Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nierównomierne spalanie AG SGI....

adam998 08 Jul 2008 17:58 79314 190
Tespol
  • #61
    adam998
    Level 25  
    szosiu wrote:
    przestudiuj tą insatrukcje od marka, tem pierwsze 2 okna to 2 sposoby polączenia ze względu na ktory port ma lączyc 1 czy 2. cos tam miales taki dizwny komunikat, to teraz zaatakuj wpisem "agt - com2"

    Dodano po 41 [sekundy]:

    a moze ci styki niełączą przy wtyczce interfejsu bo zasyfione


    ok sprobuje tak i tak moze sie uda...

    Dodano po 59 [minuty]:

    jest udalo sie :D :D :D

    najpierw moze.... czarny masa srodkowy pin 2, brazowy kabelek w samochodzie to pin 1, ostatni wiadomo

    robilem tak odpalilem wiersz polecen w menu start >programy>akcesoria
    wpisalem
    d: enter (agt.exe mam na dysku D)
    agt -com1 enter
    ag i wchodzilo w menu

    odczytalem model i kod silnika samochodu
    obroty silnika i jakies parametry Tib - wachalo sie w granicach 3,08 - 3,21
    i T inj 5,20 - 5,70

    wszedlem tez w Kalibracje ale nic tam nie robilem zeby nie namieszac czegos....
  • Tespol
  • #62
    szosiu
    Level 14  
    mi tez sie udało :-)
    ppprostu 2 razy kliknolem na agt.exe , wchodzisz albo przed ag albo przez ctrl+H.

    Wartości jest malo, niewiem ktore to cisnienie gazu, teraz niemam czasu, później wkleje fotki tego co tam zobaczylem ale juz teraz widze ze wskazan jest malo i mi sie to niepodoba bo niewidze w tym cosnienia gazu kotre trzeba ustawic na parowniku.

    do wieczora

    Dodano po 2 [minuty]:

    cofasz sie po menu wciskając ctrl + H, bo jak dasz esc to wyjdzie ci z programu calkiem
  • #64
    Marek30903
    Level 13  
    adam998 wrote:
    Zamieszczam zrzuty ekranowe z programu AGT glownie zrzuty z kalibracji niestety nie wiem jak mialo to wygladac czy powinienem czekac do konca az sie cos stanie i sie zakonczy czy jak......


    Gratulacje za pomyslne nawiazanie lacznosci :-)

    W pozycji 2) System Info, masz w sumie 4 podekrany (przelaczasz sie miedzy nimi spacja):
    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    sprawdz 2 podekran z cisnieniami, ewent. ustaw na reduktorze tak aby DelP bylo rowne ~ 850 mBar.

    Pozdrawiam,
    Marek.
  • Tespol
  • #65
    szosiu
    Level 14  
    Marek30903 wrote:
    adam998 wrote:
    Zamieszczam zrzuty ekranowe z programu AGT glownie zrzuty z kalibracji niestety nie wiem jak mialo to wygladac czy powinienem czekac do konca az sie cos stanie i sie zakonczy czy jak......


    Gratulacje za pomyslne nawiazanie lacznosci :-)

    W pozycji 2) System Info, masz w sumie 4 podekrany (przelaczasz sie miedzy nimi spacja):
    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    sprawdz 2 podekran z cisnieniami, ewent. ustaw na reduktorze tak aby DelP bylo rowne ~ 850 mBar.

    Pozdrawiam,
    Marek.



    Marek wlasnie odpowiedziales na moje pytanie ktorego nie zadalem jeszcze :D

    czyli jesi chodzi o system info (2) to tylko regulacja DelP na 850mbarów krecąc śruba parownika.

    Ale jest jeszce jedno pytanie, do czego sluzy pozycja 4 w menu czyli Idle cośtam. Wyskakuje propozycja y/n , czy to trzeba robic i od czego to jest ?

    zamieszczam plik z kolkoma ekranami
  • #66
    adam998
    Level 25  
    Marek30903 wrote:
    adam998 wrote:
    Zamieszczam zrzuty ekranowe z programu AGT glownie zrzuty z kalibracji niestety nie wiem jak mialo to wygladac czy powinienem czekac do konca az sie cos stanie i sie zakonczy czy jak......


    Gratulacje za pomyslne nawiazanie lacznosci :-)

    W pozycji 2) System Info, masz w sumie 4 podekrany (przelaczasz sie miedzy nimi spacja):
    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    sprawdz 2 podekran z cisnieniami, ewent. ustaw na reduktorze tak aby DelP bylo rowne ~ 850 mBar.

    Pozdrawiam,
    Marek.


    dzieki za kolejna podpowiedz bede musial jeszcze tak jak mowisz sprawdzic te podekrany i sprawdzic cisnienie....widze ze kolega jest obeznany w temacie dosc dobrze
    Pozdrawiam
  • #67
    szosiu
    Level 14  
    i czy są jeszcze jakies podekrany w pozycji 1), 3) i 4) ?
  • #68
    Marek30903
    Level 13  
    szosiu wrote:
    i czy są jeszcze jakies podekrany w pozycji 1), 3) i 4) ?


    moze sa, ja nic o nich nie wiem ;-)

    Co do kalibracji w pozycji 4 menu (Idle calibration - kalibracja wolnych obrotow), wg producenta normalnie nie ma potrzeby tego uruchamiac, tylko w przypadku kiedy jest zauwazalna roznica czasow wtrysku benzyny pomiedzy trybem benzna/LPG (co jednak moze znaczyc zle dobrane wtryski lub zly program w komputerze SGI).

    Co do regulacji DelP - robimy to na wolnych obrotach.

    Co do lejacych wtryskow: w celu ustalenia ktory wtrysk puszcza: odpalamy silnik na benzynie i zaciskamy szczypcami (bez ostrych krawedzi) poszczegolne przewody gazowe od plastikowego rozdzielacza do kolejnych wtryskow obserwujac czy znika podcisnienie na glownym przewodzie doprowadzjacym gaz (jak puszczaja wtryski to jest on taki wklesniety/zassany, , najlepiej miec 4 sztuki szcypiec aby sprawdzic wszystkie kombinacje, moze puszczac wiecej niz 1 wtrysk). robimy to ze wzledu na wysoka cene wtryskow ~250 PLN/szt a dla porownania za 1000 PLN mozna kupic caly komplet stag-300 + wtryski + wiazki + reduktor Zavoli zeta N

    Co do reduktora i filtra na wejsciu:
    a)producent zaleca spuszczanie szlamu specjalna srubka przy okazji serwisu instalacji:
    Nierównomierne spalanie AG SGI....
    b) inspekcja filtra na wejsciu cieklego LPG powinna byc wykonywana co 60 tys km przebiegu w razie potrzeby wyczyscic.

    Reduktor podobno jest bardzo zywotny i jesli dobrze trzyma cisnienia nie ma potrzeby go regenerowac (ja swoj regenerowalem ale chyba troche sie z tym pospieszylem - problem byl gdzie indziej), jak juz to najtaniej komplet do regeneracji widzialem w firmie nagaz-Stefanowski za 229 PLN, mozna tez wymienic calkiem reduktor na Zavoli Zeta N/S (lub KME Silver) ktory kosztuje mniej wiecej tyle co zestaw naprawczy do red. AG-SGI, trzeba tylko czujnik gazu sprytnie na waz gazowy przerzucic.

    Pozdrawiam,
    Marek.
  • #69
    szosiu
    Level 14  
    Marek30903 wrote:


    Co do kalibracji w pozycji 4 menu (Idle calibration - kalibracja wolnych obrotow), wg producenta normalnie nie ma potrzeby tego uruchamiac, tylko w przypadku kiedy jest zauwazalna roznica czasow wtrysku benzyny pomiedzy trybem benzna/LPG (co jednak moze znaczyc zle dobrane wtryski lub zly program w komputerze SGI).



    Dzięki Marek za najprawde dobra robote. z nieba nam spadłes chlopie :D
    Piszesz ze "tylko w przypadku kiedy jest zauwazalna roznica czasow wtrysku benzyny pomiedzy trybem benzna/LPG".

    zauwazalna czyli jak duza ? i na ktorym ekranie widac oba czasy? chodzi o podekran pierwszy z menu System Info?


    Marek czyli reasumująć , cala regulacja to DelP? Nic wiecej sie nie ustawia, nie reguluje.

    Dobrze jest sprawdzic wg mnie czy czujnik cisnienia gazu pokzauje wlasciwie, wystarczy wstawic manometr za wezu od parownika i porównac z odczytem czujnika na parowniku.

    Jesli chodzi o lejące wtryski to ja tylko przypuszczam ze one leją. bo teraz jak jest cieplo to tego podcisnienia wtrone wtryskow na wężu niema. Zaś pojawia sie ono gdy na zewnatrz temperatura spadnie do ok 3-5 st C.

    Objaw jest taki teraz ze prucha z wydechu i czasami przy max bucie lubi piernąć w wydech. A praca na wolnych obrotach tez jest nierówna, troszke nim rzuca

    Dodano po 9 [minuty]:

    Marek u ciebie temperatura jest 122, to jest w Celsjuszach czy w Farenhajtach
  • #70
    Marek30903
    Level 13  
    [quote="szosiu Marek u ciebie temperatura jest 122, to jest w Celsjuszach czy w Farenhajtach[/quote]

    Jaka roznica jest zauwazalna? - nie wiem, dokladnie tak napisal producent.
    Chodzi o czasy TiB, na wolnych obrotach niezaleznie czy silnik pracuje na LPG czy na benzynie powinny byc zblizone (3 podekran w System Info, i przelaczasz Lpg/noPb i porownujesz wartosci)

    Tak, regulacja to DelP. Co prawda jest jeszcze program AGmodify ktory pozwala na zmiane niektorych parametrow ale trzeba miec do niego wsady (pliki z nowymi wartosciami) ktore za pomoca tego programu laduje sie do komp. SGI .

    Waz gazowy obserwujejesz kiedy auto dziala na benzynce?
    W instalacji czasami nie kontaktuja wtyczki do wtryskiwaczy warto je sprawdzic w przypadku nierownomiernych obrotow, "zastanawiania sie" silmnika podczas przyspieszania.

    Moja temp. jest w Celsjuszach ale czujnik temp. zostal troche zmodyfiikowany aby wczesniej sie na gaz przelaczal, dlatego takie wartosci.

    Pozdrawiam,
    Marek.
  • #71
    szosiu
    Level 14  
    Marek30903 wrote:

    Chodzi o czasy TiB, na wolnych obrotach niezaleznie czy silnik pracuje na LPG czy na benzynie powinny byc zblizone (3 podekran w System Info, i przelaczasz Lpg/noPb i porownujesz wartosci)

    Tak, regulacja to DelP. Co prawda jest jeszcze program AGmodify ktory pozwala na zmiane niektorych parametrow ale trzeba miec do niego wsady (pliki z nowymi wartosciami) ktore za pomoca tego programu laduje sie do komp. SGI .

    Waz gazowy obserwujejesz kiedy auto dziala na benzynce?
    W instalacji czasami nie kontaktuja wtyczki do wtryskiwaczy warto je sprawdzic w przypadku nierownomiernych obrotow, "zastanawiania sie" silmnika podczas przyspieszania.

    Moja temp. jest w Celsjuszach ale czujnik temp. zostal troche zmodyfiikowany aby wczesniej sie na gaz przelaczal, dlatego takie wartosci.

    Pozdrawiam,
    Marek.


    Program AGmodify jest konieczny czy tylko jest dodatkiem ?


    Wąz gazowy obserwuje na benzynce i wtedy jest podcisnienie ale temperatura otoczenia musi byc naprawde niska 3-5C, powyzej tej temperatury podcisnienia w wężu juz niema. Wtyczki raczej są ok, wszystko czyściutkie, to kotrys wtrysk/i puszca/ją ale tylko jak bardzo zimno. wiec podczas normalnej pracy wnioskuje ze leją bo prycha i nierowno chodzi silnnik, tak z nim troszke rzuca
  • #72
    Marek30903
    Level 13  
    szosiu wrote:

    Program AGmodify jest konieczny czy tylko jest dodatkiem ?

    Jak masz wsady to jest konieczny do wykonania uploadu do kompa SGI, jak nie masz to nie jest Ci do niczego potrzebny.

    Sprawdziles juz te podstrony z cisnieniami i czasami wtrysku?

    Pozdr,
    Marek.
  • #73
    szosiu
    Level 14  
    czyli taki wsad to jakby software z gotową mapą.
    A jest mozliwe ze taka mama sie w kompie rozjedzie i trzeba wgrywac nową czy to wgrywanie jest tylko po to by tego kompa uzyc w innym aucie?


    Sprawdzilem podstrony

    wiec tak, MAP load 370 , Pvap 1220 . DelP ok 860. Zmniejszylem DelteP do 850. Silnik chodzi nierowna na gazie, jedenwtryskiwacz ma slabo wyczuwalny "puls"

    Dodano po 2 [minuty]:

    a czasy wtryskow podaje tylko TiB1 TiB2 TiB3 a TiB4 niema, są tylko paski. ja mam 6 wtryskiwaczy a program podaje tylko 4 z czego czwarty jest nieczynny (kreski)

    Dodano po 20 [minuty]:

    błędów komp gazu zero

    Dodano po 16 [minuty]:

    acha pytanie za 100 punktów: jak sprawic by silnik odpalił na gazie odrazu bez nagrzewania???
  • #74
    Marek30903
    Level 13  
    szosiu wrote:
    czyli taki wsad to jakby software z gotową mapą.
    A jest mozliwe ze taka mama sie w kompie rozjedzie i trzeba wgrywac nową czy to wgrywanie jest tylko po to by tego kompa uzyc w innym aucie?


    Sprawdzilem podstrony

    wiec tak, MAP load 370 , Pvap 1220 . DelP ok 860. Zmniejszylem DelteP do 850. Silnik chodzi nierowna na gazie, jedenwtryskiwacz ma slabo wyczuwalny "puls"

    Dodano po 2 [minuty]:

    a czasy wtryskow podaje tylko TiB1 TiB2 TiB3 a TiB4 niema, są tylko paski. ja mam 6 wtryskiwaczy a program podaje tylko 4 z czego czwarty jest nieczynny (kreski)

    Dodano po 20 [minuty]:

    błędów komp gazu zero

    Dodano po 16 [minuty]:

    acha pytanie za 100 punktów: jak sprawic by silnik odpalił na gazie odrazu bez nagrzewania???


    W Twoim V6 prawdopodobnie po 2 wtryski sa sterowane razem - jednym impulsem, masz 3x2 =6, stad ten 4 TiB = ---.
    W zwiazku z tym pewnie masz rozgaleziacze na przewodach sterujacych wtryski LPG, przeczysc wszystkie polaczenia elektryczne i spryskaj Kontaktem (1 niepwene polaczenie na poczatku moze oslabiac wtrysk na 2 cylindrach na raz).

    Tej instalacji nie mozna od razu zapalic na gazie, mozna ten czas zdecydowanie skrocic, oszujkujac kompa SGI - podajac wyzsza temp. do kompa z czujnika temperatury cieczy, ja u siebie zainstalowalem potencjometr w kabinie i w zal. od war. pogodowych reguluje sobie temp. przelaczania na gaz.


    Pozdr,
    Marek.
  • #75
    szosiu
    Level 14  
    ok prześledze jeszcze kable komp-wtryski.
    parownik trzyma cisnienie wiec jest dobry. Odkrecilem śrubke spustową od spuszczania syfu ale kompletnie nic nie polecialo, oczywiscie wczesniej nagrzalem parownik.

    czyli nie da sie odpalic auta na gazie odrazu. szkoda bo w innyc instalacjach da rade, mi to jest potrzebne tylko do tego ze niedaj boze pompka siądzie i juz auta wcale nie odpale.
    A moze jest jaka s procedura w stylu przytrzymac przecisk AG i przekrecic kluczyk, cos w tym stylu...

    czyli kable wtryskowe dodkadnie przejze i pomierze ale mam nadzieje ze wymiana wtrysków rozwiąze problem bo przeciez nic sie tu nie kalibruje/ustawia

    Dodano po 5 [minuty]:

    tak sie zastanawiam czy jest sens sprawdzania czujnika cisnienia gazu, moge go wykrecic, wsadzis w trojnik z manometrem i porownac wskazania, co ty na to, czy nie ruszac skoro podawalo DelP 860?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    a cisnienie wytworze strzykawką
  • #76
    adam998
    Level 25  
    Witam Panowie
    Wrocilem od gazownika i co wszystko bylo jasne jak sie podlaczyl wszedl w system info przelaczyl sie spacja i odczytal DeIP 2500-2800 diagnoza byla prosta uszkodzony czujnik gazu (marek mowil ze to moze byc to:-))
    a ze facet mial akurat taki czujnik zamowiony dla innego klienta to od reki mi go zamontowal, odczyt DeIP 900 troche za duzo ale stwierdzil ze bez problemu tak moze zostac...
    Powiem szczerze ze doszedlbym do tego z wasza pomoca Panowie i samemu moglbym wymienic ten czujnik gazu ale niestety zeby dobrze wyregulowac ta instalacje facet zmienial wlasnie za pomoca tych gotowych wsadow (oczym bylo mowa wyzej)program w ukladzie scalonym procesora gazu i porownywal cos z drugim komputerem podlaczonym do komputera samochodu na wolnych i na wyzszych obrotach....
    Zalozyl mi jeszcze filtr fazy lotnej gazu mowil ze na poczadku tego nie praktykowana ale stwierdzono ze siadaja wtryski wiec stosuje sie teraz taki filtr...
    Efekt jast taki ze jadac do gazownika zatankowalem do pelna gdy zajechalem na miejsce 60km srednie spalanie pokazalo 9,9l/100km
    wracajac od gazownika skasowalem komputer......6,5l/100km
    POPROSTU REWELACJA
    a jeszcze facet nie wiem czy mnie sciemnial ale powiedzial ze wszystkie sekrety tych instalacji zana tylko 4 ludzi w Polsce...
    Pozdrawiam
  • #77
    Marek30903
    Level 13  
    No to fajnie ze maszyna zaczela Ci normalnie palic :-)

    Czesto w przypadku tego czujnika styki nie kontaktuja, tak z ciekawosci ile Cie skasowal za jego wymiane?

    Z filtrem fazy lotnej to prawda - musi byc, moja instalka montowana byla bez tego filtra i raz juz wtryski wymienialem (oczywiscie poddalem je sekcji - cale byly zatkane brazowawym proszkiem ktory dotarl do nich razem z gazem).

    Pozdrawiam,
    Marek.
  • #78
    adam998
    Level 25  
    Marek30903 wrote:
    No to fajnie ze maszyna zaczela Ci normalnie palic :-)

    Czesto w przypadku tego czujnika styki nie kontaktuja, tak z ciekawosci ile Cie skasowal za jego wymiane?

    Z filtrem fazy lotnej to prawda - musi byc, moja instalka montowana byla bez tego filtra i raz juz wtryski wymienialem (oczywiscie poddalem je sekcji - cale byly zatkane brazowawym proszkiem ktory dotarl do nich razem z gazem).

    Pozdrawiam,
    Marek.


    Witam
    sam czujnik cisnienia gazu 350zł
    a wszystko razem wynioslo mnie 470zł mowiac szczerze robota przy tym byla zadna dwie srubki i wymieniony czujnik gazu, przeciety waz dwie opaski i wstawiony filtr gazu...:D :D :D no i troche regulacji
  • #79
    Marek30903
    Level 13  
    adam998 wrote:

    sam czujnik cisnienia gazu 350zł


    Zdzierstwo okrutne za ten czujnik, zawarty w nim uklad pomiaru cisnienia (MPXA4250A / MPX4250GP - nowszy model) kosztuje 8 USD.... w USA, tego typu uklad mozna kupic u nas w cenie 40-100 PLN...

    Pozdrawiam,
    Marek.
  • #80
    szosiu
    Level 14  
    no i teraz ciekawe o co chodzi z tymi wsadami, czyli jednak po jakims czasie mapy sie wgrywa od nowa . I co tam ten mechanik Adama takiego porownywał , czyzby mape ecu i kopa gazu?
  • #81
    adam998
    Level 25  
    szosiu wrote:
    no i teraz ciekawe o co chodzi z tymi wsadami, czyli jednak po jakims czasie mapy sie wgrywa od nowa . I co tam ten mechanik Adama takiego porownywał , czyzby mape ecu i kopa gazu?


    tego ci juz nie powiem moze tak jak mowisz zmienial z 5 razy rozne wsady czy jak to nazwac rozne parametry az ustawil odpowiednie....nie wiem naprawde co on tam porownywal...mialo to chyba jakis zwiazek z wtryskiem benzyny a gazu
  • #82
    szosiu
    Level 14  
    adam998 wrote:
    szosiu wrote:
    no i teraz ciekawe o co chodzi z tymi wsadami, czyli jednak po jakims czasie mapy sie wgrywa od nowa . I co tam ten mechanik Adama takiego porownywał , czyzby mape ecu i kopa gazu?


    tego ci juz nie powiem moze tak jak mowisz zmienial z 5 razy rozne wsady czy jak to nazwac rozne parametry az ustawil odpowiednie....nie wiem naprawde co on tam porownywal...mialo to chyba jakis zwiazek z wtryskiem benzyny a gazu



    napewno mial w ty mzwiązek

    znalazlem jescze soc do sgi 1.

