Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nierównomierne spalanie AG SGI....

adam998 15 Mar 2009 14:01 69474 190
  • #121 15 Mar 2009 14:01
    szosiu
    Poziom 14  

    Marek30903 napisał:
    szosiu napisał:
    siema Marek

    troche Cie nie bylo :)
    Patent z trybem grzania wtryskiwaczy jest przyznasz ciekawy.

    Interesuje mnie myjka ultradzwiekowa do wtryskiwaczy, czy cos o tym slyszales?


    Ciekawy ;) , nie spodziewalem sie ze w tak starej instalacji jest taki patent, dopiero od niedawna taka funkcja jest w krajowym Stag-4.

    Co do myjki ultradzwiekowej to moim zdaniem nie zadziala w przypadku tych wtryskiwaczy ze wzgledu na male srednice wejscia/wyjscia i male kanaliki w srodku.
    Nawet jak cos sie w srodku rozpusci to i tak nie bedzie chcialo wyplynac a "grafit" z gazu wchodzi w kazdy zakamarek wtryskiwacza utrudniajac ruch wewnetrznej membranie sterujacej zarowno od strony kolektora jak i elektromagnesu.

    Jesli ktos by sie zdecydowal na czyszczenie plynem i myjka ultradzwiekowa musi uzywac plynu nie rozpuszczajacego gumy.

    Ponizej foto rozebranego (oczyszczonego) wtryskiwacza,

    Pozdrawiam,
    Marek.

    Nierównomierne spalanie AG SGI....





    Tak mysle namoczyc je w srodku STP do wtryskiwaczy pb. Chyba nie powinno im sie nic stac.
    U mnie jeden wtrysk jak sie okazalo niedomykal sie. Ale ja wierze ze to jest kwestia bardziej brudu niz zuzycia wtryskiwacza.
    Ten jeden wymienile, a reszte co trzymają chcę przeplukac.

    Czy ten rozebrany wtryskiwacz sam rozbierales ,czy ponownie go złozyles i czy dziala po zlozeniu?

    Dodano po 13 [minuty]:

    slyszlem tez ze nie którzy gazownicy maja takie cudo, ze aplikują do butli srodek czyszczący, ktory czysci caly uklad lpg zwlaszcza wtryskiwacze. Tylko gdzie takie uslugi robią. Jakby ktos wiedzil czy we wroclawiu gdzies jest taka usluga to bardzo prosze o info. Tą plukanke poleca sie zwlaszcza do sekwencyjnego wtrysku gazu.

  • #122 16 Mar 2009 18:42
    szosiu
    Poziom 14  

    Marek ja kombinuje z tym czujnikiem temperatury. Ale nie moge wybadac gdzie on jest. Czyzby komp SGI wykozystywal czujnik temp. silnika?
    Tryb grzania wtryskow sie wylacza gdy temperatura sie podnosi. Ja chce wstawic taki rezystor zmienny jak ty ale nie wiem miedzy które kabelki mam go wpiąć, dlatego prosze Cie napisz gdzie do ktorych kabelkow (jakie kolory) podczepileś swój rezystor. Oraz jakiej ten rezystor jest wartosci ?

  • #123 16 Mar 2009 20:12
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    Marek ja kombinuje z tym czujnikiem temperatury. Ale nie moge wybadac gdzie on jest. Czyzby komp SGI wykozystywal czujnik temp. silnika?
    Tryb grzania wtryskow sie wylacza gdy temperatura sie podnosi. Ja chce wstawic taki rezystor zmienny jak ty ale nie wiem miedzy które kabelki mam go wpiąć, dlatego prosze Cie napisz gdzie do ktorych kabelkow (jakie kolory) podczepileś swój rezystor. Oraz jakiej ten rezystor jest wartosci ?


    Wtryskiwacze rozebralem, wyczyscilem i zlozylem ale nie zakladalem i ch do auta gdyz wczesniej kupilem 4 nowe. Mam jednak watpliwosci czy po rozebraniu i zlozeniu nadal sa szczelne i bezpieczne, raczej nie wloze ich do auta...

    Przy zalewaniu wtryskiwaczy "czyms" istnieje niebezpieczenstwo ze rozmiekly osad zamiast wyplynac moze zaklajstrowac membrane od strony elektromagnesu na amen.

