Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt Robot MiniSumo

03 Lip 2008 13:53 7820 33
  • Poziom 9  
    Witam. Jestem początkującym w tym temacie, więc jeśli zauważycie gdziekolwiek jakiś błąd to piszcie. A więc do rzeczy. po dłuższym czasie postanowiłem zaprojektować i zbudować robota. Jakiego? MiniSumobota. Dlaczego MiniSumobot? Sumobot dlatego że wydawał mi się łatwiejszy do zrobienia niż inne, a mini bo rozmiar duży jest pewnie bardziej kosztowny a nano po prostu za małe. Wymiary to 8cm na 8cm a wysokość... Zależy ile miejsca zajmie elektronika. Koła mają być szerokie na 1cm(1 szt.) promień wynosi około 3cm i od przedniej ściany (robot w kształcie prostopadłościanu) oddalone o jakiś 1mm albo 2mm. Robot ma być jakieś 0,7mm nad ziemią. Podzieliłem jego budowę na 3 części.

Część Pierwsza:
    Podstawa.:
    Ma zawierać czujniki i tylne koło. Mówiąc czujniki miałem na myśli dwie rzeczy. Dalmierz, coś czym robot będzie wyszukiwał przeciwnika. Innymi słowy, jeśli robot wykryje jakiś obiekt w odległości maksymalnie 77cm to pojedzie w jego kierunku. Mini kamera czy cokolwiek co odróżni czarny od białego, dosłownie wymagam tylko tych dwóch kolorów. A tylne koło dla zachowania równowagi.

Część Druga:
    Środek.:
    Ma zawierać dwa serwomotory, akumulator/baterie i mostek H-Bridge. Serwomotory muszą być na tyle mocne aby robot mógł się szybko obracać i jechać.

Część Trzecia:
    Górna część robota.:
    Ma zawierać płytkę drukowaną z mikrokontrolerem i innymi tego typu rzeczami.