Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag 300 - przełącza na benzynę mimo gazu w butli

30 Cze 2008 21:51 22002 7
  • Poziom 2  
    Mam problem. Pierwsze 5 tankowań do mojej 55 litrowej butli to średnio 44 litry LPG i spalanie na poziomie 11 litrów/100km. Dwa ostatnie tankowania to porażka, nie jestem w stanie nabić więcej niż 30 litrów. Komputer przełącza na zasilanie benzyną mimo sporej ilości gazu zalegającej w butli. Mimo ręcznej próby przełączania na gaz za każdym razem wraca automatycznie na benzynę komunikując brak gazu w zbiorniku. Czy spotkał się już ktoś z tym problemem, czy to może być czujnik ciśnienia gazu, czy może coś z pływakiem w zbiorniku. Na jakiej podstawie komputer Stag 300 stwierdza brak gazu w butli. Autko to Skoda Octavia 1.6 lxi 101 KM.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 35  
    Stwierdza brak gazu na podstawie zaniku ciśnienia. Ciśnienie może zanikać bo:
    - pada czujnik ciśnienia
    - stykologia / zimne luty itp w obwodzie elektrozaworów
    - padniety elektrozawór
    - padający reduktor
    - problem z ogrzewaniem reduktora -> reduktor zamarza
    - zagięty / załamany przewód pomiedzy zbiornikiem a reduktorem
    - zatkane filtry

    Jak widzisz potencjalnych możliwości jest sporo.

    Stag wogóle nie wykorzystuje informacji o ilości gazu w butrli, można tego wogóle nie podłaczać i tez bedzie działać tylko diodki nie będą pokazywać.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 1  
    Słyszałem o jeszcze jednej możliwej przyczynie - zła proporcja w mieszance propan-butan - jeden z nich (zapomniałem który) jest bardziej sprężysty i odpowiada za ciśnienie wypychające. Podobno przy dodawaniu gazu o skłym składzie ten mniej sprężysty potrafi zalegać w zbiorniku.

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Nie słuchaj plotek, poznaj fakty. Bzdura.

  • Poziom 35  
    uno99blue napisał:
    Słyszałem o jeszcze jednej możliwej przyczynie - zła proporcja w mieszance propan-butan - jeden z nich (zapomniałem który) jest bardziej sprężysty i odpowiada za ciśnienie wypychające. Podobno przy dodawaniu gazu o skłym składzie ten mniej sprężysty potrafi zalegać w zbiorniku.


    niestety nieprawda.
    Coś jak w tym kawale o rowerach i placu czerwonym.
  • Poziom 11  
    stagom lubią padać map sensory wiec sprawdź czy pokazuje prawidłowo ciśnienie i zjedz z ciśnieniem w programie bo morze go zadławia i automatycznie go przełącza albo zobacz czy nie załmałeś gdzieś 6tki miedzi pod autkiem
  • Poziom 11  
    bartek_j napisał:
    niestety, coś dzwoni ale nie tu. Bezdury..

    osobiście zakładam te instalacje od 2 lat wiec sprawdź sobie ciśnienie albo czy czasem nie zamarza ci wielo zawór ba czasami tak się dzieje jak na trafionej stacji ci wodę wleją to zamarza i gaz zamarza w zaworze
  • Poziom 2  
    Tak więc sytuacja wygląda następująco: po tym jak wbiłem 35 litrów słowackiego gazu w drodze na wakacje problem przestał istnieć, na butli zrobiłem 525 kilometrów (mniemam że zjechałem ją do "zera"), co nigdy wcześniej na polskim LPG mi się nie udało - max 430 km w trasie. "Sztuczkę" tą powtórzyłem tankując włoski gaz, tak więc na tą chwilę temat uważam za zamknięty. Mam nadzieję że nie będę musiał go odświeżać;) - niech żyje polski pseudo "LPG" hura, hura, hura.
  • Poziom 12  
    Tak jak kolega borygo5 mowi map sensor. Mialem to samo i to w roznych sytuacjach. Pelny bak i tez potrafila przelaczyc na benzyne.