Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zbudować mój pierwszy zasilacz laboratoryjny

Moshimo 23 Cze 2008 22:44 1342 3
  • #1 23 Cze 2008 22:44
    Moshimo
    Poziom 11  

Witam wszystkich!
    Od razu mówię, że jestem początkującym elektronikiem.
    Otóż chciałbym zbudować swój własny zasilacz laboratoryjny.
    Mam parę pytań:
    -Czego powinienem się dowiedzieć przed rozpoczęciem budowy takiego zasilacza(jakieś info)przeczytałem już parę artów z EDW ale obawiam się, że jeszcze mi to nie wystarczy.Chodzi mi o podstawowe zagadnienia.

-Co powinienem zgromadzić, jakie części(prosił bym o jakąś listę niezbędników)

Chciałbym zbudować zasilacz podobny do zbudowanego przez kolegę Leecha
    Zasilacz "laboratoryjny" 0-30 V 0 -~2 A

Chciałbym żeby mój zasilacz opierał się na kicie od jabla (J-31 z dioda inf. O przeciążeniu )
    Oczywiście zmieniłbym tranzystor aby zwiekszyc prąd do 3A. Chciałbym tez rozbudować ten układ dodając wskaźnik napięcia i prądu(najlepiej dwa osobne wyświetlacze led)

To chyba tyle. Co w takim razie potrzebuje do zrobienia takiego projektu i jaką wiedzę powinienem opanować przed budową takiego zasilacza :?::?:

Z góry dziękuję za odpowiedź

Moshimo

0 3
  • #2 23 Cze 2008 23:44
    Rzuuf
    Poziom 43  

Witam!
    To, co chcesz zrobić, jest opisane (ze szczegółami) tutaj:
    http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html
    Zanim zrobisz taki zasilacz, zacznij od prostszych projektów, np. którąś z konstrukcji "Jabela" lub temu podobnych.

Oprócz znajomości prawa Ohma oraz umiejętności lutowania i posługiwania się innymi narzędziami ręcznymi, bardzo pożyteczna jest znajomość języka angielskiego, bo na każdy temat jest w sieci ok. 150 razy więcej informacji po angielsku, niż po polsku.

0
  • Pomocny post
    #3 24 Cze 2008 08:08
    Mariusz Ch.
    VIP Zasłużony dla elektroda