest spalona.
    Myślę nad założeniem starego prostownika ale troche zbyt drogi więc moje pytanie brzmi czy ładowanie aku na samym mostu Greza może zniszczyć aku czy trzeba dać jakiś dodatkowy prostownik żeby tak bardzo nie zniszczyć aku?

    Wątek scaliłem z istniejącym. robokop
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #92
    niuniu36

    Poziom 27  
    Witam ja na mostku i zwykłym przerywaczu jeżdzę i ładowanie jest max 13,5v czyli w normie a ta cała elba to drogie i do tego badziewie
  • #93
    admiral
    Poziom 11  
    i dlatego chce to zmienić ponieważ już druga się spaliła :cry:
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #94
    Młody Poznań
    Poziom 10  
    Witam mam Simka S51 simek na kopa nie chce palic na pych tez ma problem,jesli odpali to pochodzi troche i gasnie.Przerwa na swiecy jest oki zapłon oki bo swieca jest rudawa.Jeszcze jaka moze być przyczyna???Prosze o odpowiedz.
  • #95
    lukasz147141
    Poziom 10  
    Powiedz coś dokładniej. Jak gaśnie?? wchodzi na wyskie obroty i się dławi czy może schodzi powoli z obrotów i gaśnie?? JA miałem taki proble ze palił tylko na pych, chodził tylko na wyszych obrotach. Okazało sie ze wina leży po stronie pierścieni. Tłok miał za małe frezy lub pierćnienie były za szerokie i jak się wcisneły pierścienie w rowki to przepuszczał i nie palił.
  • #96
    Młody Poznań
    Poziom 10  
    Tylko weżmie na pych wchodzi na obroty pochodzi i gaśnie czy na wolnych czy na wysokich.Lub go cos strzeli i nawet sobie pojedzie ale znow sie dławi i gaśnie.Zapłon jest ok.
  • #97
    1505edi
    Poziom 10  
    Witam remontowałem silnik rozwierciłem kartery na sidemdzieiątke cylinder wtym że nie chce palić a mało kiedy się uda zaóważyłem że w cylindrze jest i na świecy olej ciemny po ściągnięciu głowicy widać było na tłoku olej za dużo a bęzyna z olejem dobrze dobrane jak już zapali to kopci fest dużo niespalonego oleju czy benzyny wydostaje się z końca wydechu olej w skrzyni biegów jest podejrzewam że ten olej nie pozwala na uruchomienie silnika PANOWIE JAKIEŚ POMYSŁY?
  • #98
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Możliwe że ciągnie olej ze skrzynki
  • #99
    1505edi
    Poziom 10  
    Tylko rozwiercone zostało wejście pod cylinder czyli należy ściągnąć simer <żadne kanały nie były ruszane<ten olej jest nawet wtedy gdy nie pali a się go kopnie kilkanaście razy
  • #100
    piomoto
    Poziom 19  
    to teraz rozbierz silnik i powymieniaj uszczelniacze
  • #101
    1505edi
    Poziom 10  
    Właśnie go rozebrałem wydawało się że uszczelka wewnątrz silnika się podwinęła ale nalałem oleju na simer na silniku na boku obrucony i wsiąkł czyli jednak simer od strony sprzęgła <ale był nowy i sprężynka nie spadła nabity był bez uszczerbku co jak założę nowy jutro dan znać bo będe składał
  • #102
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A rowka na wale nie ma?
  • #103
    1505edi
    Poziom 10  
    wał cylinder są nowe już opanowany ten problem wymieniłem uszczelke między karterami i simer<jeszcze jedno pytanie mam nówke gażnik ze sklepu szesnaście n trzy osiem pali zapłon wyregulowany na super ale po minucie muszę go przegazowywać bo zaczynz gasnąć i z opóźnieniem wchodzi na obroty przy zapaleniu chodzi idealnie później zaczyna dziwaczeć przekładałem iglicę nic ?

    Przeniosłem z "Samochody Mechanika" . Proszę w trybie pilnym poprawić swoje posty. robokop
  • #104
    rutkowski92
    Poziom 11  
    za niski poziom paliwa w komorze pływakowej
  • #105
    skrzat06
    Poziom 10  
    Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ na NE555 odpada, ponieważ instalacja zapłonowa wpływa niekorzystnie na działanie przerywacza. Napięcie wyjściowe to stabilizowane 6V (wahające się w zakresie 5,5V-6,1V). Proszę więc o schemat i spis elementów układu, który wykonam sam, pracującego prawidłowo w podanym zakresie napięcia przy obciążeniu 12 diodami LED. Pozdrawiam skrzat06
  • #106
    Greg
    Poziom 20  
    Możesz zrobić przerzutnik bistabilny taki na 2 tranzystorach na pewno zadziała. W necie na pewno znajdziesz schemat bo to szkolny motyw kwestia odpowiedniego dobrania rezystorów i kondensatorów żeby ustalić odpowiednią stałą czasową
  • #107
    skrzat06
    Poziom 10  
    Greg a pomożesz mi z tym przerzutnikiem bistabilnym?
  • #108
    speedy_94
    Poziom 15  
    Jeśli to ma migać, to to musi być multiwibrator astabilny. Schematów i wykonań pełno w sieci :).
  • #110
    skrzat06
    Poziom 10  
    No więc mam kolejną prośbę, a mianowicie: Mam schemat multiwibratora astabilnego i teraz jak dobrać poszczególne elementy, żeby ten układ działał zasilany napięciem stałym o wartości od 5,5 do 6V? Usterki i modyfikacje motorowerów, simson, jawa itp.
    Nie żebym był leniwy czy jakoś szczególnie głupi ;p ale nie potrafię sobie z tym poradzić. Układ będzie wykorzystany jako przerywacz kierunkowskazów więc wypada by mrugało 90 razy na minutę.
    PS. I od razu powiedzcie jak to podłączyć, bo ja na schemacie widzę tylko wejścia zasilania, a gdzie będzie wyjście tego przerywanego sygnału?
  • #111
    Greg
    Poziom 20  
    W linku który ci podałem jest wszystko dokładnie opisane od zasady działania po nawet schemat układu który na dobrą sprawę może sterować miganiem oświetlenia ulicznego;) co prawda tamten układ jest na 12V ale zmieniając wartości rezystancji można układ dostosować do napięcia 5V. częstotliwość regulujesz odpowiednim doborem rezystancji i pojemności jeżeli nie radzisz sobie z obliczaniem wg załączonych wzorów w linku proponuje metodę prób doświadczeń i błędów może to trochę czasochłonne ale jak dobrze pokombinujesz to wiele czasu ci to nie zajmie
  • #112
    kajman11
    Poziom 1  
    Witajcie!!
    Jestem szczelisywym posiadzaczem a raczej bylem , skutera o marce TGB, od wielu osob dowiedzialem sie ze skutery tej marki sa niezawodne poniewaz brat pracuje w serwisie i to malo tej marki skuterow w calej polsce jest serwisowanych.Jednak moj TGB ma problem..Od poczatku..
    zakupilem skuter w 2007 roku jest 2009 marzec dwa lata juz ma, nie bylo z nim problemow zadnych do 2008 listopada. Otoż problem jest takiego typu: Skuter Pali, ale gdy tylko wsiadam na niego i jade z 3 minuty to zaczyna gasnac i gasnie! Pierwsze co to gaznik wyczyscilem, serwis sie do tego zabral potem bylo tak, jechalem nim akurat wiecej niz 3 minuty ale musialem caly czas gazowac zeby nie zgas bo bylo czuc ze gasni gdy popuszczalem manetke od gazu, ale dojechalem tak do skrzyzowania gdzie juz musialem sie zatrzymac no i zgas.Po wielu krotnym odpalaniu go nożą poniewaz akumulator juz siad zeby go odpalic automatycznie , odpalil ale chwila jazdy i zgas i tak jakos dojechalem do domu.Wiec na drugi dzien do serwisu ale juz innego tam gdzie moja gwarancja nie miala podbicia , i niestety ale dalem sie w ciula zrobic jak nie jeden kto daje skuter do serwisów gdzie pieczatki nie wbijaaj na gwarancji bo serwis juz byl ZIPPO , i wymienili mi tłok bo akurat drugi pierscien sie "zapiek" no i swiece chodz sam wymienilem za pierwszym razem.no i co skuter chodzi jak nowy ale i tak gasnie, wiec sam go rozebralem doszedlem do wniosku ze automatyczne ssanie nie dziala , ten modul odpowiedzialny za automatyczne ssanie mial wade, ale to nie powoduje ze skuter gasnie wiec moduł zapłonu wymienilem ale to tez nie to, i znow serwis ale juz u kolegi, tu doszlo do wymiany: swieca, tłok,pierscienie, czyszczenie gasnika , moduł zapłonu, moduł ssania automatycznego, sprawdzenie przewodów czy nie ma przerwania, przewody paliwowe. I po tym wszzystkim i tak nic z tego. pozwolilem sobie na wymiane tłoków jeszcze raz bo tym razem wszystkie czesci byly oryginalne do TGB.No i nic z tego skuter nie dziala , a raczej gasnie.tera moge powiedziec ze gdy odpalam go i stoi na nożce to chodzi non stop i zgasze go to odpali z automatu i tak bym go w kułko to i tak odpala ale jak juz wsiade i rusze jak silnik dostanie obrotow , temperatury to po jakims czasie gasnie. sam pozniej ustawielem mu wysokie obroty i nie zgas nawet jak jechalem ale slychac bylo ze gasnie ale jednak obroty go podtrzymywaly. wiec Bardzo Prosze o pomoc bo naprawde Laik ze mnie na taka wade.....
  • #113
    majster-d1
    Poziom 11  
    Pomysł 1 paliwo do bani, 2 zatkany dolot paliwa z baku- dokładnie wyciąg bak wydmuchaj sprężonym powietrzem dokładnie, 3 przewód podciśnienia zatkany ten od sterowania zaworem paliwa, 4 uszkodzony zawór paliwa - za słabo otwiera
  • #114
    1133
    Poziom 14  
    Witam mam problem z obrotami silnika jak chcę dać manetką gazu do końca to mi silnik spada z obrotów. Jak dam do połowy gazu to silnik wskakuje normalnie na obroty max bez problemu a tylko troszkę dam więcej to momentalnie spada z obrotów :( co może być nie tak z tym?? gaźnik mam 16n1
  • #116
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  
    DjKlawisz pewno że da rade ale po co Ci on ? kosztuje bodajże coś koło 500 zł i jest on do naprawdę mocnego tuningu

    A propo nie działają mi kierunki i klakson, co mogło się stać? Od czego zacząć sprawdzanie ?
    Pytam Was, bo nie jestem dobrym elektrykiem :P
  • #117
    DjKlawisz
    Poziom 15  
    ale taki uzywany z jakiegos automatika to by bylo dobre co nie?? ja bym to zrobil dal bym jakos rade i tak w moim simku teraz bede mial zestawy S70:D
  • #118
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  
    DjKlawisz mam simka po tuningu na s70 i powiem że oryginalny zapłon mi wystarcza (mam zapłon elektroniczny)
  • #119
    DjKlawisz
    Poziom 15  
    aha dzieki. a tak propo to co mas ztam za czesci wlozone S70??
  • #120
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  
    wał + wypełniacze s70
    cylek almot s70
    tłok mza
    gaźnik 19n11 mza
    kosz sprzęgłowy +docisz od s70

    Na tym cylku polskim 80 było moim v-max