Witam,zamierzam kupić lampy ksenonowe do clio i zastanawiam się,czy muszę koniecznie dokupywać przetwornice i odpowiednie żarówki,czy można założyć zwykłe?Jestem laikiem w tej dziedzinie i nie miałem z tym doczynienia więc będę wdzięczny za wskazówki.Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedz.Jarek
Witam.
Żarówki zasilane są napięciem 12V i stosowane są w zwykłych reflektorach i soczewkach.
Reflektory xenonowe mają specjalne palniki, które zasilane są przez przetwornice napięciem kilkuset - kilku tysięcy V, więc musisz kupić również przetwornice, aby napięcie 12V podnieść do w/w wartości.
Do lampy xenonowej nie włożysz zwykłej żarówki.
Pozdrawiam.
Lampy HID, czyli prawdziwe ksenony, to system specjalnych palników gzowych zasilanych wysokim napięciem. W związku z tym, ten system potrzebne są przetwornice i palniki ksenonowe. Więcej o tym choćby poprzez google.
Są tez dostępne żarówki mające imitować prawdziwe ksenony. Są to zazwyczaj przewatowane (o zwiększonej mocy) tradycyjne żarówki, w których bańkę pomalowano na niebiesko lub wykonano z błękitnego szkła. Żarówki takie noszą zwykle szumne nazwy typu ZENON, MEGAKSENOEN i tym podobne Generalnie są nic nie warte.
Jest oczywiście różnica w cenie: "pełnowymiarowe" ksenony kosztują od kilkuset zł za zestaw uniwersalnych zamienników, do kilku tysięcy za zestaw do danego samochodu z właściwymi kloszami. Pseudoksenonowe żarówki kosztują po kilkanaście zł...
Znalazłem ofertę lamp ksenonowych oryginalnych,nie ma w zestawie żarówek,czyli palników i przetwornic,rozumiem,że palniki i żarówki maja inny sposób mocowania w lampie?
Załóżmy,że kupię lampy pod ksenon,jaki orientacyjnie byłby koszt dokupienia ów palników i przetwornic?
Z góry dziękuje za wcześniejsze podpowiedzi.
Renault Clio 2006r,chciałbym kupić lampy z linku poniżej:
xxx
co o tym myślicie?dobry wybór?zaznaczę,że autko jest po małej stłuczce i niestety uchwyty się połamały,więc pomyślałem o xenonach
Moderated By Błażej: