Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vito 108CDI problem z silnikiem

scenicdti 26 Jun 2008 01:02 11216 12
  • #1
    scenicdti
    Level 16  
    Witam auto jak w temacie gdy silnik jest zimny wszystko jest ok pali od strzala , nie dymi natomiast jak sie rozgrzeje do 90st to podczas jazdy , przy dodawaniu gazu slychac wtryski ,dymi raz na bialo , raz na czarno i niebiesko , w czasie jazdy z testerem niewykazywalo żadnych usterek , wszystkie wartości poprawne po zgaszeniu rozgrzanego silnika niemożna go juz uruchomic , podczas krecenia zachowuje się tak jak silnik benzynowy z pozamienianymi przewodami na świecach i wywala też nastepujący błąd wtryskiwacz cylinder 3 - spadek obciążenia , po skasowaniu bledu i ponownym kręceniu rozrusznikiem pojawia sie ten sam bląd tylko że z innym numerem wtrysku np.1 lub 2 dodam że wszystkie wtryski są nowe,regulator ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa też są nowe na starych częściach był identyczny objaw po ostygnieciu silnika wszystko wraca do normy można go odpalić, może ktoś coś poradzi bo juz wszyscy rozkładają ręce na niego cała usterka pojawia sie jzu przy temp silnika 80st
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    podaj symbol silnika i napisz jakie wtryskiwacze zamontowałeś. Jaka tam jest skrzynia biegów.
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Hochdruckpumpe (CP1) kaput. ;)
    (Pompa do naprawy.)
    A co w tym jest dziwniejsze, to pompa w naprawie jest tańsza od 1 wtryskiwacza! Jakie masz ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem, też w normie, tak jak jak pozostale parametry? Polej pompę zimną wodą, tak aby jej temperatura spadla do ok. 40-50°C. Jeżeli odpali to pompa na 100% do naprawy.

    Pozdrawiam.
  • #4
    scenicdti
    Level 16  
    na wolnych obrotach jak jest zimny mam cisnienie 30MPA jak sie rozgrzeje to spada do 26 MPA skrzynia biegów jest manualna

    Dodano po 19 [minuty]:

    wtryski kupilem o takich samych symbolach jak te co były wcześniej co do symbolu silnika to gdzie moge znależć jaki on jest?

    Dodano po 4 [godziny] 54 [minuty]:

    po polaniu pompy wodą odpalił ale i tak stukanie wtrysków i kopcenie nie ustąpiło
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Ciśnienie na wolnych obrotach będzie i podczas pracy na nowej pompie takie same. Reguluje je sterownik EDC zaworem regulacji ciśnienia na podstawie zapotrzebowania na ciśnienie paliwa i ciśnienie jakie jest na czujniku CR.
    Napraw pompę a naprawdę silnik będzie inaczej pracował Są to typowe objawy uszkodzenia pompy.
    Mówiąc o ciśnieniu podczas rozruchu, miałem na uwadze jak szybko ciśnienie wzrasta i jaką uzyskuje wartość w chwili kręcenia rozrusznikiem a gdy nie można uruchomić silnika.
  • #6
    scenicdti
    Level 16  
    witam po przerwie pompa wymieniona na inna wtryski tez inne wsadzone i nadal objaw ten sam
  • #7
    scenicdti
    Level 16  
    Teraz vito juz nieodpala wcale i cały czas wyświetla takie błędy wtryskiwacz cylindra 4lub3lub2lub1 nr wtrysków wyświetla za każdym razem inny i opis pod błędem spadek obciążenia czy ktoś podpowie jak zinterpretować ten błąd wszystkie inne wartości są o.k. ciśnienie magistrali podczas kręcenia 25Mbar, na próbe podkręciliśmy na zewnątrz inne wtryski i tylko raz psiknie z nich paliwo a potem juz nic a na magistrali caly czas jest ciśnienie przerabiał ktoś taki temat proszę o porady bo juz niemam siły na to vito
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    Do startu musi być (przy kręceniu rozrusznikiem) minimum 120 barów na railu.
  • #9
    scenicdti
    Level 16  
    no jak kręce rozrusznikiem to jest 25Mbar czyli 250 barów a wtryski psikną tylko raz i koniec czy jest możliwość że padł sterownik wcześniej jak był zimny zapalał normalnie i dopiero przy 90st. zaczynał przerywać i gasł po ostygnięciu znowu palił a teraz juz klapa
  • #10
    guciioo
    Level 16  
    Wyciągij zawór regulujący ciśnienie paliwa na listwie i na 99% masz uszkodzone uszczelniacze t.j. oring gumowy i tulejeczka teflonowa.
  • #11
    Ajozek
    Level 11  
    obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu; temperatura silnika będzie miała bardzo duży wpływ na jakoś wytwarzanego przez niego sygnału, jeśli ten będzie wadliwy; pozostałe objawy również pasują
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    Alojzek to było rok temu, jeżeli zwiedzasz forum to patrz na daty.
  • #13
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Auto już pewnie dawno sprzedane :)
    I ktoś inny się martwi ;P