Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PDC 585 - brak wirowania, sprawdzenie silnika

02 Lip 2008 22:41 6171 9
  • Poziom 18  
    Pralka któregoś razu przestała wirować, jasne było iż należy zacząć naprawę od wymiany kondensatora. Tu jednak zaczynają się problemy - po zamontowaniu nowego nic się nie zmieniło. Nadmienię jeszcze tylko, że całość pracuje poprawnie prócz wirowania. Według opisu w jednym z postów
    Code:
    Zasilanie podłącz na biały przewód i niebieski, a kondensator podłącz do niebieskiego i czerwonego w ten sposób sprawdzisz wirowanie natomiast pranie to;zasilanie do białego i żółtego a kondensator do żółtego i czarnego,gdy chcesz zmienić obroty na praniu to zasilanie do białego i czarnego a kondensator do czarnego i żółtego.Kolory przewodów na kostce silnika ;żółty;niebieski;biały-góra
    
    czarny;czerwony-dół

    postanowiłem sprawdzić silnik. Zarówno ze starym jak i z nowym kondensatorem - nadal brak wirowania. Obroty w prawo i w lewo prawidłowe, zarówno na sucho jak i z ładunkiem. Mogę dokonać pomiaru rezystancji uzwojeń, mam miernik analogowy jak i cyfrowy - co z czym zmierzyć? Pytam gdyż wstępnie próbowałem cokolwiek mierzyć i wygląda na to, że praktycznie między każdą parą mierniki coś wskazują. Jakie powinny być właściwe wyniki pomiarów? Podejrzewam,że silnik ma przebicie, zanim go jednak oddam do naprawy chcę być pewny.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
  • Poziom 18  
    Może nie tyle przerwa co zwarte uzwojenie, jak wspomniałem wcześniej - nie ma obwodu, który ma przerwę. Czy ten typ silnika występuje w innych modelach? Jeśli tak to w jakich? Jest możliwość kupienia silnika PDG 585 - jeśli to te same modele to proszę o potwierdzenie.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Są rowniez w innych modelach.Dysponuję takim silnikiem jeżeli masz chęc pisz na PW mam orginał do twojego typu używka w barzo dobrym stanie.
  • Poziom 18  
    schnauzerman napisał:
    Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia

    Jest to silnik CPI/M2-16-158/PO27/1, podłączony w/g cytowanego opisu w pierwszej wypowiedzi. Pomiędzy poszczególnymi stykami kostki na silniku występuje oporność od 10Ω (czerwony - czarny) do ok. 63Ω (biały - żółty). Przerwy nigdzie nie stwierdziłem, pomiar dokonany dwoma przyrządami. Jakie są prawidłowe wartości oraz pomiędzy którymi stykami? Jeśli dobrze rozumuję to silnik jest zwarty, świadczy o tym występowanie rezystancji w każdym kierunku (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić). Ile może kosztować naprawa takiego silnika?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź czy nie jest wypalony programator, przycisk wył. wirowania ,wodę wyrzuca do końca?
  • Poziom 18  
    cezet napisał:
    Sprawdź czy nie jest wypalony programator, przycisk wył. wirowania ,wodę wyrzuca do końca?


    Nie czyta kolega dokładnie postów:

    schnauzerman napisał:
    Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia


    mucioo napisał:
    schnauzerman napisał:
    Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia

    Jest to silnik CPI/M2-16-158/PO27/1, podłączony w/g cytowanego opisu w pierwszej wypowiedzi. Pomiędzy poszczególnymi stykami kostki na silniku występuje oporność od 10Ω (czerwony - czarny) do ok. 63Ω (biały - żółty). Przerwy nigdzie nie stwierdziłem, pomiar dokonany dwoma przyrządami. Jakie są prawidłowe wartości oraz pomiędzy którymi stykami? Jeśli dobrze rozumuję to silnik jest zwarty, świadczy o tym występowanie rezystancji w każdym kierunku (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić). Ile może kosztować naprawa takiego silnika?


    Silnik jest poza pralką, skąd więc te przypuszczenia? Wina jest tylko i wyłącznie po stronie napędu.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
  • Poziom 18  
    Temat chyba wyczerpany, jedyne co - pozostaje nabyć drugi silnik i zamontować. Jeśli ktoś ma sprawny do zbycia we Wrocławiu to proszę o info na PW, za rozsądne pieniądze nabędę a stary zregeneruję na zapas. Dziękuję za porady.

    Edit:
    Mam problem z nabyciem tego silnika, czy mogę wstawić inny? Przypomnę, że oryginalny to CPI/M2-16-158/PO27/1. Jakie ewentualnie modele można podpasować? Podobno jest lista zamienników ale jakoś nie mogę jej wyszukać, być może ktoś ma taką listę i wrzuci na elkę - na pewno przydała by się wielu osobom.
    Pozdrawiam

    Edit:
    Silnik kupiony, zamontowany - pralka pierze ekstra. Pozostaje tylko zregenerować stary silnik - ile taka naprawa może kosztować?