Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB radio i sterownik centralnego zamka - poważne zakłócenia

lukasxp 28 Cze 2008 23:53 1771 4
  • #1 28 Cze 2008 23:53
    lukasxp
    Poziom 10  

    Po miesiącu użytkowania CB pojawił się problem. Po wciśnięciu przycisku na gruszce mrugają mi kierunkowskazy. Podejrzenia padły na zakłócenia CB z centralnym zamkiem, ponieważ mrugniecie kierunkowskazami jest takie same jak mrugnięcie w czasie zamykania/otwierania auta. Odłączyłem sterownik centralnego i problem faktycznie znikł. Dzisiaj postanowiłem się tym zająć i przełączyć zasilanie CB. Do dnia dzisiejszego CB zasilane było plusem sprzed stacyjki, z wiązki do której podłączony jest radioodtwarzacz. Dzisiaj zrobiłem to bardziej "po bożemu" i założyłem do kabla wtyk i puściłem CB przez gniazdko zapalniczki. Jest chyba jeszcze gorzej. Wcześniej kierunki mrugały raz na kilka wciśnięć gruszki, teraz mrugają prawie za każdym wciśnięciem. Gdzie szukać przyczyny? Walnięte CB czy sterownik c.z. ? Prawie miesiąc działało super. Były jakieś zakłócenia po uruchomieniu silnika, ale nie było to specjalnie dokuczliwe. Nic przez ten czas w instalacji nie było zmieniane (był montowany gaz, ale o ile dobrze kojarzę, to po tym cb jeszcze działało ok). Radio to sunker elite two, a antena to sunker 109 na magnesie. W razie czego jest jeszcze gwarancja. W sieci znalazłem opis podobnego problemu, ale nikt rozwiązania nie wymyślił. Będę jeszcze szukał...

    Znalazłem coś takiego jeszcze. Podobny problem:

    Cytat:
    Witam, ja mam podobny problem z modułem domykania szyb, mianowicie po zainstalowaniu radia szyby zaczeły wariować. Wyglądało to tak, że po rozpoczęciu nadawania, tzn. po wciśnięciu przycisku na mikrofonie prawa szyba sie sama zamykała, po kilku takich operacjach leciał bezpiecznik a jako, że moduł jest sterowany z centralnego zamka to nie mogłem zamknąć samochodu. Moduł jest mikroprocesorowy i prawdopodobnie przez to mam takie problemy. Aktualnie moduł jest odłączony i problem zniknął ale jest to rozwiązanie chwilowe. Radio jest podpięte pod zwykłe radio samochodowe i zasilane z innego obwodu niż szyby. Podobno roziązaniem 99% jest zamocowanie anteny na stale w karoserii samochodu, niestety ja nie mogę tego zrobić.


    I rzekome rozwiązanie:

    Cytat:
    Zapakuj moduł w aluminiową folię (uziemić). jeśli tego mało załóż ferryt na przewody od centralki.


    Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe wskazówki. To dość głupie jeździć i mrugać ciągle awaryjnymi w czasie jazdy.

    0 4
  • #2 28 Cze 2008 23:55
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trzeba wkręcić antenę w karoserię. Przejdzie jak ręką odjął.
    Michał

    0
  • #3 28 Cze 2008 23:58
    lukasxp
    Poziom 10  

    To jedyne rozwiązanie? U mnie nie ma za bardzo takiej możliwości.

    0
  • #4 29 Cze 2008 00:01
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skuteczne.
    Michał

    0
  • #5 29 Cze 2008 12:22
    lukasxp
    Poziom 10  

    Jak już pisałem. Montaż anteny na stałe odpada, bo nie ma gdzie. Ledwo mam gdzie wcisnąć obecną antenę. Zaryzykowałem i owinąłem sterownik centralnego zamka folią aluminiową. Przyłożyłem drucik do folii, a drugi jego koniec do masy. Zadziałało. Czy takie rozwiązanie nie wpłynie negatywnie na działanie centralnego zamka?

    Dziękuję za wcześniejsze wypowiedzi i pomoc.

    0