Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

xtom9 29 May 2009 12:33 43639 114
  • #31
    szwarcu4
    Level 1  
    Witam... Gdzie prócz strony producenta można znaleźć najnowszą wersję programu zenith?
  • #32
    kancik
    Level 11  
    a ma ktos nowy programik JZ 2009 ?
  • #34
    hct_kkd
    Level 11  
    Panowie ja mam takie pytanko odnośnie map czy to się powinno robić kolka map, w różnych zakresach obrotów, czy wystarczy tylko w jednym zakresie zrobić mapę? Jeśli wystarczy w jednym to w jakim najlepiej?
    Moje auto to audi 80 2.8
    Mam prośbę jakby któryś z Was kto się zna odpowiedział w miarę jasno na te pytania.
    Dzięki wielkie :D
  • #35
    manio123
    Level 34  
    robisz jedną mapę gazową w takim zakresie jak zebrałeś mapę benzyny, czyli w możliwie pełnym zakresie obciążeń. Nie chodzi więc o obroty ale o obciążenie , którego przejawem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i odpowiadający mu czas wtrysku. Praktycznie , to wyjedź na prosty odcinek drogi i jedź kolejno na każdym biegu na tych samych obrotach np. 2000. Najlepiej weź kogoś ze sobą i komputer bo żaden wykład nie zastąpi praktyki, zobacz jak sie rejestruje punkty i sam zobaczysz jakie obroty twojego silnika pozwalają na zebranie mapy aż do maksymalnego buta.
  • #37
    manio123
    Level 34  
    hct_kkd wrote:
    no dzięki wielkie pobawię się

    nowy soft pozwala ustawić rejestrację dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury , a także ustalić filtr czasowy - to cenne zmiany, skorzystaj z nich, mapa nie będzie taka rozstrzelona .
  • #38
    hct_kkd
    Level 11  
    manio123 poustawiałem niby wszystko, od kalibracji po mapowanie i modelowanie tylko mam takie pytanie wcześniej miałem czasy benzyny 4 a gazu 5, a teraz mam 3,6 i gazu 6,7 czy to tak ma być czy coś źle zrobiłem

    kiedyś jakiś fachowiec od gazu powiedział mi ze ten czas gazu powinien być większy tylko o 1 od benzynowego
  • #39
    manio123
    Level 34  
    piszesz o czasach na biegu jałowym? Tak Ci wyszło po kalibracji? Na oko to masz za małe dysze. Czas gazu wynika z pomnożenia czasu beny przez mnożnik (nachylenie krzywej ) i dodanie offsetu , czyli stałej wartości. Nie ma w tym nic groźnego ale przy większych obciążeniach czasy gazu będą się bardzo wydłużać , aż do zapętlenia czyli jednoczesnego otwarcia dwu kolejnych. To wpływa na większe zużycie paliwa i zmniejszoną dynamikę, a mieszanka może być uboga - co juz nie jest obojętne dla silnika.
    Napisz coś więcej albo pokaż screeny
  • #40
    maniek6600
    Level 21  
    Trochę odgrzewam kotleta ale.....Mam pytanie odnośnie sondy lambda.Mam ją uszkodzoną.Czy jeśli zaznacze opcje nieaktywna będzie palił mi więcej???
  • #41
    manio123
    Level 34  
    Twoje pytanie świadczy że nie do końca wiesz jak działa sekwencyjna instalacja gazowa . Sonda lamdba nie wpływa na algorytm pracy sterownika lpg , więc jej podłączenie ma wyłącznie znaczenie diagnostyczne przy sprawdzeniu poprawności strojenia. Ale nie znaczy to że jej sprawnośc nie ma wpwu na spalanie gazu . Ma , ponieważ jej wskazania są wprzęgniete w algorytm pracy sterownika benzyny. Ponieważ podstawą pracy sterownika lpg jest ecu benzyny , uszkodzona lambda sposowduje przepał tak na benzynie jak i na gazie z powodu nieprawidłowej pracy sterownika benzyny, a ustawienie sondy jako aktywnej lub nie w żaden sposób na nic nie wpływa , oczywiście poza odczytem wskazań :D
  • #42
    maniek6600
    Level 21  
    Dziękuje.Gdybym mógł poszło by podziekowanie. Czyli muszę prawdopodobnie wymienić sondę.A lepieij gdy sonda jest uszkodzona i pokazuje złe dane czy lepieij ją odłączyć (silnik wejdzie w tryb awaryjny) pojeżdzic zaadoptować ecu i wtedy ustawiać???
  • #43
    manio123
    Level 34  
    sonda ma być sprawna , nie mam pojecia jak się zachował teraz sterownik, w stanie awaryjnym "chodzi po krzywej awaryjnej , ale co bezpieczne na benzynie moze być szkodliwe dla silnika na gazie :cry: odradzam. Wymień sondę ale lepiej jej nie podłączać do sterownika lpg bo to też może być powodem jej nieprawidłowej pracy. Sondę lepiej oglądać przez złącze diagnostyczne
  • #44
    maniek6600
    Level 21  
    Ok.Po odłaczeniu sondy błąd sie pojawia ...Po podłączeniu żadnego błedu nie ma....

