Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1,4 12V 96 r - wczesny zapłon

gabikam 01 Lip 2008 22:17 8668 10
  • #1 01 Lip 2008 22:17
    gabikam
    Poziom 12  

    Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków.
    Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty

    Dwa problemy:
    1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej jeździe jest ok

    2. Na gorącym silniku rozrusznik słabo kręci - prawie staje.
    W/g mojej wiedzy obydwa te problemy mogą być spowodowane za wczesnym zapłonem, ale w tym autku nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - jest to regulowane przez ECU i tutaj mam problem

    Czy ktoś wie który z czujników może być za to odpowiedzialny, ewentualnie jak można skorygować kąt zapłonu w tym modelu?

    Czy w tym modelu jest czujnik spalania detonacyjnego i jeśli tak to gdzie?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • #2 01 Lip 2008 22:25
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mechaniką się zajmij, pewno rozrząd spaprany

  • #3 01 Lip 2008 22:36
    gabikam
    Poziom 12  

    nad tym też myślałem... i przy montażu ( i po) sprawdzałem pokrywanie się oznaczeń na kołach z oznaczeniami na pasku z 10 razy, ale jeśli nic nie pomoże to sprawdzę 11 raz i ewentualnie zacznę się bawić przestawianiem: ząbek w przód/ ząbek w tył może jakaś wada fabryczna paska, może nie ten model... :idea: ale ilość zębów na pewno się zgadza - inaczej zgubił by ustawienia po paru obrotach...

  • #4 02 Lip 2008 07:12
    jarsaw
    Poziom 22  

    Kolego nie oznaczenia na kołach i pasku a blokady załóż do ustawienia rozrządu bo sobie nie poradzisz .

  • #5 02 Lip 2008 09:15
    jarecki04
    Poziom 25  

    ale ilość zębów na pewno się zgadza - inaczej zgubił by ustawienia po paru obrotach...[/quote]
    Co byś zgubił ? ilość zębów paska nie ma wpływu na przełażenie tylko ilość zębów na kołach a tego nie zmieniłeś. Jeżeli przed wymianą paska było dobrze to napewno coś z ustawieniem jego.

  • #6 02 Lip 2008 09:42
    gabikam
    Poziom 12  

    Blokadami niestety nie dysponuje, nie wiem też czy wszystko było ok przed naprawą - auto kupiłem z wyrobionymi krzywkami wałka rozrządu (zatkana magistrala olejowa), silnik czasami gasł na wolnych obrotach i miał problemy z rozruchem "na ciepłym" (które pozostały).

    Spróbuje jeszcze raz sprawdzić wężyki poodciśnień, jeśli to nie pomoże to przestawię rozrząd o jeden ząbek i zobaczymy jak to wtedy będzie wyglądać

  • #7 11 Lip 2008 00:06
    gabikam
    Poziom 12  

    powalczyłem tydzień, ale dalej brak poprawy...

    teoretycznie zapłon powinien być opóźniany przez czujnik spalania stukowego - wymieniłem go , dokręciłem jak trzeba , ale objawy dalej bez zmian...
    - sprawdziłem połączenia elektryczne poszczególnych czujników i (same czujniki) z ECU i wszystko ok

    Dwie ciekawe rzeczy:
    po odpięciu czujnika spalania stukowego i sondy lambda nic się nie zmienia a nawet, mam wrażenie, że jeszcze lepiej przyśpiesza...??? - stukanie pod obciążeniem w zakresie średnich rpm dalej zostaje...

    No i teraz moje pytania: :D

    1. błąd którego jeszcze czujnika może powodować , że ECU nie opóźnia zapłonu (pomijam czujnik spalania stukowego)?

    2. czy możliwe jest, że ECU w tym samochodzie zapisał błąd i jedynym sposobem jest jego wykasowanie na komputerze diagnostycznym? - (używa wartości awaryjnych - i dlatego tak to wygląda?)

    3. czy to już pora na wymianę ECU?:D

    rozrząd mimo waszych sugestii narazie zostawiłem w spokoju, bo:

    -przestawienie paska nie będzie miało wpływu na moment zapłonu- czujnik obrotów jest na wale korbowym - jego położenie wzgledem tłoków się nie zmieni

    -autko zapala bez problemów (na ciepłym kręci wolniej), trzyma obroty i przyśpiesza bardzo dobrze

    -powodem słabszego kręcenia na ciepłym może byc właśnie za wczesny zapłon - iskra zanim tłok osiągnie GMP i wtedy silnik próbuje zakręcić w przeciwną stronę do rozrusznika -osłabia go - problemu tego nie ma na zimnym silniku - drak dostatecznej ilości mieszanki w cylindrze do zapłonu

    Pozdrawiam i czekam na wasze wsparcie - na paru forach widziałem podobny problem z tym autkiem, ale zawsze pozostawał nierozwiązany...

  • #8 17 Lut 2010 20:51
    arczipirator
    Poziom 1  

    gdzie znajdę miejsca na blokady

  • #9 19 Lut 2010 11:46
    VENDETTI
    Poziom 16  

    Witam.Map sensor ma obok czujnika polozenia walu korbowego decydujcy wplyw na wyprzedzenie zaplonu.

  • #10 22 Lis 2010 09:36
    vwer
    Poziom 2  

    Witam !!!!

    Mam podobny problem .
    Po wymianie uszczelki pod głowicą ,wałka rozrządu Auto zapala na zimnym silniku ,gaśnie i już nie zapala. Auto da się odpalić na zaciąg i chodzi tylko trzeba trzymać go na nimi num 2000 obr/min bo gaśnie i nie da się go od rozrusznika odpalić .
    Podłączyłem komputer i pokazuje kont zapłonu 30stopni przed GMP a powinna być ok 5 stopni . czujnik położenia wału wymieniony , ECU też i dalej to samo !!!! :cry:

    Za wszelką pomoc dziękuje !!!

  • #11 22 Lis 2010 12:42
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Sprawdz czy GMP tłoka jest zgrane z wałem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME