Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie obwodami elektrycznymi z poziomu komputera

milek277 02 Lip 2008 00:42 1938 12
  • #1 02 Lip 2008 00:42
    milek277
    Poziom 11  

Witam, ostatnio zastanawiałem się, czy jest możliwe sterowanie prostymi obwodami elektrycznymi za pomocą urządzenia z poziomu komputera?

Chodzi mi o takie coś, żeby np. za pomocą kliknięcia w komputerze i podłączonego do niego pewnego 'urządzenia' móc zapalić światło w pokoju (heh, ale pomysł), właczyć jakieś urządzenie itp. Wtedy jednak:

1. Urządzenie musi tolerować wszelkie możliwe napięcia etc. (nie znam się na tym :P), ale np. światło ma 230V a jakieś urządzenie na zasilaczu mniej

2. Urządzenie to można kupić (zupełnie nie znam się na elektronice i sam bym czegoś takiego nie zrobił)

Istnieje takie coś?

0 12
  • #2 02 Lip 2008 08:36
    alex512
    Poziom 14  

Dlaczego ma się nie dać.
    Tu masz pierwszy przykład z brzegu. Przeszukaj forum takich tematów znajdziesz dużo.
    Gotowe rozwiązania pewnie też są, ale raczej nie za tanie.

0
  • #3 02 Lip 2008 08:45
    kortyleski
    Poziom 41  

Takie urządzenie jest do kupienia w każdym sklepie elektronicznym, nazywa się przekaźnik. Podłączenie go do portu LPT nie jest problemem nawet dla osoby nie znającej się na elektronice, tylko jeśli będzie tak mały żeby sam port go wysterował to dużego obciążenia nie przełączy. Tu trzeba prosty układ elektroniczny, też złożysz go sam jeśli umiesz lutować. Pytanie tylko czy umiesz sterować portem LPT?
    Gotowych urządzeń nie spotkałem.

0
  • #4 02 Lip 2008 11:51
    milek277
    Poziom 11  

Za sterowanie portami jeszcze nigdy się nie brałem, ale że znam się trochę na programowaniu to powinno mi to jakoś lżej wejść.

Więc kilka kolejnych pytań:

1. Jaki dokładnie przekaźnik kupić? Ile one mogą obsługiwać obwodów? Czy to drogie rozwiązanie?