Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przekładka silnika z Astry I 2001r do Vectry A 89r

grubass 29 Jun 2008 15:13 2693 8
  • #1
    grubass
    Level 19  
    Witam chce zrobić rzecz która na początku wydaje się głupia i że nie ma sensu.
    Mianowicie Przełożyć silnik z Astry I z 2001 roku (combi silnik 1.8 ) do Vectry z 89r. (sedan silnik 1.6 ). Chce to zrobić dlatego iż dostałem za darmo tą młodą astre tylko że jest po dachowaniu, czołówce, lewa przednia część auta zgnieciona, tak więc nic z tego auta nie ma. Jednakże silnik i skrzynia wydają sie być nie ruszone. No i teraz moje pytanie jak to będzie jak sie za to zabiorę. Tzn za przekładke, począwszy od licznika (w staruszku chyba W1024 a w astrze nie wiem bo wyrabowany) poprzez całą elektrykę skończywszy na skrzyni biegów.

    Vectry i Astry nie wiele się różnią. Jednakże tutaj jest 12 lat różnicy więc wole popytać o nie miłe niespodzianki.

    Chciałem jeszcze zapytać o resztę elementów mianowicie choćby przeguby (w vectrze mi je słychac a w astrze są dobre) teleskopy, zawieszenie tylne, hamulce tylne, bedą takie elementy pasować??
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #3
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Warto? Z reguły Vectry z tego rocznika są już mocno skorodowane. Sądzę, że taki swap jest teoretycznie do wykonania, lecz będzie wymagał przekładki całej wiązki elektrycznej. Mechanicznie silnik będzie pasował, lecz (jeżeli dobrze pamiętam), to przeguby i półosie są inne. Poza tym różnie bywa z silnikami pochodzącymi z rozbitych samochodów, tym bardziej po dachowaniu, więc konieczne jest potwierdzenie sprawności motoru, który posiadasz. Instrukcji krok po kroku raczej nikt Ci nie da, ponieważ takie przekładki nie są zbyt popularne.

    Jeżeli silnik jest sprawny, to możesz go sprzedać praktycznie za te same pieniądze, jakie jest warta stara Vectra. Z kolei Vectra po takim swapie nie zyska dużo na wartości.
  • #4
    grubass
    Level 19  
    Instrukcji krok po kroku nie potrzebuje. Racja, racja że nie są popularne takie akcje. Vectra skorodowana nie jest tylko troche w standardzie progi. Do autka mam duży sentyment dlatego sie nad tym zastanawiam. Ale podejżewwam że sobie odpuszczę. Dzięki za sprowadzenie mnie na ziemię...
    Chyba hejho hejho części na Allegro...

    To mówicie że nawet przegubów sobie nie wykorzystam...
  • #5
    adam7009

    Level 39  
    ewentualnie możesz ,zostawic tarczę sprzęgła i docisk od 1,6 i zostawic swoją skrzynię to nie będziesz musiał wymieniac pólosi i zawieszenia ,ale czy to sie da przykręcic sprzęgło od 1,6 do koła zamachowego od 1,8to nie jestem przekonany trzeba samemu zobaczyc ,ale nie ulega wątpliwosci ,że wiązki do sterownika i sam sterownik trzeba dac od1,8 włącznie z immo .
  • #6
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Przeguby musiałbyś porównać, nie pamiętam na 100%. Chyba jednak różnią się wielowypustem i średnicą półośki.
  • #7
    adam7009

    Level 39  
    Przeguby różnia się na 100% dlatego warto by z tym sprżęgłem pokombinowac, bo tarcze sprzęgłowe też różnią się wieloklinami i średnicą wpustu wałka sprzęgłowego,żeby zostawic starą skrzynię.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    grubass
    Level 19  
    Temat zamykam. Silnik okazał sie walnięty. Tak więc auto poszło na żyletki.