Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapytanie o naprawę klimatyzatora mobilnego Ravanson PM-90

MARCIN.SLASK 24 Jun 2008 16:43 7860 16
  • #1
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Mam takie pytanko, czy ktoś już wymieniał turbinę powietrza, dolna, wylot ciepłego powietrza?
    Czy jest jakiś prostrzy sposób, niż odkręcanie ponad 70 wkrętów i gimnastykowanie się przy tym?
  • #2
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Obawiam się że niestety nie... Taki urok zintegrowanych urządzeń...
  • #3
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Ale to najgorsza konstrukcja klimy jaką znam. Inna klima np AirForce WAP35 ma całkiem przemyślaną konstrukcję.
  • #4
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Właśnie między innymi dlatego kupiłem AIRFORCE 3,5 KW mocy chłodniczej, bardzo łatwa do czyszczenia. Z tym że ja używam jej w sklepie do domu nie polecam, jest dość głośna...
  • #5
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Pospolity model WAP35 w których bardzo często leci silnik i turbina ciepłego powietrza. W zeszłym roku ponad 50 takich napraw było.
    Ale w tym roku dystrybutor części zrezygnował i nie wiem kto w okolicach Katowic będzie to coś naprawiał na gwarancji.
    O elektronice i silnikach nie ma co marzyć. Podobnie jak sprzęt Alaska, do którego nie ma już części.
  • #6
    Dominik1972
    Level 15  
    ja własnie naprawiam wap-35
    czy panowie macie prosty sposób jak sie dostać do wirnika ciepłego powietrza.
    nie wiem czy sciagac połowke obudowy czy trzeba całość z chłodnicami odginać
  • #7
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Niestety obawiam się że trzeba rozebrać całość...
  • #8
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    W WAP-35 to bardzo proste i szybkie. Odkręcasz tylną klapę. Lekko dół podnosisz (bo może trzymać na otworach wentylacyjnych) i sciagasz. Potem dwa wkręty z boku i dwa z boku płytki wyświetlacza. Przód zejdzie. Odepnij delikatnie wtyczkę od płytki wyświetlacza.
    No i bierzesz się do odkręcania obudowy turbiny oraz odkręć dodatkowo 2 wkręty z tyłu (pod wylotem zimnego powietza), kondensator silnika zimnego powietza, wkręt pionowo wkręcony (pod kondensatorem), delikatnie podnieś parownik (pod nim jest 1 wkręt). Oklręć naokoło obudowę turbiny i listwę na niej. Wyciągnij przewody zasilające turbine ciepłego powietrza z listwy (te dłuższe) i kondensatora (krótsze). Lekko podnosisz i połowa obudowy wraz z silnikieiem i turbiną wyjdzie.



    Właśnie demontowałem obudowę z Ravansona PM-90. Trzeba odręcić tylko 48 wkrętów/śróbek :)
    Wg. mnie konstrukcja WAP 35 i WAP 267 są najbardziej udane. Jakby wyeliminować uszkodzenia turbiny (z winy przegrzewania się silnika, to byłby wysoce niezawodnym sprzętem.
  • #9
    PAWEŁ74
    Level 27  
    A co powiesz na temat AirForec sprzedawanych w castoramie o mocy 3,5 kW...?
  • #10
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Air force to właśnie te WAPy co o nich pisałem wcześniej. Castorama chyba wykupiła prawo do sprzedaży, bo normalnie WAPy były innego producenta.
    Jeszcze godne uwagi jest Zibro. Ale Hyundai czy Ravenson, to tak komplikują budowę oraz trudno ją pózniej dobrze spasować.
  • #11
    picek_ficek
    Level 1  
    Mam walniętą turbinę dolną odprowadzania ciepłego powietrza w klimatyzatorze AIRFORCE WAP-35DI.

    Szukam części zamiennych do tego modelu. Czy ktoś spotkał się z takowymi w Polsce? Chyba, że jakieś zamienniki, które będą pasowac do tego modelu.

    Z góry dziękuję za informacje.

    Pozdrawiam
  • #12
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Zibro P125 ma takowe części. Ale pewnie cena Cię wystraszy.

    WAPy miały częściowo mocowane na nakrętkę (i one częściej pękały) a częściowo na śrubkę z boku. Czyli są dwie różne osie i dwa różne mocowania turbiny (inny otwór - średnica i długość).

