Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DISA i centrale. Ile kanałów obsłużą centrale? Jaki system?

Marynat 26 Jun 2008 09:57 4683 24
  • #1
    Marynat
    Level 15  
    Proszę specjalistów o poradę.
    Ile kanałów (ile jednoczesnych połączeń) obsłużą centrale różnych producentów.
    Poszukuję niedużego systemu do nowej lokalizacji (do ok 20-30 linii wenętrznych), ok 8 BRA lub 1 PRA z komunikatami. A może VoIP?
    Tu decyduje tylko ten parametr - DISA.
    PS
    Tylko nie pytajcie, po co DISA skoro na ISDN mam MSN albo DDI. Tak ma to być zorganizowane, że połączenia trafiają na komunikaty i już - taka specyfika. Ważna jest dla mnie przepustowość DISA
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Marynat
    Level 15  
    Dzięki za szybką odpowiedź! Jestem pod wrażeniem.

    A jaki jest czas nagrywania zapowiedzi: łączny, i na pojedyńczy komunikat?
    Z tymi zapowiedziami to chodzi o to, aby były one odtwarzane w sposób zupełnie niezależny od siebie np.
    1 połączenie: odtwarzarza zapowiedź nr 1
    2 połączenie (przychodzi np 2 sek później): odtwarzarza od początku zapowiedź nr 1 (a nie od miejsca, w którym jest odtwarzanie zapowiedzi dla pierwszego połączenia!)
    3 połączenie (przychodzi kolejne 2 sek później): odtwarzarza od początku zapowiedź nr 1 (a nie od miejsca, w którym jest odtwarzanie zapowiedzi dla pierwszego połączenia!)
    itd
    Czy tego typu sytuacji też obsłuży 99 jednocześnie?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Marynat
    Level 15  
    Quote:
    oczywiscie gdy zadzwoni ab 2 to zapowiedzi slucha od poczatku, a nie od miejsca gdzie akurat odtwarzana jest zapowiedz dla ab 1. CCT i MAC to centrale w pelni cyfrowe. Nie maja jako takiego ukladu odtwarzania zapowiedzi (robi to DSP). Podobnie nie ma tam dekodera DTMF czy modemu, wszystko jest realizowane przez DSP.

    To ilu kanałowy jest DSP, skoro obsługuje również modem i DTMF (czyli odbiera jednocześnie DTMF i CNG ze wszystkich podłączonych linii)?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    nixau
    Level 17  
    Czyli jak zadzwoni 99 klientów w tym samym czasie to centrala wyśle każdemu z nawiązanych połączeń ustawioną zapowiedź? Rozumiem, że takie dobrodziejstwo znajdę w standardzie najtańszej centrali slican serii CCT bez dodatkowych kosztów?

    A co się dzieje jak 20 osób zajmuje zasoby DSP i nagle dzwoni 99 klientów. Też każdy z tych 99 klientów otrzyma zapowiedź?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Marynat
    Level 15  
    Quote:
    Pytanie do serwisu. Tel: 0..52 3251115

    Najpierw wysłałem maila z dokładnym opisem potrzeb klienta, ale w odpowiedzi odwiedziałem się, że serwis firmy Slican nie odpowiada na maile i proszą o kontakt telefoniczny.
    Zgodnie z prośbą zadzwoniłem do serwisu fabrycznego i ...
    za którymś razem (zajęci, nieobecni, nie ma kolegi przy biurku itp) uzyskałem dwie odpowiedzi, jedną z serwisu, drugą z działu doradztwa i szkoleń, jak dla mnie wykluczające się wzajemnie:
    1. Serwis -> Tylko jedno połączenie będzie odebrane przez komunikat zgłoszeniowy i wszyscy następni dzwoniący czekają w kolejce na zwolnienie się komunikatu zgłoszeniowego. Gdy zostanie on zwolniony, czekającym (max może być ich 20) zostanie odtworzony komunikat. Człowiek nie potrafił odpowiedzieć co się dzieje jeśli dzwoniący będą czekać do różnych komunikatów i jak wtedy będzie działało wybieranie w DTMF. Zrejterował prosząc o telefon za chwilę (po czym nie był już dostępny)
    2. Szkolenia -> Centrala CCT odbierze max 4 połączenia na niezależnych układach odtwarzania komunikatu z pełną obsługą usług wybierania w DTMF. Kolejne połączenia, max 32, czekają w kolejce na zwolnienie się któregoś z odtwarzaczy. Czyli każde odtwarzanie komunikatu zajmuje jedno urządzenie odtwarzające. Wprawdzie jest jeszcze piąty odtwarzacz, ale jest on zajęty dla celów odtwarzania muzyki na podtrzymaniu. Tu muszę przyznać, że ten człowiek wiedział co do niego mówię i wiedział też, co sam mówi. Jego odpowiedź też wydaje mi się sensowna.

