Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz 2x500W/4R

24 Cze 2008 22:35 6575 61
  • Poziom 17  
    Witam.Z góry napiszę, że użyłem "szukaj", ale nie znalazłem tego, co mnie interesuje

Chce zbudować wzmacniacz na TA0104A. Jestem początkujący w tych sprawach. Chciałbym ise dowiedzieć jaki bedize koszt calego wzmacniacza łącznie z zasilaniem. Gdzie mogę kupic TA0104A, bo nigdzie nie mogę znależć tego :|. Jaki potrzebuje transformator i czy można go wykonać samemu, ogólnie proszę o jak najwiecej porad, jakies fotki i o pomoc a nie krytykę. Z góry dziekuje za pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Admin grupy audio
    Na pewno nie jest to projekt dla osoby początkującej.
    Osobiście polecałbym zacząć przygodę od prostszych konstrukcji. Ta wydaje się prosta tylko na papierze.

Proszę poprawić pisownię w swoim poście.
    Regulamin p.15

Przeniosłem z: "Nagłośnienie i Akustyka"
  • Poziom 17  
    Pomógł by mi w tym doświadczony kolega, moim głównym pytaniem był koszt takeigo wzmacniacza. Czy mogłby ktoś podać chociaż orientacyjną cenę ?
  • Admin grupy audio
    Niestety problem jest z zakupem układu scalonego sterownika.
    Kiedyś Elmuz miał w swojej ofercie, jednak teraz nie mogę znaleźć :(
    Strona producenta (tripath) też nie działa.

Co do kosztów... najdroższy będzie transformator. Do tego typu wzmacniacza wystarczy transformator 1.2KW o odpowiednim napięciu zasilającym. Zobacz np. na www.indel.pl
    Pozostałe elementy to groszowe sprawy w porównaniu z kosztem transformatora no i zdobyciem układu sterującego.

Z racji na to, że jest to układ impulsowy, kluczowe znaczenie ma jakość wykonania płytki drukowanej oraz zamknięcie całości w obudowie (tak by nie siał zakłóceń na lewo i prawo). Jest to problem, który daje się we znaki nawet doświadczonym elektronikom, a co dopiero początkującym.