Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdy wkładam płytę do napędu komputer się wyłącza

zdzichu.dunaj 28 Cze 2008 19:51 9852 46
  • #31 28 Cze 2008 19:51
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Da sie coś w biosie ustawić żeby on sie nie wyłączał?
    Jeszcze jedno mnie męczy skoro zasilacz jest dobry to dlaczego sie wyłącza jak mam już tego komputer ponad 2 lata i nic do tej pory nie dokładałem ram ani nic i nagle zaczął sie wyłączać może coś w biosie nie tak...
    Zasilacz musi być dobry bo nie mógł bym tyle rzeczy robić na komputerze.
    Może złącza te kable sa walnięte albo coś?

  • #32 28 Cze 2008 19:51
    Lzep
    Poziom 39  

    Cytat:
    Te zasilacze sa jak najbardziej dobre jezeli sprzet komputerowy nie jest wymagajacy, w kazdym innym wypadku bierz FIRMOWY !!
    "Te zasilacze" nie są dobre do niczego - przekonałem się o tym w swojej firmie - wszystkie (ok. 10 szt.) już poszły na złom, po kilku miesiącach problemów, w tym takich "z dymem" !
    Radzę słuchać fachowców, takich jak TONI_2003 .

  • #34 28 Cze 2008 20:08
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    A może odłączyć wejście na karty pamięci i dyskietki i zostawić tylko cd-room tylko jak to zrobić może wtedy sie komp nie wyłączy

  • #36 28 Cze 2008 20:12
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Tera odłączyłem dyskietki i zobaczę czy sie wyłączy.

  • #37 28 Cze 2008 20:51
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Zaraz tego komputera przez okno wywalę sąsiadom na głowę...
    Już nie wiem co to może byc zapodajcie jakies propozycje co mam zrobić...

    Odłączyłem dyskietkę nic podpiąłem pod dysk nic już nie wiem co jest żeby w cd-romie było jeszcze ślady skopcenia, albo nie wiem smrodu, a czyściutki komputer działa normalnie może przeinstalowanie Windowsa pomoże...
    Tak tylko jak zainstaluje Windowsa chyba z mp4 będę instalował.

  • #38 28 Cze 2008 21:17
    awho
    Poziom 10  

    Witam
    Nie denerwuj się zrób tak jak ja Tobie pisałem.
    Sprawdź innym napędem optycznym (CD lub DVD) czy komputer będzie się wyłączał.
    Ps podaj parametry prądu pobieranego (np 0,5A) przez DVD, powinno pisać na obudowie
    Witam
    Być może uszkodzony jest napęd DVD i podczas jego rozruchu gdzie zaczynają pracować silniczki występuje przeciążenie napięcia 12V i powoduje restart komputera.
    Jeśli napęd DVD jest na gwarancji to go wymień
    Pozdrawiam

  • #39 28 Cze 2008 23:45
    Robert B
    Poziom 43  

    Proponuję (również i Koledze Bart2005) poczytanie, ze szczególnym uwzględnieniem:
    ...Niewielka moc, jeden wentylator schowany za osłoną wyciętą w obudowie oraz skromna wiązka kabli zdradzają, że jest to model przeznaczony dla napędzania bardzo skromnych, podstawowych konfiguracji.
    ...Moc 300W w tym zasilaczu to wartość nieco przesadzona. Tabliczka z danymi pokazuje, że napięcie +3.3v można obciążyć wartością mniejszą niż 50W, a przekroczenie tego pułapu powodowało wyłączanie się zasilacza w czasie testów.

    http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/Feel_300.html

  • #40 29 Cze 2008 00:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 29 Cze 2008 00:10
    Robert B
    Poziom 43  

    Po prostu znam bardziej "skromne i podstawowe" konfiguracje a ta dla mnie taką nie jest.
    Autor nie wiadomo po co pisze równolegle o tym tutaj:
    www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1046254

  • #42 29 Cze 2008 09:19
    TONI_2003
    Moderator

    :arrow: Posty z obu tematów zostały połączone w jeden temat!

    Dla tych niedowiarków załączę mały rebusik, a założyciela tematów proszę o wskazanie dokładnie modelu jaki posiada choć może się okazać, że ma jeszcze inny model zasilacza (czytaj gorszy)...
    Trzeba umieć czytać naklejki zasilaczy, a nawet na nich piszą wierutne bzdury, które dopiero ocenić można mając np. oba „te same” modele zasilaczy mając możliwość ich otwarcia i porównania jak również pewnej szczątkowej analizy.
    Gdy wkładam płytę do napędu komputer się wyłączaGdy wkładam płytę do napędu komputer się wyłącza

  • #43 29 Cze 2008 11:59
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Tak taki zasilacz mam.
    Teraz nie wiem czy te dwie naklejki są takie same bo w tym po prawej nie mogę odczytać.
    ale ten po lewo to mój jeżeli te naklejki nie są takie same, po lewo w max jest 280W i to mój..

  • #44 30 Cze 2008 00:56
    Robert B
    Poziom 43  

    Kolego, zasilacz z naklejką lewą ma np. sumaryczną moc na liniach +5V i +3,3V 195W, a ten po prawej 180W - czyli gorzej.
    Prądy i moce wyjściowe na poszczególnych liniach też się znacznie różnią. Pomimo szumnej wartości 300W są to dwa różne zasilacze. Zresztą oba rodem ze śmietnika :( i tam powinny powędrować prosto z linii produkcyjnej :lol:
    Powiększę nalepki abyś mógł dokładnie porównać wszystkie wartości.
    Gdy wkładam płytę do napędu komputer się wyłącza

    P.S.
    Nowsze "osiagnięcie" firmy ModeCom to wyrób zasilaczopodobny MC-400ATX 2.0 PFC (400W 8-O ), który na liniach +5V i +3,3V posiada sumaryczną obciążalność "aż" 150W - czyli jeszcze mniej niż te starsze.
    Życzę smacznego posiadaczom i "polecaczom" :lol:
    Gdy wkładam płytę do napędu komputer się wyłącza

  • #45 11 Lip 2008 17:16
    piterus99
    Poziom 43  

    Zauwaz, ze w nowych komputerach wszystko zasilane jest juz z 12V - ten modecom posiada dwie, niezalezne linie, kazda o obciazalnosci 18A. Na 5V to siedza dyski/CDki/USB, na 3.3V to ram, ktory ciągnie po prostu horrendalny prąd;) Tamte Feele posiadają tylko jedną linie +12 obciążalną do 18A, czyli dwa razy mniej. Więc do P4 lepiej sobie takie coś podłączyć...

    Jego Biostar tez ma wtyk +12V, wiec domniemam ze proc ciagnie tez z tamtej linii. Bez watpienia "dwunastka" przysiada.

  • #46 29 Sty 2009 21:02
    Rodan34
    Poziom 1  

    mam dokładnie ten sam problem co zdzichu.dunaj przez długi czas wszystko było dobrze a tu nagle takie coś i nie wiem co mam zrobić panowie czytając wasze wypowiedzi zadnych konkretów nikt nie podał tylko jakieś sprzeczki jaki zailacz lepszy itp.. nie jestem zbyt dobry w tych sprawach ale proszę o konkrety

  • #47 29 Sty 2009 21:36
    Lzep
    Poziom 39  

    Rodan34 napisał:
    mam dokładnie ten sam problem co zdzichu.dunaj przez długi czas wszystko było dobrze a tu nagle takie coś i nie wiem co mam zrobić panowie czytając wasze wypowiedzi zadnych konkretów nikt nie podał tylko jakieś sprzeczki jaki zailacz lepszy itp.. nie jestem zbyt dobry w tych sprawach ale proszę o konkrety
    Jak to nie wiesz co zrobić ? Wstawić normalny zasilacz porządnej firmy -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1199271.html , tam pod koniec są również zalecane marki !
    Pozdrawiam :D