    Zibro ma turbiny czarne i mocowane na śrubkę z boku.

    Ogólnie model Zibro P122 to prawie to samo co Airforce WAP 267, a P125 to co WAP 35. Silnik ten sam, ale słabsza klima ma troszkę mniejszą turbinę.
  • #13
    adamk101
    Level 12  
    Też poleciał mi dolny wiatrak.
    Dałem do wytoczenia krążek z tulejką na tokarnię i przykręciłem stary wiatrak poprzez tę redukcję na 6 śrubek co 60 stopni. Śruby zabezpieczone loctite-em.
    Teraz jest niezniszczalne :)
  • #14
    meteorolog
    Level 15  
    Witam. Czy ktos juz wymienial kondensator z silnika sprezaki. Poniewaz jak postoi jakis czas mowa o klimatyzatorze oczywiscie, to pracuje normalnie kilka minut potem wylacza sprezarke i po kilku minutach wlaczy sie dolny wentylatr ale sprezarka juz nie. Zasilanie dochodzi, sprezarka ma bardzo goraca obudowe i zastanawiam sie czy nagrzala sie podczas pracy czy padl kondensator i dosaje zasilanie na uzwojenie robocze i z tad temperatura. Nie posiadam kondensatora na podmiane. W zasadzie moge na krotko przez moment zewrzec kondensatir podczas rozruchu, ale poczekam na opinie.

    No i juz wiem. Problem jest z samą sprężarką. Po ostygnieciu wlaczy sie na okolo 1 minute i wylacza sie. W tym czasie nagrzewa sie jej obudowa az parzy w palce sadze ze okolo 70 stopni lub wiecej. Po ostygnieciu wlaczy sie ponownie. Sprezarkę wylacza prawdopodobnie zabezpieczenie termiczne w jej wnetrzu bo dilny wentylator pracuje bez przerwy. Sadze ze naprawa tak wiekowego kliatyzatora jest ekonomicznie nieuzasadniona. W zwiazku z tym moze ktos potrzebuje na czesci, z obudowa wlacznie gdyz poza sprezarka wszystko jest ok. W zasadzie jeszcze am pytane xzy ktos moze powiedziec ile kosztuje sama sprezarka?
  • #15
    Gregory-elgi
    Level 2  
    Witaj. Tak jak się domyślałeś kompresor ma zamontowany wyłącznik termiczny, ale nie jest on zamontowany w srodku tylko nałożony jest na obudowę i dociśnięty kapturkiem do korpusu sprężarki. Prawdopodobnie sprężarka zachowuje się poprawnie że rozłącza ponieważ czynnik nie zdąży się wychłodzić na dolnej chłodnicy i powraca z wysoką temperaturą. Czy nie masz problemu z turbiną gorącego powietrza, wygląda tak jakby turbina nie odbierała całego ciepła. Kondesator jest sprawny ponieważ powoduje rozruch sprężarki która jest pod obciążeniem czynnika. w czasie rozprężania powstaje niska temperatura.
    Mam podobny problem z powodu rozsypania się turbiny i zamiennik nie jest wstanie odebrać ciepło.
  • #16
    meteorolog
    Level 15  
    Turbina wydaje sie pracowac poprawnie, wyrzuca z otworu gorace powietze. Sprawdze czy ne jest obluzowana na osi silnika. Luzu nie wyczuwam. Zastanawiam sie jeszcze czy pomiedzy turbina a radiatorem nie wystepuje jakis filtr w postaci gabki czy innego materialu ktory skutecznie moze obnizac ilosc przeplywajacego powietrza a tym samym obniza sprawnosc chlodzenia sprezarki.
  • #17
    meteorolog
    Level 15  
    Wentylator zadnych luzow. Radiatory czyste. Nie mam pojecia co jeszcze mize byc powodem przegrzewania sie sprezarki. filtra zadnego nie ma.



    No i chyba mi sie udało. Jeszcze raz dokladnie odkurzaczem wyczyscilem radiator przy dolnym wentylatorze i sam wentylator. Od godziny pracue bez przerwy i dziala prawidlowo. Wniosek. Dla prawidlowej racy, wentylator i radiator absolutnie czysty. Spada wydajnosc chlodzenia, podnosi sie temperatura sprezarki a ta wylaczana zostaje termikiem. Moze na przyszlosc komus sie to przyda. Pozdrawiam