    Poniżej znajdują się różne oprogramowanie, które mam dla systemów AG:

    Programme AGMODIFY (*) : http://www2.partage-facile.com/1010158-agmodem_eng.exe.html AGMODIFY programu (*): http://www2.partage-facile.com/1010158-agmodem_eng.exe.html

    Software pour les systèmes SGI type 1 : http://www2.partage-facile.com/1010161-SGI_type_1.zip.html Oprogramowanie dla systemów SGI typu 1: http://www2.partage-facile.com/1010161-SGI_type_1.zip.html

    Software pour les systèmes SGI type 2, type 3 et type EZ SGI : http://www2.partage-facile.com/1010160-Software_EZ_SGI_092005.zip.html Oprogramowanie dla systemów SGI typu 2, 3 typ i rodzaj usług użyteczności publicznej EZ: http://www2.partage-facile.com/1010160-Software_EZ_SGI_092005.zip.html

    Documentation technique (en anglais) sur les systèmes SGI types 1 et 2 (**) : http://www2.partage-facile.com/1010162-Doc_technique_SGI_types_1_et_2.zip.html Dokumentacja techniczna (Angielski) w sprawie usług użyteczności publicznej systemów typu 1 i typu 2 (**): http://www2.partage-facile.com/1010162-Doc_technique_SGI_types_1_et_2.zip.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    google tlumaczylo takze nie zwracajcie uwagi na poslkie slowa
  • #83
    eszkesz
    Level 11  
    Prześledziłem cały temat i wiele innych i dzięki waszej pomocy udało mi się połączyć z komputerem w samochodzie. Mój problem polega na tym że auto nie przełącza się na gaz. Zrzut ekranu z programu agt wygląda tak
    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Zastanawiające jest to że program podaje że soft jest od silnika 1.4 16V a ja mam silnik 4.2 32V. I dlaczego nie podaje informacji o wtryskach a samochód normalnie działa.

    Stalo się tak po tym jak rozbierałem parowniki(są 2szt) żeby je przeczyścić(syfu co niemiara) Po zamontowaniu wszystkiego do kupy wszystko działało jak tralala ale przy jednym z parowników była nieszczelność (wejście gazu do filtra fazy ciekłej) więc zgasiłem samochód dokręciłem i znowu próba i tak trzy razy po czwartym razie samochód nie przełączył się już na gaz i tak zostało do dzisiaj. Chciałem jechać do serwisu ale najbliższy mam około 60 km od częstochowy i w dodatku gość z serwisu jest trochę nie poważny twierdząc ze instalacja którą posiadam jest tak stara że już części do niej nie produkują.

    Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć co się stało że się zesra.o
    Ja osobiście podejrzewam blok rozłączający(brak danych o wtryskach) ale dlaczego miał by się zepsuć?


    Acha kolo złącza diagnostycznego znalazłem mały potencjometr wiecie może do czego może służyć?
  • #84
    adam998
    Level 25  
    eszkesz wrote:
    Prześledziłem cały temat i wiele innych i dzięki waszej pomocy udało mi się połączyć z komputerem w samochodzie. Mój problem polega na tym że auto nie przełącza się na gaz. Zrzut ekranu z programu agt wygląda tak
    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Zastanawiające jest to że program podaje że soft jest od silnika 1.4 16V a ja mam silnik 4.2 32V. I dlaczego nie podaje informacji o wtryskach a samochód normalnie działa.

    Stalo się tak po tym jak rozbierałem parowniki(są 2szt) żeby je przeczyścić(syfu co niemiara) Po zamontowaniu wszystkiego do kupy wszystko działało jak tralala ale przy jednym z parowników była nieszczelność (wejście gazu do filtra fazy ciekłej) więc zgasiłem samochód dokręciłem i znowu próba i tak trzy razy po czwartym razie samochód nie przełączył się już na gaz i tak zostało do dzisiaj. Chciałem jechać do serwisu ale najbliższy mam około 60 km od częstochowy i w dodatku gość z serwisu jest trochę nie poważny twierdząc ze instalacja którą posiadam jest tak stara że już części do niej nie produkują.

    Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć co się stało że się zesra.o
    Ja osobiście podejrzewam blok rozłączający(brak danych o wtryskach) ale dlaczego miał by się zepsuć?


    Acha kolo złącza diagnostycznego znalazłem mały potencjometr wiecie może do czego może służyć?


    Witam
    Z tego co wiem instalacja AG SGI jest to wymysl holenderski i przeznaczona jest wylacznie do silnikow 4-ro cylindrowych przypisana indywidualnie do danego typu silnika i marki samochodu....systemy AG montowane w silnikach 6-cio czy wiecej cylindrowych to juz jest polska modyfikacja tego systemu instalacji....
    Pozdrawiam
  • #85
    eszkesz
    Level 11  
    Nie z tego co wiem to są bloki rozłączające do 4 cylindrowych silników i do 6 i 8 cylindrowych.
  • #86
    adam998
    Level 25  
    Nie sprzeczam sie ale tak mi powiedzial serwisant....
    Natomiast znow pojawily sie jakies komplikacje z moja instalacja albo komputer pokladowy cos zglupial, a dokladnie ostatnie dwa tankowania od zero do max. miescily 45 l komputer pokazuje srednie spalanie 6,5 l/100km i przy wyjechaniu gazu do zera pokazuje ze spalono 36 l a tankujac do pelna wchodzi 45l....kiedys dokladnie to sie pokrywalo i zgadzalo...
    a teraz przejechalem 550km (w trasie)
    wedlug komputera pokladowego spalilem 36l srednia 6,5l/100km
    wedlug tankowania zatankowalem 45l srednia wychodzi 8,1l/100km

    wkrotce zamieszcze zrzuty ekranowe z AGT bo na wolnych obrotach jakos nierownomiernie silnik pracuje i obroty nie sa stabilne.
    Pozdrawiam
  • #87
    eszkesz
    Level 11  
    adam998 wrote:
    Nie sprzeczam sie ale tak mi powiedzial serwisant....
    Natomiast znow pojawily sie jakies komplikacje z moja instalacja albo komputer pokladowy cos zglupial, a dokladnie ostatnie dwa tankowania od zero do max. miescily 45 l komputer pokazuje srednie spalanie 6,5 l/100km i przy wyjechaniu gazu do zera pokazuje ze spalono 36 l a tankujac do pelna wchodzi 45l....kiedys dokladnie to sie pokrywalo i zgadzalo...
    a teraz przejechalem 550km (w trasie)
    wedlug komputera pokladowego spalilem 36l srednia 6,5l/100km
    wedlug tankowania zatankowalem 45l srednia wychodzi 8,1l/100km

    wkrotce zamieszcze zrzuty ekranowe z AGT bo na wolnych obrotach jakos nierownomiernie silnik pracuje i obroty nie sa stabilne.
    Pozdrawiam


    Komputer liczy zużycie paliwa na podstawie przepływającego powietrza lub podciśnienia w kolektorze. U mnie benzynę zawsze dobrze wymierzył ale do gazu musiałem sobie dodawać 2 albo 3 litry na setkę.
  • #88
    adam998
    Level 25  
    Witam
    zamieszczam pare zrzutow ekranu z AGT chyba wyglada na to ze wszystko jest ok moze cisnienie troche za wysokie....moze ktos sie wypoiwie na temat czasu wtryskow na LPG i benzynie

    Nierównomierne spalanie AG SGI....

    Pozdrawiam
  • #89
    adam998
    Level 25  
    Witam
    Odkopuje temat moze ktos powie jak wyregulowac ta instalacje jesli chodzi i spalanie mowiac prosto jak sprawic by samochod spalal mniej...
  • #90
    eszkesz
    Level 11  
    Lżej naciskać gaz. Jest takie powiedzenie. Jak koniu ospy nie dasz to nie pójdzie taka samo jest z samochodem.
    A ile więcej pali Ci gazu z porównaniem do benzyny że chcesz coś jescze regulować?