Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KX TDA15 v4. Potrzebna instrukcja programowania

IGS 04 Lip 2008 12:17 3500 25
  • #1 04 Lip 2008 12:17
    IGS

    Poziom 20  

    Nowa TDA15 wersja v4, mam ja pierwszy raz
    Nie szkoliłem się u Panasonica
    Centrala ma dołaczoną płytę CD
    Centrala się zainstalowała z karty SD
    Program instalacyjny KX TDA15 QuickInstallation komunikuje się przez USB
    Chętnie wsparłbym się manualem, zamiast zgadywać funkcje programowania PC-niestety wszystkie dokumenty w pdf z płyty są na hasło
    Poszukuję instrukcji programowania centrali, wersja EN bo chyba polska nie istnieje
    Dystrybutor u którego kupiłem sprzęt NIE POSIADA softu, udostępnił mi co prawda program KX-TDA30 Maintenance Console ale okazało się że to wersja V1 i V3. Z wersji V3 podejrzałem hasła lecz to się nie sprawdzają
    Poszukuję info czy KX TDA15 QuickInstallation zaprogramuje ta centralę oraz poszukuję hasła do manuala lub manuala
    Dość pilne bo dziś miałem ją zamontować

    0 25
  • #2 04 Lip 2008 23:07
    M___
    Poziom 21  

    Dość dziwne,
    Płyty do centrali są dwie, User i Dealer.
    Niestety mam wer. 2 ale o żadne hasła nie pyta.
    Jeśli masz Maitenance Console to w helpie jest pełny Manual.

    0
  • #3 05 Lip 2008 01:46
    nixau
    Poziom 16  

    IGS napisał:
    Nowa TDA15 wersja v4, mam ja pierwszy raz


    pierwszy raz masz centralę TDA15? Czy pierwszy raz centralę w wersji 4?
    A może ogólnie jesteś w posiadaniu pierwszy raz central panasonic serii TDA?

    0
  • #4 05 Lip 2008 16:23
    IGS

    Poziom 20  

    Witam
    Dziękuję wam za odpowiedzi

    Do kolegi NIXAU:
    -tak, mam pierwszy raz Panasonica nie tylko TDA ale wogóle i wiem o szkoleniach, instaluję zmuszony sytuacją. Na co dzień używam Platana
    Do kolegi M___:
    -w centrali była tylko jedna płyta "PSMPR Software File Versjon 4.0000 or later". Płyta udostępnia podręczniki - ale są one zabezpieczone na hasło na poziomie dokumentu PDF. Maitenance Console na tej płycie nie znalazłem, jest za to inna aplikacja do programowania-którą zresztą skonfigurowałem podstawowe funkcje systemu ( KX TDA15 QuickInstallation) ale widzę że na finezyjne ustawienie nie mam co liczyć bo program umozliwia tylko podstawową konfigurację. Naprawdę pilnie potrzebuję:
    1. Instrukcja programowania z PC lub aparatu systemowego w wersji EN lub PL jesli taka istnieje
    2. Maitenance Console wersja 4.0
    3. ewentualnie wskazówki co do uruchomienia disa (powitanie i komunikat o nr wewnętrznych)

    Centrala nie jest do końca skonfigurowana, dystrybutor przed zakupem obiecał pomoc a teraz twierdzi że nie ma tego softu-szkoda mi tylko moich relacji z klientem, proszę o pomoc

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha mam Maitenance Console wersja 1 i 3

    Dodano po 7 [minuty]:

    Faktycznie Maitenance Console zawiera w pliku pomocy instrukcje dotyczące programowania-dzięki za podpowiedź-choć łatwiej pewnie zrozumieć wersję w PDF ta też się nada- z tym że nadal nie mam softu zdolnego programować tą centralkę

    0
  • #5 05 Lip 2008 21:45
    KAT10
    Specjalista od telefonów

    Cytat:
    Centrala nie jest do końca skonfigurowana, dystrybutor przed zakupem obiecał pomoc a teraz twierdzi że nie ma tego softu

    Wybacz, ale chyba kupiłeś tę centralę w jakimś sklepie internetowym albo aukcji, a nie u dystrybutora. W Polsce jest kilka firm (policzyć je można na palcach jednej ręki), które kupują sprzęt bezpośrednio w Panasonic Polska i sądzę, że powinieneś zgłosić się do któreś z nich. Każda z nich powinna mieć komplet dokumentacji i oprogramowania (ale to nie jest jednoznaczne, że udostępni je zawsze i każdemu).

    0
  • #6 05 Lip 2008 22:01
    kaczorvw
    Poziom 18  

    KAT10 napisał:
    Cytat:
    Centrala nie jest do końca skonfigurowana, dystrybutor przed zakupem obiecał pomoc a teraz twierdzi że nie ma tego softu

    Wybacz, ale chyba kupiłeś tę centralę w jakimś sklepie internetowym albo aukcji, a nie u dystrybutora. W Polsce jest kilka firm (policzyć je można na palcach jednej ręki), które kupują sprzęt bezpośrednio w Panasonic Polska i sądzę, że powinieneś zgłosić się do któreś z nich. Każda z nich powinna mieć komplet dokumentacji i oprogramowania (ale to nie jest jednoznaczne, że udostępni je zawsze i każdemu).


    Są jeszcze hurtownie dość prężne które sprzętem handlują i to z powodzeniem , w sumie to taki"dystrybutor" powinien polecić zaprzyjaźnionego instalatora i z głowy , bo psują opinię marce - dla zwykłego klienta który kupuje sprzęt ładniej by to wyglądało - poza tym rada dla kolegi
    IGS - albo infolinia do Panasonic Polska albo na stronie znaleźć najbliższego autoryzowanego instalatora i się dogadać - jesteśmy tylko ludźmi i pomóc komuś nie boli

    KAT10 - pozdrawia ex LDA12 , aktualnie LDA14 ;)

    0
  • #7 07 Lip 2008 06:37
    IGS

    Poziom 20  

    Dziękuję za realną pomoc w kwestii o którą konkretnie pytałem koledze który akurat w temacie się nie wypowiadał
    Kolegą odpowiadającym na z kontekstu wyrwane zdania, piszącym oczywistości typu "idź na szkolenie", "znajdź instalatora" poddaję pod rozwagę sens pisania postów. Rozumiem indywidualność posiadanej wiedzy, i szanuję to że nie każdą odpowiedz mogę uzyskać - tylko po co pisać bezużyteczne pouczające odpowiedzi. Pozdrawiam

    0
  • #8 07 Lip 2008 18:19
    Jack14
    Poziom 37  

    IGS zgadzam się z twoją wypowiedzią w 100%.

    ps

    Mam nadzieję, że nie rozpętam w ten sposób nowej "wojny" ale jest tu na forum tyleż samo zwolenników co i przeciwników producentów różnych modeli central (dość prężnie działają zwolennicy Panasonica), a tu konkretne pytanie z ich dziedziny i zero konstruktywnej odpowiedzi.
    Nie zrażaj się :D
    (Zachęcam do poczytania niektórych postów szczególnie tych związanych z zerowym problemem dostępu do instrukcji, oprogramowania, co jedna centrala może czego druga nie itp.) różnych producentów.

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 07 Lip 2008 18:52
    M___
    Poziom 21  

    Jak zapewne zauważyłeś IGS stwierdził, że pomoc już uzyskał. O ile zrozumiałem to na tym forum, chociaż nie w tym wątku.

    Wojny pewnie nie rozpętasz :D ale nie oczekuj od ludzi którzy zapłacili za szkolenia, a więc pośrednio za dokumentację i oprogramowanie, że oddadzą za darmo wszystko co mają i co wiedzą.
    Czy ktos jeszcze pamięta o takim drobiazgu jak prawa autorskie?
    Bo ani dokumentacji ani softu do konfiguracji nie ma w cennikach wielu producentów central.

