Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower na silnik spalinowy

zdzichu.dunaj 30 Paź 2013 20:03 241182 256
  • #241 30 Paź 2013 20:03
    zombek301
    Poziom 7  

    Założyłem silnik mini crossa do roweru i szczerze jest do niczego :( Na seryjnych zębatkach silnik pali sprzęgło i nie ma siły jechać nawet pomagając pedałami. Znacznie lepszy był zwykły silnik rowerowy z allegro. Rower na silnik spalinowy

  • ambtechnic
  • #242 30 Paź 2013 23:54
    Motorbike
    Poziom 21  

    zombek301 napisał:
    Założyłem silnik mini crossa do roweru i szczerze jest do niczego :( Na seryjnych zębatkach silnik pali sprzęgło i nie ma siły jechać nawet pomagając pedałami. Znacznie lepszy był zwykły silnik rowerowy z allegro. Rower na silnik spalinowy



    Witam.

    Silnik nie jest do niczego, jest całkiem dobry tylko przełożenia są żle dobrane, silnik przy obecnym przełożeniu nie wejdzie na odpowiednie obroty i dlatego nie ma siły jechać.

    Jak zmienisz tylną zembatkę na większą to zobaczysz poprawę.

    Ogółem rower z tym silnikiem ładnie się prezentuje.

  • ambtechnic
  • #243 03 Lis 2013 12:20
    14Tomek77
    Poziom 10  

    Witam.
    Posiadam rower z silniczkiem made in czajna ten za 400zł i chciałbym się dowiedzieć jak ten z mini crosa się spisuje w rowerze.
    -czy są problemy z jadą na pedałach silnik nie przeszkadza w tym
    -czy silnik pracuje głośno podczas jazdy

    A to mój pojazd
    Rower na silnik spalinowy

  • #244 03 Lis 2013 17:35
    Motorbike
    Poziom 21  

    14Tomek77 napisał:
    -czy silnik pracuje głośno podczas jazdy


    Silnik z pocketa jest silnikiem praktycznie takim jak są w pilarkach, więc hałaś może być wiekszy ale to zależy od zastosowanego tłumika, jak masz możliwośc dorobienia odpowiedniego i wytłumienia odpowiednimi materiałami to bedzie w miarę cichy.

    Przy silniku pocketa zembatka na tylnym kole musi być duża ok 70z, z przodu 6z wtedy to będzie jechało i miało moc.

    Tutaj jest temat o rowerach z silnikami :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12908288#12908288

    Jakie masz wrażenia z jazdy na silniku chińskim , czy może jest coś nie tak że chcesz zmienić na pocketowski ?

    Szarpak ułatwia znacznie rozruch :)

  • #245 03 Lis 2013 19:43
    14Tomek77
    Poziom 10  

    Motorbike napisał:
    Szarpak ułatwia znacznie rozruch :)


    I tak i nie,może wygląda to fajnie i odpala też ale ja miałem w ciągu 2 tygoni dwie awarie tego szarpaka-uszkodzona sprężyna i zerwana linka.
    Te usterki są spowodowane są złą konstrukcją szarpaka która powoduje że silnik nie może obrócić się w drugą stronę(odbicie gdy nie odpali )i wtedy na linkę działają takie siły że pęka przy rączce.Na razie zdemontowany leży na półce.


    Motorbike napisał:
    Jakie masz wrażenia z jazdy na silniku chińskim , czy może jest coś nie tak że chcesz zmienić na pocketowski ?


    Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne choć nie obyło się bez usterki ,brak wolnych obrotów.
    Wszystko przeczyszczone paliwo czyściutkie a on nie chciał na wolnych pyrkać,przeczytałem gdzieś ze pomaga zeszlifowanie rantów tłumika tam gdzie mocowany jest do cylindra i to samo z kolektorem ssącym powiększenie otworu przy końcu który dochodzi do cylindra.
    Wolne obroty są po tym zabiegu i silniczek lepiej wchodzi na obroty.

    Chce spróbować czegoś innego dlatego interesuje mnie czy ten sposób zamocowania silnika od crosa
    koliduje z funkcją roweru,jeśli nie można używać jako rower to w razie awarii pchać,kiepsko to widzę.
    Jeśli bym montował taki silnik to na pewno z oryginalną przekładnią która ma przełożenie 1/3,5 i do tego zębatka 11z a na kole 68z 1/61 co daje nam przełożenie 21,6 .
    Nie chodzi mi o jakąś zawrotną prędkość maks to 40km/h wole żeby rower ruszał z miejsca dość żwawo.
    Wiem że mini cross chodzi dość głośno na oryginalnym tłumiku ale jak bym zastosował taki od roweru Holenderskiego z silnikiem one są ciche tylko czy nie zamuli tego silniczka.

    Ten temat mam ocykany
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12908288#12908288

    ale akurat tutaj jest silniczek zamontowany tak jak mnie interesuje bo na bagażniku nie chce zakładać.

  • #246 03 Lis 2013 22:42
    Motorbike
    Poziom 21  

    No to z szarpakiem lipa trzeba przerabiać abo dorobić taki rozrusznik na sznurek.

    Jak to wyliczyłeś że przełożenie wyjdzie ci 21,6 trochę dużo by było ?

    w temacie o tym silniku pisali że zembatka na przekładni ma być 6z a tylna na kole 72z lub 68z inaczej będzie słabo się rozpędzał, trzeba poszukać i poczytać, stąd dziwi mnie skąd takie przełożenie 11z i 68z i przełożenie 21,6 .

    Co do tłumika od roweru holenderskiego, sądzę że chodzi ci o spartmeta z silnikiem sachs 301 to może ci troszkę ten silnik zmulić ogółem szału nie będzie jeśli chodzi o ciszę w temacie też o tym pisze bo już ktoś z użytkowników zamontował do silnika pocketowskiego tłumik z sachsa.

    Masz dostep do spawarki i możliwość dorabiania i spawania uchwytów do ram ?

  • #247 04 Lis 2013 15:03
    14Tomek77
    Poziom 10  

    Szarpak kupiłem okazyjnie ale nadal mogę odpalać na pedałach.
    Przekładnia od crossa ma przełożenie 1/3,5 a na wyjściu jest zębatka 11z,14z lub 17z jeśli dam 11z to przełożenie w sumie będzie 21,6 takie jest w chińskich silnikach jeśli mamy zębatkę przy kole 54z i jakoś to jedzie.
    Ponieważ wszyscy montują do silnika dzwonek sprzęgła który ma zębatkę 6z/7z a ja chce założyć przekładnie tą oryginalną od crossa.
    Obliczenia wzorowałem na podstawie tego i pokrewnego tematu.
    68/11=6,1
    3,5*6,1=21,3

    W tym temacie już ktoś prezentował rower+silnik crosa+tłumik od sachs 301 i jakoś nie narzekał że silnik został zdławiony.

    Spawarki nie mam,spawanie uchwytów do ramy po co na foto u zombek301 nie widać spawów mocowanie jest przykręcone do ramy.Też planuje je przykręcić troszkę solidniej niż on.

    To są dopiero plany zamiany silnika,najpierw muszę znać szególy
    -czy taki sposób montażu utrudnia jazdę na pedałach ile wystaje na boki
    najlepiej jak ktoś podałby wymiary tego silnika.

  • #248 15 Gru 2013 03:40
    robertcb
    Poziom 17  

    jozcho napisał:
    Wagant nie wytrzymał trudów drogi, pękła rama.


    Ile ten wagant pojezdził z silnikiem zanim pekła rama? i czy to 50 czy 80cc, jaka zebatka z tyłu? styl jazdy?
    Czy silnik do ramy był zamocowany bezpośrednio czy przez jakąś gumę amortyzującą wibracje?

  • #249 25 Sty 2014 11:23
    MrOlek27
    Uczeń

    Ile cię to wyniosło ?

  • #250 02 Lut 2014 20:47
    jozcho
    Poziom 22  

    robertcb napisał:
    jozcho napisał:
    Wagant nie wytrzymał trudów drogi, pękła rama.


    Ile ten wagant pojezdził z silnikiem zanim pekła rama? i czy to 50 czy 80cc, jaka zebatka z tyłu? styl jazdy?
    Czy silnik do ramy był zamocowany bezpośrednio czy przez jakąś gumę amortyzującą wibracje?


    Waganty miały kruche ramy, silnik 50 , gumy amortyzujące były założone. Ogólnie silnik tandetny, nie polecam. Mam w tej chwili silnik rosyjski silnik "KO", to prawdziwy
    Rolls-Royce jeśli go porównać z chińskim odpowiednikiem.

  • #251 13 Lut 2014 22:54
    panja321
    Poziom 12  

    Nie zgodziłbym sie że silniki made in czjna to totalny szajs. :D Pewnie koledzy nie uwierzycie ale ja na swoim chińczyku zrobiłem już ponad 7000 kilometrów bez żadnych napraw(jedyne co wymieniłem to dorobiłem trzpień sprzęgł z kawałka zaworu bo oryginalny był za miękki)Na normalnym pudełkowym zestawie moim góralem 26 cali jechałem po równym 53 km/godz a zazwyczaj jeżdże ok 45-47 (waże ok 90 kg).A co do mieszanki to nie stosuje tak jak w instrukcji tylko olej sthila lub orlenowski czerwony w stosunku 1:50.Teraz w zime zdemontowałem głowice cylinder i pierścienie i przyznam że żadnego większego zużycia nie zauważyłem.Z tego wynika że małe chińskie rączki jak sie postarają to jednak potrafią.Zdjęcia mojego pojazdu postaram sie wrzucić jutro :D

  • #252 18 Lut 2014 01:54
    ecc803
    Poziom 12  

    Witam jeśli jest ktoś zainteresowany kupnem silniczka z motoroweru hero puch gizmo w idealnym stanie proszę pisać mi jest bezużyteczny a może komuś się przyda,silniczek jest mały i bez problemu zmieści sie w rowerze :wink:

  • #253 18 Lut 2014 18:34
    figo76
    Poziom 13  

    ecc803 napisał:
    Witam jeśli jest ktoś zainteresowany kupnem silniczka z motoroweru hero puch gizmo w idealnym stanie proszę pisać mi jest bezużyteczny a może komuś się przyda,silniczek jest mały i bez problemu zmieści sie w rowerze :wink:

    Wstaw jakieś zdjęcia :)

  • #254 18 Lut 2014 19:22
    ecc803
    Poziom 12  

    Oto zdjęcia silniczek siedzi jeszcze w motorowerze ale mogę go wyjąć do zdjęć albo nagrać filmik z jazdy :)
    Rower na silnik spalinowy Rower na silnik spalinowy Rower na silnik spalinowy Rower na silnik spalinowy Rower na silnik spalinowy Rower na silnik spalinowy

  • #255 19 Lut 2014 16:33
    figo76
    Poziom 13  

    Dziękuję ecc803 za fotki, ja na razie nie kupię :( bo mam inny projekt i mam jeszcze trochę pracy.
    Jak możesz to napisz tu albo w wiadomości prywatnej ile chcesz za niego?
    Pozdrawiam :)

  • #256 19 Lut 2014 17:46
    ecc803
    Poziom 12  

    za silnik z gaźnikiem i cewko modułem chcę 250 zł oczywiście do negocjacji lub wymienię na coś ciekawego :D