    Nie slyszalem o cudownym specyfiku do czysczenia ukladu LPG ale zastanawiam sie w jakiej postaci mialby on dotrzec do wtryskiwaczy LPG gazowej czy cieklej? Wydaje mi sie ze w jakiej by nie dotarl to i tak nic by nie zdzialal :)

    Czujnik temp. jest wbudowany w reduktor.
    Nie pamietam wartosci potencjometru ani kolorow przewodow, potencjometr chyba byl rzedu 10-22 kOm, przewody sprawdze i opisze. Po uruchomieniu zimnego silnika czekalem az silnik osiagnie pozadana temp. i obracajac delikatnie potencjometrem ustawialem przy takiej temp. przelaczanie na LPG.

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #124 17 Mar 2009 11:44
    szosiu
    Poziom 14  

    dzieki Marek od odpowiedz :)
    Bede ci wdzieczny za podanie koloru kabelkow. kurcze nie moge nigdzie znaleźć schematu SGI I. Wtedy bym sam doszedl gdzie co idzie :-/. A czujnika niemoge znaleźć przy reduktorze, dzis jeszcze raz popatrze. czujnik cisnienia jest , cewka jest ale cz. temp. nie widac :-/. Z kompa wychodzą jakies dwa zaslepione przewody, no ale czujnik bys musi bo przezuca na gaz elegancko.

    Piszesz ze wtryski jednak wymieniles. Jakie byly objawy silnka na starych? u mnie one sie poprostu nie domykają. bo gdy dmuchne do nich to delikatnie puszcają. A ten jeden co ewidentnie puszcza to tragenia, przeciąg taki ze masakra.
    Zauwazylem tez nielączące dwie wtyczki do wtrysku 1 i 3. Mają one wyrobione gniazda i niema styku. Ale obetne od rozdzialacza a rozdzielacz zlutuje na stale.

    Dodano po 17 [minuty]:

    kupil bym gdzies okazyjnie wiecej wtryskow ale to by musiala byc okazja. wtryski 050 teraz podrozaly do 285zl za sztukę, zas 040 potanialy do 220zl. A ja mam wlasnie 050 :-/

    Dodano po 10 [minuty]:

    tu http://www.allegro.pl/item583646877_ag_sgi_2_instalacja_gazowa_sekwencyjna_lpigaz.html znalazlem takie cus, jesli te wtryski sa 050 to moze warto to kupic. tylko ze moze ona byc zajechana

  • #126 18 Mar 2009 16:09
    Cysiu_Skoda
    Poziom 10  

    a gdzie coś takiego można kupić w Krakowie lub w Małopolsce nie mam nic do stracenia wiec jak tylko to dorwę od razu myje i zdaje relacje

  • #127 18 Mar 2009 19:40
    szosiu
    Poziom 14  

    mialem telefon z tunap.pl . Gościu mi powiedzial ze oni tylko sprzedają sprzęt i chemię dla warsztatow samochodowych , kupno tego cuda kosztuje 700zl maszyna oraz jakies reguktory i srodek czyszczacy. Czysci sie tym wtryski lpg, pb a takze disla. Mówił tez ze z tego co wie to w Gdansku i Warszawie sa firmy które swiadcza taka uslugę plukania wtryskiwaczy. Ponoc jest bardzo skuteczna. Wstawia sie taki dozownik zamiast filtra paliwa lpg, pb lub ON. POtem na odpalonym silniku sie to czysci. Ja musze sie dowiedziec gdzie gdzies blisko wroclawia takie cus mają.

    Teraz o mnie :)
    Wiec musze sie pochwalic ze sam zrobilem instalke AG SGI 1. Bardzo mi w tym pomogł kolega Marek z tego forum. Przypomne silnik chodzil nierowno, ewidentnie innaczej niz na pb. Podczas butowania lubial strzelic w tlumik.
    Wymienilem jeden wtrysk ktory strasznie puszczal (ssał), reszte wtryskiwaczy moczylem przez 8h w WD40, nastepnie kilka dni w nafcie oczyszczonej. Co jakis czas dmuchalem wylewając nafte i zalewalem nową.
    Po tych poczynaniach dzis odpalilem silnik na lpg po roku czasu :). Jako ze w ukladzie lpg byla nafta to silnik na pocztaku przygasal, jednak po porządnej przejażdzce musze stwierdzic ze jet chyba ok.
    Teraz silnik chodzi wydaje mi sie tak samo rowno jak na pb, juz nie strzela w tlumik (lał 1 wtrysk).

    Moge smialo polecic nafte bo nie jest agresywna dla gumy i naprawe cos tam czysci. W kazdym bądz razie wtryski po tych zabiegach i ponownej pracy lepiej sie domykają.

    Teraz troszke pojeżdze i podgladne najwazniejszy parametr DelP. Mysle ze drobna korekta na parowniku bedzie konieczna bo wtryski sa teraz szczelniejsze.
    Pozdrawiam Wszyskich i dzieki za pomoc :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    acha , poza tym co napisalem to dwie wtyczki do wtryskiwaczy nie łączyły. Ale wziolem z tordzielacza a tam zlutowalem na stale i jest gicio :)

  • #128 19 Mar 2009 11:20
    szosiu
    Poziom 14  

    Acha Marku napisz jeszcze tylko z tym rezystorem, miedzy jakie przewody (kolory) go wpiąć. Bede Ci wdzięczny za schemat , taki zwykly najprostszy zebym zalapal jak to dokladnie wpiąć :)

  • #129 20 Mar 2009 16:25
    szosiu
    Poziom 14  

    No i kolejna awaria :-/

    Tym razem czujnik cisnienia reduktora.

    Opis objawow:

    - Rano po rozgrzaniu po 4 min ( temp otoczenia 5C) przelacza na gaz, ale na gazie nie chodzi bo mruga czerwona kontrolka centralki. Gdy rusze to czerwona kontrolka gasnie i silnik juz chodzi na gazie. Generalnie "lubi" przy niskim ale nie rezerwonym poziomie gazu przerzucać na pb.
    Gaz w zbiorniku jest !!!

    - Cisnienie gazu reduktora ktore podaje program wynosi 2448 mbar , DelP = 2064 mbar . Cisnienie Map jest ok jak zawsze.
    Tu mialem przygode, jade i nagle uuuuuu przy dodawaniu gazu. Okazalo sie ze filtr fazy lotnej sie rozlecial i przytkal wyjscie obudowy króćca , filtr wymienilem na nowy ale od tego czasu cisnienie reduktora podawane przez czujnik wynosi 2448 mbar !!!! Podejzewam ze czujnik padl przez przytkany filtr, czy jest to mozliwe ??????????

    Krecenie śrubą reduktora nie obniza wartości cisnienia podawanego przez program.


    Teraz pytanie do Marka , pisales wyzej ze to jest czujnik : "(MPXA4250A / MPX4250GP - nowszy model) kosztuje 8 USD.... w USA, tego typu uklad mozna kupic u nas w cenie 40-100 PLN... "

    Teraz mam pytanie , szukac MPXA4250A czy MPX4250GP, czy jest jakas róznica ktory z nich zaloze?Oraz czy sie orientujesz gdzie moge go zakupic?


    Bardzo po raz kolejny prosze o pomoc :-/

    Dodano po 48 [minuty]:

    MPXA4250A czy MPX4250A ? Różnica jednej literki, tyle ze MPX4250A jest dostepny zas MPXA4250A niegdzie go nie moge znaleźć :-/
    Znalazlem note: http://pdf.elenota.pl/pdf/Freescale/mpx4250a.pdf
    Widze ze te uklady maja wiecej niz 3 nóżki, czy trzeba cos mostkowac, czy wykozystuje sie poprostu tylko 3 , jesli tak to ktore?

  • #130 21 Mar 2009 14:24
    szosiu
    Poziom 14  

    No znalazlem tu http://pl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=1555610

    roznią sie tylko obudową.

    wpadlem na taki plan by wstawic manometr w wąż parownik-wtryski i sprawdze czy wartosci cisnienia reduktora sie pokrywa z tym co podaje program AG.

    Dam znac co z tego wynikło.
    Jesli sie okaze ze czujnik jest dobry to wtedy ewidentnie reduktor jest do regeneracji, zgadza sie ??????

  • #131 22 Mar 2009 19:31
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    No znalazlem tu http://pl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=1555610

    roznią sie tylko obudową.

    wpadlem na taki plan by wstawic manometr w wąż parownik-wtryski i sprawdze czy wartosci cisnienia reduktora sie pokrywa z tym co podaje program AG.

    Dam znac co z tego wynikło.
    Jesli sie okaze ze czujnik jest dobry to wtedy ewidentnie reduktor jest do regeneracji, zgadza sie ??????


    O widze ze sobie sam odpowiedziales ;-)

    Dokladnie roznia sie tylko obudowa, zanim go wymienisz, sprawdz wtyczke ktora wchodzi w czujnik.
    Podobnie jak w przypadku wtyczek od wtryskow moze potrzebowac podgiecia stykow i przeczyszczenia "kontaktem".