    Nie wiem czy jest sens jechać do gazwonika skoro znając jego podejście na odchodne będzie coś robił i kwota to 50 zł...Za te pieniądze mam już kabel do samodzielnej regulacji..Czy będziecie w stanie mi pomóc w ustawieniu???
  • #46
    maniek6600
    Level 21  
    Bardzo ci dziękuje kolego...Szkoda że mieszkasz tak daleko bo wolałbym zapłacić tobie niż tym badziewnym gazownikom z mojej okolicy...Kabel dziś kupuje więc niedługo się odezwę.....Jeszcze raz bardzo dziękuję...
  • #47
    maniek6600
    Level 21  
    Mam jeszcze problem z buzerem.Czyli głośniczkiem który ostrzega o przejsciu z gazu na benzyne..Niestety u mnie nie działa.Dobrałem się do niego.Kable są podłączone ale niestety dzwięku nie wydaje.....Początkowo myślałem ze to jak mało gazu ale teraz wiem że jesli się przełączy z gazu na benzynę piszczy..U mnie nic takiego nie ma miejsca....Co mam sprawdzić?? Kabel do instalacji bede mmiał w poniedziałek ale tam sprawdzę tylko czy buzer piszczy..Jesłi nie to co mam zrobic?? Kupic inny lub jak sprawdzić obecny???
  • #48
    manio123
    Level 34  
    buzzer zadziała jeśli ciśnienie gazu opadnie poniżej zadanej w sterowniku wartości. Dzieje się to w sytuacji gdy kończy się gaz lub w wyniku dużego poboru gazu (wyprzedzanie z butem w podłodze) spadek ciśnienia na reduktorze jest duży. W czasie pracy na gazie odłącz map sensor , wtedy sterownik odczyta 0 ciśnienia i przełączy na benzynę a buzzer zapiszczy. Jeśli nie zapiszczy to sprawdź czy dostaje napięcie, jeśli dostaje napięcie i nie piszczy to buzzer wymienić :D
  • #49
    maniek6600
    Level 21  
    a jesli nie dostaje napięcia??? co wtedy??? on działał ale gazownik mi zle podłączył czujnik ciśnienia gazu i ciągle piszczał...Denerwowało mnie to i odłązyłem ten buzer czyli obciąłem czerwony plus...Teraz hcaiałem podłączyć i nie dziłą....A kabel bede miał jutro więc w środę zaczne działąnia...
  • #50
    manio123
    Level 34  
    trzeba było obcinac masę, albo dobrze zaizolować, bo jeśli prawidłowo inicjujesz buzzer to uwalone jest wyjście ze sterownika. Sprawdź wiązkę i pin w sterowniku
  • #51
    maniek6600
    Level 21  
    czyli po prostu odpiąć wtyczke w komputerze gazu i odłączyć ją ponownie??? Ale to oczywiście na wyłączonym silniku tak???
  • #52
    manio123
    Level 34  
    odłączyć i za pomocą omomierza sprawdzić ciągłość wiązki , jeśłi przewody całe a napiecia nie ma to uwalone wyjście sterownika może plusowy przewód zasilający buzzer zetknąłeś przypadkowo do masy.
  • #53
    maniek6600
    Level 21  
    Odłączyłem dziś cały komputer od gazu...Nie widać aby było coś upalone czy nadpalone.Wszystko wygląda jak z fabryki.Niestety nie miałem chęci sprawdzenia wiązki bo troszkę duży mróz był.....
  • #54
    manio123
    Level 34  
    to nie będzie wypalona dziura czy upalony pin, uszkodzenie dotyczy elektroniki lub wiązki.
  • #55
    maniek6600
    Level 21  
    Więc tak.Kabel mam i podłączyłem.Zaktualizowało sie do nowszej wersji.Zrobiliśmy z kolegą kalibracje.Ale nie wiemy do czego służy ta krzywa.Doszliśmy do tego że wtedy silnik na wolnych obrotach jest regulowany....Ustawiliśmy to jakoś mimo iż auto ma na liczniku 650 obrotów a na programie pokazuje że ma aż 3 tysiące.No i nie wiemy co zrobic z tymi kropeczkami...



    Apropo buzer nie działa.....
  • #56
    manio123
    Level 34  
    wskazuje zawyżone obroty bo źle wypełniona jest konfiguracja F3, wpisałeś głupoty albo w ilości cylindrów , albo ilości cewek . Policz ile czego faktycznie masz i wpisz prawdę :D.
    Kalibracja to wstępny proces ustawienia sterownika. Włąściuwe ustawienie wymaga zebrania mapy na benzynie i gazie. Zbiierania mapy najlepiej nauczyć się z przyłączonym komputerem i zaznaczoną opcją "auto odczyty" - wtedy natychmiast pojawiają się kolejne zbierane punkty.Trzeba zebrać punkty w całym zakresie obciążeń aż do maksymalnego buta.Aby się nie zabic konieczna jest pomoc drugiej osoby :!:
    Po zebraniu mapy benzyny identycznie zbieramy mapę przy jeździe na gazie. Pokrycie się mapek świadczy o prawidłowej konfiguracji, jeśli jednak kropki się rozjeżdżają , naciskamy przyciksk przelicz model w zakładce mapa. Wtedy w zakładce model pojawią się żółte punkty - trzeba tak zmienić kształt czerwonej linii modelu aby pokrywał żółte punkty. Kasujemy mapę gazową zostawiając benzynową i zbieramy nową mapę gazową przy nowym modelu. Sprawdzamy jak czy się pokrywają maki benzyzny i gazu . Jeśli nadal nie jest idealnie, ponownie korygujemy model itd itd aż osiągniemy ideał lub wyczerpie się paliwo czy cieprpliwość.
    Polecam czytanie instrukcji zenita, a nawet może lepiej poczytac rozdział zbierania mapek w instrukcji od staga bo lepiej napisana.
    Buzzer podłącz na króko , jeśli milczy to walniety.
  • #57
    maniek6600
    Level 21  
    NIe wiem jak mogłem wpisać głupoty w zakładce F3.Mam wtryskiwacze valtek 3 ohm. Takie czerwone.Patrzyłem na stronie internetowej i takie są opisane...


    A skąd mam wiedzieć jaki mam czujnik w butli?? Aby ustawić ilość gazu?
  • #58
    manio123
    Level 34  
    maniek6600 wrote:
    NIe wiem jak mogłem wpisać głupoty w zakładce F3.Mam wtryskiwacze valtek 3 ohm. Takie czerwone.Patrzyłem na stronie internetowej i takie są opisane...


    A skąd mam wiedzieć jaki mam czujnik w butli?? Aby ustawić ilość gazu?


    a czy ja pisałem o typie wtryskiwaczy ? Ile masz wpisanych cylindrów w silniku i ile jest cewek wysokiego napięcia ! Tu masz głupoty jakieś wpisane. Czujnik w butli wpisz metodą prób i błędów - to niczym nie grozi :D
    w załączeniu obrazek z zaznaczonymi polami w których masz błędne dane
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
  • #59
    maniek6600
    Level 21  
    Auto to opel omega b silnik 2 litry.4 cylindry/
  • #60
    manio123
    Level 34  
    no to już wiesz ile wpisać w pole cylindry :D a cewki policzyłeś ? ile masz wpisane ?