Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1999 nie można zapalić silnika

wicher: 30 Cze 2008 09:30 2899 2
  • #1 30 Cze 2008 09:30
    wicher:
    Poziom 14  

    W wymienionym wyżej samochodzie nie działa przepustnica e-gazu. W ogóle nie reaguje na naciskanie pedału gazu. Ciągle loguje się usterka wskazująca, że uszkodzona jest właśnie przepustnica. Tyle tylko że wszystkie pomiary przepustnicy tego do końca nie potwierdzają.
    Opór między zaciskami 1 i 3 oraz 2 i 4 przepustnicy powinien zawierać się między 1,35 - 1,65 oma. W samochodzie jest w obu przypadkach 1,72 oma. Czy ktoś już się spotkał z sytuacją, że tak niewielka odchyłka była objawem uszkodzenia?
    Co dziwne zasilanie na przepustnicę jest rzędu 0,8 volta i nie zmienia się nawet przy pełnym naciśnięciu pedału gazu. Sterownik przepustnicy był zmieniany ale sytuacja nie uległa zmianie. Co prawda nie udało mi się znaleźć sterownika z identycznymi numerami i założyłem go od nowszego modelu. Ciągłość przewodów sprawdziłem, połączenie z centralna jednostką sterującą również. Wszystkie zasilania i masy są ok!
    Dodatkowo jak zasili się przepustnicę normalnie 12 voltami otwiera się. Zasada działa jej nie jest na zasadzie serwo motoru tylko na zasadzie cewki indukcyjnej.

    Może macie jakieś sugestie?

    Z góry dziękuje

    0 2
  • #2 30 Cze 2008 10:31
    kazpal
    Poziom 15  

    Witam.
    Oprócz cewki siłownika przepustnicy znajduje się potencjometr położenia przepustnicy, który jest najczęstszą przyczyną wadliwego działania przepustnicy. Sterownik silnika potrzebuje informacji zwrotnej z potencjometru dla prawidłowego wysterowania siłownika. Podmiana przepustnicy rozwieje wątpliwości.

    0
  • #3 30 Cze 2008 11:01
    wicher:
    Poziom 14  

    Tak wiem, to również sprawdziłem czujnik jest na 100 % dobry.
    Po jego odpięciu loguje się błąd czujnika.
    Ciagłość przewodów, zmiana rezystancji wszystko ok
    Brak mi juz pomysłów, a 0,07 oma różnicy poprności jakos mnie nie przekonuje aby uznać przepustnicę za uszkodzoną mimo, że taki loguje się błąd.

    0