    MPX4250GP jest u nas bardziej dostepny od wersji "A" ale trzeba dorobic polaczenie pomiedzy nim a "dziurka" w reduktorze, ewentualnie wykorzystac trojnik do czujnika cisnienia na waz od innych instalacji LPG a "dziurke" w reduktorze zaslepic.

    Ponizej foto czujnika w wersji "GP".

    Pozdrawiam,
    Marek.

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

  • #132 22 Mar 2009 21:03
    szosiu
    Poziom 14  

    Hejka

    Marku wiec tak, udalo mi sie zalatwic za darmola MPX4250GP, poprostu kumpel mi zalatwil zamowil w USA na uczelnie we Wrocławiu kilka sztuk, a ta jedna ma byc dla mnie :)


    Juz mam manometr co prawda w barach ale przeliczylem sobie wartosci z milibarow na bary.
    Znając żądaną DelP=850 oraz znająć podcisnienie kolektora, ktore u mnie wynosi 360 łatwo obliczylem ze cisnienie reduktora musze ustawic na 1,21 bara (1210 mbarow).

    Zamontuje nowy czujnik na wężu fazy lotnej. natomiast starego czujnika ruszac nie bede , bedzie on pelnil funkcje zaślepki dziury w reduktorze:)


    Ale mam pytania 3 nastepujące:

    1) co prawda sie jutro okaze czy winny jest czujnik czy reduktor, ale zastanawiam sie czy wogole jest mozliwe by to kosmiczne ciśnienie reduktora 2448 mbar bylo z jego winy???

    2) Jak poznac ze membrana reduktora jest dziurawa, a konkretnie chodzi mi o to jak poznac kiedy gaz jest zasysany przez przewod podcisnienia (kompensacje) ?
    Pytam o to bo od momenty odkrecenia zaworu butli po roku przerwypraca silnika na pb czasami wydaje sie byc podejzana, 2 razy mi zgasł przy parkowaniu oraz raz zauwazylem ze wolne obroty byly nierowne. Choć generalnie jest ok


    3) Przewody wtyczki czujnika cisnienia reduktora. Są 3. Czarny, różowy i
    chyba brązowy. Teraz pytanie czy wiesz ktory jest od czego. Mam do wyboru z 3 opcji, zasilanie 5V , masa (pewnie czarny) oraz sygnal czujnika. Jesli wiesz to prosze opisz ktory jest od czego :)


    Jak cos ustale to napisze co zdzialalem, niech temat sluzy potomnym :)

  • #133 23 Mar 2009 09:38
    JacekNek
    Poziom 1  

    Witam szanownych kolegów. Również należę do użytkowników instalacji AG SGI 1. Dzięki temu wątkowi dużo się dowiedzialem o tej instalacji i dotarłem do ciekawych materiałów. Mam jednak pytanie. Jaka jest temperatura przełączenia z pb na lpg jeżeli nie ma żadnych dodatkowych rezystorow w układzie?

  • #134 23 Mar 2009 11:09
    szosiu
    Poziom 14  

    JacekNek napisał:
    Witam szanownych kolegów. Również należę do użytkowników instalacji AG SGI 1. Dzięki temu wątkowi dużo się dowiedzialem o tej instalacji i dotarłem do ciekawych materiałów. Mam jednak pytanie. Jaka jest temperatura przełączenia z pb na lpg jeżeli nie ma żadnych dodatkowych rezystorow w układzie?


    Bardzo dobre pytanie, najprościej podpiąc sie do kompa na zimnym silniku i obserwowac temperature kiedy przelaczy. Ja tez bede wstawial taki rezystor ale najpierw musze sie uporac z problemem czujnik cisnienia - reduktor.
    Czytalem gdzies ze jesli silnik gasnie na wolnych obrotach, np. przy przelaczaniu na LPG to moga byc juz sztywne membrany w reduktorze. Ale czy to tyczy sie sekwencji??? czy tylko mieszalnikowej instalki gdzie przeplyw gazu jest swobodniejszy???

  • #135 23 Mar 2009 12:37
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    Hejka

    ....Ale mam pytania 3 nastepujące:

    1) ...
    2) ...
    3) ...

    Jak cos ustale to napisze co zdzialalem, niech temat sluzy potomnym :)


    Ad1) Stawiam ze przyczyna wskazywania tak wys. cisnienia jest czujnik, byc moze jak pisalem wczesniej nie domagaja tylko jego styki, podczas pracy na LPG i z podlaczonym Notebookiem warto poobserwowac wskazania cisnienia ruszajac rownoczesnie wtyczka od czujnika cisnienia.
    U mnie 1 czujnik przerywal jeszcze na gwarancji i zostal gratis wymieniony (byc moze niepotrzebnie gdyz moze wystarczyloby poprawienie stykow) natomiast 2 juz raz czyscilem gdyz pokazywal glupoty tak jak u Ciebie, u mnie po czyszczeniu od pol roku jest OK.

