Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf III - regulacja skrzyni

alwaro-89 27 Jun 2008 21:51 23789 9
  • #1
    alwaro-89
    Level 11  
    Witam ... wiem jak wyregulować dźwignię wybierania biegów ... ale problem polega na tym ... że w i instrukcji regulacji mam podany przyrząd VW 3104

    VW Golf III - regulacja skrzyni

    I teraz wiem, że to jest niedostępne ... ale czy zna ktoś wymiary tego przyrządu ... to sam bym go sobie dorobił ...

    Chyba, że ktoś zna inny sposób

    VW GOLF III 1.8 GT (typ silnika ABS, 66kW; typ przekładni 020)


    Pozdrawiam
  • #3
    alwaro-89
    Level 11  
    adam7009 wrote:
    Metoda prób i błędów ,aż do skutku.


    co masz na myśli ?
  • #4
    Cinek_as
    Level 21  
    alwaro-89 wrote:
    adam7009 wrote:
    Metoda prób i błędów ,aż do skutku.


    co masz na myśli ?


    tzn że ustawiasz... sprawdzasz, jest źle to znowu ustawiasz jest źle aż do skutku lub zadowolenia... :)
  • #5
    alwaro-89
    Level 11  
    Panowie ... problem jest taki ... że do ustawienia skrzyni potrzebny jest ten przyrząd (ta blaszka)

    No a jak nie ma tej blaszki to metoda która znam ... to chyba nic nie jest warta ?

    Więc jak ustawić skrzynie ? Ale proszę o rzeczowy opis ...!
  • Helpful post
    #6
    kwok
    Level 39  
    możesz np tak: ściągasz cięgła, ustawiasz dzwignię w pozycji wsteczny, wbijasz wsteczny wybierakiem na skrzyni i regulujesz tak żeby bez "naciągania" cięgła dały się założyć
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    marcys20
    Level 18  
    alwaro-89 wrote:
    Panowie ... problem jest taki ... że do ustawienia skrzyni potrzebny jest ten przyrząd (ta blaszka)


    nie jest potrzebna zadna blaszka! blaszka ustala tylko centralne ustawienie lewarka - rownie dobrze ktos nam go moze przytrzymac :-)
    mechanizm zmiany biegow ustawia sie od spodu samochodu. z mechanizmu wychodzi ciegno/walek z wieloklinem(lub gladkie)na ktorym jest obejma(klucz 10 lub 13-zaleznie od modelu) popuszczasz obejme, przestawiasz ciegno i juz.cala operacja zajmuje max5 min. mechanizm ustawiasz w polozeniu LUZ, a dopiero potem sprawdzasz czy wchodza wszystkie biegi i czy ustawienie lewarka ci pasuje :-)
  • Helpful post
    #9
    robkuc1
    Level 11  
    ...przy ustawianiu, ustaw położenie lewarka w pozycji tak jak byś miał wrzuca bieg 3, albo 4 w środkowym położeniu, druga osoba niech przytrzyma ten lewarek a ty postaraj sie dokręci śrubę opaski na cięgnie dzwigni- wodzik w skrzyni biegów powinien by na biegu jałowym, oczywiście posprawdzaj luzy tak jak pisał kolega jorge83:), jeśli biegi wchodzą to jest ok:) jeśli nie to musisz delikatnie przestawia lącznik lewarka w stosunku do wodzika, przy czym należy pamięta , ze jak dokręcisz łacznik to lewarek powinien by w pozycji do wrzucenia biegu3,4 , trochę wytrwałości i na pewno się uda, ale i czasu to zajmuje, powodzenia, pozdrawiam
  • #10
    alwaro-89
    Level 11  
    Odpowiednie osoby otrzymały Pochwały (tj. "Pomógł")

    Dziękuję za zainteresowanie tematem ... ;)

    Teraz nie pozostaje mi nic innego jak wdrożyć to w życie ... (tylko, ten brak czasu... :D na swój samochód zawsze go nie ma...)

    Pozdrawiam