Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra -nie równa praca na wolnych obrotach.

25 Cze 2008 15:40 12042 33
  • Poziom 12  
    W Astrze x16szr mam problem z wolnymi obrotami.Silnik ciepły nie równo pracuje,tak jakby wypadały zapłony.Po dłuższej jeżdzie uwidacznia się to bardziej i silnik słabnie.Silnik od strony mechanicznej OK.Podmieniałam świece,kable ,cewkę i bez zmian.Czujnik temp. sprawdzałem na oporność i spadek napięcia,jest w normie.Raz auto było u elektryka na kompie i też nic nie wyszło.Może ktoś ma jakieś pomysły,które pomogły by w diagnozie,będę bardzo wdzięczny.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 24  
    Witam,
    a zbiornik paliwa się czasem nie zapowietrza??? tzn jak odkręcasz ziornik to nie ma syku???
    U mnie tak włąśnie było...i auto traciło moc na ciepłym :)

    Ewentualnie radze sprawdzić popychacze, bo mobą być zapieczone i wtedy zawory nie domykają się.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Instalacji gazowej nie posiadam,a o zbiorniku nie pomyślałem.Popychacze są raczej dobre,na razie nie dają odgłosów.
  • Poziom 24  
    Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały.
    Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku.
    Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
  • Poziom 34  
    może masz nieszczelności w układzie dolotowym i na wolnych obrotach składm mieszanki znajduje sie na granicy palności, a na wyższych ma to mniejsze znaczenie ponieważ ilośc powietrza zasysana przez nieszczelnosc jest mala w porownaniu do przepływajacego przez przepustnice. tłumaczyło by to pogarszanie pracy w miare nagrzewania sie silnika. Warto byloby zastanowic sie tez nad uszczelką pod głowicą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Ja bym proponował wyczyszczenie EGR-a, jeżeli to nie pomoże to sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego.
    Pozdro.Paw_B
  • Poziom 12  
    Robiłem niedawno pomiar kompresji około 14,2 na ciepłym.Rozrząd też był wymieniany(nadszedł jego czas) i żadnych zmian.Ciśnienie paliwa ok0,8 bara,po wył silnika trzyma 0,6.Żadnych błędów nie pokazuje, kontrolka się nie zapala.Zrobiłem analizę spalin;CO-0,01 CO2-14,96 HC-0,0 O2-0,320 Lambda-1,010 to pomiar na wolnych,na podwyższonych jest podobnie.Załatwiłem sobie ABCOM i jak namówię siostrzenca żeby zanieść komp do garażu to zobaczę jakie są parametry pracy.
    PAW_B
    Jak skontrolować czujnik obrotów?
  • Poziom 12  
    Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jak HC - 0 ??
  • Poziom 12  
    Pomiar był za katalizatorem na wylocie.
    CO-0,01% CO2-14,96% HC-0,0ppm O2-0,320% Lambda-1,010
  • Poziom 11  
    Należy sprawdzić cewkę zapłonową-rezystancja+oscyloskop
    i sondę lambda-oscyloskop tz. częstotliwość próbkowania.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jacekmirka na podstawie czego tak uważasz?
  • Poziom 12  
    Silniczek krokowy też czyściłem i nic nie dało.Cewkę mogę sprawdzić tylko na rezystancję,bo oscyloskopu nie mam.
  • Moderator Samochody
    Echhh, ten silniczek to był sarkazm, skierowany do co niektórych. W Octawi miałem takie same objawy (silnik 2.0 APK), okazał sie być uszkodzony komputer, dodatkowo samochód sporo więcej palił, pomimo że analizator spalin pokazywał na stacji diagnostycznej prawidłowe wartości. Sprawdź jeszcze na wszelki wypadek zawór EGR, jeśli wystepuje w tym silniku .
  • Poziom 12  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Udało mi sie dzisiaj podłączyć auto pod ABCOM.Opiszę to,co zaobserwowałem.Obroty wahają się od 775obr do 825obr,w tym czasie kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie od 5do 10-11stopni,pozostałe parametry OK.Wypiąłem czujnik spalania stukowego,odłączyłem krokowca,zacisnąłem wężyk z MAPsensora(żeby trzymał stałe parametry,bo podczas nierównej pracy wskazania się zmieniały),ale to nic nie zmieniło w nierównej pracy silnika,kąt zapłonu zmieniał się dalej.Ja nie mam pojęcia co to może być,ale ktoś może miał do czynienia z takim problemem.Proszę o pomoc. Sprawdzę każdą radę.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Proponuję sprawdzić jeszcze drożność przewodu powrotnego paliwa.
  • Moderator Samochody
    mg582157 napisał:
    Proponuję sprawdzić jeszcze drożność przewodu powrotnego paliwa.
    Taaak, i wyczyszczenie silniczka krokowego ?.

    Masz dużą szansę że rozrząd ci sie rozlatuje, tzn. któreś z kół ma luz na wale, tak mi sie wydaje pod kątem tych zmian kąta wyprzedzenia zapłonu.
  • Poziom 32  
    Witam, wygląda na książkowy przypadek niesprawnego krokowca, podaj kod silnika i rocznik auta, te zmiany kata zapłonu mogą wynikać z odczytu prędkości obrotowej i kalkulator myśli (he he), że przyspieszasz, jakie masz ciśnienie paliwa na magistrali? I czy w czasie przyspieszania nie spada? Bo nie ma prawa, podaj kod silnika to po ślipie się w papierzyskach serwisowych, pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam.
    Samochód to ASTRA F X16SZR,nie ma klimy,a wspomaganie jest hydrauliczne.Pozostałe parametry o które pyta kolega ELEKTRIT podam dzisiaj tylko trochę póżniej.
    Jakie powinno być ciśnienie na przewodzie powrotu paliwa?
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na co Ci wartość ciśnienia na powrocie?
  • Poziom 12  
    mg582157 radził, żeby sprawdzić drożność przewodu powrotnego, więc chciałem wiedzieć jakie ciśnienie ma siętam utrzymywać i czy w ogóle ma być.

    Tutaj są wszystkie parametry jakie pokazał program ABCom:
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok1_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok2_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok3_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok4_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok5_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok6_2.jpg
    http://www.imagic.pl/files/7823/Inne/Blok7_2.jpg

    Parametry, które ulegają zmianie:
    Map Sensor: 0,3-0,33 barów
    Map Sensor: 1,05 - 1,17 volta
    Czas wtrysku: 0,9 - 1,0 ms
    O2 integrator: 125-130 kroków
    Sonda: 0,085 - 0,96
    Idle Air Control: 11-12
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    U mnie był uwalony czujnik położenia wału,
    zresztą Elektryk to znalazł w zeszłym roku,
    jechałem w nocy przez całą Polskę bo u mnie nikt nie mógł mi pomóc
    objawy były takie same jak u Ciebie
    dodatkowo u mnie po szybkiej (150km/h) jeździe szarpał,
    gdy spadła prędkość do 90-100km/h.