Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

xtom9 10 Maj 2010 12:16 40372 114
  • #91
    kolokiler
    Poziom 10  
    Witam

    Mam instalację na komputerze Zenit z listwą wtryskową Valteko żółtą czyi 1ohm
    w samochodzie toyota corolla 1,4 z 98 roku

    od czasu do czasu słyszę takie mini wybuchy i występują one w trakcie ostrego ruszania, albo raczej ostrej chęci ruszania bo ogólnie w dolnych obrotach jest raczej mułowaty ten samochód i nie da się ruszyć na gazie ostrzej i dlatego zastanawiam isę nad zakupem kabelka i pomanewrowaniu trochę parametrami.

    mógłby ktos napisać co zrobić na początek ?

    jak poczytałem to już wiem że na początek te MAPY trzeba porobić czyli podłaczyć laptopa i pojeździć na gazie i benzynie a dalej to pewnie wrzucić trzeba będzie zrzuty i prosić Was o pomoc, jest coś na co zwrócić uwagę na początku, albo coś co powinienem zrobić na początku ustawiania, żeby pomiary nie były przekłamane itp. ??

    Łukasz
  • Sklep HeluKabel
  • #92
    manio123
    Poziom 34  
    na początek to pomyśl o wymianie valteków na coś porządniejszego, ile mają przebiegu ? Objawy wskazują na rozkalibrowanie lub uszkodzenie wtryskiwaczy i nic tu po grzebaniu w sterowniku.
  • #93
    kolokiler
    Poziom 10  
    manio123 napisał:
    na początek to pomyśl o wymianie valteków na coś porządniejszego, ile mają przebiegu ? Objawy wskazują na rozkalibrowanie lub uszkodzenie wtryskiwaczy i nic tu po grzebaniu w sterowniku.


    auto zachowuje się tak od nowości

    ta corolla jest specyficzna bo ma niskie obroty na poziomie 650 obr/min, a gaz je dodatkowo trochę obniża i dlatego koleś troszkę je podciągnął żeby na niskich dostawał więcej gazu i tym samym obroty były lepsze

    jutro wizyta u gazownika bo żona oznajmiła mi dzisiaj że centralka nie działa i jeździ cały czas na benzynie mam nadzieję, że to nie komputer, ale chyba nie bo podpiąłem się pod niego i działa wszystko

    moje ustawienia
    https://obrazki.elektroda.pl/64_1274212905.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/71_1274213082.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/61_1274213082.jpg
  • #94
    kolokiler
    Poziom 10  
    na valtekach mam zrobione 40 000 km

    pojechałem do instalatora wgrał nowe oprogramowanie i wszystko zaczęło działać, ale chyba za tą przyczyną, że bezpieczniki były zaśniedziałe te 2 w komorze silnika i jak tam psiknął to zaczęło działać.

    kalibrował jeszcze raz trochę podniósł krzywą do góry żeby obroty wolne były wyższe i teraz jest jakoslepiej chyba bo nawet nie czuć przełączania na gaz i chyba jest chyab zrywniejszy.
  • #95
    kolokiler
    Poziom 10  
    podpowiecie coś ? może coś zmienić ?
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
  • Sklep HeluKabel
  • #96
    manio123
    Poziom 34  
    akurat na tych zakładkach nic się nie zmienia, chyba że zainstalujesz inne elelmenty niż masz obecnie . Pokaż zakładkę model i mapy o ile tam cos jest.
  • #98
    Maslanka
    Poziom 12  
    No dobra to znalazłem chwilkę i pokazuje swoje mapki i dane instalacji
    Wtryskiwacze: Rail Type 30 (czerwone); Seat 4mm (?)
    Reduktor: Mod. AT09 1343613 (podobno są 3 wersje i najmocniejsza obsługuje 240KM ?)

    I moje screeny:
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005

    Ciśnienie przy 220 i pedale w desce nie spadało poniżej 0,86 bar :-)
  • #99
    manio123
    Poziom 34  
    za małe dysze , reszta jest tego konsekwencją. Nie ciśnij w podłogę bo masz wtedy za ubogą mieszankę i wtryski się z pewnością zapętlają. Spokojnie , bo wypalisz zawory i zniszczysz głowicę. Udaj się do gazownika lub doszkol się i samodzelnie rozwierć dysze , przeprowadź autokalibrację i zbieranie map. Mapy marne bo punkty tylko na wolnych obrotach i na maksa. Środek pusty.Model za nisko , za ubogo - patrz pierwsze zdanie.
  • #100
    Maslanka
    Poziom 12  
    Niestety z uwagi na brak czasu nie mogę wykonać na razie rozwiercenia ale przynajmniej wykonałem auto-kalibrację (na koniec wyskoczył mi komunikat ze mam za małe dysze :-)) i zrobiłem normalne mapy przy prędkościach którymi jeżdżę najczęściej oraz obliczyłem model lecz go nie korygowałem. Zasadnicze pytanie czy przy normalnej i spokojnej jeździe nie grozi mi wypalenie zaworu ??
    Rozwierceniem dysz zajmę się w sobotę a do tego czasu się uczę :-)
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
  • #101
    manio123
    Poziom 34  
    przy emeryckiej jeździe nie ma ryzyka :D bo sterownik odpowiednio wydłuży czas, przy większym obciążeniu wtryski są ciągloe otwarte , więc nie poda więcej gazu. Jarzysz już o co biega więc z pewnością dasz radę. Powodzenia.
  • #102
    Maslanka
    Poziom 12  
    Poniżej zdjęcie mojej listwy i dysz. Pany pomóżcie mi bo zgłupiałem. Wg programu Dd_valtek przy moich 6 cylindrach, 170KM, wtryskiwaczach Rail 3R i czasie wtrysku 14 wychodzi 2,3. Wszystko fajnie ale mi w dysze (numer 1 i 2 zaznaczone na zdjęciu) wpada wiertło o średnicy 2,5mm z luzem więc nie wiem o co już chodzi. Czy robię coś nie tak ??
    ZENIT - Jak ustawic...JZ 2005
  • #103
    manio123
    Poziom 34  
    primo : to valtek nie zasila więcej niz 30 KM na cylinder, więc jedziesz po bandzie i możesz nawet i 3,0 mm rozwiercić w celu sprawdzenia czy to cokolwiek zmieni
    secundo : valtek zainstalowany jest do góry nogami ( producent przewidywał instalację w pionie z odchyłką +/- 15 °) więc ta pozycja dodatkowo ogranicza jego skromne mozliwości , osłabia precyzję i dynamikę , powoduje gromadzenie się syfu we wtryskach i będzie przysyzną szybkiego zgonu tej tandety. Mogę tak długo jeszce pisać, ale zachciało mi się spać. Dobranoc.
  • #104
    Maslanka
    Poziom 12  
    Rano poproszę o wszystkie uwagi - Do jutra :-)
  • #105
    kolokiler
    Poziom 10  
    z tego coja kojarzę to powinny być jak najkrótsze przewody między listwą wtryskową w kolektorem z tego co widać na zdjęciu to są one strasznie długie

    no i tak jak wcześniej czyi do góry nogami jest zamontowany

    a takie pytanie ode mnie:
    mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara
    samochód to toyota corolla z 98 roku, 86KM, valeki 1 omowe mam założone, podczas kalibracji wyświetla mi komunikat że za duże średnice dysz czy jakimś sposobem jest zmniejszenie ciśnienia gazu ?

    jakie powinny być dysze ?
    jakiej średnicy otwór powinien być i czy dam radę sam je wymienić?
    one są zamontowane przy listwie wtryskowej ?
  • #106
    pi_ro
    Poziom 9  
    kolokiler napisał:
    a takie pytanie ode mnie:
    mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara
    samochód to toyota corolla z 98 roku, 86KM, valeki 1 omowe mam założone, podczas kalibracji wyświetla mi komunikat że za duże średnice dysz czy jakimś sposobem jest zmniejszenie ciśnienia gazu ?


    Zmniejsz ciśnienie, prawdopodobnie nie będziesz musiał wymieniać dysz. Zalecane ciśnieni to 1 -1.2 bara.
  • #107
    manio123
    Poziom 34  
    słusznie prawi :D, zmniejsz cićnienie do 1 bar i wtedy zobacz , a najepiej i mapy pokaż i pozostałe screeny :D , po zmniejszeniu ciśnienia
  • #108
    pi_ro
    Poziom 9  
    Ja mam natomiast takie pytanie. Czy ciśnienie robocze w zakładce Kompensacja to ma być ciśnienie mierzone na wolnych obrotach?
  • #109
    kolokiler
    Poziom 10  
    pi_ro napisał:
    kolokiler napisał:
    a takie pytanie ode mnie:
    mam ciśnienie ustawione na 1,37 bara
    samochód to toyota corolla z 98 roku, 86KM, valeki 1 omowe mam założone, podczas kalibracji wyświetla mi komunikat że za duże średnice dysz czy jakimś sposobem jest zmniejszenie ciśnienia gazu ?


    Zmniejsz ciśnienie, prawdopodobnie nie będziesz musiał wymieniać dysz. Zalecane ciśnieni to 1 -1.2 bara.


    jeszcze lepiej było bo 1,5

    zmniejszyłem do 1,3 i dalej to samo w wolnej chwili zmniejsze do 1,0 i zrobię kalibrację zobaczę co to będzie, wynikami się podzielę
  • #110
    pi_ro
    Poziom 9  
    Tak na marginesie to nie należy się tak do końca sugerować komunikatem po autokalibracji odnośnie zmiany dysz, ponieważ po zrobieniu map może się okazać że trzeba np. zwiększyć offset i akurat będzie ok. Tak było u mnie.
  • #111
    Maslanka
    Poziom 12  
    Koledzy wymieniłem wtryskiwacze na Magic-jety jakieś 2 miesiące temu, zmieniłem miejsce wkrętek i teraz mogę powiedzieć że ten samochód jeździ !! Dzięki wielkie dla manio123 !!
    Jeżeli ma ktoś problem z Zenitem w Kujawsko - Pomorskim (Bydgoszcz, Grudziądz, Piotrków Kujawski) to chętnie doradzę i obejrzę.
  • #112
    wojteknusiek
    Poziom 11  
    Witam
    Moje pytanie dotyczy wtryskiwaczy Valtech
    Ostatnio meganka cos nie chciała pracować na gazie i skusiło mnie żeby się pobawić zenitem :) i oczywiście coś zmajstrowałem ale po długich próbach coś się udało ustawić ale nie tak jak powinno być gaśnie na wolnych obrotach i szarpie podczas normalnej jazdy. Dowiedziałem się z forum ze te vatechy to lipa moja instalacja ma już ponad 3 lata więc nasuwa się pytanie czy już czas na wymianę wtrysków ? Zaobserwowałem głośna prace wtrysków.
    Późnej dam kilka fotek z ustawień programu.
    Pozdrawiam.
  • #113
    digitalus
    Poziom 10  
    Może ktoś będzie uprzejmy i wstawi program do zenitha bo na stronie nie idzie sciagnać
    ps. jaki kabelek do tego
  • #115
    Markel123
    Poziom 9  
    Witam

    mam instalacje lpg Zenit at09 (zał. w 2007r.) centralka AG ZENIT 4cyl. listwa wtryskowa valtek czujnik ciśnienia AA 612 ANtronick. To tyle w sumie co wiem o tym gazie : P samochód dostałem niedawno wcześniej użytkowała go moja mama staram się jeździć spokojnie w mieście (zmiana biegu nie wyżej niz 2,5-3 tyś obr.) a mimo to pali mi 19l gazu na 100 przy silniku 1.6 16v wiem ,że to napewno zdecydowanie za dużo powiedzcie mi jakie mogą być przyczyny? świece?przewody? jakieś filtry? bo byłem na regulacji to "fachowiec" powiedział mi ,że niby wszystko jest ok i mnie skasował oczywiście ;] z góry dzięki za pomoc!