    Wnioski wyciągnijcie sami. Ja dodam tylko, że takie rzeczy powinien wiedzieć każdy instalator, bo nie są to szczegóły, lecz podstawy działania systemu, który się poleca i instaluje.
  • #10
    Jack14
    Level 37  
    Masz coś do poczytania dla "wybrednych" i sam decyduj jaką dopasować do tego centrale, na ile portów zewnętrznych i jaki rodzaj.

    ps

    Z tym nie będzie żadnych problemów (może tylko finansowych).

    http://www.cti.pl/narzedzia_tele_butler.htm

    Pozdrawiam.
  • #11
    nixau
    Level 17  
    Dlatego teraz wychodzą ukryte braki w Slicanie i jawne oszukiwanie klientów. Wielki spec się wypowiedział, że 99 kanałów (co jednoznacznie wynika z wypowiedzi, że w jednym czasie potrafi na 99 kanałów wysłać komunikat), a tu taka klapa - tylko 4 w jednym czasie i to potwierdza sam serwis czyli osoby znające najlepiej ten system.

    Stąd wcześniej napisałem swoje zapytanie w tym temacie, bo sam byłem zdziwiony, że aż tyle centrala Slicana potrafi odtworzyć komunikatów na raz w jednym czasie.

    Reasumując. Proponuję centralę Panasonica - w niej możesz rozbudować do 12 kanałów. Dodatkowo można tak ustawić centralę, że np. osoby oczekujące będą miały np. różnego rodzaju informacje np. że jest 10 w kolejce albo muzyczkę, ewentualnie jakiś przerywnik w postaci komunikatu "wszystkie linie zajęte proszę czekać" - dowolność w konfiguracji. Istnieje również możliwość wysłania osób oczekujących na jakąś grupę żeby ktoś to już odebrał.

    Jeżeli chcesz bardziej zaawansowany system – proponuję pocztę głosową Panasonic KX-TVM50 lub KX-TVM200 - tutaj już masz ogromne możliwości zarówno techniczne jak i programowe.

    W ostateczności zaimplementować w centralę aplikację CTI.
  • #12
    bulba1
    Level 24  
    Nie odzywałem sie wcześniej bo mi dech zaparło jak przeczytałem o możliwościach Sicana. Zastanawiało mnie tylko jedno - dlaczego centrala o takich przedmościach których nie ma w centralach firm takich jak Alcatel, Siemens, Avaya, ... i kilku chyba większych producentów od Slicana na świecie, nie zawojowała całego rynku światowego.
    Ale tyle wstępem.
    Ja akurat znam najlepiej Siemensa (nie twierdze , że Slican to zła centrala , ale na pewno nie ma tak dużych możliwości i chyba z niezawodnością jeszcze troche nie jest najlepiej). W Hipath 400 (to dość duża centrala i do tego niestety droga) takie elementy realizuje się na bazie serwerów (w Alcatelu, Avayi i większości znanych firm na 100% również). Polega to np. na podłączeniu serwera z zapowiedziami (może byc takze od razu konferencja i poczta głosowa) po trakcie i mamy 30 lub po BRI a nawet analogach (tu zależy ile chcemy kanałów) kanałów zapowiedzi , dodatkowo od razu bardzo rozbudowany mostek konferencyjny.
    Innym rozwiązaniem jest podhaczenie na porty analogowe "zapowiadaczek" i w zależności od ustawienia (tu mam podstawowe dwie możliwości music on hold, lub rec) uzyskujemy albo zapowiedź odtwarzana w kółko (music) albo zawsze od początku (rec).
    Ostatnio szkoliłem się z Alcatela OXE (dawny 4400) i wydaje się, że zapowiedzi w tej centrali to nawet przerost treści nad formą (wszystko oparte jest na zapowiedziach), ale ..... trzeba wykupić licencje i po analizie cenowej wyszło mi o wiele drożej niż w Siemensie.
    Warto oprzec takie rozwiązanie o ACD (w tej centrali jest to zaimplementowane bez dodatkowych licencji), mozna wtedy kreowac ruchem w zaleznościod sytuacji, np. zapowiedź skierowanie na grupe zalogowanych telefonistek, jeżeli sa zajęte to przekierowanie na inna zapowiedź, odpowiednia kontrola ilości zalogowanych telefonistek i odpowiednie kierowanie wtedy ruchem np. do innej grupy....
  • #13
    Jack14
    Level 37  
    To ja "podgrzeję" trochę jeszcze.

    Ile jest możliwych do nagrania komunikatów słownych w Panasonic-u
    czy też 99 jak w Slicanie (rozumiem, że też istnieje możliwość nagrywania rozmów w Pana... , jak w MAC do 128 jednocześnie?

    :D

    ps

    Z żadnej tu przedstawionej informacji nie wynika, że jednocześnie może być odtwarzanych 99 komunikatów.

    Pozdrawiam.
  • #14
    nixau
    Level 17  
    Jack14 wrote:
    Ile jest możliwych do nagrania komunikatów słownych w Panasonic-u czy też 99 jak w Slicanie (rozumiem, że też istnieje możliwość nagrywania rozmów w Pana... , jak w MAC do 128 jednocześnie?


    To ja również "podgrzeję" atmosferę.

    W panasonicu w standardzie jest 64.

    I pytanie do Was. Co Wam daje możliwość nagrania do 99 komunikatów jak i tak wykorzystujecie tylko w jednym czasie maksymalnie odtwarzanie 4 komunikatów na raz?

    A Panasonic potrafi obsłużyć do kilkudziesięciu kanałów odtwarzania na raz w jednym czasie, a nie tak jak Slican tylko 4 kanały!!

    Ponadto jeżeli trzeba (bo klient ma taką potrzebę), istnieje możliwość rozbudowy liczby nagranych komunikatów i wówczas dysponujemy nawet trzy razy większą ilością nagrań komunikatów.

    Czy już wspomniałem, że do tego panasonic oferuje ogromne możliwości programowe z ruchem osób oczekujących w kolejce.

    Nagrywanie rozmów również jest w Panasonicu i umożliwia równocześnie nagrywanie 192 kanałów i więcej po rozbudowie jeżeli zajdzie potrzeba.

    A jak potrzeba więcej to zlinkuje centralę z Microsoft Exchange Server i już może mieć tyle wiadomości ile zechce.
  • #15
    Marynat
    Level 15  
    A ja ostudzę, bo nie ogrzanie mi chodzi.
    Szukam systemu, który umożliwi jednoczesny odsłuch komunikatów przez kilku-kilkunastu dzwoniących (krótkie powitanie) i czekających w (ewentualnej) kolejce. Samych treści komunikatów przewiduję nie więcej niż 12-14. Liczba dostępów jest stała, liczba aktywnych (zalogowanych) pracowników zmienna i miejsza od liczby dostępów, a z tego wynika konieczność obsługi kolejki.
    Generalnie chodzi o obsługę darmowej infolinii serwisu, ale ważne jest to, aby klient nie czekał na urządzenie, czyli zwolnienie kanału odtwarzacza. Dostęp przez max 8-10*BRA albo PRA (zależy od dostawcy i abonamentu - w tej chwili zbierane są oferty i negocjacje z operatorami), doszło 6 dostępów GSM, nie więcej niż 30 wewnętrznych i najlepiej obsługa przez CTI. Standardowe usługi obsługi grup są dostępne we wszystkich systemach, więc nie tu jest problem.
    Bardzo proszę o słówko od specjalistów Alcatela, Siemensa, ...: ile połączeń te systemy mogą odebrać jednocześnie na zapowiedziach. Czy jest gdzieś dostępna jest dokumentacja określająca te możliwości?
    Nie należy tu jednak spowiedzać się budowy jakiegoś ogromnego systemu czy stosowania specjalistycznych serwerów. Ma to być w miarę proste ale niezawodne rozwiązanie sprzętowe, również z możliwością adaptacji do innych celów.

    PS
    Czy Wy zawsze musicie być tacy napastliwi?
    1. MAC nagrywa max 10 rozmów jednocześnie, tak przynajmniej powiedzieli specjaliści z zakładu Slicana.
    2.
    Jack14 wrote:
    Z żadnej tu przedstawionej informacji nie wynika, że jednocześnie może być odtwarzanych 99 komunikatów.
    Ale R-MIK wrote:
    Slican CCT i MAC, w jednej chwili mozna odtwarzac tyle zapowiedzi ile linii ma centrala.
    . Faktycznie wprost to nie wynika, ale ile linii może mieć centrala np. MAC? A czy to prawda, że do CCT można podłączyć tylko 4 linie?
  • #16
    nixau
    Level 17  
    Najlepszym rozwiązaniem uważam, że będzie wybranie systemu KX-NCV200 serwer raportów ACD, monitorowanie i raportowanie pracy centrum obsługi telefonicznej, logowań pracowników itd.. Posiada również zaawansowane funkcje poczty głosowej. Chyba obecnie najlepsze rozwiązanie dla call centra. Ewentualnie można wybrać system KX-TVM200 czyli zaawansowana poczta tylko, że bez serwera raportów. Choć w przypadku call centra to klienci wybierali KX-NCV200 bo administratorzy mieli większą kontrolę i widzieli jak kształtuje się im cały ruch.

    Do tego centrala Panasonic np. KX-TDA100 lub bardziej przyszłościowy KX-TDE100 i aplikacje CTI (np. komputer może automatycznie wyszukać i wyświetlić dane abonenta dzwoniącego, stan i historię rachunku, rodzaje zakupów oraz inne potrzebne informacje) i tworzysz zaawansowane centrum obsługi.
  • #17
    M___
    Level 21  
    Z tego co widzę wystarczy Ci sama KX-TDA100 z full rozbudowaną kartą DISA.
    12 kanałów, 64 komunikaty, kolejka na 30 osób/kanał, z możliwością wejścia poza kolejką dla VIP, 4 tryby pracy dzień/noc/lunch/przerwa z różnymi ścieżkami komunikatów i dzwonienia.
    W czasie oczekiwania klient słyszy muzyczkę i komunikaty żeby się nie nudził, a centrala w tym czasie szuka wolnego wewnętrznego w grupie/grupach.
    Do tego masz wbudowaną funkcję Hurry-Up która zapala sygnalizację u Managera, że w kolejce jest więcej niż... i umożliwia przejęcie klienta.
    Manager ma na wyświetlaczu uproszczona statystykę ilości odebranych/utraconych, średni czas oczekiwania.
    Jeśli nie potrzebujesz dokładniejszych statystyk lub bardziej rozbudowanej ścieżki kolejkowania to gwizdać na NCV200, sama centrala wystarczy.
  • #18
    instalatorPBS
    Level 28  
    Jedna uwaga. Centrala TDA100/200 może obsłużyć maksymalnie 16 kanałów DISA przy zastosowaniu 2-giej kart opcji .Może się tylko okazać, że zabraknie slotów ( w TDA100 razem 6 ) do podłączenia innych kart.
    RP
  • #19
    M___
    Level 21  
    Fakt, mój błąd, odruchowo przyjąłem jedną kartę opcji.
    Max. 16 kanałów a nie 12.
    I 1 slot mniej na resztę.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    M___
    Level 21  
    Tak patrząc to do KX-TDA600 można na 4 półkach zapakować 64 kanały, tylko, że tu jest mowa o mniejszym systemie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A swoją drogą. Nie macie takich rzeczy w dokumentacji technicznej tylko trzeba to wydzwaniać na żywym systemie?
  • #22
    MacDoom
    Level 10  
    Temat się pewnie wyczerpał ale dodam od siebie trzy slowa - może komuś sie przydadzą.

    Dużą liczbe jednocześnie obsługiwanych kanałów oferują systemy Avaya. Dla średnich firm jest to system Avaya IP Office który może zostać rozbudowany o funkcjonalność VoiceMail Pro. Jest to wielozadaniowa aplikacja: IVR, zapowiedź przed zgłoszeniem, DISA, poczta glosowa, nagrywanie rozmów itd. Maksymalna liczba kanałów to 40. Więc rozwiązanie jest jak najbardzije możliwie choć może okazać się kosztowne.
    Dodatkowo IP Office ma nowatorsko rozwiązany system odgrywania wiadomości. Kanał jest rezerwowany tylko na początku odtwarzania wiadomości a w następnie zwalniany dla kolejnej rozmowy.

    pozdrawiam
  • #23
    serwiscentral
    Level 12  
    PLATAN DELTA - bez ograniczeń

    Dodano po 1 [minuty]:

    Platan Sigma ~20
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    Jack14
    Level 37  
    Na co komu tyle kanałów zapowiedzi?

    ps

    Czas się chyba opamiętać przykład:
    do centrali podłączone 2 łącza BRA i 40 jednoczesnych komunikatów (zapowiedzi) lub milion :idea: w centrali i może jeszcze jedna jedyna osoba obsługująca cały system np. pani Kasia :D