    Ad2) Wydaje mi sie ze jak bys mial dziurawa membrane reduktor wogole nie reagowalby na zmiane podcisnienia (obciazenia silnika) i nie zwiekszalby dawki LPG w wypadku wcisniecia pedalu gazu w aucie.
    Przy okazji sprawdz wszystkie przewody podcisnienia przy przepustnicy (nie tylko te idace do instalacji SGI) czesto drobna nieszczelnosc powoduje takie objawy jak ty masz (gasniecie, nierowne obroty).

    Ad3) Nie wiem ale mozna sprawdzic multimetrem gdzie jest "+" (pewnie 5V), "-" (pewnie czarny) i sygnal (0-5V), zapewne po wlaczeniu instalacji bez przelaczania na gaz pojawi sie zasilanie na czujniku i bedziesz mogl znalezc +.

    Pozdrawiam,
    Marek.

    Dodano po 3 [minuty]:

    JacekNek napisał:
    Witam szanownych kolegów. Również należę do użytkowników instalacji AG SGI 1. Dzięki temu wątkowi dużo się dowiedzialem o tej instalacji i dotarłem do ciekawych materiałów. Mam jednak pytanie. Jaka jest temperatura przełączenia z pb na lpg jeżeli nie ma żadnych dodatkowych rezystorow w układzie?


    Taka jak ustawil instalator podczas montazu (za pomoca "wsadow" do komputera SGI) a "zwykly" uzytkownik z terminalem AG moze ustalic ja tylko empirycznie :-)

    Pozdrawiam,
    Marek.

    Dodano po 24 [minuty]:

    szosiu napisał:

    ...
    Czytalem gdzies ze jesli silnik gasnie na wolnych obrotach, np. przy przelaczaniu na LPG to moga byc juz sztywne membrany w reduktorze. Ale czy to tyczy sie sekwencji??? czy tylko mieszalnikowej instalki gdzie przeplyw gazu jest swobodniejszy???


    Jak najbardziej dotyczy to takze sekwencji; sztywne mebrany powoduja ze reduktor nie nadaza dostosowac cisnienia i dawki do potrzeb silnika, przez co silnik szarpie , gasnie, nie rozwija pelnych obrotow itp, wraz z wzrostem temp. cieczy chlodzacej (silnika) ww objawy sa lagodniejsze.

    Sztywniecie membran przyspiesza przelaczanie na LPG przy zbyt niskiej temperaturze cieczy chlodzacej.

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #136 23 Mar 2009 14:53
    szosiu
    Poziom 14  

    Hejka

    Dzieki Marku jak zawsze za wyczerpujące podpowiedzi :)
    Swoja drogą chce Cie wynagrodzic bo bardzo mi pomogles juz nie raz. Tylko nie wiem co mam kliknąć , ofiarowanie punktów ?

    Co do membrany to silnik mi sie dlawi jak nagle wcisne gaz, zas jak stopniowo to jest ok, ale cisnienie reduktora jest rozregulowane bo krecilem na oko, takze reduktor zostawie sobie na koniec, narazie czekam na ten czujnik a dzis jeszcze wyreguluje cisnienie manometrem.
    Dzis zalatwilem trójnik, manometr juz mam. , na wolnych obrotach chodzi nierówno . Po zamontowaniu wtrysku i wyczyszczeniu pozostalych silnik chodzil bardzo dobrze, teraz na wolnych troszke kuleje. Czy złe cisnienie gazu moze powodowac zla prace na wolnych obrotach ??

  • #137 24 Mar 2009 14:47
    szosiu
    Poziom 14  

    No jestem juz po teście. Podpiolem manometr pod wąż reduktora. I tak:

    - cieply czy zimny cisnienie reduktora wynosi 0,5 bara (powinno byc 1,21 dla mojego podcisnienia MAP= 360)

    - próbuje zwiekszyc cisnienie, jednak maxymalne cisnienie na wolnych obrotach reduktora to 0,9 bara !!! (regulacja do konca!), a powinno byc sporo wiecej.


    Filtry nowe czyściutkie, gaz w butli jest zatankowany za 50zł. Syf z parownika nie wycieka ani kropla na goracym silniku.

    Ewidentnie z parownikiem jest cos nie tak. Przypomne ze klopoty z parownikiem oraz klopoty z kosmicznymi wskazaniami czujnika cisnienia zaczely sie od momentu przygody z filtrem fazy lotnej, ktory zatamowal calkowicie wyjscie gazu z filtra, ale na wtryski nic nie poszlo bo tylko taki duży plastik odpadl z filtra ktory byl za duzy by poleciec dalej w strone wtryskiwaczy i zatkal on wyjscie z filtra. Wiec o to jestem spokojny.


    Czyli zostala mi regeneracja. Marku ty to robiles , napisz czy na cos szczególnego trzeba zwracac uwage przy rozbieraniu, skladaniu ?? Przyznam ze to bedzie moja pierwsza regeneracja parownika :)
    Nie robiles przypadkiem jakis fotek wnetrza parownika? :)

  • #138 24 Mar 2009 18:52
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    No jestem juz po teście. Podpiolem manometr pod wąż reduktora. I tak:

    - cieply czy zimny cisnienie reduktora wynosi 0,5 bara (powinno byc 1,21 dla mojego podcisnienia MAP= 360)

    - próbuje zwiekszyc cisnienie, jednak maxymalne cisnienie na wolnych obrotach reduktora to 0,9 bara !!! (regulacja do konca!), a powinno byc sporo wiecej.


    Filtry nowe czyściutkie, gaz w butli jest zatankowany za 50zł. Syf z parownika nie wycieka ani kropla na goracym silniku.

    Ewidentnie z parownikiem jest cos nie tak. Przypomne ze klopoty z parownikiem oraz klopoty z kosmicznymi wskazaniami czujnika cisnienia zaczely sie od momentu przygody z filtrem fazy lotnej, ktory zatamowal calkowicie wyjscie gazu z filtra, ale na wtryski nic nie poszlo bo tylko taki duży plastik odpadl z filtra ktory byl za duzy by poleciec dalej w strone wtryskiwaczy i zatkal on wyjscie z filtra. Wiec o to jestem spokojny.


    Czyli zostala mi regeneracja. Marku ty to robiles , napisz czy na cos szczególnego trzeba zwracac uwage przy rozbieraniu, skladaniu ?? Przyznam ze to bedzie moja pierwsza regeneracja parownika :)
    Nie robiles przypadkiem jakis fotek wnetrza parownika? :)


    A sprawdzales filtr objetosciowy (taka gabka w plastikowym korku) na samym wejsciu cieklego gazu w reduktorze? Czasmi porzadnie twardnieje i utrudnia przeplyw gazu.

    Podczas rozbierania nalezy uwazac (nie zgubic!) na maly (srednica ~ 8 mm) krazek mosiezny ktory pewnie bedzie przyklejony do membrany, trzeba go przelozyc w to same miejsce na nowa membrane.

    Pozatym nie ma jakis szczegolnych uwag co do regeneracji, najlepij robic sobie foty na kazdym etapie rozbiorki, dokladnie wyczyscic wnetrze, wymienic wszystko co jest dostarczone w zestawie.
    Profilaktycznie mozna przetrzec drobym papierem sciernym gniazdo i bolec elektrozaworu (scianki) zeby sie nie zacinalo.
    Zaworu bezpieczenstwa lepiej nie ruszac (jesli juz to zapamietac pozycje jak gleboko jest wkrecony).

    Srubki przy skrecaniu dokrecac stopniowo, na krzyz.

    Aha, sprawdz czy os na ktorej zamocowana jest dzwignia popuszczajaca gaz jest cala - u mnie ostatnio okazalo sie ze sobie pekla i musialem ja wymienic.

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #139 24 Mar 2009 21:57
    szosiu
    Poziom 14  

    Filtr objętościowy sprawdzilem, jest to taka gąbeczka , jest mięciutka i czyściutka, dmuchalem przez to i nie wyglada na zabite, brudne.

    co do uszkodzonej osi , dokupiles ją osobno jako jeden element ? Boje sie ze jesli niema czegos w zestawie do reanimacji to tego nie dostane.

    Moze najpierw rozebrac parownik i porobic foty. Bo jesli cos bedzie polamane a nie bedzie tego w zestawie to 230zł pójdzie w błoto :-|

    Dodano po 32 [minuty]:

    I pytanie za 100 punktow, czy to ten http://www.shopgaz.pl/product/1149.html zestaw mam zakupic?

    niewazne czy V6 3.0 czy 1.5 2.0 , wszedzie idzie ten sam reduktor w SGI 1 ??

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    pisales ze tu najtaniej, faktycznie taniej :) http://www.nagaz.pl/sklep/?branza=9&rodzaj=0&producent=4&x=18&y=6

  • #140 24 Mar 2009 23:17
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    Filtr objętościowy...


    Nowa os wykonalem z jakiegos wiertla o takiej samej srednicy.

    Reduktor SGI-1 jest taki sam niezaleznie czy do 1.4 czy do 3.0.

    Mozesz najpierw rozebrac, popatrzyc jak sie prezentuje wnetrze i zadecydowac czy warto sie z nim bawic czy kupic np. nowiutkiego TOMASETTO AT-09 ARTIC za 245 PLN ktory powinien ladnie sobie poradzic z Twoim V6 :-)

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #141 25 Mar 2009 11:45
    szosiu
    Poziom 14  

    dzieki Mareczku dzieki :)

    Co do membran to rozumieem ze ida tylko jedne , te co podalem w linkach wyzej

    Widze ze w przypadku sekwencji jest duzy rozrzut tych reduktorów. A co sadzisz o Zavoli zeta S ?, jest to 250 KM, ja mam 196 KM.

    Nic jak kasa wpadnie i sie tym zajme to dam znac jak poszlo :)

    Tylko interesuje mnie cos sie moglo stac ze reduktor daje tak slabiutkie ciśnienie. Moze faktycznie dziura gdzies. Wiesz co, znalazlem taki patent na sprawdzenie czy przewodem kompensacji nie spiepsza gaz, poprostu nalezy węzyk od kompensacji (ten podcisnieniowy) wsadzis do naczynia z wodą i odpalic silnik na lpg, pogazowac go i patrzec czy leca babelki w wodzie. Patent przyznam prostu ale dzis go zastosuje :)

    Dodano po 19 [minuty]:

    u mnie malo miejsca pod maska, ten tomaseto to jest z jakimis naroślami :) SGI jest malutki - to jest jego zaleta

  • #142 25 Mar 2009 13:08
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:

    Co do membran...


    Tak, membrany te co powyzej.

    Tez wczesniej myslalem o Zavoli S ale z biegiem czasu pokazalo sie sporo opini ze ma slaba zywotnosc i ze nie trzyma stabilnie cisnienia takze "przestawilem" sie na Artic'a ktory jest ponoc bardziej stabilny przystosowany do wiekszej wydajnosci: rurka 8mm, wstepne podgrzewanie LPG przed filtrem i rozprezaniem dodatkowo ma wbudowany elektrozawor (ZAVOLI nie ma musisz go extra zamontowac) i filtr cieklej fazy LPG. Wymiary wydaje sie ze sa podobne do naszego SGI poza gruboscia (http://www.tomasetto.com/a_ENG_38_1.html).

    Mozna rozwazyc jeszcze KME SILVER/GOLD ale on jest drozszy.

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #143 25 Mar 2009 21:24
    szosiu
    Poziom 14  

    zapomnialem zapytac o najwazniejsze , czujnik temperatury plynu , u mnie go nie widze w reduktorze. Czy ten TOMASETTO AT-09 ARTIC posiada czujnik czy bedzie on pasowal do kompa SGI ?

    Jakbys mial teraz regenerowac reduktor po 130 tys km to kupil bys TOMASETTO AT-09 ARTIC ? :)

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    odłączyłem kompensacie i cisnienie na reduktorze skoczylo do 1,7 bara, ale z kompensacją tylko 0,9 bar :-/

  • #145 26 Mar 2009 13:46
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    a cos takiego ....


    W Artic'u masz dziure M5 na czujnik temp., u nas w red. SGI czujnik jest wkrecony pomiedzy WEJ i WYJ przewodow wodnych, nie wiem z jakim gwintem jest.

    Co do celowosci regeneracji po 130 tys wybor nalezy do Ciebie - niby w zestawie sa wszystkie czesci ktore sie zuzywaja.
    Ja mam podobny dylemat (reduktor ma 140 tys raz juz byl regenerowany przy okolo 70tys i teraz znowu sie kwalifikuje do regeneracji), najchetniej zalozylbym nowego artica ale trzeba troche przerobek wykonac; rurka LPG 6=>8, przewody, mocowanie, przeniesc czujnik cisnienia na waz itp.
    i na razie za bardzo mi sie nie chce.
    Kolejny plus artica to o wiele tansze i dostepne zestawy naprawcze.

    Co do SCORPIONA na poczatku byly opnie producentow/dystrybutorow jaki to on nie jest super ale z czasem okazalo sie ze wcale taki dobry nie jest.... poczytaj sobie na forum instalatorow AC (ten i inne watki):

    https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/viewtopic.php?f=15&t=1590

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #146 26 Mar 2009 16:45
    szosiu
    Poziom 14  

    chyba bede regenerowac. juz go wyciagnolem i narazie sie moczy :) Jutro go rozbiore robiąc foty.

    Za cholere nie moge namierzyc tego czujnika temperatury, poszukam jeszcze jak mowisz po wężach i prześledze po kablach z kompa SGI, moze sie znajdzie wreszcie :) Dobrze by bylo jakbyś podał mi jeszcze kolory kabelkow czujnika :)

    Kurcze to co piszesz ze znowu bedziesz regenerowac to swiadczy o slabej jakosci tych membran, te dostepne to sa oryginaly?



    Sprawdzilem wtyczke czujnika cisnienia, te styki jakies takie wygniecione, jak juz bede wszystko skladal to przylutuje na stale kabelki do oryginalnego czujnika cisnienia. W razie W mam zapasowy, ale musze pewnosc miec.

    acha, tu http://www.shopgaz.pl/product/1125.html podają DelP=950 na naszego parownika, czyzby pomykla z SGI 2 ?

    Nic , dzieki za wskazówki, odezwe sie jak wszystko poskladam :)

  • #147 27 Mar 2009 11:24
    szosiu
    Poziom 14  

    Cholera i juz maly klopocik , mianowicie po rozebraniu na membranie ujzałem straszny syf, membrana byla wrecz przyklejona jakims zółtym paskuctwem do dekielka. Wszystko co gumowe zamienilo sie w plastik z wyjatkiem membrany ktora juz tez widac jest podstarzała.

    pytanie:

    1) Teraz czy pamietasz swoja regeneracje :) Po odkreceniu śruby regulacyjnej wraz ze sprezyną i grzybkiem (calosc), ujzalem na śrubie mnóstwo przezroczystej galarety , ktora jest wewnatrz sprezyny az do wysokosci grzybka.
    Czy ta galarete musze przelozyc do nowego kompletu śruba-sprezyna-grzybek czy to jest poprostu jakis nagromadzony syf ???

    Nierównomierne spalanie AG SGI....



    2) jeden maly klopocik podczas rozkladania, zapomnialem obczaic jak ma byc wsadzony grzybek membrany w widełki. Chodzi o ten oring/gumkę. czy gumka ma byc podspodem dzwigienki czy nad dzwigienką. Slady wytarcia grzybka wskazują ze gumka ma byc pod spodem ale czy napewno ? :-|

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Nierównomierne spalanie AG SGI....



    A tak wygladal syf na mojej membranie

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

  • #148 27 Mar 2009 18:50
    Marek30903
    Poziom 12  

    Membrana faktycznie spracowana, widac pekniecia...

    Ad1) To specjalny "smar" u mnie to samo bylo, w zestawie dostaniesz nowa sprezynke, dekielek i nakretke, nie pamietam juz dobrze ale wydaje mi sie ze nowa tez byla upackana ta galareta.

    Ad2) Sadze ze wersja "B" jest wlasciwa.

    Odkrec jeszcze elekrozawor i wyczysc oraz wylot gazu, tam powinno byc takie metalowe sitko ktore z biegiem czasu sie rozpada.

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • #149 28 Mar 2009 11:30
    szosiu
    Poziom 14  

    Marek30903 napisał:


    Ad2) Sadze ze wersja "B" jest wlasciwa.



    Marku jestes na 100% pewnien, próbuje dojsc po sladach, wyglada na to ze masz racje. Ale boje sie myslec co sie stanie jak sie pomyle :-|

    Dodano po 8 [minuty]:

    co do tego smaru/galarety to rozumiem ze jesli w komplecie go nie bedzie to mam go przelozyc?

  • #150 28 Mar 2009 15:08
    Marek30903
    Poziom 12  

    szosiu napisał:
    Marek30903 napisał:


    Ad2) Sadze ze wersja "B" jest wlasciwa.



    Marku jestes na 100% pewnien, próbuje dojsc po sladach, wyglada na to ze masz racje. Ale boje sie myslec co sie stanie jak sie pomyle :-|

    Dodano po 8 [minuty]:

    co do tego smaru/galarety to rozumiem ze jesli w komplecie go nie bedzie to mam go przelozyc?



    Tak, jestem - popatrz na przekroj reduktora:

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Dokladnie, nie bedzie galarety to przeloz ze starego.

    Pozdrawiam,
    Marek.