Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który samochód wybrac?? Potrzebna pomoc...

29 Cze 2008 14:26 6635 54
  • Poziom 24  
    Witam! Zastanawiam sie który z tych samochódw wybrac fiat barvo I ,opel vectra b lub vw golf IV a moze jakis inny prosze podawac propozyzje i udzielic pomocy :) Diesel czy benzyna? Jaki silnik?pozdr
  • Poziom 19  
    Czy Diesel czy Benzyna powiedział bym na Gaz ;-) Mechanikiem nie jestem tylko mówię co najekonomiczniejsze. Czasem spotykam znajomego na stacji to ja się ciesze bo tankuje gazu za 20zł i zrobie prawie 100km (Vectra 1.6 z gazem) a on Omege 2.0 tankuje też za dwadziescia i sie boi że do roboty nie dojedzie.... Tragedia z tymi cenami.

    Co do wyboru samego auta niech sie mechanicy wypowiedzą o awaryjności.
  • Poziom 33  
    A ile kilometrów robisz rocznie? Do jakich celów ma Ci służyć samochód? Ja skłaniał bym sie ku VW, silnik benzynowy, a co do mocy to już Twój wybór. Nawet nie myśl o fiacie ;)
  • Poziom 24  
    A czemu mam nie myśleć o fiacie?? No samochód służy do jeżdzenia :D a mi bedzie słyżł do tego zeby jezdzic do pracy do miasta czasami szkoly kumpli itp... a golf IV jakie ma silniki benzynowe?? A vectra??
  • Poziom 24  
    Mam Vectre B z silnikiem 1.8, i gdyby nie to że gnije, to bym złego słowa o niej nie powiedział. Kolega ma Brave 2 lata starszą i 0 oznak korozji - ma cynkowaną blachę. Z Golfami nie miałem styczności, to się nie wypowiem.
  • Poziom 17  
    Vectry gniją, diesle niezbyt udane(DTI, DI), benz to polecam tylko 1.8 i 2.0-generalnie żadna rewelacja

    Fiat JTD jeden z lepszych silników diesla na rynku wsród samochodów kilkuletnich, problem korozji nie istnieje-generalnie polecam ze względu na bezawaryjnosc i cene, ale komfort jazdy nim w porównaniu z Golf i Vectra dużo niższy

    Golf najlepsza propozycja ale najdroższy, TDI to już klasyka i nie ma co o nich mówic, benz 1.4 i 1.6 za slabe i zdarzają sie pękające skrzynie biegów, brak korozji

    Generalnie wszystko zależy od pieniedzy, wolałbym zadbanego Bravo niż zgnojonego golfa4, lecz nie ulega wątpliwosci ze to Golf jest najlepszy z tych 3 aut
  • Poziom 17  
    Fiata nie kupuj bo do bani sie tym jedzie. Sztywna zawiecha, denerwująca jest jazda tym fiatem. Najwygodniejsza bedzie Vectra, najlepiej 5drzwi, w dobrym stanie oczywiscie.
  • Poziom 24  
    Na a jęsli by tych samochodów nie było to jaki byście proponowali o podobnych parametrach jak te cenie.
  • Poziom 24  
    A czemu akurat audi a4 i który rok. A słyszałem ze audi ma drogie naprawy zawiesznia?
  • Poziom 12  
    Brava, szczególnie z końcówki produkcji jest dobrym samochodem. Mało awaryjny, części stosunkowo tanie i możliwe jest założenie gazu. Omijać jedynie te z silnikiem 1,4 12v, niezbyt udana konstrukcja.
    Vectra ma problemy z korozją, ale z silnikiem 1,8 jest również dobrym wyborem. Części nieco droższe niż Fiata, awaryjność porównywalna.
    Na temat Golfa się nie wypowiem, uważam że VW ma 1 bardzo dobrą rzecz: opinię sprzed 10 lat:D
  • Poziom 24  
    Z końca produkcji czyli który rok 2000?? Chyba w kazdym benzyniaku jest możliwe założenie gazu czy nie? A może jakiegoś japończyka mi proponujecie?
  • Poziom 12  
    Teoretycznie w każdym. Różnią się tylko koszty i osiągalny stopień zestrojenia z zasilaniem benzyną. Z japończyków mogę zdecydowanie polecić Corollę (np. z lat 1997/2000 silnik 1,3 16V). Oprócz typowych okresowych wymian zero awarii.

    Dodano po 3 [minuty]:

    p.s. Brava z 2000 jest najlepiej wyposażona. Silnik 1,2 16V zaskakująco dobrze sobie z nią radzi (oczywiście nie mówimy tu o zastosowaniach "sportowych").
  • Poziom 17  
    Jak nie chcesz wydac kasy w błoto to omijaj brave. Jesli szukasz czegos lepszego od aut tutaj wymienionych i pojeździc prawdziwym autem to zainteresuj sie Mercedesem i BMW, Audi, a jaki model to zalezy ile masz kasy.
  • Poziom 24  
    Do japończyków sa droższe części ;/ ale za to mniej akaryjne... U mnie kumpel miał bravo w 1.2 16v i mu bradzo dobrze chodzil jak na taki mały silnik :P [sławol] wyminione przez ciebie marki nie należa do tanich ;/ ale cześci maja tańsze niz japończyki...
  • Poziom 18  
    sławol napisał:
    Fiata nie kupuj bo do bani sie tym jedzie. Sztywna zawiecha, denerwująca jest jazda tym fiatem. .



    kolego ty chyba nie wiesz co piszesz - sztywna zawiecha to dla ciebie powod zeby nie kupowac auta - ja spercjalnie zakladam sztywne zawieszenie zeby sie lepiej jezdzilo.male masz pojecie skoro z tych 3 aut proponujesz vectre -moge sie zgodzic ze jezdzi sie nia dobrze bo tez mialem ale zgnije szybciej niz sie nia nacieszysz.

    fita mialem krotko ale jest to bardzo przyjemne autko,osobiscie polecalbym z nich golfika ale czy z dieselem to sam nie wiem przy dzisiejszych cenach ropy.

    sławol napisał:
    Najwygodniejsza bedzie Vectra, najlepiej 5drzwi.


    a widziales kiedys vectre w 3 drzwiach - :D :D :D
  • Poziom 24  
    To widze ze wszyscy ida za golfem :) a miał on silnik powyżej 1.9???
  • Moderator Samochody
    Golf ma dobrą opinię, niestety głównie wśród złodziei (tzn. jest bardzo chętnie kradziony)... nieporównywalnie droższy w stosunku do Bravy. Duży silnik = duże składki OC, zwłaszcza jeśli masz <25lat. Diesel na "trasy" rzędu 15-20km to nieporozumienie. Poza tym stereotypy też robią swoje, nie chciałbym jeździć czymś, na co wołają "dres-wagen".

    Nie wiem skąd u niektórych bierze się taka niechęć do FIATów, sam mam Punto i w tej klasie cenowej nie ma auta na które bym go zamienił. Silnik FIRE 1.2 16V MPI o mocy 86KM (tak, nie pomyłka 1.2 o mocy 86KM) to bardzo udana konstrukcja. Jak dla mnie twarde zawieszenie to zaleta, dzięki niemu auto świetnie się prowadzi, a kierowca ma znakomite wyczucie nawierzchni.
    Unikaj kupowania samochodów z silnikiem MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa) i instalacją LPG I/II generacji, bo to znaczy, że poprzedni właściciel był człowiekiem oszczędnym...

    Vectra B - auto z bardzo komfortowym i miękkim zawieszeniem, niestety ma tendencję do jechania prosto na zakrętach :/ Astra G prowadzi się o niebo lepiej.

    Każde auto jak jest poskładane z 3 to będzie "gnić"... FIAT na pewno ma ocynkowaną karoserię, Opel chyba też.

    Z wad diesli - wchodzi dużo więcej i dużo droższego oleju do silnika. Konieczne są częstsze wymiany oleju. Nieumiejętna eksploatacja kończy się zatarciem lub rozszczelnieniem turbiny a naprawa jest bardzo droga. Paliwo jest droższe od benzyny i nie ma możliwości przerobienia na LPG (ew. na CNG ale to droga zabawa). Złej jakości paliwo może uszkodzić wtryskiwacze (ich wymiana jest przynajmniej 3x droższa niż w silniku benzynowym) i/lub pompę wtryskową.

    ...a może Peugeot 306?
  • Poziom 24  
    tzok napisał:

    FIAT na pewno ma ocynkowaną karoserię, Opel chyba też.



    Niestety Vectra nie ma ocynku, wiem bo mam już drugą i kornik bierze ją w typowych dla tego modelu miejscach. Co więcej na masce Fiata odprysk po kamieniu nie zamienia się momentalnie w rdzawego purchla :( Na pewno co do blach to Opel się do Fiata nie umywa.
  • Poziom 25  
    zapomnij o VW a o golfie to nawet nie mówie.

