Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 108CDI problem z silnikiem

scenicdti 26 Cze 2008 01:02 9992 12
  • #1 26 Cze 2008 01:02
    scenicdti
    Poziom 16  

    Witam auto jak w temacie gdy silnik jest zimny wszystko jest ok pali od strzala , nie dymi natomiast jak sie rozgrzeje do 90st to podczas jazdy , przy dodawaniu gazu slychac wtryski ,dymi raz na bialo , raz na czarno i niebiesko , w czasie jazdy z testerem niewykazywalo żadnych usterek , wszystkie wartości poprawne po zgaszeniu rozgrzanego silnika niemożna go juz uruchomic , podczas krecenia zachowuje się tak jak silnik benzynowy z pozamienianymi przewodami na świecach i wywala też nastepujący błąd wtryskiwacz cylinder 3 - spadek obciążenia , po skasowaniu bledu i ponownym kręceniu rozrusznikiem pojawia sie ten sam bląd tylko że z innym numerem wtrysku np.1 lub 2 dodam że wszystkie wtryski są nowe,regulator ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa też są nowe na starych częściach był identyczny objaw po ostygnieciu silnika wszystko wraca do normy można go odpalić, może ktoś coś poradzi bo juz wszyscy rozkładają ręce na niego cała usterka pojawia sie jzu przy temp silnika 80st

  • Fibaro
  • #2 26 Cze 2008 17:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    podaj symbol silnika i napisz jakie wtryskiwacze zamontowałeś. Jaka tam jest skrzynia biegów.

  • Fibaro
  • #3 26 Cze 2008 19:54
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Hochdruckpumpe (CP1) kaput. ;)
    (Pompa do naprawy.)
    A co w tym jest dziwniejsze, to pompa w naprawie jest tańsza od 1 wtryskiwacza! Jakie masz ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem, też w normie, tak jak jak pozostale parametry? Polej pompę zimną wodą, tak aby jej temperatura spadla do ok. 40-50°C. Jeżeli odpali to pompa na 100% do naprawy.

    Pozdrawiam.

  • #4 27 Cze 2008 12:38
    scenicdti
    Poziom 16  

    na wolnych obrotach jak jest zimny mam cisnienie 30MPA jak sie rozgrzeje to spada do 26 MPA skrzynia biegów jest manualna

    Dodano po 19 [minuty]:

    wtryski kupilem o takich samych symbolach jak te co były wcześniej co do symbolu silnika to gdzie moge znależć jaki on jest?

    Dodano po 4 [godziny] 54 [minuty]:

    po polaniu pompy wodą odpalił ale i tak stukanie wtrysków i kopcenie nie ustąpiło

  • #5 27 Cze 2008 14:45
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Ciśnienie na wolnych obrotach będzie i podczas pracy na nowej pompie takie same. Reguluje je sterownik EDC zaworem regulacji ciśnienia na podstawie zapotrzebowania na ciśnienie paliwa i ciśnienie jakie jest na czujniku CR.
    Napraw pompę a naprawdę silnik będzie inaczej pracował Są to typowe objawy uszkodzenia pompy.
    Mówiąc o ciśnieniu podczas rozruchu, miałem na uwadze jak szybko ciśnienie wzrasta i jaką uzyskuje wartość w chwili kręcenia rozrusznikiem a gdy nie można uruchomić silnika.

  • Fibaro
  • #6 03 Sie 2008 19:09
    scenicdti
    Poziom 16  

    witam po przerwie pompa wymieniona na inna wtryski tez inne wsadzone i nadal objaw ten sam

  • #7 12 Sie 2008 20:55
    scenicdti
    Poziom 16  

    Teraz vito juz nieodpala wcale i cały czas wyświetla takie błędy wtryskiwacz cylindra 4lub3lub2lub1 nr wtrysków wyświetla za każdym razem inny i opis pod błędem spadek obciążenia czy ktoś podpowie jak zinterpretować ten błąd wszystkie inne wartości są o.k. ciśnienie magistrali podczas kręcenia 25Mbar, na próbe podkręciliśmy na zewnątrz inne wtryski i tylko raz psiknie z nich paliwo a potem juz nic a na magistrali caly czas jest ciśnienie przerabiał ktoś taki temat proszę o porady bo juz niemam siły na to vito

  • #8 12 Sie 2008 22:05
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Do startu musi być (przy kręceniu rozrusznikiem) minimum 120 barów na railu.

  • #9 13 Sie 2008 16:31
    scenicdti
    Poziom 16  

    no jak kręce rozrusznikiem to jest 25Mbar czyli 250 barów a wtryski psikną tylko raz i koniec czy jest możliwość że padł sterownik wcześniej jak był zimny zapalał normalnie i dopiero przy 90st. zaczynał przerywać i gasł po ostygnięciu znowu palił a teraz juz klapa

  • #10 21 Lis 2008 11:50
    guciioo
    Poziom 15  

    Wyciągij zawór regulujący ciśnienie paliwa na listwie i na 99% masz uszkodzone uszczelniacze t.j. oring gumowy i tulejeczka teflonowa.

  • #11 04 Lis 2009 19:44
    Ajozek
    Poziom 9  

    obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu; temperatura silnika będzie miała bardzo duży wpływ na jakoś wytwarzanego przez niego sygnału, jeśli ten będzie wadliwy; pozostałe objawy również pasują

  • #12 04 Lis 2009 19:52
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Alojzek to było rok temu, jeżeli zwiedzasz forum to patrz na daty.

  • #13 05 Lis 2009 12:38
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Auto już pewnie dawno sprzedane :)
    I ktoś inny się martwi ;P

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo