Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AStra II - błąd wtryskiwacza P0203

Dayson 30 Jun 2008 12:48 15228 12
Wago
  • #1
    Dayson
    Level 10  
    Witam,
    Posiadam auto ASTRA II COUPE 1.8 (Z18XE), i mam niestety problemy z 3 wtryskiwaczem. Po podpięciu kompa wyrzuca błąd P0203 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka". Objaw jest taki że samochód chodzi jak na 3 cylindry brakuje mu mocy i wkręca się na obroty poszarpując, ale co najlepsze problem występuje po czasie. Odpalając samochód rano przejeżdżam około 20km bez problemu, objawy zaczynają się później np: po 3, 4 odpaleniu silnika - Czy to może mieć jakiś związek z temperatura silnika i na zewnątrz.

    Nadmieniam że wtryskiwacze wyczyszczone pozamieniane miejscami w celu sprawdzenia (mimo zamiany nadal pokazuje 3 wtryskiwacz)

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Wago
  • #2
    wicher:
    Level 14  
    Problem nie leży w samym wtryskiwaczu tylko w jego obwodzie elektrycznym. Najprawdopodobniej po nagrzaniu się silnika powstaje gdzieś przerwa w obwodzie i wtryskiwacz przestaje dostawac zasilanie. Sprawdź ciagłóść kabli do jednostki sterującej. Ostateczną wersją jest równiez mozliwość uszkodzenia samego ECU.
    Chyba że masz zamontowany gaz to wówczas sprawdzić trzeba równiez emulator wtryskiwaczy.
  • #3
    Tony J.
    Level 20  
    Uszkodzony sterownik, naprawa trudna bo to hybrydka.
  • Wago
  • #4
    Dayson
    Level 10  
    Posiadam sekwencyjną instalację gazową i na gazie dzieje się to samo, ale całkowite wypięcie bezpiecznika instalacji nic nie pomaga. Przy gazie podczas pokazywania błędu przełącza automatycznie tak jakby gaz się skończył w zbiorniku.
    Acha przy poszarpywaniu świeci się cały czas kontrolka od TC.

    Co do awarii sterownika to czeka mnie wymiana całego komputera :-( no to pięknie
  • #5
    bartek_j
    Level 35  
    faktycznie może być walnięty sterownik, ale tam pewnie takie cienkie druciki poszły. są magicy któryz to potrafia ulepić, ale to straszna rzeźba w g*. najpierw upewnij sie jednak co do kabelkologii.
    A jaka instalacja gazowa ? cos dziwny ten objaw....
  • #6
    Dayson
    Level 10  
    Instalacja to KME Diego.

    Czy znacie sposób resetu kompa poprzez odpięcie klemy + i 3-krotne dotknięcie na 10 sekund co 10 sekund i odpalenie na wolnych obrotach do nagrzania??
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapomnij że ktoś Ci to powiedział i więcej go nie słuchaj
  • #8
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    dokładnie bo to szarlataństwo jakieś aż strach pomyśleć co by było jakby 1,5 F było w bagażniku
  • #9
    Tony J.
    Level 20  
    gumiś_rzesz wrote:
    jakby 1,5 F było w bagażniku

    Masz na myśłi kondensator 1,5 farada do jakiegoś wzmacniacza? A co to ma do rzeczy?
  • #10
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    a to co się stanie jak zewrzesz taki kondensator
  • #11
    Dayson
    Level 10  
    Dzisiaj zakończyłem boje ze sprawdzaniem instalacji i wszystko jest ok - nie ma przerwanych niestykających kabli. Na wszystkich końcach styków obwód jest zamknięty.
    Zamieniłem miejscami jeszcze świece ale nic to nie dało.

    Odpaliłem auto i do nagrzania wszystko chodziło bez problemu ale po nagrzaniu i odpaleniu pokazała się kontrolka TC i Check , nawrót objawów i błąd P0203.

    Także pomysłów już brak, może macie jakieś propozycji.
  • #12
    kobra-k16
    Level 13  
    Bankowo sterownik naprawiaja takie sterowniki w 1.8 są awaryjne.