    Zło ! i niemiecka tandeta - w dodatku powodująca dosć silne skojarzenia ...

    z tego co podałeś to ja bym sie na vectre skusil ... a ogólnie bym sie rozejrzal za czyms z francji :)
  • Poziom 17  
    jacek20084 napisał:
    Do japończyków sa droższe części ;/ ale za to mniej akaryjne... U mnie kumpel miał bravo w 1.2 16v i mu bradzo dobrze chodzil jak na taki mały silnik :P [sławol] wyminione przez ciebie marki nie należa do tanich ;/ ale cześci maja tańsze niz japończyki...



    Powiem tak kolego. Jesli chodzi o mnie, to od samochodu za parenascie tyś/zł oczeiwałbym przynajmniej troche komfortu na dobrym poziomie, przyjemnosci z jazdy i jakości. Ile chcesz wydac na auto??
  • Poziom 30  
    Ja kolego na twoim miejscu wybrał bym golfa tdi mało pali,a jeżeli chodzi o zawieszenie to legenda teraz komplet kosztuje koło 600zł.Za 20000zł.kupisz już fajne autko jeżeli chodzi o fiata i opla,forda to daj se spokój.
  • Poziom 17  
    Wtrące się w temat i podrzuce VW Polo. Jechałem takim 800 km z Niemiec , rocznikiem '95 silnik 1.4. Powiem że bardzo przyjemnie się jechało. Silnik może troche za mały (170 km/h nie więcej ) Prywatnie mam Kadetta 1.4i i silniczek o wiele energiczniejszy, nawet poleciał 185 km/h. Słyszałem że są Polo ok. '99-00 z silnikiem diesla 1.4 Tdi ale jeszcze tego nie sprawdziłem...
  • Moderator Samochody
    ...tylko, że jak znajdziesz Polo z 1999-2000 z TDI za 8000-10000zł to będzie poskładany z 2 czy 3 innych i żeby doprowadzić go do porządku, trzeba będzie dołożyć pewnie kolejne 2000-3000zł.
    Lepiej kupić auto "gorszej" marki za normalną cenę niż "okazję" popularnej marki, bo potem może się okazać skarbonką bez dna. Polo 1.4 TDi z '00 w dobrym stanie kosztuje około 18000 - 20000 zł, ale jeśli auto przyjechało z Niemiec lub Holandii i ma 8 lat, to nie wierz w to że ma 112000- 150000km przebiegu (typowe przebiegi podawane przez handlarzy dla 8-10 letnich aut), bo ma przynajmniej 3x tyle. Tam nikt nie kupuje Diesla, żeby jeździć nim po 12kkm/rok, te auta robią po 40-50kkm/rok.

    ...ale widać, że na forum wciąż króluje mit VW.
  • Poziom 24  
    ...ale widać, że na forum wciąż króluje mit VW [ tzok ]
    z tym cytatem o co ci chodziło?? No ja samochod chce coś w cenie jak golf IV...
  • Moderator Samochody
    Co znaczy "w cenie jak Golf IV"? Trupa można kupić za 14-15kPLN, w normalnym stanie '01-'02, zależnie od wersji silnikowej, 20-30kPLN. To jaki przedział cenowy Cię interesuje?

    Ja po prostu nie polecam niemieckich marek, a w szczegulności VW i Audi, bo są w/g mnie za drogie w stosunku do tego co oferują.
  • Poziom 15  
    Nie będę zbyt oryginalny... Saab 900 lub 9000. Ewentualnie pooglądać się za 9-5. Broń Boże z silnikiem 3.0 TiD, sypie się. 2.2 Tid lub 2.3 diesel. Jeździłem wieloma autami, zarówno Mercem jak i VW i Oplem i Będziesz Miał Wydatki... i Fiatem.... i Skodą... tfu... (przepraszam jeśli kogoś uraziłem, subiektywne odczucie). I nie ma nic wygodniejszego, trwalszego i przyjemniejszego w prowadzeniu jak Saab...
  • Poziom 17  
    co do tego 3.0tdi- mercedes chyba 124 lub jakoś tak... ok. '95 co o tym myślicie?
  • Poziom 17  
    Siedze w tych samochodach codziennie, też chce coś kupić do firmy w cenie niewiele ponad 10.000 . U mnie wybór pada na zagazowaną cordobe vario 2000r. Proste sprytne auto(prawie jak VW), ale też pozostaje kwestia gustu PZDR