Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

xtom9 24 Gru 2009 15:19 40873 114
  • #61
    maniek6600
    Poziom 21  
    No własnie nikt nie wie ile mam cewek......Heh...bo ja mam jakis modul....Kolego podasz mi swoje gg ??jesli mozesz to wyslij mi na priv...

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Mam wpisane 4 cewki....Ale nie wiem ile ich jest...

    Dodano po 19 [minuty]:

    Więc tak : cos niecoś pogrzebaliśmy z kolegą i okazało że buzzer jest uszkodzony....Czy zamiast niego moge dać głośnik od słuchawe dousznych??? Czy będzie go słychać??? Aha cewek mam 2
  • Texa PolandTexa Poland
  • #62
    maniek6600
    Poziom 21  
    Ok.Już do wszystkiego doszedłem..Ale jest pewnien problem...W błędach pokazuje że za wysoka temeperatura reduktora...CO z tym zrobić?
  • #63
    manio123
    Poziom 34  
    a ile ona wynosi? może wybrałeś niewłaściwy typ czujnika , albo jest uszkodzony. Nie ma to wpływu na prace o ile nie masz załączonych korekt od temperatury reduktora
  • #64
    maniek6600
    Poziom 21  
    No temperatura na postaiju podniosła sie powyżej 95 stopni.....A pozatym w błędach zapisauje sie ten błąd...Próbowałem zmiejszyć jakoś ale przecież to jest niezmienne...BYć może mam problem z autem?? Bo czasami temeperatura podnosi się do powyżej 90 stopni...

    P.S A te korekty gdzie się ustawia???
  • Texa PolandTexa Poland
  • #65
    manio123
    Poziom 34  
    może masz zakamienioną chłodnicę, moze termostat padaka itp. itd. Ja nie powróżę:D, ale jeśłi się nie gotuje to to nie jest problem - gorący gaz to mniej syfu w reduktorze i wtryskach. Jaka temperatura gazu wtedy ?
    Korekty ? A instrukcja nie czytana? :cry: F3 , zakładka ekspert, nie dotykać zanim nie przeczytasz w instrukcji. Koniecznie załączyć korekty od ciśnienia i temperatury gazu lub reduktora (jedną do wyboru bo dwie na raz to za wiele)
    Poczytaj kilka razy instrukcję bo ani się dogadamy ani samoi nie poradzisz.
  • #66
    maniek6600
    Poziom 21  
    Nie nie gotuje się....Zakładki expert otorzyłem ale nic nie dotykałem...Na co ma wpływ ten błąd????Najdziwniejsze jest to iż dopiero od ostatniego razu jak ustawialiśmy się pokazał...
  • #67
    manio123
    Poziom 34  
    zaznacz ptaszkiem korekcje od ciśnienia i tempratury gazu, wybierz normalne ciśnienie gazu od którego będą obliczane korekty. Błąd tempratury nie ma żadnego znaczenia, ot informacja że blisko do zagotowania się :D
  • #68
    maniek6600
    Poziom 21  
    Witam.A więc mam parę problemów z ustawianiem.Więc po pierwsze nie pokazuje mi ciśnienia gazu...Nie wiem dlaczego......Drugie pytanie wyczytałem że czas wtrysków na benzynie na jałowym biegu nie powienien sie zbytnio zmieniać w stosunku do pracy na gazie...U mnie czas wtrysku na samej benzynie to 3,10 natomiast na gazie to 3,80.....Wiem również że czas wtrysku gazu powienin być wyższy o około 20 procent.U mnie tak mniej więcej jest.3 pytanie.Pisałes kolego żeby wprowadzić korekty w opcjach experta.Więc jesli ustawię korekte na reduktor wywala mi bład temperatury gazu,jeśli odwrotnie to pokazuje błąd temperatury reduktora...No i ostatnie pytanie jak mam sprawdzic jaki mam czujnik ciśnienia gazu..Bo nie mogę ustrafić.NIe mam kasy żeby zatankować do pełna i czekam kiedy to spali ,wtedy ustawie.Dziękuje za wszelkie podpowiedzi...
  • #69
    manio123
    Poziom 34  
    zrób jakies screeny czy foty wszystkich ustawień, map , modelu itd. bo coś gadam jak ze ślepym o kolorach. Piszesz rzeczy nieprawdopodobne bo brak wskazań ciśnienia to niemożliwa jazda na gazie, zwyczajnie się nie przełączy. Nie ma sztywnych reguł o ile dłuższy ma być czas gazu w stosunku do beny i nie jest to wartość stała , jakieś głupoty czytasz. POczytaj najlepiej instrukcję , tam podane jest optymalne nachylenia i offset - ale tego się nie ustawia na pałę, to ma wynikac z autokalibracji i zebranych map. Precyzyjne ustawienie modelu , możliwe jest dopiero po zebraniu mapy beny i gazu, ale widzę że jesteś jeszcze bardzo daleko.
    Wpisz taki typ czujnika gazu jaki jest na rysunkach w instrukcji.
  • #70
    maniek6600
    Poziom 21  
    Przepraszam że jestem laikiem ale nie każdy ma zdolnośći. WIęc odpowiadam.Nie pokazuje ciśnienia gazu....Jeżdze na pewno na gazie ponieważ z ciekawości wyłączyłem bezpiecznik od pompy paliwa.Co do zaznazania ptaszków w zakładce exper ja robię to co mi zalecałeś w poprzednim poscie....Nie jestem obeznany w tym wszystkim i dlatego piszę i pytam o to czego nie wiem...Nie każdy od razu wie wszystko....Jakie screny mam ci pokazać??Pytaj a ci napiszę dokładnie co mam pokazane...Ustawiam wszystko tak jak było.A co do czasu wtrysku to ustawiałem to w zakładce model.Robiłem to tak aby czas wtrysku benzyny był jak najbardziej zblizony do tego jaki jest na gazie i aby róznica w czasach wtrysku benzyny i gazu miała około 20 procent.A mapy mam ustawione ponieważ wzesniej mechanik mi to ustawiał a ja nic nie kasowałem...


    P.S A co do typu czujnika ciśnienia to wpisałem taki jaki podawali w instrukcji (czytam!!!!!!!) i wpisałem ABS 4bar a typ 4,7 kohm


    Proszę cię kolego podaj mi na priv swój numer gadu gadu???
  • #71
    manio123
    Poziom 34  
    daj sobie spokój bo zupełnie nie kumasz o co biega, nic nie naprawisz a tylko popsujesz :( . Skoro nie rozumiesz instrukcji i nie wiesz co to model a co to mapy to naprawdę trudni mi udzielić Ci rad. Mechanik nie mógł ustawiac map bo zbierają się one podczas jazdy i służą one właśnie do oceny poprawności modelu uzyskanego w wyniku autokonfiguracji ... a mnożnika nie ustawia się ręcznie pod czasy beny itd itp o czym pisałem juz kilkakrotnie.
    Poczytaj fora gazowe bo nie wiesz jak działa instalacja sekwencyjna , a tego nie sposób nuczyć się nawet na elektrodzie :cry:
    Na gadu-gadu nie siedzę :D
  • #72
    maniek6600
    Poziom 21  
    Heh gdybym miał słuchać takich jak ty do tej piory naprawę kompuitera zlecałbym firmie i płacił pieniądze..A że sam szybko sie uczę oczekuję podpowiedzi...Niestety twoje posty w niczym kolwiek nie wpływaja na to abym się tego nauczył...Trudno ci wytłumaczyć wszystko????Kolego proszę cię...Bądz życzliwym....


    P.S Mapy gazownik ustawił podczas jazdy.Pozdrawiam
  • #73
    manio123
    Poziom 34  
    jak mogę Ci pomóc skoro piszesz bzdury :D, nie rozumiesz instrukcji :D , a ja nic nie wiem o Twojej instalacji :| . Załącz screeny z podglądem,konfiguracją , modelem i mapami przy pracującym silniku tak aby było widać wskazania obrotów, ciśnienia , podciśnienia. Wtedy jest jakaś baza dyskusji i szkolenia . Poczytaj jeszcze instrukcję i pytaj o to czego w niej nie rozumiesz, bez podstaw niczego nie wytłumaczę - dokładnie jak z komputerem , to naprawdę mało skomplikowane. wbrew pozorom. Skoro gazownik ustawiał w czasie jazdy to kumaty i rzetelny chyba? Z czego jesteś niezadowlony ? Co spodziewasz się zrobić lepiej ? Czy moze po prostu zwyczajnie pogrzebałeś bez głowy , skasowałeś konfigurację i nie wiesz co dalej ?
  • #74
    maniek6600
    Poziom 21  
    Dokładnie.Nierzetelny gazownik.Od ostatniej wizyty u niego wzrosło mi spalanie na poziomie 2 litrów.Byłem u niego i on powiedział że inaczej tego nie idzie ustawić...Sam z kolegą troche grzebaliśmy i po ostatnim naszym ustawieniu spalanie spadło o litr a nie odczuwam spadu mocy......Co do auta jest to Opel Omega B rok 1995 silnik 2 litry 136 koni.Zastosowane komponenty użyte do instalacji :
    1: Redutor P-250 nr 6501032
    2:Zawór gazowy: VALTEK
    3:Zbiornik poj/śr 53/630 STAKO
    4:WIelozawór : Tomasetto
    5:Obudowa wielozaworu :STAKO
    6:Zawór tankowania :Tomaseto
    7:Układ elektroniczny :Zenit JZ-2005
    8:Listwa:Valtek 3om

    Tylko to mam wyszczególnione.
  • #75
    manio123
    Poziom 34  
    to jeszcze screeny i foto reduktora i tego co pod maską. Szukanie oszczędności może doprowadzić do wypalenia zaworów czy zniszczenia głowicy. Doczytaj dlaczego uboga mieszanka na gazie jest taka niebezpieczna mimo że nie wykazuje spadku mocy.
  • #76
    maniek6600
    Poziom 21  
    Zauważyłem od poprzedniej regulacji gazu teraz pokazuje prawidłowe spalanie....Poprzednio pokazywało bardzo zanizone spalanie tj: przy ruszaniu pokazywał że spala tylko 13 litrów..teraz pokazuje prawidłowo czyli przy ruszaniu max potem w czasie jazdy tak sie zatrzymuje na 11 litrach.Srednie spalanie w trybie mieszanym pokazuje 11,4 litra na 100 i to w automacie i przy 50 na godzinach i na 3 biegu (ślisko)
  • #77
    maniek6600
    Poziom 21  
    Ehhhhh....Więc teraz auto pali dużo więcej....Fakt pokazuje dobre spalanie na komputerze pokładowym ale też dużżżżo więcej pali.Dodatkowo nie mogę ustawić poziomu gazu.Wyjeżdziłem zbiornik do końca i chciałem ustawić ustaw jako pusty,,,niestety napięcie 4,30 V klasyfikowało go jako pełen.Metodą prób i błędów ustawiłem że mruga ciągle rezerwa ale zatankowanie nie przynosi zmiany.Dodatkowo nie pokazuje ciśnienia gazu.Próbowałem różnych możliwych konfiguracji...niestety.....Wobec powyższego mam pytanie.Chciałbym nadusić przycisk reset ECU.Jak wiadomo wykasuje mi wszystkie mapy,ustawienia itp...Niestety jako iż nie mam możliwości podłączenia laptopa jedynie stacjonarny komputer chciałbym się zapytać co się stanie po tym zabiegu ,jeśli mapy nie ustawię a jedynie zrobię kalibrację i ustawię ilość wtryskiwaczy ,ich typ itp.Oczywiście mapy ustawi mi gazownik ale niestety dopiero w połowie lutego gdyż obecnie brak funduszy na to.Dziękuję za odpowiedz
  • #78
    manio123
    Poziom 34  
    zanim naciśniesz reset zapisz konfigurację do pliku. Po resecie wczytasz i będzie jak nowa. Masz uszkodzoną instalację ( a może i sterownik) , w której dodatkowo na oślep pogrzebałeś. Piszesz po różnych forach i wszędzie radzą Ci udanie się do gazownika bo sam tego nie ogarniasz a z gazem nie ma żartów . Map Ci gazownik też nie zrobi bo mu się najczęściej nie chce i zadowoli się autokalibracją co często wystarcza w prostych przypadkach. Trzeba było zapisac konfigurację zanim zacząłeś grzebać. Zrób reset , przekonasz się że cudów nie ma . :cry:
  • #79
    kubata
    Poziom 10  
    witam
    jak masz duże spalanie to sprawdż podczas jazdy jakie masz wzrosty ciśnienia, na reduktorze p250(emmegas)lubi nie trzymać ciśnienia

    czujnik z kablem i wtyczką to 5bar(na mapie jak wejdziesz w zakładkę podciśnienie bedzie miało wartość zero)

    czujnik z gniazdem na wtyczkę to" abs 4 bar" i on ci pokaże podciśnienie
  • #80
    maniek6600
    Poziom 21  
    He he he ...Czyli nie ma co liczyć że gazownik mi mapy ustawi??? o co zapisywać konfigurację jak tam czy tak jest wszystko rozregulowane??/ Nie okazuje cisnienia ani czujnik poziomu gazu nie działa...Co do uszkodzenia....Trzeba wymienić sterownik czy co???A sam się zastanawiam...W komie też dużo grzebiesz zmieniasz konfigurację i nic się nie dzieje.W sterowniku 2 razy to zrobisz i sterownik do wymiany???Bo kabli od gazu nawet nie dotykałem


    Czyli zrobienie resetu nie pokasuje wszystkich map i błędnego ustawienia???


    P.S Czyli reduktor mam omegas??Po co mi reduktor o mocy 250 koni???

    Ale naprawdę dziękuje że macie cierpliwość i moje durne pomysły cierpliwie mi tłumaczycie.Faktycznie przerosło mnie to zadanie.
  • #81
    manio123
    Poziom 34  
    reduktor to najlepszy element Twojej instalcji, im mocniejszy tym lepiej dogrzany gaz i stabilniejsze ciśnienie. Mapy kasują się nawet po odłączeniu sterownika od akumulatora , ale nie ma to żadnego wpływu na pracę instalacji. Mapy służą do diagnostyki i ewentualnej korekty ustawień, a ponieważ jak piszesz, nie ma wskazań cisnienia to i mapy się nie tworzą. Piszesz jakieś rzeczy nieprawdopodobne , ale ponieważ jednocześnie nie dokumentujesz swoich rewelacji screenami to trudno zajmowac stanowisko i cokolwiek doradzać. Dość już napsułeś, jedź do gazownika , adres dostałeś od innych forumowiczów. To dobry adres.
  • #82
    maniek6600
    Poziom 21  
    He he he.No właśnie.May się tworzą.Widzę się 2 typy kwadriacików symbolizujące benzyne (żółte ) jak i gaz (turkusowy).Oczywiście akumulator odłączałem i na całą noc.Poprzednio po odłączeniu akumulatora paliła identycznie co przed.Teraz robi to samo.Po poprzedniej korekcie wzrosło spalanie.No i czego to ja nie robiłem...Odłączałem aku jak i sterownik na noc i nic.A screnów nie zrobie bo nie mam jak....Dzis podjade do kolegi postaramy się zrobić screny i wrzucę bo tylko tam starcza kabel od komputera..


    P.S Napiszcie mi proszę czy warto nacisnąc reset ecu,wpisać ponownie dane komponentów i zrobic kalibracje???
  • #83
    manio123
    Poziom 34  
    dla dobra Nauki Polskiej : naciśnij. Gorzej nie będzie, a może faktycznie coś się namotało ?

    screeny zrób na silniku pracującym na gazie
  • #84
    maniek6600
    Poziom 21  
    Porobiłem screny dziś je wrzucę.Niestety nie zrobiłem screny mapy. Tylko konfiguracji.Po reset ecu nic się nie zmieniło...Nadal nie widzi ciśnienia gazu i nie idzie ustawić czujnika poziomu gazu.Myślałem że zmienię rodzaj czujnika to się pokaże ciśnienie....Niestety...Bardzo długo mi tą kalibracje robiło.


    oto co zrobilem
  • #85
    manio123
    Poziom 34  
    ze screenów wynika mi raczej, że w jakims kataklizmie skasowałeś całą konfigurację :D
    Cisnienia nie masz faktycznie i może to byc uszkodzony czujnik, wiązka lub sterownik. Czujnik ciśnienia to dwa czujniki w jednym opakowaniu : mierzy nadciśnienie gazu w stosunku do ciśnienia atmosferycznego oraz podciśnienie w kolektorze ssącym. Masz wskazania podciśnienia ? Bez tego nie działa rejestracja map bo mapy to zależność czasów wtrysku od podciśnienia właśnie.
  • #86
    maniek6600
    Poziom 21  
    Mapy się ustawiają....Bo robią się te kwardraciki....
  • #87
    maniek6600
    Poziom 21  
    A mam pytanie do awaryjnego odpalania na gazie.Przytrzymanie przycisku od gazu do czasu zapalenia się diody od gazu skutkuje...niczym.Po wyjęciu bezpiecznika od pompy paliwa auto gdy zimne nie odpali na gazie.Gdy się rozgrzeje i wyjmę bezpiecznik odpali ale musi długo kręcić...Tak am być?
  • #88
    arasss1979
    Poziom 10  
    witam panowie a ja mam taki problem mianowicie
    mam komputer od gazu firmy zenit i do niego program podłączam sie pod komputer wszystko jest ok .ale gdy chcę zapisać lub otworzyć ustawienia to wyłącza mi się program.
    dodam że zaczeło to się dziać od niedawna wcześniej było ok
    już nawet odinstalowałem i zainstalowałem od nowa i nic to samo
    w czym jest problem
    pomocy
  • #89
    Maslanka
    Poziom 12  
    Witam
    Mój samochód to opel vectra B z silnikiem X25XE. Za dwa tygodnie jadę do Anglii i chciałem umieścić swoje ustawienia aby ktoś kto się na tym zna podpowiedział co ewentualnie można by zmienić:

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
  • #90
    manio123
    Poziom 34  
    z tych screenów nic nie wynika bo o ile mapa gazu jest to dla benzyny jakieś przypadkowe punkty, więc i model nie wyliczony. Sądząc po czasach gazu i benzyny na biegu jałowym to dysze jakby małe. Jakie masz wtryski , jaki reduktor?
    Pozbieraj mapę beny