Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F 1.4 przekładka 2.0 8v

gw007 02 Lip 2008 10:23 6017 8
  • #1 02 Lip 2008 10:23
    gw007
    Poziom 20  

    Witam mam po rozbitym kadecie 2.0 8v benzynę i chciał bym to przełożyć do astry f 1.4.
    Czy komputer pasuje od kadeta? Instalacje pewnie lepiej kupić od astry 2.0 8v by uniknąć przeróbek z w instalacji.

    0 8
  • #2 02 Lip 2008 10:53
    momik12
    Poziom 31  

    Można przełożyć z instalacją od kadeta można dokupić oryginalną od astry.Wszystko zależy od zdolności przekładającego.Musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał zmienić McPersony bo piasty mają inny frez na półosie.

    0
  • #3 02 Lip 2008 13:54
    gw007
    Poziom 20  

    Wiem ze idzie przełożyć to na kadetoskiej instalacji dałbym rade bo lubię się bawić:), ale są wakacje mam dużo pracy u siebie w sklepie i chciałbym to w miarę sprawnie zrobić, wolałem wcześniej posta dać, aby każdy mi wcześniej o problemach powiedział już wiem żeby kupić McPersony:)

    0
  • #4 08 Sie 2008 17:11
    gw007
    Poziom 20  

    Jak rozpoznać jakie to rodzaje silników(symbol) chciał bym ściągnąć jakieś schematy instalacji.

    -1
  • #5 08 Sie 2008 23:47
    adam7009
    Poziom 38  

    na silniku pisze pierwsze pięc liter i cyfr np. C14NZ

    0
  • #6 17 Sie 2008 11:12
    tos64sy
    Poziom 15  

    instalacja tych silników jest bardzo prosta.w jednym i drugim przewody od czujników wtrysku itp lecą do komputera,a w jego okolicy są kostki przyłączeniowe to główne zasilanie i obwód samo-diagnostyki.alternator i rozrusznik to ta okrągła kostka przy akumulatorze,może zostać ze starego silnika.o ile dobrze pamiętam to w 1.4 główna zasilanie jest podłączone też obok akumulatora ale w szarej dwu-pinowej szarej kostce.

    0
  • #7 17 Sie 2008 11:45
    -Obywatel-
    Poziom 17  

    2.0 8V z Kadett'a to c20ne. Zajrzyj na forum.opel24.com. Użytkownik o nick'u ja37 robił upgrade z c14nz na c20ne i to w gorszych warunkach bo w Corsie.

    0
  • #8 29 Sie 2008 13:44
    gw007
    Poziom 20  

    Dzięki wielkie już dużo wiem:) Jeszcze czytam i za wymianę biorę się pewnie po nowym roku:)

    0
  • #9 29 Sie 2008 17:16
    cursor
    Poziom 30  

    Na pewno musisz mieć inne mcphersony(ale to już było powiedziane)
    Wypadałoby zmienić też hamulce na wentylowane 256/24mm(takie były w kadecie/astrze gsi)
    Musiałbyś też załatwić sobie prawą i tylną łapę silnika z big-blockowej astry(1.8 lub 2.0), bo kadettowe ci nie podejdą, a twoje nie będą pasować do silnika.
    Co do wiązki to najłatwiej będzie ci z wiązką z astry, vectry a i calibry. Styki są po prostu inaczej rozłożone.
    W kadecie były 2 wersje motronic'a. Jedna to ML4.1(starszy typ), charakteryzowała się ona ecu o dwóch rzędach pinów oraz czujnikiem położenia przepustnicy w postaci przełącznika(poznać to po charakterystycznym "cyknięciu" przy otwieraniu przepustnicy).
    Drugi typ(stosowany też w astrach f, vectrach i calibrach to ML1.5. Różnica to przede wszystki ecu o trzech rzędach pinów(ml4 ma 2 rzędy) i czujnik położenia przepustnicy w postaci potencjometru(ml4 ma przełącznik).

    Co do schematu to sprawdź najpierw jaki masz motronic, a później szukaj odpowiedniego do twojej instalacji.
    Jakby cię interesowało to mam komplet schematów z kadetta, z książki haynes'a. Jakby cię interesowało to odezwij się na gadu, a podeśle ci to na mail.

    0