    Natomiast dowiedziałem się, że rzeczywiście płyty dołączane do central Panasonic'a są zabezpieczone hasłem co jest trochę dziwne i zaskakujące.
    Nie bardzo rozumiem jaka idea temu przyświeca skoro sprzedając centralę i tak muszę to hasło uzyskać i podać klientowi bo płyta z dokumentacją jest integralną częścią produktu.
    Nie bardzo też rozumiem dlaczego sprzedawca który sprzedał centralę IGS nie udzielił mu tej informacji.

    0
  • #10 07 Lip 2008 18:56
    Jack14
    Poziom 37  

    I pewnie dlatego taka irytacja pytającego a dla nas chyba trochę wstyd :cry:

    ps

    Tym bardziej, że "chłopak" nie jest z "pierwszej łapanki".

    0
  • #11 07 Lip 2008 18:58
    M___
    Poziom 21  

    Tym razem ja musię się zgodzić w 100%.
    :oops:

    0
  • #12 07 Lip 2008 18:58
    nixau
    Poziom 16  

    IGS napisał:
    niestety wszystkie dokumenty w pdf z płyty są na hasło


    zgadza się - są zabezpieczone hasłem. Panasonic zablokował pdfy na hasła, gdyż osoby udostępniały w internecie wszelkie programy i manuale tym samym łamiąc prawo. (wiem, że to walka z wiatrakami ale od czego trzeba zacząć, a nie przyglądać się biernie). Ale dla Pana wiedzy, nie stanowi to jakiegoś dużego problemu by odszukać hasło w zakupionym produkcie do instrukcji, GDYŻ HASŁO JEST RÓWNIEŻ DOSTARCZONE WRAZ Z CENTRALĄ!!!

    Jeżeli centrala została zakupiona z, ujmując kolokwialnie sprawdzonego źródła to nie powinno być problemów. Natomiast jeżeli jest to zakup na aukcji internetowej, może się okazać, że brakuje ów istotnych elementów.

    Szczerze jestem przeciwny udostępnianiu jakichkolwiek dokumentacji technicznych odnośnie konfiguracji systemu osobom postronnym w internecie. Na forum już toczyły się dyskusje odnośnie dokumentacji i programów tego i innych producentów central i wydaje się mi, że wszyscy jednoznacznie uznali, że programowanie już central cyfrowych (czyli tych z wyższej półki), wymaga wiedzy instalatorskiej w stopniu zaawansowanym.

    Mało tego, dla niedowiarków przykład z życia. Miałem kilka przypadków gdzie klienci dzwonili z zapytaniem czy mam instrukcję obsługi albo program do konfigurowania konkretnego modelu centrali Slican, gdyż kupił centralę Slicana i nie miał ani instrukcji obsługi, ani dokumentacji do programowania i samego programu. Co ciekawsze ostatni z przypadków był bardzo ciekawy, gdyż nie dziwiłbym się gdyby to był produkt zakupiony na aukcji internetowej, ale klient w prost powiedział, że centralę kupił u oficjalnego sprzedawcy Slicana który znajduje się w jego mieście, ale zrezygnował z dodatkowej opłaty za konfigurację centrali - bo sam chciał sobie ją skonfigurować (bym to administrator sieci komputerowej ów firmy, która dokonała zakupu centrali Slican).

    Tak więc proszę nie wmawiać tutaj wszystkim na forum jaki to Slican jest przedni. Slican również NIE jest otwarty na udzielanie dokumentacji instalatorskich, jak to pięknie nazwał jeden z forumowiczów "ludziom z ulicy".

    Jeszcze odnośnie udostępniania instrukcji instalatorskich i oprogramowania Panasonic to powiem, że jest, a raczej miała być to ochrona, przed wynikającymi problemami w przyszłości, że klient ma problemy z centralą bo została źle zaprogramowana (np. osoba konfigurująca centralę źle przypisała dzwonienie albo zablokowała wyjścia na miasto) i tym samym narzeka, że centrala danego producenta źle działa. I będzie źle działać gdyż pomimo tego, że zapoznać się z instrukcją, a konfigurować na co dzień centrale i znać jej możliwości to dwie różne rzeczy. To tak samo jakby mercedesa serwisować w "garażowym warsztacie" u pana Xińskiego.

    I kolejny przykład z życia. Już miałem takich klientów, którzy mieli źle zaprogramowane centrale bo wyznawali zasadę "zrobię to sam" i powiem Wam wszystkim szczerze, bo co będę ukrywał - każdy z instalatorów ma takie przypadki - mówili, że jest beznadziejna centrala bo nie ma pewnych funkcji jakie oni by chcieli albo, że działa im to nie tak jak powinno. Po konfiguracji z mojej strony według potrzeb tego klienta w końcu powiedzieli, że centrala im dobrze działa i nie wiedzieli nawet o tym, że ma ona takie funkcje i możliwości. A przyczyna była prosta - za konfigurację zabrała się informatyk, który w ogóle nie miał pojęcia w dziedzinie telekomunikacyjnej typu możliwości i zasada działania łącza cyfrowego.


    Dlatego cyfrowe centrale telefoniczne dowolnego producenta wymagają dużej wiedzy i doświadczenia. Dodatkowo ów amator - bo jak inaczej nazwać osobę programującą, nie była świadoma wielu przydatnych funkcji dostępnych w tego typu centrali i stąd pojawiają się takie przypadki o których wspomniałem wyżej.

    Podkreślam raz jeszcze, że jakakolwiek centrala cyfrowa czy to Panasonic, czy slican, czy też centrala innego producenta wymaga wiedzy i doświadczenia w tego typu programowaniu central i samemu będzie ciężko to wszystko ogarnąć bez odpowiedniego przygotowania.

    0
  • #13 07 Lip 2008 19:01
    Jack14
    Poziom 37  

    "nixau" czytałeś co napisałem czy użyłeś kopiuj wklej?

    ps

    Jak ktoś się czuje na siłach "programować i ma czym a coś "spier.." to i tak kasa będzie twoja za doprowadzenie do porządku.

    Czyż nie?

    Jeśli oczywiście z twojego rejonu :D

    (nixau popatrz na swoje pomógł i jego) daje do myślenia.

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 07 Lip 2008 19:11
    nixau
    Poziom 16  

    Jack14 napisał:
    "nixau" czytałeś co napisałem czy użyłeś kopiuj wklej?


    czytałem, ale nie mogłem powstrzymać się przed napisaniem własnej uwagi i odczuć w tego typu zapytaniach.

    Ponadto założyciel tematu od samego początku zakupu centrali nie jest świadomy tego, że jest w posiadaniu hasła do ów zabezpieczonych dokumentów.

    Nie wiem - może zakupił centralę, gdzieś na aukcji internetowej i brakuje połowy elementów. W takim przypadku bardzo Państwa przepraszam ale firma Panasonic nie odpowiada już, że zawartość sprzedawanego produktu u niesprawdzonego źródła.

    Ja gwarantuję na 100%, że hasło o które się tu rozchodzi jest dołączane wraz z centralą z chwilą wyjścia produktu z magazynu Panasonic Polska.

    Jack14 napisał:
    (nixau popatrz na swoje pomógł i jego) daje do myślenia.


    Popatrz na Jego datę dołączenia a moją. Daje do myślenia?

    Poza tym nie siedzę tu codziennie i nie odświeżam strony co 5 sekund w poszukiwaniu nowych wpisów i odpisywania na nie.

    0
  • #15 07 Lip 2008 19:21
    Jack14
    Poziom 37  

    Większość programów jest chroniona prawami autorskimi i czy w ten czy inny sposób ludzie wchodzą w jego posiadanie.
    Czy wiedzą jak się z nim obchodzić, co robić?

    W większości przypadków nie.

    (też nie "siedzę codziennie" w necie bo czas mi na to nie pozwala)
    (Ja dołączyłem też nie 5 lat temu ale to pytanie ew. do admina)
    (Kolega M___ dołączył do grona elektrody 2006? pełen szacunek) :D

    Pozdrawiam i bez urazy.

    0
  • #16 07 Lip 2008 23:54
    IGS

    Poziom 20  

    dziękuję za pomoc
    zaskakujące jaka ciekawa dyskusja z tego wynikła-ciekawsza niż samo programowanie centralki :)
    W każdym razie dziś wieczorem muszę przyznać że z ulgą odetchnąłem po stwierdzeniu że post ten nie przerodził się w przepychanki-chwała wam za to i szacunek-to jest poziom
    Chciałbym jeszcze raz podkreślić że rozumiem okoliczności całej sytuacji, zasady dystrybucji
    Z tego powodu cieszy mnie też uwaga iż nie jestem cwaniakującym inwestorem i nie urwałem się z allegro tylko instalatorem którego błędem jest podjęcie się tego uruchomienia - a po pierwszych postach nie poczułem sie za komfortowo:)
    Mając problem techniczny szukam pomocy-od tego jest to forum. W kwestii robocizny za instalacje jakoś nie uprawiłem dumpingu wiec skoro się utrzymuję z instalatorstwa a nie nim bawię to nie na miejscu jest wzywanie tak na dzień dobry innego instalatora-wszakże wszyscy uczymy się właśnie w czasie instalacji
    Na usprawiedliwienie dodam że gdy inwestor stwierdził jednak że to ma być TDA to 5 razy sprawdziłem u sprzedawcy jaka jest dostępność oprogramowania i instrukcji-no a po zakupie okazało się że soft jest w wersji v3, instrukcji brak i jak wyżej w opisie :) - mówiąc krótko widzę że to ciekawy system o większych możliwościach niż sadziłem, nie mniej we mnie koledzy konkurencji nie upatrujcie :) jeżeli przyjdzie mi montować system telekomunikacyjny- to platan w którym się dobrze czuję, a jeśli panasonic to podam wasze namiary:)
    Nowa wiedza zawsze ciągnie ale jak widać można mieć kłopoty - pouczające, zwłaszcza gdy się blokuje kilka tysięcy zł no i ma się odpowiedzialność za ludzi z którymi sie pracuje
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    pozostała jeszcze disa do uruchomienia
    czy temat można zamknąć? (admin)

    Dodano po 28 [minuty]:

    Kolega Nixau:
    Do centrali dołączono poza dowodem zakup (FV):
    1. Podręcznik użytkownika, kolorowa książka w formacie A4 po polsku
    2. Płyta "PSMPR Software File Versjon 4.0000 or later",
    być może hasłem do pdf-ów jest serial indywidualny płyty tego nie sprawdziem
    Ale Maitenance Console v4 posiada pełne instrukcje w Helpie, więc niema tematu haseł
    Inna kwestią na którą słusznie zwracasz uwagę jest umiejętność zdawania sobie sprawy
    1. znaczenia funkcji, ich przeznaczenia
    2. właściwości łącz telekomunikacyjnych

    Ale to WSZYTKO bez znaczenia, wystarczy przed odpisaniem przeczytać pierwotny post z sednem sprawy lub prześledzić póżniejsze-wiedziałbyś to gdybyś to przejrzał i nie snuł przypuszczeń z których niemal wynika że kupiłem centralę w warzywniaku lub wygrałem w zdrapkę
    Chyba że cały twój post z którym zresztą się zgadzam odnosił się już do wtórnego tematu
    "publikować czy nie publikować?"
    Każdy na tym forum prędzej czy później będzie szukał pomocy-której otrzymania wszystkim życzę
    A mi jeszcze pozostała DISA, i albo sobie poradzę, albo ktoś mi poradzi albo jej nie będzie i tyle

    Klient i tak jest zadowolony, dziś telefonowali aż miło- a jak się wpienię to zasadzę im Platana, podleję i wykiełkuje :)


    Pozdrawiam

    0
  • #17 08 Lip 2008 01:10
    nixau
    Poziom 16  

    IGS napisał:
    Chyba że cały twój post z którym zresztą się zgadzam odnosił się już do wtórnego tematu


    Chciałem ogólnie ująć problem sprzedaży central wszelkich producentów w internecie typu aukcje. Po prostu zmyliła mnie informacja o tym, że dystrybutor nie posiadał oprogramowania (dystrybutor i brak oprogramowania? dla mnie to bardzo dziwne), stąd takie moje wnioski, że pewnie to zakup na jakiejś aukcji a jak wiadomo tam każdy pisze, że jest dystrybutorem a później się okazuje, że sprzęt jest sprowadzany z UK albo innego państwa i wychodzą problemy typu brak polskiego menu itp.
    Ale temat znany i oczywisty dla każdego - chyba aż na wyrost.

    Co do odpowiedzi to fakt - publikowałem z dużym poślizgiem - zapomniałem zaktualizować swoją pierwszą odpowiedź o informacje, o dostępności hasła - no ale temat z hasłem już zamknięty :)


    Ogólnie to wszyscy liczymy na to, żeby klient był zadowolony ze sprawnego systemu telekomunikacyjnego, bo przy takich cyfrowych systemach rodzi się odpowiedzialność za sprawną łączność u klienta - dlatego wcześniej podkreślałem dlaczego aż tak ważne jest znanie funkcji i możliwości od strony telekomunikacyjnej.

    Warto o tym pamiętać :)

    0
  • #18 08 Lip 2008 08:50
    M___
    Poziom 21  

    No, teraz już rozumiem hasła na płytach.
    Nie zbliżam się nawet do bazarów internetowych więc nie przyszło mi do głowy, że można dostać niekompletny sprzęt.
    Odwołuję moje zawstydzenie. :D

    Dodano po 6 [minuty]:

    IGS napisał:
    widzę że to ciekawy system o większych możliwościach niż sądziłem

    To może jednak zrób szkolenie i witamy w gronie "zaprzyjaźnionej konkurencji"? :D:D:D

    0
  • #19 09 Lip 2008 21:55
    oscar2000
    Poziom 33  

    IGS.... zglos sie na pw dostaniesz program w wersji 4 i zakonczymy to gdybanie..... co kto i gdzie i dlaczego ...... :)

    0
  • #20 10 Lip 2008 01:41
    kaczorvw
    Poziom 18  

    oscar2000 napisał:
    IGS.... zglos sie na pw dostaniesz program w wersji 4 i zakonczymy to gdybanie..... co kto i gdzie i dlaczego ...... :)



    no , na wyspach wszystko jest proste, prawda ?

    A Poloczki niech mają za swoje ...

    0
  • #21 10 Lip 2008 04:49
    M___
    Poziom 21  

    IGS napisał:
    Dziękuję za realną pomoc...
    pozostała jeszcze disa do uruchomienia
    czy temat można zamknąć?

    Oscar2000 może najpierw przeczytaj całość?
    To nie jest takie długie. :D

    0
  • #22 10 Lip 2008 07:03
    oscar2000
    Poziom 33  

    M___ napisał:
    IGS napisał:
    Dziękuję za realną pomoc...
    pozostała jeszcze disa do uruchomienia
    czy temat można zamknąć?

    Oscar2000 może najpierw przeczytaj całość?
    To nie jest takie długie. :D
    czytam calos.... i wasze wypowiedzi czlowiek chce program to go dostanie .... postow o szkoleniach i wypowiedziach na ten temat juz sie naczytalem w nadmiarze ..... sa sluszne oczywiscie :) ........

    0
  • #23 10 Lip 2008 11:00
    M___
    Poziom 21  

    Jeśli została mu tylko DISA to chyba resztę zaprogramował?
    Czy nie?
    A posty o szkoleniach są oczywiście słuszne i niezwykle istotne dla zakładającego wątek.
    Sądzę, że IGS jest bardzo zadowolony, że się o tym dowiedział bo w końcu mógł nie wiedzieć, prawda. :D :D :D :P :P :wink:

    0
  • #24 10 Lip 2008 13:24
    IGS

    Poziom 20  

    TAK !
    jestem bardzo zadowolony
    zwłaszcza z "nauczki"
    do tej pory nie wiem co mną powodowało że się podjąłem instalacji
    chyba tylko instalatorska ciekawość
    bo normalnie jeżeli przytrafia mi się temat telekomunikacyjny załatwiam go platanem
    panasonic jak każdy system oczekuje wiedzy instalatora, tu muszę dodać że tak jak wspominacie jestem już "uświadomiony" wymagań systemu ale i ogromnych możliwości jakie pozwalają na w sumie wykreowanie zadanego działania z kombinacji użytych funkcji
    Dziękuję za pomoc na priv
    Jestem zobowiązany
    Przy okazji (bez grzrebania na stronach i w cennikach) "dużo", czyli ile szacunkowo kosztują te szkolenia? i czy są prowadzone przez "prawdziwych" dystrybutorów czy przez panasonica.pl ?

    0
  • #25 10 Lip 2008 20:16
    instalatorPBS
    Poziom 26  

    Informacje ze strony PP:

    "WARUNKI WSTĘPNE Szkolenie jest dedykowane dla osób posiadających wiedzę
    i doświadczenie w systemach telefonicznych lub
    telekomunikacyjnych. Uczestnik powinien znać podstawy
    działania central telefonicznych oraz technicznych aspektów
    z nimi związanych. UCZĘSZCZANIE
    Program szkolenia jest ustalony przez Panasonic Polska i jest taki
    sam w całej Polsce. Program obejmuje całość materiału,
    z zakresu którego bedzie przeprowadzany egzamin certyfikujacy
    na Autoryzowanego Instalatora.

    Pełne uczestnictwo w szkoleniu zapewnia wiec otrzymanie
    wiedzy, wystarczającej do pozytywnego zaliczenia egzaminu.

    KOSZT Koszt dwudniowego szkolenia wynosi 600 zł netto i jest
    jednakowy w całej Polsce.

    MATERIAŁY SZKOLENIOWE

    Wszelkie instrukcje obsługi, instalacji, programowania oraz
    oprogramowanie do zarządzania centrala zapewnia organizator
    kursu. Kopiowanie i dystrybucja materiałów otrzymanych podczas
    szkolenia, w jakiejkolwiek formie, bez pisemnej zgody Panasonic
    Polska, jest zabronione."

    Szkolenie prowadzone jest przez wyznaczone firmy, a informację o nich najlepiej uzyskać w PP. Panasonic szkoli tylko autoryzowanych insytalatorów, którzy pomyślnie zdali egzamin.
    RP

    0
  • #26 11 Lip 2008 01:41
    M___
    Poziom 21  

    Mówiąc krótko, jeśli instalowałeś centrale, masz szansę wynieść ze szkolenia coś więcej niż gąbkę i kredki.
    Według mnie "pełne uczestnictwo w szkoleniu" daje ZAKRES wiedzy jaka będzie na egzaminie ale bez dostępu do centrali nie widzę szans na przygotowanie się do egzaminu.
    Nie wiem jak będzie teraz, ale poprzednio były dwa stopnie szkolenia: podstawowy i VoIP osobno.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo