Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1,7 Dti awaria sterowników?

dreddi 24 Cze 2008 07:56 27889 31
  • #1 24 Cze 2008 07:56
    dreddi
    Poziom 9  

    Od dwóch miesięcy bujam sie z autem po różnych ludziach i nic. Temat wygląda tak: auto jeździ w trybie awaryjnym (nie działa pedał gazu, silnik sam podaje obroty w granicach 1300-1500). Początek był taki, że zapalał się check i wchodził w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracał do normy. Później jak wpadł w tryb awaryjny to 1,5 miecha nic go nie ruszyło. Przez ten czas przewalona została cała instalacja i już w zasadzie pozostały tylko sterowniki (wg ludzi którzy z nim walczyli). Zregenerowany został sterownik silnika i nic, potem sterownik pompy i od razu odpalił. Pojeździłem tydzien i znowu wpadł w tryb awaryjny. Z tym, że za pierwszym razem zawsze wchodził check podczas jazdy, a teraz postawiłem sprawny samochód na parkingu i po kilku minutach po przekręceniu zapłonu zaczął mrygać check, odpaliłem i już był w trybie awaryjnym. Załamka dosłownie. Podłączany był pod różne programy diagnostyczne, mniej wiecej zawsze pojawiały sie te same błędy: czujnik położenia pedału gazu, błąd ciśnienia doładowania, błąd ciśnienia barymetrycznego, tempomat, obwód świec żarowych, czujnik temperatury silnika itp. Błędy bardzo rozrzucone tematycznie i wiele wskazywało na sterowniki. Ale jak się okazuje to też nie sterowniki, czy padająca pompa wtryskowa, może powodować takie objawy?

    0 29
  • #2 24 Cze 2008 09:50
    momik12
    Poziom 31  

    Tematycznie najbardziej interesuje cie czujnik pedału jazdy.(gazu)Bądź jego obwód.

    Swoją drogą ciency ci "obsługiwacze programów diagnostycznych" bo to typowe objawy dla tej usterki.

    1
  • #3 24 Cze 2008 12:17
    dreddi
    Poziom 9  

    Pierwsza diagnoza taka była, kupiłem drugi pedał i nie ruszył.

    1
  • #4 24 Cze 2008 17:31
    momik12
    Poziom 31  

    No to schemat w dłoń i sprawdzić napięcia na podłączonym złączu .Pawdpodobnie sterownik nie podstawia zasilania ma ww.elementy bądź trafiona instalacja.

    0
  • #5 25 Cze 2008 12:12
    dreddi
    Poziom 9  

    A jeszcze jedno pytanko, odebrałem autko przed ostatnią awarią i coś ztwardniały mu hamulce i do tego tylny stop zjarany. Deptam ten pedał ale ni holery nie działa tak jak wczesniej. Jak to jest z tymi dwoma obwodami, obawiam sie że długotrwałe majstrowanie w elektronice, dopomogło...

    0
  • #6 08 Lip 2008 13:31
    dreddi
    Poziom 9  

    Kurde zmieniłem warsztat i załamuję się już powoli. Ostatnio miałem w regeneracji sterownik silnika, wrócił i lipa, pojechał do regeneracji sterownik pompy, auto odpaliło na tydzień. Potem już była opcja usterki pompy, stąd niby mogłaby nastąpić ponowna awaria sterownika pompy. Niestety warsztat gdzie miałem autko w temacie pomp nic nie robi i musiałem od nich zabrać. Znalazłem drugi , który robi pompy, ale na wstępie ja wykluczyli, bo auto, co prawda w trybie awaryjnym ale jeździ. Potem przewalili wszystkieobwody i nic nie znaleźli, potem postawili diagnozę: sterownik silnika i tak w kółko, cisną teraz na zakup tego sterownika. To jest jakieś 1000 zł za używkę, ja szczerze mówiac nie wierze w sterownik silnika, tym bardziej że rozmawiałem z gościem który regeneruje sterowniki i powiedział, że te na silniku nie padają prawie wogóle, a te przy pompie lecą na całego. Kuźwa nie wiem co robić. Nie wiem już do kogo stawiać. Pompiarze mówią, że to nie pompa, tylko elektronika, elektronicy mówią że to pompa. Jedni znaleźli usterkę w sterowniku pompy, drudzy szukają jej w sterowniku silnika. Po prostu porażka.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Słuchajcie jeszcze jedno pytanko, czy ktoś może zna się trochę na temacie i jest mi w stanie odpowiedzieć. Jak to jest z numerami części które są podawane na tych sterownikach. Znalazłem sterownik silnika używany od tego samego samochodu, tego samego silnika, z numerami jednak różniącymi się od tego który ja mam. Nie wiem które numery są lub mają być wiążące, czy brać czy szukać dalej.

    0
  • #7 09 Lip 2008 17:35
    endriu233
    Poziom 21  

    Witam, czy to jest silnik Isuzu? miałem podobny problem.

    2
  • #8 09 Lip 2008 23:09
    wopor
    Poziom 32  

    witam, czy ktos nie grzebał przy kablach do sterownika silnika? tam dochodzą kilka brązowych przewodów nie maja oznaczeń zamiana pomiedzy nimi powoduje miedzy innymi spalenie włacznika stopu itp kabla, masz ABS? mozliwe że spalony sterownik ABS i pytanie zasadnicze rocznik i kod silnika podaj to poślipie sie w madrych ksiazkach, możliwe że masz problem z zaslaniem w paliwo(pompa wysokiego) czy to VP czy CR? podaj kod silnika , to podam prawdopodobne przyczyny, pozdrawiam

    0
  • #9 10 Lip 2008 09:49
    dreddi
    Poziom 9  

    endriu233 napisał:
    Witam, czy to jest silnik Isuzu? miałem podobny problem.


    Isuzu, a co u ciebie było powodem zajafki.

    Czy ktoś grzebał w kablach do sterownika tego nie wiem na pewno, w każdym warsztacie słyszę tylko, że cała instalacja już przewalona i wszystko wskazuje na sterownik. Stop po wymianie żarówki już działa. ABS powiem szczerze że nie wiem czy działa na 100%, bo samochód jeździ na małych prędkościach jedynie i w trybie awaryjnym, ciężko znaleźć taki moment żeby ostro hamować, na pewno hamulec jest twardy, deptać trzeba mocniej niż zwykle to bywało. Rocznik 2000 Y17DT. Co do pompy to byłem przekonany na 100% że powinienem mieć VP44, ale zadzwoniłem jeszcze do warsztatu i powiedzieli mi że u mnie jest podobno Denso.

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Jeszcze jedna kwestia przyszła mi do głowy, przed awarią stwierdziłem tłusty osad w naczyniu wyrównawczym, teraz jest już tam ewidentnie olej, czyli albo chłodniczka oleju, albo uszczelka, albo głowica, puszcza do układu chłodzenia. Olej jest okej w druga stronę nie leci. Ale tak sobie myślę , może błądzę , ale po prostu czepiam sie już wszystkiego, że to mogło mieć wpływ na awarię. Jeden z błędów, dotyczy niby temperatury silnika. Ale z drugiej strony może to tylko wynikać z tego że jak wpadł w tryb awaryjny to każdy odczyt temperatury silnika wskazuje 70stopni, czy stał kilka dni, czy jeździł po mieście. Tak może w trybie awaryjnym jest że sobie ustala temperaturę na jakimś poziomie dla ustawienia pozostałych parametrów. Ale chyba to nie ma sensu bo prędzej może zamiast checka powinna się palić kontrolka chłodzenia silnika.

    1
  • #10 10 Lip 2008 20:37
    wopor
    Poziom 32  

    witam, jak zapalisz to kolor spalin nie jest przypadkiem siwy? bo jezeli tak to do układu dolotowego lub cylindra dostaje sie woda (płyn chłodniczy), sprawdż czy wszystkie swiece zarowe są ok, najlepiej omomierzem oporność 1,2 oma -do kilku om w zależnosci od typu, jeżeli sie okaze że na jakimś cylindrze masz swiece przepaloną to pewnie tam dostaje sie woda i w czasie rozruchu (grzania tych swiec ) rozlatuje się, pozdrawiam

    0
  • #11 10 Lip 2008 21:35
    dreddi
    Poziom 9  

    Wiesz co, jak teraz przeczytałem to co napisałeś, to tak się zastanawiam czy nie jest to czasami realny scenariusz. Na odczytach diagnostycznych pojawiały się jakieś błedy zwiazane z obwodem świec żarowych i kolektorem dolotowym. Wszyscy to lekceważyli i te błedy składali na nastepstwo awarii sterownika. Pytanie tylko takie czy gdyby rzeczywiscie się tak działo, to czy mogło by to powodować np. błędne odczyty czujników oraz totalne ogłupienie sterownika i tryb awaryjny?

    0
  • #12 10 Lip 2008 21:56
    speccar
    Poziom 17  

    a mnie cos sie wydaje odnosnie twardego pedalu hamulca ze masz kolego zrzucone podcisnienia..
    jest ich tam kilka dobrze posprawdzajcie placzenia podcisnien,z tego co pamietam sterownik masz na silniku i przy nim masz tez polaczenia podcisnien ktore latwo mozna rozlaczyc...
    posprawdzaj bo na 90%jestem pewien ze masz nieszczelnocs ukladu podcisnieniowego..

    0
  • #13 10 Lip 2008 21:58
    wopor
    Poziom 32  

    witam, powiem tak uczyłem sie jeszcze o dieslach od profesora Wernera, teraz jak na diagnoskopie nie wyświetli si komunikat wymień np. srubkę "b" w urządzeniu "C" to mechanicy mówia tak Paaanie pompa , wtryski, komputer (hehehehehhe) zamiast kalkulator wtrysku, czujnik jak nie popsuty to musi dać dobry odczyt, natomiast interpretacja a to juz inna sprawa, dredi jak umiesz się posługiwać omomierzem to dłącz linie zasilajaca swiece i sprawdż pokolej kazdą świeće , jezeli mas zodczyt z diagnoskopu to zeskanuj Go albo podaj na forum to powiem co one oznaczają, ponieważ kodów blędów jest chyba z 1000, silnik przechodzi w tryb awaryjny dlatego że kalkulator ma odchyt z czujników jako anomalie np, ciśnienia, temperatury składników paliwowo powietrznej, lub elementów składowych silnika, po to by nie doprowadzic do awari i destrukcji silnika, pozdrawiam,

    0
  • #14 11 Lip 2008 12:27
    dreddi
    Poziom 9  

    Nie mam teraz możliwości srawdzić, ale jak tylko będę coś wiedział, dam znać.
    Endriu a co było w twoim isuzu?

    0
  • #15 11 Lip 2008 23:48
    wopor
    Poziom 32  

    witam, jest w tych pompach oprócz sterownika jeszcze czujnik połozenia a w zasadzie kiedy tłok 1 cylindra jest w GP i to jest tez dość częsta usterka tych pomp, jeżeli sterownik pompy to kod błedu 1631, jeżeli tego czujnika połozenia to kod 1630 i madrze to sie nazywa uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, są one na górze obok siebie a ten od kata wtrysku bliżej obudowy łańcucha rozrzadu, pozdrawiam

    0
  • #16 12 Lip 2008 20:02
    dreddi
    Poziom 9  

    Chwilowo nie mam dostępu do autka, z warsztatu gdzie postawiłem pojechał do innego na podstawienie sterownika silnika ( niestety nie pasował) i od razu z tamtąd mój sterownik pojechał do regeneracji. Wraca we wtorek, ale już miałem telefon od człowieka , który miał go regenerować, że z 12 -stu, podstawowych uszkodzeń jakie ulegają te sterowniki nie znalazł żadnego. Generalnie nie widzi w nim nic co mogłoby sugerować jakiś problem. We wtorek wraca i znowu coś mi sie wydaje że będę miał wrażenie dejavu. Miesiąc temu już tak było,wszystko wskazywało na sterownik silnika, ale dopiero jak sterownik pompy wrócił, to samochód tydzień pojeździł. Musi być jakaś przyczyna która wywala ten sterownik. Poprzedni elektryk postawił w końcu na pompę, ciekawi mnie ten czujnik, który opisałeś Wopor wyżej. Jak on się dokładnie nazywa? Czytałem też gdzieś na necie , że czasami spalenie się świecy żarowej może powodować uszkodzenie tego sterownika pompy. We wtorek je posprawdzam.

    0
  • #17 12 Lip 2008 22:13
    wopor
    Poziom 32  

    witam, na pompie są dwie pokrywki przykręcane srubami torx, ta większa jest od sterownika pompy , a ta mniejsza kryje :) pod sobą ten czujnik do układu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, jeżeli chcesz sprawdzić pompę to podłączyc trzeba diagnoskop i na kręceniu rozrusznikiem musi podać min 300 bar inaczej wtryski sie nie otworzą( kalkulator nie da impulsu) są rózne programy do tego typu diagnostyki, sprawdż też masę na silniku!! po róznych naprawach bywa lużna lub zasniedziała w tych silnikach DTI i HDI to jest b. ważne jako że porównuje kalkulator wsio do napięcia masy z odczytów czujników, miałem ostatnio taki przypadek że blacharz przy spawaniu migiem nie odpiął kalkulatora mimo ze zdjał klemy z aka i tez szlag trafił kalkulator wtrysku, złej jakosci paliwo też może spowodować awarię elektroniki ,ponieważ pompa sie nagrzewa (niewłasciwy poziom smarowania) i układziki w sterowniku padają, więc możliwe ze pompa WYSOKIEGO nie pracuje poprawnie, bez diagnostyki na stole probierczym to trudno powiedzieć, napisz jak sie sprawy maja po wtorku, pozdrawiam

    0
  • #18 23 Lip 2008 08:10
    dreddi
    Poziom 9  

    Victoria, już jeżdżę,choć jutro stawiam jeszcze auto na walniętą głowicę. Okazało się , że był walnięty sterownik silnika. Ten mój dwa razy był wysyłany w dwa różne miejsca i za każdym razem wracał i nikt nic w nim nie znajdował. Podobno jest 12 typowych uszkodzeń i wszystkie były wykluczane, dodatkowo wszystkie ścieżki, były pod mikroskopem sprawdzane i nic. Ale w końcu majster uparł się i zacząłem szukać sterownika. Najpierw po numerach, ale nic nie mogłem znaleźć, potem dodzwoniłem się do gościa, który powiedział, że w moim przypadku jest jedynie, bardzo istotne to czy mam oznaczenie na sterowniku 1,7L czy 1,7L/TX2. 1,7L podobno był do rocznika 2000, a drugi powyżej. No i w Polsce wszyscy mieli ten drugi, który do mnie nie pasuje. W końcu dodzwoniłem się do gościa który powiedział, że ma 1,7L. Wysłał go do mnie i okazało się że jednak to też jest 1,7L/TX2. Ale włożyliśmy i od razu silnik zaczął chodzić jak trzeba. Zagadkowa dla mnie jest nadal jedna kwestia, nowy sterownik miał być programowany na serwisie, bez konieczności wymiany modułu immo, a wymieniony został jeszcze własnie moduł immo. Świece podobno były dobre, sam nie sprawdzałem, ale jutro się przekonamy czy chłodziwo nie waliło na świece lub czy nie dostawało się do układu w inny sposób.

    0
  • #19 16 Paź 2009 11:16
    mlody874
    Poziom 2  

    witam. Mam problem ze swoją astra G 1.7 tdi tzn kiedy odpalam silnik i jadę przez około 1 km silnik na obrotach około 2tys zaczyna się dławić i przerywać jeżeli zredukuje bieg i obroty spadną wszystko wraca do normy. Przy dłuższej jedzie gdy silnik zaczyna się rozgrzewać problem mija. wydaje mi się że może to być sterownik pompy wtryskowej.... przejechane jest 215 tys km. jestem drugim właścicielem filtr paliwa był zmieniany w lipcu przez 1 właściciela. PROSZĘ O POMOC!?

    1
  • #20 17 Paź 2009 08:22
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam najpierw diagnostyka a potem w razie potrzeby naprawa sterownika ale sądząć poo biawach to tak ,wrazie potrzeby mogę pomóc zadzwon

    0
  • #21 27 Paź 2009 17:26
    mlody874
    Poziom 2  

    a więc tak.. zostawiłem samochód u mechanika podłączył do komputera było podobno kilka błędów(nie powiedział jakich) wykasował je, został zmieniony filtr paliwa chodź był zmieniany w lipcu (stacja i paliwo to samo V-power) niby na początku problem minął ale ostatnio znów się powtórzył incydent przerwania.. na zimnym silniku chodź fakt był mniejszy. Mechanik wspominał coś jeszcze od zaworze ERG.. że to może być od tego... proszę o opinie

    1
  • #23 27 Paź 2009 21:43
    mlody874
    Poziom 2  

    To waszym zdaniem co może dolegać mojej astrze? skoro mam zmienić mechanika.. to może ktoś zna dobrego mechanika z Łodzi?? :)

    0
  • #24 03 Lis 2009 17:49
    adams4lta
    Poziom 13  

    Witam!

    Mam podobny problem. Komputer sypał błędami przepływomierz, egr, główny przekaźnik systemu, błąd w układzie świec żarowych, brak kontrolki Check Engine i obrotomierz wariował a po nagrzaniu auto traciło moc. Odebrałem sterownik z naprawy. Zamontowałem i świeci się Check, czyli już działa i po odpaleniu obroty wskakują na 1400, nie działa pedał gazu, obrotomierz już pokazuje obroty, ale autem nie mogę jechać... Podłączyłem laptopa z techem i wykazało mi takie błędy:

    P1620
    P1120
    P1122
    P0100
    P0110

    Kupiłem nawet nowy przepływomierz boscha i nadal nie działa...

    potrzebuje schemat sterownika silnika Y17DT

    0
  • #25 15 Gru 2009 11:52
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Witam. Podłącze się do tematu. Wziąłem sobie problem na głowe. astra 1.7 dtl 2000 rok. pompa denso. Sterownik wrócil właśnie z naprawy , silnik nadal nie odpala, pompa nie pompuje cisnienia, wogóle nie podaje paliwa na wtryski, pompa tłoczy paliwo spowrotem do baku.
    Rozrząd wał korbowy ustawiony an znaki, wałek rozrządu równeiż na gwint na gwint w obudowie a pompa ustawiona na wyciecie w bloku otwór fi8mm na godzinie 4-5 .
    Samochód na plaku odpala normalnie, w układzie brak cieczy chłodzenia( wymienianan była uszczelka pod głowicą.

    0
  • #26 29 Gru 2011 14:56
    adams4lta
    Poziom 13  

    Wymieniłem komputer silnika bo miał zimne luty i był zalany ropą... Pomogło

    0
  • #27 21 Sty 2012 20:32
    piotrek19770328
    Poziom 8  

    mam podobny problem opel astra 1.7 TD 1998 r. silnik oplowski
    wymieniłem
    przepływomierz
    wyczyszczony zawór egr
    wymieniony rozrząd + pompa wody
    wymienione świece
    płyn chłodzący
    termostat
    płyn hamulcowy
    uszczelka pokrywy silnika
    filtr oleju
    olej
    filtr powietrza
    filtr paliwa
    filtr kabiny
    przewody paliwowe - powrót
    samochód był poddawany badaniu diagnostycznemu na 4 różnych komputerach
    na pierwszym wyskoczyły błedy:
    świece żarowe
    coś z wtryskiwaczami
    coś z recylkulacją spalin
    błędy zostały skasowane tylko błędu świec nie dało się skasować

    pojechałem do drugiego mechanika, przeczyścił styki na świecach i wykasował błąd

    pomogło na 1 dzień
    kontrolka silnik z piorunem dalej się zaświecała
    pojechałem do 3 mechanika na 3 kompa - wyskoczył błąd - przekaźnik świec żarowych - i go wykasował
    jeździłem tak ok 2 tygodni - pojechałem do 4 mechanika i 4 komputer aby sprawdzić - i wyskoczył ten sam błąd - przekaźnik świec żarowych
    następnie zostały wymienione w/w części
    2 dni po przejechaniu ok 70 km - kontrolka silnik z piorunem się zaświeciła - najciekawsze jest to jak się zaświeci kontrolka, i zatrzymam samochód zgaszę zapłon, a następnie odpalę silnik aby dalej jechać to kontrolka już się nie zapali
    2 dni temu byłem u tego 4 mechanika aby skasować błąd - przekaźnik świec żarowych po kompleksowej naprawie i umówiłem się z nim że jak się zaświeci kontrolka to będzie musiał mi pomóc poszukać tego sterownika świec
    nadmieniam że aktualnie mam sterownik
    GM 90 508 974
    51 299 001
    jeden z w/w mechaników a konkretnie 3 podał mi numery sterownika do mojego samochodu
    62 35 303
    12 73 976
    i teraz zastanawiam się czy czasami ta różnica w numerkach ma coś wspólnego a może jest i tak że z tego powyżej nic nie pasuje może ktoś poda prawidłowy symbol tego sterownika - opel astra 1.7 TD 1998 r. silnik oplowski
    ostatnio zauważyłem jak chciałem przyśpieszyć to po naciskaniu pedału gazu obroty stały na 1500 i więcej ani ani
    dopiero po zmianie biegu wskazówka się podniosła ale - wtedy kontrolka silnika się nie świeciła - nie mogę tego pojąć
    POMOCY !!!!!!!!!!!!!
    powiedzcie co mam sprawdzić co wymienić

    1
  • #28 22 Sty 2012 09:17
    adams4lta
    Poziom 13  

    Skoro piszesz że kontrolka znika jak wyłączysz auto i następnie odpalasz i nie świeci a po jakimś czasie znowu się zapala tzn. że coś nie łączy albo problem z masą po rozgrzaniu auta. Ja proponuję przeczyścić wszystkie kostki od tych elementów które generują błędy i przede wszystkim sprawdzić łączność na przewodach od w/w części... A jak zapali się kontrolka to auto nie traci mocy? Powinno wejść w trym awaryjny i pozbawić mocy jeżeli to coś poważnego, jak jakaś pierdoła typu świece, grzanie świec itp. to po prostu kontrolka się świeci ale mocy nie brakuje... Zimne luty w sterowniku silnika to przede wszystkim problemy zaczynające się po rozgrzaniu silnika do ok 85 stopni...

    1
  • #29 22 Sty 2012 22:56
    piotrek19770328
    Poziom 8  

    nadmieniam że aktualnie mam sterownik
    GM 90 508 974
    51 299 001
    jeden z w/w mechaników a konkretnie 3 mechanik podał mi numery sterownika do mojego samochodu
    62 35 303
    12 73 976
    i teraz zastanawiam się czy czasami ta różnica w numerkach ma coś wspólnego a może jest i tak że z tego powyżej nic nie pasuje może ktoś poda prawidłowy symbol tego sterownika - opel astra 1.7 TD 1998 r. silnik oplowski
    a może ktoś mi pomoże gdzie mam dobrać sterownik do pojazdu konkretnego czy tylko w ASO czy gdzieś na internecie

    0
  • #30 23 Sty 2012 14:00
    piotrek19770328
    Poziom 8  

    dzwoniłem dziś do serwisu opla i podali mi że do mojego silnika X17DTL ma podejść sterownik świec żarowych GM 55 354 141 - cena nowego ok 300 zł a czy wymiana pomoże i czy nie będzie się świecić kontrolka silnik z piorunem kto to wie?

    0