Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 2.5 tdi spadek mocy i dlawienie silnika

Ndst 28 Cze 2008 00:49 11429 5
  • #1 28 Cze 2008 00:49
    Ndst
    Poziom 1  

    Mam problem ze znacznym spadkiem mocy silnika, zwiekszona konsumpcja paliwa i dziwnym dlawieniem sie silnika, a raczej powiedzial bym szarpaniem ale co dziwne tylko w zakresie obrotow od 1600 do 2000. Jednoczesnie samochod potrzebuje, szczegolnie rano, dluzszego zakrecenia rozrusznikiem by zapalil. Nie dymi przy tym zbytnio ale puszcza sobie taka chmurke znosna jak na diesla i przebieg 130 000 mil (ok. 210 000 km). Mechanikiem nie jestem ale ze, lekko wdrozylem sie w temat potrzebuje troszke fachowej opinii. Wiem ze, moga to byc walki rozrzadu, co mnie troszke przeraza cena naprawy ale najbardziej pasuje mi to na pompe wtryskow, co jest dla mnie katastrofa (cena) , moze tez byc to przyczyna zle ustawionego rozrzadu (juz lepiej) choc to akurat najmniej prawdopodobne. Potrzebuje jakiejs rady by nie szukac po omacku i naprawiac po kolei co sie da, zwlaszcza ze, uzyskalem juz opinie w paru warsztatach samochodowych i co warsztat to inna opinia. Jesli macie jakies pomysly pomozcie lub moze mieliscie podobny problem, piszcie.
    Za wszelka pomoc, z gory dziekuje.

    NieDoSTateczny.

    0 5
  • #2 28 Cze 2008 19:39
    mihu12345
    Poziom 11  

    moze byc to wina zaworu egr jest caly brudny i nalezy go wyczyscic a jakies bledy na vagu sa

    0
  • #3 28 Cze 2008 22:06
    Michu10
    Poziom 32  

    Usterka opisywana wiele razy , powodem może byc niestety ale mechaniczne uszkodzenie pompy oraz elektronika pompy. Zazwyczaj dwie te usterki idą w parze. A co do wałków rozrządu też jest taka możliwość. Ogólnie to silnik 2.5 Tdi jest niestety bardzo awaryjny.
    A teraz bez obrazy ale jeśli nie jesteś mechanikiem to nie poradzisz sobie sam

    0
  • #4 28 Cze 2008 22:42
    wopor
    Poziom 32  

    witam,wszystkie doładowane silniki po przebiegu około 200 tys km powinno sie wyczyścić układ dolotowy, ponieważ jest to v6 więc masz dwa razy tyle czyszczenia, zacznij od przepływek, wtryski i pompe zostaw wspokoju, to najbardzirj niezwodne elementy i bez oprzyrządowania mozna sporo napsuć, szczególnie że cisnienie jest tam duże i po garażowej naprawie dziwne odgłosy dochodzą od wtrysków(uszczelnienia) stuki, sprawdż również wszystkie styki czujników szczeglnie te od temp cieczy chłodzącej, z ich odczytu kalkulator wtrysku dobiera dawke np. rozruchową , jezeli silnik sprawował sie ok i objawy jakie opisałeś pojawiały sie stopniowo to jest to to co napisałem, mihu też ma racje że zawór recylkulacji spalin , mozliwe że sie zaciął od nagaru, ostatnio czysciłem dolot do vectry c 2006 po przebiegu 170tys było około 1,5 litra sadzy i róznego świństwa tego typu, ostatnio robiłem audi a6 takie jak twoje ( i na czerwono pisane?) , mechanicy w sporej części winią za te objawy (SPADEK MOCY+DYMIENIE +TRUDNE URUCHOMIENIE RANO) pompę ,wtryski , bzdura te elementy mają żywotność auta, chyba że złe paliwo lejesz i filtry raz na 10lat zmieniasz, jest taki sposób stosowany przez domorosłych tiunerów(hehe) że oszukują kalkulator wtrysku przez mostkowanie opornikiem czujnika cieczy chłodzącej że niby jest syberyjski mróz i wydłuża sie czas wtrysku, proponuje wyczyść wszyskie wtyki na czujnikach(od nich kalkulator wie jakie podać ciśnienie paliwa na wtryski i dobrać czas otwarcia i sekwencje kiedy,i wyczyść dolot, pozdrawiam

    Dodano po 16 [minuty]:

    witam, michu powiedz tak z ręka na sercu ile razy miałeś naprawdę uszkodzenie mechaniczne pompy? CO DO ELEKTRONIKI, zgoda zdaża się ale nie spotkałem jeszcze mechanika od pomp(hehe) by powiedział pompa ok ale padła elektronika( najczęściej to zły styk,śniedż a resztę mozna dopisać), oczywiście polskie paliwo (jakość) to jest przyczyna wszelkiego zła, ostatnio miałem pompę boscha vp 44 kod błedu1630, i co ? na 7- 6 mechaników podawało uszkodzenie sterownika pompy, a to jest uszkodzenie w układzie regulacji kata wtrysku, jest w pompie toto, ale nie sterownik, a klient zapłacił zacały sterownik, a na marginesie,awaryjność tych elementów(pompa + wtryski to 0,05 promila całej produkcji boscha) ostatnio został wyprodukowany miliardowy wtryskiwacz, łatwo policzyc ile jest niesprawnych, pozdrawiam

    1
  • #5 29 Cze 2008 11:07
    luki1979
    Poziom 14  

    wopor napisał:
    winią pompę ,wtryski , bzdura te elementy mają żywotność auta (...)
    powiedz tak z ręka na sercu ile razy miałeś naprawdę uszkodzenie mechaniczne pompy?

    no niestety nie do końca masz rację: vp44 działa i przestaje w najbardziej zaskakującym momencie - więc ich żywotność nie jest wcale równa żywotności samego auta.
    Poza tym nie słyszałeś, że z reguły właśnie najpierw pada część mechaniczna pompy, przez co przegrzewa i uszkadza się elektronika?

    1
  • #6 03 Lip 2008 21:02
    wopor
    Poziom 32  

    witam, paliwo i paliwo to jest przyczyna wszelkieko zła, słyszeć słyszałem ale widzieć -niechcieli pokazać, więc troszke parafrazując wszysscy mamy racje a niemcy produkuja samochody hehe, pozdrawiam

    0